eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Wykonanie dzieła pn. Koncepcja programowo - przestrzenna rewitalizacji śródlądowej drogi wodnej relacji wschód - zachód obejmującej drogi wodneOdra, Warta, Noteć, Kanał Bydgoski, Wisła, Nogat, Szkarpawa oraz Zalew Wiślany (planowana droga wodna E 70 na te

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2009-08-07

Gdańsk: Wykonanie dzieła pn. Koncepcja programowo - przestrzenna rewitalizacji śródlądowej drogi wodnej relacji wschód - zachód obejmującej drogi wodne: Odra, Warta, Noteć, Kanał Bydgoski, Wisła, Nogat, Szkarpawa oraz Zalew Wiślany (planowana droga wodna E 70 na terenie Polski).
Numer ogłoszenia: 270942 - 2009; data zamieszczenia: 07.08.2009
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 78027 - 2009r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samorząd Województwa Pomorskiego, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dzieła pn. Koncepcja programowo - przestrzenna rewitalizacji śródlądowej drogi wodnej relacji wschód - zachód obejmującej drogi wodne: Odra, Warta, Noteć, Kanał Bydgoski, Wisła, Nogat, Szkarpawa oraz Zalew Wiślany (planowana droga wodna E 70 na terenie Polski)..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie: 1.1. strategii programowej 1.2. koncepcji programowo - przestrzennej przedsięwzięcia pn. rewitalizacja śródlądowej drogi wodnej relacji wschód - zachód obejmującej drogi wodne: Odra, Warta, Noteć, Kanał Bydgoski, Wisła, Nogat, Szkarpawa oraz Zalew Wiślany (planowana droga wodna E 70 na terenie Polski). Przewidywany zakres opracowania przedstawiono w postaci graficznej stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ. 1.3. analizy środowiskowej (prognoza oddziaływania na środowisko) projektu programu określonego w koncepcji programowo - przestrzennej. 2. Strategia programowa musi zawierać w szczególności: 2.1. Podstawę opracowania. 2.2. Uwarunkowania rozwoju i znaczenia dróg wodnych na tle kraju i UE. 2.3. Diagnozę sytuacji społeczno gospodarczej obszaru projektu. 1) Lokalizację obszaru problemowego; 2) Uwarunkowania eko - fizjograficzne; 3) Uwarunkowania demograficzne i kulturowe; 4) Uwarunkowania gospodarcze; 5) Analizę układu sieci komunikacyjnej i transportu drogowego i kolejowego; 6) Analizę układu sieci dróg wodnych (Odra, Warta, Noteć, Kanał Bydgoski, Wisła, Nogat, Szkarpawa, Zalew Wiślany) i transportu śródlądowego. 2.4. Powiązania zewnętrzne obszaru projektu, w tym: 1) Sąsiedztwo obszarów metropolitalnych i głównych ośrodków miejskich (oddziaływanie na sferę społeczno - gospodarczą i przestrzenną); 2) Przebieg podstawowych arterii komunikacyjnych; 3) Dostępność komunikacyjną do portów morskich i lotniczych. 2.5. Charakterystykę hydrologiczną i nawigacyjną akwenów. 2.6. Analizę SWOT - mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia. 2.7.Cel główny, cele szczegółowe i ich zgodność z regionalnymi, krajowymi dokumentami programowymi i regulacjami unijnymi, mierzone za pomocą wskaźników określonych ilościowo. 2.8. Priorytety i działania programu. 2.9. Plan finansowy. 2.10. Analizę możliwości pozyskania funduszy UE. 2.11. System realizacji. 2.12. Załączniki graficzne (mapy, plany, rysunki oraz każda inna forma prezentacji zaproponowana przez wykonawcę). 2.13. Opinie i wstępne uzgodnienia. 3. Koncepcja programowo - przestrzenna, składająca się z części opisowej i graficznej, będzie zakładać stworzenie warunków do rozwoju na terenach objętych opracowaniem: 1)obsługi ruchu turystycznego w zakresie m.in. przewozów pasażerskich, aktywnej turystyki wodnej (kajakarstwo, wioślarstwo, żeglarstwo), turystyki motorowodnej, wyczynowych sportów wodnych, wykorzystania nabrzeży i brzegów rzek jako terenów turystycznych (pieszych bądź rowerowych wędrówek) oraz miejsc organizacji imprez sportowo- rekreacyjnych i kulturalnych; 2) przewozów ładunków, i musi zawierać rozwiązania wariantowe tj. 3.1. Wariant minimalny, polegający na przywróceniu bezpiecznej i gwarantowanej żeglugi dla parametrów II klasy dróg wodnych, przez co najmniej 240 dni w roku (bazując na remoncie lub modernizacji istniejącej infrastruktury hydrotechnicznej) poprzez m.in.: 1) przeprowadzenie remontu kapitalnego śluz i zautomatyzowanie wszystkich ich napędów; 2) wybudowanie kierownic przy wejściach i wyjściach ze śluz; 3) przystosowanie drogi wodnej do uprawiania żeglugi nocnej; 4) przywrócenie przekroju poprzecznego drogi wodnej pogłębienie koryta na prawie całej długości; 5) przebudowanie mostów o zaniżonych skrajniach i wymagających remontów kapitalnych, z uwzględnieniem analizy nośności; 6) zlikwidowanie łuków na drodze o małych promieniach; 7) zastąpienie istniejącej zabudowy brzegowej oraz budowli regulacyjnych nowymi. 3.2. Wariant docelowy - maksymalny, wymagający przystosowania trasy do co najmniej IV klasy międzynarodowej przez co najmniej 300 dni w roku i umożliwiającej żeglugę: barek motorowych o nośności do 1500 ton, barek pchanych o nośności do 1300 ton i wymagającego wykonania m.in.: 1) budowy nowych śluz; 2) remontu kapitalnego jazów; 3) robót bagrowniczych; 4) robót regulacyjnych (korekta trasy, korekta łuków, ubezpieczenia brzegów, zmiana szerokości szlaku); 5) przebudowy istniejących mostów; 6) przystosowania drogi wodnej do żeglugi nocnej; 7) zwiększenia retencji w zlewni Noteci Górnej oraz Noteci Dolnej (budowa zbiorników) w celu zapewnienia wody na potrzeby żeglugi na Kanale Bydgoskim i całym szlaku w okresach niżówkowych. jak również: 3.3. Określenie lokalizacji terminali multimodalnych oraz centrów logistycznych obsługujących metropolie. 3.4.Wariantowe określenie preferowanych miejsc lokalizacji przystani i portów do obsługi żeglugi towarowej, dla utworzenia sieci terminali kontenerowych wzdłuż szlaków wodnych Odry -Wisły i Zalewu Wiślanego. 3.5. Wariantowe określenie preferowanych miejsc lokalizacji przystani i portów do obsługi żeglugi turystycznej, dla utworzenia sieci turystycznej wzdłuż szlaków wodnych Odry -Wisły i Zalewu Wiślanego. 3.6. Określenie założeń planowanego zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, a także zakresu rzeczowego i parametrów technicznych koniecznych dla rewitalizacji działań (i składających się na nie zadań) dla wszystkich wariantów w wybranych lokalizacjach w formie opisowej i graficznej w skali 1:2000 3.7. Określenie granic terenu, przedstawionych na kopii mapy zasadniczej, lub w przypadku jej braku, na kopii mapy katastralnej, przyjętych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmujących teren, którego projekt dotyczy i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać w skali 1:10 000. 3.8. Oszacowanie niezbędnych nakładów inwestycyjnych (także z uwzględnieniem wykonania niezbędnej dokumentacji, badań i nadzorów) dla wszystkich zadań na wodzie i na lądzie wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą (oddzielnie na każde zadanie i w podziale na poszczególne województwa). 3.9. Opracowanie harmonogramu rzeczowo - finansowego, z uzasadnieniem proponowanej kolejności realizacji zadań we wskazanych miejscach. 3.10. Określenie propozycji systemu organizacji, koniecznego dla zbudowania sieci transportowej oraz sieci turystyki wodnej projektu. 3.11. Określenie jednolitych standardów technicznych dla poszczególnych zadań w zakresie ujednolicenia (elementy powtarzalne) obiektów hydrotechnicznych, wyposażenia portów i przystani, elementów małej architektury, stylistyki architektonicznej obiektów kubaturowych ze szczególnym uwzględnieniem cech architektury regionalnej. 3.12. Określenie propozycji wykonania infrastruktury informacyjnej dot. MDW E 70 w formie opisowej i graficznej, w tym określenie systemu oznakowania oraz informacji wizualnej obejmującej m.in. projekty graficzne: tablic informacyjno - promocyjnych, tablic ze schematami dróg wodnych, bakenów; a także powstanie lub odnowienie istniejących Izb Historii. 3.13. Określenie charakterystyk zadań, dla potrzeb przygotowania materiałów do postępowań środowiskowych i wodno-prawnych poszczególnych zadań (wniosków o wydawanie decyzji w sprawach środowiskowych uwarunkowań realizacji inwestycji, raportów o oddziaływaniu inwestycji na środowisko, operatów wodno-prawnych, wniosków o zgodę na odstępstwo od zakazu zabudowy itp.). 3.14. Analizę uwarunkowań hydrologicznych i nawigacyjnych. 3.15. Analizę uwarunkowań własnościowych. 3.16. Analizę uwarunkowań planistycznych. 3.17. Analizę dostępności komunikacyjnej. 3.18. Analizę dostępności infrastruktury technicznej. 3.19. Określenie lokalizacji poszczególnych inwestycji na mapie w skali 1:50 000, a także wskazania dla poszczególnych zadań: 1) lokalizacji na tle najbliższego otoczenia na mapie w skali 1:10 000; 2) lokalizacji na mapie ewidencyjnej 1:5000; 3) powierzchni terenu przeznaczonego pod inwestycje; 4) charakterystykę fizjograficzną wybranych lokalizacji (uwarunkowania geologiczne, istniejąca szata roślinna). 3.20. Wskazanie barier prawnych, planistycznych i przyrodniczych koniecznych do pokonania w celu realizacji. 4. Analiza środowiskowa (prognoza oddziaływania na środowisko) projektu określonego w koncepcji programowo - przestrzennej powinna być opracowana stosownie do stanu współczesnej wiedzy i metod oceny, z uwzględnieniem informacji zawartych w prognozach oddziaływania na środowisko sporządzonych dla innych, przyjętych już, dokumentów powiązanych z projektowanym, zgodnie z aktualnym stanem prawnym, w szczególności w odniesieniu do ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko z dn. 3 października 2008 r. (Dz. U. Nr 199 poz. 1227). Analiza środowiskowa powinna: 4.1. Zawierać informacje o zawartości, głównych celach programu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami. 4.2. Zawierać informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu analizy środowiskowej. 4.3. Zawierać propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania. 4.4. Zawierać informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko. 4.5. Zawierać streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym. 4.6. Określać, analizować i oceniać stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego programu. 4.7. Określać, analizować i oceniać stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem. 4.8. Określać, analizować i oceniać istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, a w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. 4.9. Określać, analizować i oceniać cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania programu. 4.10. Określać, analizować i oceniać przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, skumulowane, krótkoterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na: różnorodność biologiczną, ludzi, zwierzęta, rośliny, wodę, powietrze, powierzchnię ziemi, krajobraz, klimat, zasoby naturalne i zabytki - z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy. 4.11. Przedstawiać rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru. 4.12. Biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg projektowanego dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - wskazywać rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71.32.20.00 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 71.24.20.00 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów 71.31.34.40 - Usługi oceny wpływu na środowisko naturalne (EIA) dla projektu budowlanego 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.40.00.00 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu .

II.1.5) Całkowita końcowa wartość zamówienia (bez VAT) obejmująca wszystkie zamówienia i części: 580000 PLN.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

IV.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA V: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

V.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.06.2009.

V.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

V.3) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Biuro Projektowo-Inżynierskie Redan Sp. z o.o, Ul. Jagiellońska 68, 70-382 Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie.

V.4) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O NIE PODLEGAJĄCYCH ODRZUCENIU OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ
(bez VAT)

  • Cena wybranej oferty: 580000
  • Oferta z najniższą ceną: 580000 oferta z najwyższą ceną: 760000
  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.