eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przemyśl › Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie dla Zamawiającego zajęć kursowych dla młodzieży Zespołu Szkół Mechanicznych i Drzewnych w Przemyślu w ramach projektu Podkarpacie stawia na zawodowców współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-12-20

Przemyśl: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie dla Zamawiającego zajęć kursowych dla młodzieży Zespołu Szkół Mechanicznych i Drzewnych w Przemyślu w ramach projektu Podkarpacie stawia na zawodowców współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
Numer ogłoszenia: 269979 - 2012; data zamieszczenia: 20.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Przemyśl - Prezydent Miasta Przemyśl , ul. Rynek 1, 37-700 Przemyśl, woj. podkarpackie, tel. 016 6782962, 6752072, faks 016 6786449.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przemysl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie dla Zamawiającego zajęć kursowych dla młodzieży Zespołu Szkół Mechanicznych i Drzewnych w Przemyślu w ramach projektu Podkarpacie stawia na zawodowców współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie dla Zamawiającego zajęć kursowych dla młodzieży Zespołu Szkół Mechanicznych i Drzewnych w Przemyślu w ramach projektu Podkarpacie stawia na zawodowców współfinansowanych przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. 2. Zamówienie podzielone jest na siedem tematycznych zajęć kursowych przewidzianych do realizacji w roku szkolnym 2012-2013 i 2013-2014 obejmujących: 1) Zajęcia kursowe przygotowujące do programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie CNC. 2) Zajęcia kursowe przygotowujące do wykonywania kosztorysów budowlanych i pomiarowania robót budowlanych i instalacyjnych z wykorzystaniem programów komputerowych. 3) Zajęcia kursowe przygotowujące do użytkowania wózków widłowych. 4) Zajęcia kursowe w zakresie przepisów prawa, montażu i eksploatacji systemów odnawialnych źródeł energii oraz utylizacji odpadów. 5) Zajęcia kursowe przygotowujące do uzyskania uprawnień SEP w zakresie ekspoloatacji urządzeń instalacji i sieci elektrycznych do 1kV. 6) Zajęcia kursowe przygotowujące do obsługi elektronarzędzi i maszyn stolarskich stosowanych przy wykonywaniu podłóg. 7) Zajęcia kursowe przygotowujące do obsługi urządzeń budowlanych i instalacyjnych: agregatów tynkarskich i agregatów do wykonywania posadzki oraz sprzętu do wykonywania połączeń rur poprzez lutowanie, zgrzewanie, zaciskanie. 3. Realizacja ww. zajęć kursowych odbywać się będzie w siedzibie ZSMiD przy ul. Dworskiego 99 w Przemyślu, przez czas trwania umowy, w terminach uzgodnionych z dyrekcją szkoły we wszystkie dni robocze tygodnia to jest od poniedziałku do piątku, w wymiarze godzin przewidzianych dla każdej grupy uczniów, zgodnie z założeniami projektu, bezpośrednio przed lub po zajęciach określonych planem lekcji i zajęć pozalekcyjnych, w których uczniowie już uczestniczą. Zmiana godzin jest dopuszczalna jedynie za wcześniejszą pisemną zgodą dyrekcji szkoły. 4. Zajęcia prowadzone będą od stycznia 2013 r. do 30 maja 2013 r. w wymiarze 400 godz. Oraz od 15 października 2013 r. do 30 maja 2014 r. w wymiarze 400 godz. W roku szkolnym 2012 - 2013 zajęcia kursowe prowadzone będą dla 10 grup szkoleniowych w składzie 12 - 16 osobowym i w wymiarze po 40 godz., a w roku szkolnym 2013 - 2014 również dla 10 grup szkoleniowych w wymiarze po 40 godz. (1 godz. lekcyjna - 45 minut). Razem 800 godzin lekcyjnych. Określone w załączniku nr 1 do SIWZ godziny prowadzenia zajęć kursowych w roku 2012 należy ująć w roku 2013 w okresie styczeń - maj. 5. Zajęcia kursowe zostaną przeprowadzone zgodnie z programem zajęć przedstawionym w załączniku nr 1 do SIWZ. 6. Zajęcia kursowe będą prowadzone z zachowaniem cyklu: 2 godziny zajęć teoretycznych tygodniowo lub 4 godziny zajęć praktycznych. 7. Wykonawca uzgodni z Dyrekcją Szkoły harmonogram planowanych do prowadzenia zajęć kursowych i przedłoży do Zamawiającemu zgodnie z postanowieniami umowy. 8. Wykonawca w toku prowadzonych zajęć będzie w sposób systematyczny prowadził dokumentację związaną z prowadzeniem danej części zajęć tj. listy obecności, dzienniku zajęć, oceny postępu wraz z określeniem uczniów osiągających najwyższe wyniki, na podstawie przeprowadzonych testów, ćwiczeń a także inne dokumenty niezbędne dla potrzeb realizacji projektu (np. kart obserwacji i innej dokumentacji dotyczącej mierzenia wskaźników pomiaru celu projektu zapisanych we wniosku o dofinansowanie). 9. Przygotowania i sporządzenia w formie elektronicznej i papierowej sprawozdania (sprawozdań) danego rodzaju zajęć i działań wynikających z projektu, w którym zawarte będzie okresowe porównanie wyników osiąganych przez uczniów. 10. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym. 11. Po zakończeniu zajęć kursowych Wykonawca wyda stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np. zaświadczenie zawierające dane uczestnika kursu, tematykę kursu, liczbę godzin przypadająca na poszczególne tematy w ramach prowadzonych zajęć. 12. Program tematyczny poszczególnych zajęć kursowych oraz wymagania jakie ma spełnić Wykonawca zawarte są w załącznikach na 1 i 1 A do SIWZ, a pozostałe zobowiązania zawarte są we wzorze umowy. 13. Materiały szkoleniowe, pomoce dydaktyczne dla uczniów umożliwiające przeprowadzenie wymienionych w pkt 1 zajęć kursowych zabezpiecza Wykonawca.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa kursy lub co najmniej dwie usługi szkoleniowe zakończone certyfikacją uczestników (nabycia nowych umiejętności), dla zadań częściowych nr1, 2, 3, 5 i 7 w zakresie przedmiotowym obejmującym zadania częściowe np. kurs lub usługa szkoleniowa przygotowujący(a) do użytkowania wózków widłowych, udokumentowane (referencje), że zostały należycie wykonane

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował w trakcie kursu: - wózkiem widłowym dopuszczonym do użytkowania przez właściwe instytucje kontrolne (Urząd Dozoru Technicznego) - warunek dotyczy zadania częściowego nr 3; - agregatem tynkarskim dopuszczonym do użytkowania przez właściwe instytucje kontrolne - warunek dotyczy zadania częściowego nr 7

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował w trakcie kursu, osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (min. jedną osobą na każde tematyczne zajęcia kursowe) posiadającymi wiedzę i doświadczenie wymienione w arkuszu 1 opisu przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ (warunek dotyczy wszystkich zadań częściowych). Zamawiający dopuszcza również możliwość uznania uprawnień wynikających z innych niż krajowe przepisów, które potwierdzą spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty: 1) wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę o ile osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jej reprezentacji we właściwym rejestrze

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem ust. 2. 2. Dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, w następującym zakresie i przy spełnieniu następujących warunków: a) zmiana okresu realizacji umowy, o którym mowa w § 2 - 4 umowy, jest możliwa w przypadku zdarzeń losowych powodujących np.: konieczność zamknięcia czy przesunięcie terminów realizacji zajęć kursu; b) zmiany zakresu realizacji umowy polegającej na przesunięciach godzin zajęć w przypadku istotnej zmiany liczby uczniów uczestniczących w zajęciach. 3. Zmianę postanowień zawartej umowy dokonuje się za zgodą obu stron umowy. 4. Wszelkie zmiany niniejszej umowy muszą być dokonane każdorazowo w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przemysl.pl BIP usługi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Przemyślu, Wieloosobowe Stanowisko ds. Zamówień Publicznych, ul. Ratuszowa 10 A, 37-700 Przemyśl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.01.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Przemyślu, Wieloosobowe Stanowisko ds. Zamówień Publicznych, ul. Ratuszowa 10 A, 37-700 Przemyś.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Podkarpacie stawia na zawodowców współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zajęcia kursowe przygotowujące do programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie CNC.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja ww. zajęć kursowych odbywać się będzie w siedzibie ZSMiD przy ul. Dworskiego 99 w Przemyślu, przez czas trwania umowy, w terminach uzgodnionych z dyrekcją szkoły we wszystkie dni robocze tygodnia to jest od poniedziałku do piątku, w wymiarze godzin przewidzianych dla każdej grupy uczniów, zgodnie z założeniami projektu, bezpośrednio przed lub po zajęciach określonych planem lekcji i zajęć pozalekcyjnych, w których uczniowie już uczestniczą. Zmiana godzin jest dopuszczalna jedynie za wcześniejszą pisemną zgodą dyrekcji szkoły. 2. Zajęcia prowadzone będą od stycznia 2013 r. do 30 maja 2013 r. w wymiarze 400 godz. Oraz od 15 października 2013 r. do 30 maja 2014 r. w wymiarze 400 godz. W roku szkolnym 2012 - 2013 zajęcia kursowe prowadzone będą dla 10 grup szkoleniowych w składzie 12 - 16 osobowym i w wymiarze po 40 godz., a w roku szkolnym 2013 - 2014 również dla 10 grup szkoleniowych w wymiarze po 40 godz. (1 godz. lekcyjna - 45 minut). Razem 800 godzin lekcyjnych. Określone w załączniku nr 1 do SIWZ godziny prowadzenia zajęć kursowych w roku 2012 należy ująć w roku 2013 w okresie styczeń - maj. 3. Zajęcia kursowe zostaną przeprowadzone zgodnie z programem zajęć przedstawionym w załączniku nr 1 do SIWZ. 4. Zajęcia kursowe będą prowadzone z zachowaniem cyklu: 2 godziny zajęć teoretycznych tygodniowo lub 4 godziny zajęć praktycznych. 5. Wykonawca uzgodni z Dyrekcją Szkoły harmonogram planowanych do prowadzenia zajęć kursowych i przedłoży do Zamawiającemu zgodnie z postanowieniami umowy. 6. Wykonawca w toku prowadzonych zajęć będzie w sposób systematyczny prowadził dokumentację związaną z prowadzeniem danej części zajęć tj. listy obecności, dzienniku zajęć, oceny postępu wraz z określeniem uczniów osiągających najwyższe wyniki, na podstawie przeprowadzonych testów, ćwiczeń a także inne dokumenty niezbędne dla potrzeb realizacji projektu (np. kart obserwacji i innej dokumentacji dotyczącej mierzenia wskaźników pomiaru celu projektu zapisanych we wniosku o dofinansowanie). 7. Przygotowania i sporządzenia w formie elektronicznej i papierowej sprawozdania (sprawozdań) danego rodzaju zajęć i działań wynikających z projektu, w którym zawarte będzie okresowe porównanie wyników osiąganych przez uczniów. 8. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym. 9. Po zakończeniu zajęć kursowych Wykonawca wyda stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np. zaświadczenie zawierające dane uczestnika kursu, tematykę kursu, liczbę godzin przypadająca na poszczególne tematy w ramach prowadzonych zajęć. 10. Program tematyczny poszczególnych zajęć kursowych oraz wymagania jakie ma spełnić Wykonawca zawarte są w załącznikach na 1 i 1 A do SIWZ, a pozostałe zobowiązania zawarte są we wzorze umowy. 11. Materiały szkoleniowe, pomoce dydaktyczne dla uczniów umożliwiające przeprowadzenie wymienionych w pkt 1 zajęć kursowych zabezpiecza Wykonawca..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zajęcia kursowe przygotowujące do wykonywania kosztorysów budowlanych i pomiarowania robót budowlanych i instalacyjnych z wykorzystaniem programów komputerowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja ww. zajęć kursowych odbywać się będzie w siedzibie ZSMiD przy ul. Dworskiego 99 w Przemyślu, przez czas trwania umowy, w terminach uzgodnionych z dyrekcją szkoły we wszystkie dni robocze tygodnia to jest od poniedziałku do piątku, w wymiarze godzin przewidzianych dla każdej grupy uczniów, zgodnie z założeniami projektu, bezpośrednio przed lub po zajęciach określonych planem lekcji i zajęć pozalekcyjnych, w których uczniowie już uczestniczą. Zmiana godzin jest dopuszczalna jedynie za wcześniejszą pisemną zgodą dyrekcji szkoły. 2. Zajęcia prowadzone będą od stycznia 2013 r. do 30 maja 2013 r. w wymiarze 400 godz. Oraz od 15 października 2013 r. do 30 maja 2014 r. w wymiarze 400 godz. W roku szkolnym 2012 - 2013 zajęcia kursowe prowadzone będą dla 10 grup szkoleniowych w składzie 12 - 16 osobowym i w wymiarze po 40 godz., a w roku szkolnym 2013 - 2014 również dla 10 grup szkoleniowych w wymiarze po 40 godz. (1 godz. lekcyjna - 45 minut). Razem 800 godzin lekcyjnych. Określone w załączniku nr 1 do SIWZ godziny prowadzenia zajęć kursowych w roku 2012 należy ująć w roku 2013 w okresie styczeń - maj. 3. Zajęcia kursowe zostaną przeprowadzone zgodnie z programem zajęć przedstawionym w załączniku nr 1 do SIWZ. 4. Zajęcia kursowe będą prowadzone z zachowaniem cyklu: 2 godziny zajęć teoretycznych tygodniowo lub 4 godziny zajęć praktycznych. 5. Wykonawca uzgodni z Dyrekcją Szkoły harmonogram planowanych do prowadzenia zajęć kursowych i przedłoży do Zamawiającemu zgodnie z postanowieniami umowy. 6. Wykonawca w toku prowadzonych zajęć będzie w sposób systematyczny prowadził dokumentację związaną z prowadzeniem danej części zajęć tj. listy obecności, dzienniku zajęć, oceny postępu wraz z określeniem uczniów osiągających najwyższe wyniki, na podstawie przeprowadzonych testów, ćwiczeń a także inne dokumenty niezbędne dla potrzeb realizacji projektu (np. kart obserwacji i innej dokumentacji dotyczącej mierzenia wskaźników pomiaru celu projektu zapisanych we wniosku o dofinansowanie). 7. Przygotowania i sporządzenia w formie elektronicznej i papierowej sprawozdania (sprawozdań) danego rodzaju zajęć i działań wynikających z projektu, w którym zawarte będzie okresowe porównanie wyników osiąganych przez uczniów. 8. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym. 9. Po zakończeniu zajęć kursowych Wykonawca wyda stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np. zaświadczenie zawierające dane uczestnika kursu, tematykę kursu, liczbę godzin przypadająca na poszczególne tematy w ramach prowadzonych zajęć. 10. Program tematyczny poszczególnych zajęć kursowych oraz wymagania jakie ma spełnić Wykonawca zawarte są w załącznikach na 1 i 1 A do SIWZ, a pozostałe zobowiązania zawarte są we wzorze umowy. 11. Materiały szkoleniowe, pomoce dydaktyczne dla uczniów umożliwiające przeprowadzenie wymienionych w pkt 1 zajęć kursowych zabezpiecza Wykonawca..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-5, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zajęcia kursowe przygotowujące do użytkowania wózków widłowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja ww. zajęć kursowych odbywać się będzie w siedzibie ZSMiD przy ul. Dworskiego 99 w Przemyślu, przez czas trwania umowy, w terminach uzgodnionych z dyrekcją szkoły we wszystkie dni robocze tygodnia to jest od poniedziałku do piątku, w wymiarze godzin przewidzianych dla każdej grupy uczniów, zgodnie z założeniami projektu, bezpośrednio przed lub po zajęciach określonych planem lekcji i zajęć pozalekcyjnych, w których uczniowie już uczestniczą. Zmiana godzin jest dopuszczalna jedynie za wcześniejszą pisemną zgodą dyrekcji szkoły. 2. Zajęcia prowadzone będą od stycznia 2013 r. do 30 maja 2013 r. w wymiarze 400 godz. Oraz od 15 października 2013 r. do 30 maja 2014 r. w wymiarze 400 godz. W roku szkolnym 2012 - 2013 zajęcia kursowe prowadzone będą dla 10 grup szkoleniowych w składzie 12 - 16 osobowym i w wymiarze po 40 godz., a w roku szkolnym 2013 - 2014 również dla 10 grup szkoleniowych w wymiarze po 40 godz. (1 godz. lekcyjna - 45 minut). Razem 800 godzin lekcyjnych. Określone w załączniku nr 1 do SIWZ godziny prowadzenia zajęć kursowych w roku 2012 należy ująć w roku 2013 w okresie styczeń - maj. 3. Zajęcia kursowe zostaną przeprowadzone zgodnie z programem zajęć przedstawionym w załączniku nr 1 do SIWZ. 4. Zajęcia kursowe będą prowadzone z zachowaniem cyklu: 2 godziny zajęć teoretycznych tygodniowo lub 4 godziny zajęć praktycznych. 5. Wykonawca uzgodni z Dyrekcją Szkoły harmonogram planowanych do prowadzenia zajęć kursowych i przedłoży do Zamawiającemu zgodnie z postanowieniami umowy. 6. Wykonawca w toku prowadzonych zajęć będzie w sposób systematyczny prowadził dokumentację związaną z prowadzeniem danej części zajęć tj. listy obecności, dzienniku zajęć, oceny postępu wraz z określeniem uczniów osiągających najwyższe wyniki, na podstawie przeprowadzonych testów, ćwiczeń a także inne dokumenty niezbędne dla potrzeb realizacji projektu (np. kart obserwacji i innej dokumentacji dotyczącej mierzenia wskaźników pomiaru celu projektu zapisanych we wniosku o dofinansowanie). 7. Przygotowania i sporządzenia w formie elektronicznej i papierowej sprawozdania (sprawozdań) danego rodzaju zajęć i działań wynikających z projektu, w którym zawarte będzie okresowe porównanie wyników osiąganych przez uczniów. 8. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym. 9. Po zakończeniu zajęć kursowych Wykonawca wyda stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np. zaświadczenie zawierające dane uczestnika kursu, tematykę kursu, liczbę godzin przypadająca na poszczególne tematy w ramach prowadzonych zajęć. 10. Program tematyczny poszczególnych zajęć kursowych oraz wymagania jakie ma spełnić Wykonawca zawarte są w załącznikach na 1 i 1 A do SIWZ, a pozostałe zobowiązania zawarte są we wzorze umowy. 11. Materiały szkoleniowe, pomoce dydaktyczne dla uczniów umożliwiające przeprowadzenie wymienionych w pkt 1 zajęć kursowych zabezpiecza Wykonawca..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zajęcia kursowe w zakresie przepisów prawa, montażu i eksploatacji systemów odnawialnych źródeł energii oraz utylizacji odpadów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja ww. zajęć kursowych odbywać się będzie w siedzibie ZSMiD przy ul. Dworskiego 99 w Przemyślu, przez czas trwania umowy, w terminach uzgodnionych z dyrekcją szkoły we wszystkie dni robocze tygodnia to jest od poniedziałku do piątku, w wymiarze godzin przewidzianych dla każdej grupy uczniów, zgodnie z założeniami projektu, bezpośrednio przed lub po zajęciach określonych planem lekcji i zajęć pozalekcyjnych, w których uczniowie już uczestniczą. Zmiana godzin jest dopuszczalna jedynie za wcześniejszą pisemną zgodą dyrekcji szkoły. 2. Zajęcia prowadzone będą od stycznia 2013 r. do 30 maja 2013 r. w wymiarze 400 godz. Oraz od 15 października 2013 r. do 30 maja 2014 r. w wymiarze 400 godz. W roku szkolnym 2012 - 2013 zajęcia kursowe prowadzone będą dla 10 grup szkoleniowych w składzie 12 - 16 osobowym i w wymiarze po 40 godz., a w roku szkolnym 2013 - 2014 również dla 10 grup szkoleniowych w wymiarze po 40 godz. (1 godz. lekcyjna - 45 minut). Razem 800 godzin lekcyjnych. Określone w załączniku nr 1 do SIWZ godziny prowadzenia zajęć kursowych w roku 2012 należy ująć w roku 2013 w okresie styczeń - maj. 3. Zajęcia kursowe zostaną przeprowadzone zgodnie z programem zajęć przedstawionym w załączniku nr 1 do SIWZ. 4. Zajęcia kursowe będą prowadzone z zachowaniem cyklu: 2 godziny zajęć teoretycznych tygodniowo lub 4 godziny zajęć praktycznych. 5. Wykonawca uzgodni z Dyrekcją Szkoły harmonogram planowanych do prowadzenia zajęć kursowych i przedłoży do Zamawiającemu zgodnie z postanowieniami umowy. 6. Wykonawca w toku prowadzonych zajęć będzie w sposób systematyczny prowadził dokumentację związaną z prowadzeniem danej części zajęć tj. listy obecności, dzienniku zajęć, oceny postępu wraz z określeniem uczniów osiągających najwyższe wyniki, na podstawie przeprowadzonych testów, ćwiczeń a także inne dokumenty niezbędne dla potrzeb realizacji projektu (np. kart obserwacji i innej dokumentacji dotyczącej mierzenia wskaźników pomiaru celu projektu zapisanych we wniosku o dofinansowanie). 7. Przygotowania i sporządzenia w formie elektronicznej i papierowej sprawozdania (sprawozdań) danego rodzaju zajęć i działań wynikających z projektu, w którym zawarte będzie okresowe porównanie wyników osiąganych przez uczniów. 8. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym. 9. Po zakończeniu zajęć kursowych Wykonawca wyda stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np. zaświadczenie zawierające dane uczestnika kursu, tematykę kursu, liczbę godzin przypadająca na poszczególne tematy w ramach prowadzonych zajęć. 10. Program tematyczny poszczególnych zajęć kursowych oraz wymagania jakie ma spełnić Wykonawca zawarte są w załącznikach na 1 i 1 A do SIWZ, a pozostałe zobowiązania zawarte są we wzorze umowy. 11. Materiały szkoleniowe, pomoce dydaktyczne dla uczniów umożliwiające przeprowadzenie wymienionych w pkt 1 zajęć kursowych zabezpiecza Wykonawca..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zajęcia kursowe przygotowujące do uzyskania uprawnień SEP w zakresie ekspoloatacji urządzeń instalacji i sieci elektrycznych do 1kV.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja ww. zajęć kursowych odbywać się będzie w siedzibie ZSMiD przy ul. Dworskiego 99 w Przemyślu, przez czas trwania umowy, w terminach uzgodnionych z dyrekcją szkoły we wszystkie dni robocze tygodnia to jest od poniedziałku do piątku, w wymiarze godzin przewidzianych dla każdej grupy uczniów, zgodnie z założeniami projektu, bezpośrednio przed lub po zajęciach określonych planem lekcji i zajęć pozalekcyjnych, w których uczniowie już uczestniczą. Zmiana godzin jest dopuszczalna jedynie za wcześniejszą pisemną zgodą dyrekcji szkoły. 2. Zajęcia prowadzone będą od stycznia 2013 r. do 30 maja 2013 r. w wymiarze 400 godz. Oraz od 15 października 2013 r. do 30 maja 2014 r. w wymiarze 400 godz. W roku szkolnym 2012 - 2013 zajęcia kursowe prowadzone będą dla 10 grup szkoleniowych w składzie 12 - 16 osobowym i w wymiarze po 40 godz., a w roku szkolnym 2013 - 2014 również dla 10 grup szkoleniowych w wymiarze po 40 godz. (1 godz. lekcyjna - 45 minut). Razem 800 godzin lekcyjnych. Określone w załączniku nr 1 do SIWZ godziny prowadzenia zajęć kursowych w roku 2012 należy ująć w roku 2013 w okresie styczeń - maj. 3. Zajęcia kursowe zostaną przeprowadzone zgodnie z programem zajęć przedstawionym w załączniku nr 1 do SIWZ. 4. Zajęcia kursowe będą prowadzone z zachowaniem cyklu: 2 godziny zajęć teoretycznych tygodniowo lub 4 godziny zajęć praktycznych. 5. Wykonawca uzgodni z Dyrekcją Szkoły harmonogram planowanych do prowadzenia zajęć kursowych i przedłoży do Zamawiającemu zgodnie z postanowieniami umowy. 6. Wykonawca w toku prowadzonych zajęć będzie w sposób systematyczny prowadził dokumentację związaną z prowadzeniem danej części zajęć tj. listy obecności, dzienniku zajęć, oceny postępu wraz z określeniem uczniów osiągających najwyższe wyniki, na podstawie przeprowadzonych testów, ćwiczeń a także inne dokumenty niezbędne dla potrzeb realizacji projektu (np. kart obserwacji i innej dokumentacji dotyczącej mierzenia wskaźników pomiaru celu projektu zapisanych we wniosku o dofinansowanie). 7. Przygotowania i sporządzenia w formie elektronicznej i papierowej sprawozdania (sprawozdań) danego rodzaju zajęć i działań wynikających z projektu, w którym zawarte będzie okresowe porównanie wyników osiąganych przez uczniów. 8. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym. 9. Po zakończeniu zajęć kursowych Wykonawca wyda stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np. zaświadczenie zawierające dane uczestnika kursu, tematykę kursu, liczbę godzin przypadająca na poszczególne tematy w ramach prowadzonych zajęć. 10. Program tematyczny poszczególnych zajęć kursowych oraz wymagania jakie ma spełnić Wykonawca zawarte są w załącznikach na 1 i 1 A do SIWZ, a pozostałe zobowiązania zawarte są we wzorze umowy. 11. Materiały szkoleniowe, pomoce dydaktyczne dla uczniów umożliwiające przeprowadzenie wymienionych w pkt 1 zajęć kursowych zabezpiecza Wykonawca..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zajęcia kursowe przygotowujące do obsługi elektronarzędzi i maszyn stolarskich stosowanych przy wykonywaniu podłóg.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja ww. zajęć kursowych odbywać się będzie w siedzibie ZSMiD przy ul. Dworskiego 99 w Przemyślu, przez czas trwania umowy, w terminach uzgodnionych z dyrekcją szkoły we wszystkie dni robocze tygodnia to jest od poniedziałku do piątku, w wymiarze godzin przewidzianych dla każdej grupy uczniów, zgodnie z założeniami projektu, bezpośrednio przed lub po zajęciach określonych planem lekcji i zajęć pozalekcyjnych, w których uczniowie już uczestniczą. Zmiana godzin jest dopuszczalna jedynie za wcześniejszą pisemną zgodą dyrekcji szkoły. 2. Zajęcia prowadzone będą od stycznia 2013 r. do 30 maja 2013 r. w wymiarze 400 godz. Oraz od 15 października 2013 r. do 30 maja 2014 r. w wymiarze 400 godz. W roku szkolnym 2012 - 2013 zajęcia kursowe prowadzone będą dla 10 grup szkoleniowych w składzie 12 - 16 osobowym i w wymiarze po 40 godz., a w roku szkolnym 2013 - 2014 również dla 10 grup szkoleniowych w wymiarze po 40 godz. (1 godz. lekcyjna - 45 minut). Razem 800 godzin lekcyjnych. Określone w załączniku nr 1 do SIWZ godziny prowadzenia zajęć kursowych w roku 2012 należy ująć w roku 2013 w okresie styczeń - maj. 3. Zajęcia kursowe zostaną przeprowadzone zgodnie z programem zajęć przedstawionym w załączniku nr 1 do SIWZ. 4. Zajęcia kursowe będą prowadzone z zachowaniem cyklu: 2 godziny zajęć teoretycznych tygodniowo lub 4 godziny zajęć praktycznych. 5. Wykonawca uzgodni z Dyrekcją Szkoły harmonogram planowanych do prowadzenia zajęć kursowych i przedłoży do Zamawiającemu zgodnie z postanowieniami umowy. 6. Wykonawca w toku prowadzonych zajęć będzie w sposób systematyczny prowadził dokumentację związaną z prowadzeniem danej części zajęć tj. listy obecności, dzienniku zajęć, oceny postępu wraz z określeniem uczniów osiągających najwyższe wyniki, na podstawie przeprowadzonych testów, ćwiczeń a także inne dokumenty niezbędne dla potrzeb realizacji projektu (np. kart obserwacji i innej dokumentacji dotyczącej mierzenia wskaźników pomiaru celu projektu zapisanych we wniosku o dofinansowanie). 7. Przygotowania i sporządzenia w formie elektronicznej i papierowej sprawozdania (sprawozdań) danego rodzaju zajęć i działań wynikających z projektu, w którym zawarte będzie okresowe porównanie wyników osiąganych przez uczniów. 8. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym. 9. Po zakończeniu zajęć kursowych Wykonawca wyda stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np. zaświadczenie zawierające dane uczestnika kursu, tematykę kursu, liczbę godzin przypadająca na poszczególne tematy w ramach prowadzonych zajęć. 10. Program tematyczny poszczególnych zajęć kursowych oraz wymagania jakie ma spełnić Wykonawca zawarte są w załącznikach na 1 i 1 A do SIWZ, a pozostałe zobowiązania zawarte są we wzorze umowy. 11. Materiały szkoleniowe, pomoce dydaktyczne dla uczniów umożliwiające przeprowadzenie wymienionych w pkt 1 zajęć kursowych zabezpiecza Wykonawca..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Zajęcia kursowe przygotowujące do obsługi urządzeń budowlanych i instalacyjnych: agregatów tynkarskich i agregatów do wykonywania posadzki oraz sprzętu do wykonywania połączeń rur poprzez lutowanie, zgrzewanie, zaciskanie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Realizacja ww. zajęć kursowych odbywać się będzie w siedzibie ZSMiD przy ul. Dworskiego 99 w Przemyślu, przez czas trwania umowy, w terminach uzgodnionych z dyrekcją szkoły we wszystkie dni robocze tygodnia to jest od poniedziałku do piątku, w wymiarze godzin przewidzianych dla każdej grupy uczniów, zgodnie z założeniami projektu, bezpośrednio przed lub po zajęciach określonych planem lekcji i zajęć pozalekcyjnych, w których uczniowie już uczestniczą. Zmiana godzin jest dopuszczalna jedynie za wcześniejszą pisemną zgodą dyrekcji szkoły. 2. Zajęcia prowadzone będą od stycznia 2013 r. do 30 maja 2013 r. w wymiarze 400 godz. Oraz od 15 października 2013 r. do 30 maja 2014 r. w wymiarze 400 godz. W roku szkolnym 2012 - 2013 zajęcia kursowe prowadzone będą dla 10 grup szkoleniowych w składzie 12 - 16 osobowym i w wymiarze po 40 godz., a w roku szkolnym 2013 - 2014 również dla 10 grup szkoleniowych w wymiarze po 40 godz. (1 godz. lekcyjna - 45 minut). Razem 800 godzin lekcyjnych. Określone w załączniku nr 1 do SIWZ godziny prowadzenia zajęć kursowych w roku 2012 należy ująć w roku 2013 w okresie styczeń - maj. 3. Zajęcia kursowe zostaną przeprowadzone zgodnie z programem zajęć przedstawionym w załączniku nr 1 do SIWZ. 4. Zajęcia kursowe będą prowadzone z zachowaniem cyklu: 2 godziny zajęć teoretycznych tygodniowo lub 4 godziny zajęć praktycznych. 5. Wykonawca uzgodni z Dyrekcją Szkoły harmonogram planowanych do prowadzenia zajęć kursowych i przedłoży do Zamawiającemu zgodnie z postanowieniami umowy. 6. Wykonawca w toku prowadzonych zajęć będzie w sposób systematyczny prowadził dokumentację związaną z prowadzeniem danej części zajęć tj. listy obecności, dzienniku zajęć, oceny postępu wraz z określeniem uczniów osiągających najwyższe wyniki, na podstawie przeprowadzonych testów, ćwiczeń a także inne dokumenty niezbędne dla potrzeb realizacji projektu (np. kart obserwacji i innej dokumentacji dotyczącej mierzenia wskaźników pomiaru celu projektu zapisanych we wniosku o dofinansowanie). 7. Przygotowania i sporządzenia w formie elektronicznej i papierowej sprawozdania (sprawozdań) danego rodzaju zajęć i działań wynikających z projektu, w którym zawarte będzie okresowe porównanie wyników osiąganych przez uczniów. 8. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym. 9. Po zakończeniu zajęć kursowych Wykonawca wyda stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np. zaświadczenie zawierające dane uczestnika kursu, tematykę kursu, liczbę godzin przypadająca na poszczególne tematy w ramach prowadzonych zajęć. 10. Program tematyczny poszczególnych zajęć kursowych oraz wymagania jakie ma spełnić Wykonawca zawarte są w załącznikach na 1 i 1 A do SIWZ, a pozostałe zobowiązania zawarte są we wzorze umowy. 11. Materiały szkoleniowe, pomoce dydaktyczne dla uczniów umożliwiające przeprowadzenie wymienionych w pkt 1 zajęć kursowych zabezpiecza Wykonawca..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.