eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzepin › Roboty budowlane w zadaniu inwestycyjnym pn. Termomodernizacja budynków Technikum Leśnego im. prof. Jana Miklaszewskiego w Starościnie.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-12

Rzepin: Roboty budowlane w zadaniu inwestycyjnym pn. Termomodernizacja budynków Technikum Leśnego im. prof. Jana Miklaszewskiego w Starościnie.
Numer ogłoszenia: 269056 - 2014; data zamieszczenia: 12.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Technikum Leśne im. prof. Jana Miklaszewskiego w Starościnie , Starościn 34, 69-110 Rzepin, woj. lubuskie, tel. 95 759 62 39, faks 95 759 62 39.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tlrzepin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Technikum.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane w zadaniu inwestycyjnym pn. Termomodernizacja budynków Technikum Leśnego im. prof. Jana Miklaszewskiego w Starościnie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Roboty budowlane w zadaniu inwestycyjnym pn. Termomodernizacja budynków Technikum Leśnego im. prof. Jana Miklaszewskiego w Starościnie prowadzone będą w zespole budynków wchodzących w skład Technikum Leśnego w Starościnie, zlokalizowanego na działce o numerze 633/14, obręb ewidencyjny nr 7 Starościn, Gmina Rzepin objętych ochroną konserwatora zabytków. Teren znajduje się w sąsiedztwie publicznej drogi powiatowej (działka nr ewid. 632/2) i gminnej (działka nr ewid. 632/1) z którymi połączony jest poprzez istniejące zjazdy. Na terenie działki znajdują się budynki Technikum Leśnego im prof. Jana Miklaszewskiego. Cała działka obejmuje rozległy teren, zróżnicowany wysokościowo, natomiast w obrębie budynków szkolnych teren jest zasadniczo płaski, z tendencją spadkową w kierunku południowym. Zakres przedmiotu zamówienia publicznego do wykonania. Dotyczy: wykonania termomodernizacji niżej wymienionych obiektów użyteczności publicznej tj.: budynku internatu (budynek zabytkowy ewidencjonowany w rejestrze zabytków pod numerem 251), budynku szkoły (budynek zabytkowy ewidencjonowany w rejestrze zabytków pod numerem 252), budynku wielofunkcyjnego (szkolno-administracyjny), budynku sali gimnastycznej, budynku łącznika obejmując następujące prace budowlane, i tak: a)Prace budowlane do wykonania w budynkach zabytkowych Internatu i Szkoły obejmują: prace polegające na dociepleniu i izolacji przeciwwilgociowej ścian piwnicznych, dociepleniu ścian zewnętrznych lukarn poddasza i wykonanie elewacji, dociepleniu części fasady drewnianej budynku wraz z odgrzybieniem elementów konstrukcyjnych drewnianych ścian zewnętrznych, dociepleniu stropodachów lukarn wraz z obróbkami blacharskimi i orynnowaniem, dociepleniu dachu stromego (skosy oraz strop płaski poddasza), wymianie stolarki okiennej wraz z parapetami wewnętrznymi i zewnętrznymi, wymianie stolarki drzwiowej zewnętrznej, odtworzeniu opaski i chodników wokół budynku, wywiezienie gruzów. Z robót instalacji sanitarnych wchodzących w zakres przetargu przedmiot zamówienia obejmuje: demontaż i montaż nowej wewnętrznej instalacji wodociągowej zimnej i ciepłej wody użytkowej wraz z cyrkulacją, demontaż i montaż nowej instalacji c.o. b)Prace budowlane w budynku, współczesnym, wielofunkcyjnym z łącznikami prace polegające na: dociepleniu ścian piwnicznych, Ułożenie nowych nadproży prefabrykowanych i zamurowanie wyszczególnionych otworów, rusztowania, dociepleniu ścian zewnętrznych budynku oraz lukarn poddasza i wykonanie elewacji, dociepleniu stropodachów lukarn wraz z obróbkami blacharskimi i orynnowaniem, dociepleniu dachu stromego (skosy oraz strop płaski poddasza), demontażu i ponownym montażu drewnianych podbitek okapów dachu, wymianie stolarki okiennej wraz z parapetami wewnętrznymi i zewnętrznymi, wymianie stolarki drzwiowej zewnętrznej, robotach wykończeniowych wewnętrznych pomieszczeń wymiennikowni (naprawa tynków, szpachlowanie, malowanie, posadzka, drzwi wejściowe techniczne), odtworzeniu opaski i chodników wokół budynku oraz wywiezieniu gruzów. Z robót instalacji sanitarnych wchodzące w zakres przetargu prace to: demontaż i montaż nowej wewnętrznej instalacji wodociągowej zimnej i ciepłej wody użytkowej wraz z cyrkulacją, demontaż i montaż nowej instalacji c.o, rozdzielnia ciepła (pompy ciepła, wymiennikownia). Z robót instalacji elektrycznych wchodzące w zakres przetargu to: instalacja wewnętrzna elektryczna w pomieszczeniu wymiennikowi, zasilanie budynku wielofunkcyjnego dla urządzeń źródła ciepła i sterowania. c)Prace budowlane w budynku, współczesnym - Sala gimnastyczna prace polegające na: dociepleniu ścian piwnicznych, dociepleniu ścian zewnętrznych budynku i wykonanie elewacji, dociepleniu stropodachu wraz z obróbkami blacharskimi i orynnowaniem, dociepleniu dachu stromego łącznika, wykonanie drewnianych daszków nad wejściami, wymiana stolarki okiennej wraz z parapetami wewnętrznymi i zewnętrznymi, wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej, roboty wykończeniowe wewnętrzne pomieszczenia wymiennikowni (naprawa tynków, szpachlowanie, malowanie, posadzka, drzwi wejściowe techniczne, odtworzenie opaski i chodników wokół budynku. Z robót instalacji sanitarnych demontaż i montaż nowej wewnętrznej instalacji wodociągowej zimnej i ciepłej wody użytkowej wraz z cyrkulacją, demontaż i montaż nowej instalacji c.o., montaż aparatów grzewczo-wentylacyjnych. Z zakresu robót dotyczących instalacji elektrycznych wchodzące w zakres przetargu: zasilanie aparatów grzewczo-wentylacyjnych. d)Prace budowlane - instalacja zewnętrzna dolnego źródła ciepła. Wykonanie całości prac budowlanych zgodnie z projektem. Szczegółowy zakres prac oraz opis przedmiotu zamówienia określono w projektach stanowiących integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie dotyczącym przedmiotu do wykonania w ramach niniejszej procedury: budowlanym, wykonawczym oraz prac geologicznych dolnego źródła pompy ciepła. Projektach opracowanych dla poszczególnych zakresów robót, w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ oraz w przedmiarach robót..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.45.20.00 - Zewnętrzne czyszczenie budynków 71.35.19.10 - Usługi geologiczne 71.33.10.00 - Wiertnicze usługi inżynieryjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy zł 00/100). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy o numerze: NBP Zielona Góra 53 1010 1704 0057 4413 9120 0000 z adnotacją: Termomodernizacja obiektów Technikum Leśnego w Starościnie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 2) Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia - poprzez wykazanie się pozytywnym i udokumentowanym doświadczeniem w wykonaniu minimum dwu robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie o podobnym charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia publicznego - termomodernizacji polegającej m.in. na budowie węzła cieplnego opartego o kaskadę gruntowych pomp ciepła o łącznej mocy min. 190 kW o wartości nie mniejszej niż 4.000.000 PLN każda oraz jedną robotą budowlana polegającą na wykonaniu gruntowych pionowych wymienników ciepła o gł. minimalnej 150 m.p.p.t. i łącznej długości 3000 m o wartości nie mniejszej niż 350.000 PLN

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponowanie potencjałem technicznym - - zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia udokumentowane potwierdzeniem: dysponowania, co najmniej: -1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia budowlane instalacyjne sanitarne w zakresie pełnym z doświadczeniem zawodowym przy realizacji min. jednej inwestycji polegającej na budowie układu OZE opartego o gruntowe pompy ciepła o mocy min. 190 kW, -1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia budowlane instalacyjne elektryczne w zakresie pełnym z doświadczeniem zawodowym przy realizacji min. jednej inwestycji polegającej na budowie układu OZE opartego o gruntowe pompy ciepła o mocy min. 190 kW, -1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia budowlane konstrukcyjno-budowlane w zakresie pełnym z doświadczeniem zawodowym przy realizacji min. jednej inwestycji polegającej na termomodernizacji zabytkowego obiektu użyteczności publicznej, -1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia OUG ( Okręgowego Urzędu Górniczego) do KRZ kierowania ruchem zakładu górniczego z doświadczeniem zawodowym przy realizacji min. jednej inwestycji polegającej na wykonaniu pionowych gruntowych wymienników ciepła o łącznej głębokości 8 000 m, -1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia geologiczne z doświadczeniem zawodowym w dokumentowaniu realizacji pionowych gruntowych wymienników ciepła o gł. min. 160 m.p.p.t. Zamawiający, określając powyższe wymogi dla wymienionych osób / osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych wypełniających wytyczne art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 8 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (tekst jednolity opublikowany 12 listopada 2010 roku w Dz. U Nr 243 poz. 1623 p.zm.), dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U z 2008 roku Nr 63 poz. 394). Jeżeli Wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, musi wykazać, że osoba ta legitymuje się kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju obowiązują, z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394 z p. zm.). W odniesieniu do osób opisanych w pkt. 6.2.3 SIWZ wymagana jest znajomość języka polskiego - Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie złożyć zobowiązanie, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka polskiego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia publicznego, tj. posiadanie przez Wykonawcę opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości, co najmniej na kwotę min. 2 000.000 PLN bez podlimitów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Harmonogram rzeczowo-finansowy robót, który uwzględnia: etapy, czasokresy (terminy) oraz zaangażowanie finansowe z wyodrębnieniem zakresów powierzonych podwykonawcom. 2.Kosztorysy ofertowe - uproszczone, których łączna wartość musi być zgodna z ceną oferty wpisaną w formularzu ofertowym, 73.Parafowany projekt umowy (z uwzględnieniem zmian i modyfikacji) - załącznik nr 5. 4.Tabelę elementów równoważnych wraz z oświadczeniem Wykonawcy potwierdzającym spełnienie wymagań określonych dla przedmiotu zamówienia oraz dokumentu /ów potwierdzających odpowiednio stosowanie równoważnych środków zapewnienia jakości, zgodność rozwiązań równoważnych z normami jakościowymi, funkcjonalnymi, rozwiązaniami opisanymi w zakresie parametrów technicznych, jakościowych lub funkcjonalnych określonych przez Zamawiającego, jeżeli ma miejsce zastosowanie równoważnych rozwiązań wraz z dokumentacją potwierdzającą, że zaoferowane równoważniki / zamienniki odpowiadają w zakresie minimalnym, co najmniej produktom, artykułom, materiałom, urządzeniom, technologiom opisanym w dokumentach Zamawiającego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 14. 5.Formularz ofertowy - z wykorzystaniem wzoru Zamawiającego - załącznik Nr 3. 76.Wykaz osób/osoby do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialnych za wykonanie zobowiązań umowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik Nr 11. 7.Wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom z podaniem zakresów do wykonania na druku - załącznik Nr 7. 8.Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Przewidywane są następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy: 1.Zdarzenia losowe odnoszące się do potencjału osobowo-kadrowego a także w przypadku niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy lub, jeżeli zmiana stała się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy, 2.Zawieszenia okresu trwania umowy powodowanej decyzją Zamawiającego, 3.Udokumentowane opóźnienia niezależne od Wykonawcy, 4.Urzędowe zmiany podatków / opłat, których płatnikiem jest Wykonawca w szczególności zmiana stawek VAT - stawka i kwota podatku VAT oraz wynagrodzenie brutto ulegną zmianie (zgodnie z przepisami wprowadzającymi zmianę), 5.Gdy niedotrzymanie terminu realizacji umowy, stanowi konsekwencję działania sił wyższych (katastrofy, klęski żywiołowe, skrajnie niekorzystne dla prowadzenia robót budowlanych warunki atmosferyczne itp.) niezależnych od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć, poza zdarzeniami zwykłymi uniemożliwiającą udokumentowaną czasową realizację zadania przez Wykonawcę, Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy o czas niezbędny do usunięcia konsekwencji działania siły wyższej. 6.Gdy niedotrzymanie terminu realizacji umowy wynika z istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa - Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy o czas niezbędny do usunięcia braków lub błędów w dokumentacji projektowej. 7.zmiany powodowane koniecznością dokonania zmian i uzupełnień w dokumentacji projektowej, których przy dołożeniu należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili odbioru dokumentacji opisującej przedmiot robót budowlanych. 8.Zmiany terminu - zmiany terminu realizacji umowy (zmiana terminu rozpoczęcia i/lub terminu zakończenia realizacji umowy) wynikającej z: 1.ograniczenia zakresu robót budowlanych będących przedmiotem umowy, wynikającego ze zmiany okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 2.konieczności przedłużenia terminu wykonania umowy w sytuacjach: 2.1.konieczności wprowadzenia zmian lub usunięcia błędów w dokumentacji projektowej w tym wystąpienia konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż wskazanych w projektach w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub jego wadliwym wykonaniem, w szczególności realizacji zamówień dodatkowych na podstawie odrębnej umowy, 2.2.Zmiana rozwiązań technicznych, technologicznych i materiałowych może wynikać z: a)niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej, spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofywaniem bądź wycofaniem ich z obrotu, b)pojawienia się na rynku nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót jak też materiałów lub urządzeń nowszej generacji, pozwalających na obniżenie kosztów realizacji lub eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia, 9.Treści umów z Podwykonawcami lub zmiany Podwykonawców, jeżeli będzie to konieczne dla uzyskania celu określonego w postanowieniach umowy zawartej z Wykonawcą, 10.W sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie powstałych z winy Zamawiającego lub Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość niezrealizowania pełnego zakresu prac wraz z odpowiednim zmniejszeniem wynagrodzenia umownego, 11.Zawieszenia finansowania w sytuacji, gdy dysponent środków finansowych zawiesza Zamawiającemu finansowanie, z którego są dokonywane płatności na rzecz Wykonawcy, 12.Zmiana obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. 13.Terminy określone w Umowie w dniach odnoszą się do dni kalendarzowych - roboczych. Bieg i upływ terminu określane są zgodnie z przepisami KC.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tlrzepin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Technikum Leśne im. Prof. Jana Miklaszewskiego, Starościn 34, 69 - 110 Rzepin Sekretariat..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.09.2014 godzina 12:00, miejsce: Technikum Leśne im. Prof. Jana Miklaszewskiego, Starościn 34, 69 - 110 Rzepin Sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest dofinansowywane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej- o realizację zadania państwowej jednostki budżetowej zakwalifikowanego do dofinansowania w ramach programu System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme) cześć 5) zarządzanie energią w budynkach wybranych podmiotów sektora finansów publicznych..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.