eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › remont zewnętrznych dróg dojazdowych do posterunków radarowych, w tym

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-05-11

POZYCJA 26777

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Warszawa: remont zewnętrznych dróg dojazdowych do posterunków radarowych, w tym: CZĘŚĆ I: w m. Roskosz - zadanie 2WI 15007; CZĘŚĆ II: w m. Wiewiórczyn - zadanie 2WI 15008 Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, do kontaktów: Pan Krzysztof Szylberg, ul. Nowowiejska 28a, 00-911 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6874328, fax 022 6874329, e-mail: ziotp@wp.mil.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Podmiot prawa publicznego; Obrona. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: remont zewnętrznych dróg dojazdowych do posterunków radarowych, w tym: CZĘŚĆ I: w m. Roskosz - zadanie 2WI 15007; CZĘŚĆ II: w m. Wiewiórczyn - zadanie 2WI 15008. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: roboty budowlane, wykonanie. Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: w m. Roskosz k. Białej Podlaskiej i w m. Wiewiórczyn k. Łodzi. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty drogowe polegające na remoncie zewnętrznych dróg dojazdowych o nawierzchni asfaltowej do obiektów wojskowych położonych w rejonie miejscowości Roskosz o długości ok. 954m oraz miejscowości Wiewiórczyn o długości ok. 900m. 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: Wykonawca powinien wykonać przedmiot zamówienia stosując materiały, urządzenia, maszyny, technologię zgodnie z dokumentacją projektową przedstawioną przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania równoważnych materiałów i technologii w wykonaniu przedmiotu zamówienia. Wykonawca może, na własny koszt i odpowiedzialność, złożyć ofertę przewidującą wykorzystanie materiałów i technologii równoważnych, o parametrach równych lub przewyższających. 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg Kod CPV wg słownika 2008: 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: Remont zewnętrznych dróg dojazdowych o nawierzchni asfaltowej do obiektów wojskowych położonych w rejonie miejscowości: Część I - m. Roskosz o długości ok. 954m, Część II - m. Wiewiórczyn o długości ok. 900m. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 31.08.2007

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: W przypadku składania oferty na całość zamówienia należy wnieść wadium w wysokości: 54.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące złotych i 00/100). W przypadku składania oferty częściowej wysokość wadium wynosi odpowiednio: CZĘŚĆ I: 24.400,00 PLN (słownie: dwadzieścia cztery tysiące czterysta złotych i 00/100). CZĘŚĆ II: 29.600,00 PLN (słownie: dwadzieścia dziewięć tysięcy sześćset złotych i 00/100). 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2. Posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4. Nie podlegaja wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oceny ofert będzie dokonywała komisja przetargowa na posiedzeniu niejawnym. W pierwszej kolejności ocenie będzie podlegało spełnienie warunków formalnych na podstawie złożonych w ofercie dokumentów, informacji i oświadczeń. Zbadana zostanie zgodność formy i treści dokumentów z wymaganiami SIWZ i ustawy. Zamawiający będzie oceniał każdą część zamówienia oddzielnie. Przy dokonywaniu oceny spełnienia warunków zamówienia przez Wykonawcę, Zamawiający będzie się kierował zasadą - spełnienia lub nie spełnienia. Jeżeli określony warunek będzie spełniony przez Wykonawcę częściowo Zamawiający oceni go jako nie spełniony. Wykonawca musi spełniać wszystkie warunki wymagane przez Zamawiającego. Niespełnienie któregokolwiek warunku będzie przyczyną wykluczenia Wykonawcy albo odrzucenia oferty. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków zamówienia Wykonawca powinien złożyć oświadczenia, że (treść oświadczenia jest zawarta w części VI Formularza ofertowego): 1)w przypadku wyboru mojej oferty zobowiązuję się podpisać umowę o treści jak we wzorze umowy - zał. nr 2 do SIWZ z uwzględnieniem warunków określonych w SIWZ; 2)zapoznałem/am się oraz uzyskałem/am na własny koszt, odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie istotne informacje o warunkach, w których będzie realizowany przedmiot zamówienia i uwzględniłem/am je w kalkulacji ceny oferty; 3)pozostanę związany/a złożoną przez siebie ofertą przez 30 dni od upływu terminu składania ofert; 4)posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 5)posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuję potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 6)znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 7)nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; 8)wykonam przedmiot zamówienia stosując materiały, urządzenia, maszyny, technologię zgodnie z dokumentacją projektową przedstawioną przez Zamawiającego; 9)udział sił własnych w wykonaniu przedmiotu zamówienia wyniesie co najmniej 60 %. UWAGA W przypadku złożenia oferty przez Konsorcjum, wyżej wymienione oświadczenie składa każdy z Członków Konsorcjum w zakresie pkt. 1, 2, 3, 7, 8 oddzielnie, zaś w zakresie pkt. 4-6 i 9 należy złożyć oświadczenie wspólne za Konsorcjum. 2. Z ubiegania się o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym wyklucza się Wykonawców, o których mowa w art. 24 ustawy. 3. W celu potwierdzenia spełnienia warunków zamówienia Wykonawca powinien załączyć do oferty następujące dokumenty: 1)uchwałę wspólników, umowę spółki lub inny dokument przewidziany umową spółki, jeżeli działalność gospodarcza oferenta prowadzona jest w formie spółki z ograniczona odpowiedzialnością, a cena oferty przewyższa dwukrotnie wysokość kapitału zakładowego (część III pkt.2 SIWZ); 2)koncesję, zezwolenie lub licencję, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem; 3)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7)wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat, tj. w latach 2002-2006, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie(wykaz może być sporządzony w formie tabelki, zgodnie ze wzorem zamieszczonym w SIWZ); Wymagane doświadczenie: a) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał doświadczenie polegające na wykonaniu co najmniej 5 zamówień odpowiadających swoim rodzajem i wartością (każda o wartości nie mniejszej niż 1.000.000 PLN) robotom budowlanym stanowiącym CZĘŚĆ I lub CZĘŚĆ II przedmiotu zamówienia albo obie części łącznie, b) doświadczenie i przygotowanie fachowe Wykonawcy ocenione będzie na podstawie wykazu wykonanych robót, który powinien zawierać: nazwę i adres zamawiającego, lokalizację, rodzaj robót, okres realizacji zamówienia (data rozpoczęcia i zakończenia budowy) oraz wartość robót objętych zamówieniem, c) w wykazie należy zamieścić tylko te zamówienia, za które odpowiedzialny był Wykonawca w pełnym zakresie (generalne wykonawstwo), wykonane w latach 2002-2006, każde o wartości przekraczającej wartość CZĘŚCI I lub CZĘŚCI II przedmiotu zamówienia albo obie części łącznie; d) do oceny spełnienia warunku minimum doświadczenia będą brane pod uwagę tylko zamówienia spełniające definicję zamówień odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, potwierdzone odpowiednim dokumentem, że zostały wykonane z należytą starannością (opinie/referencje wystawione przez zamawiających), e) zamówienie odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia opisane jest w specyfikacjach technicznych stanowiących załączniki nr 4 i nr 5 do niniejszej SIWZ. UWAGA W przypadku oferty złożonej przez Konsorcjum do oceny minimum doświadczenia przyjęte będzie łączne doświadczenie wszystkich jego członków. 8)wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (wykazy mogą być sporządzone w formie tabelek, zgodnie ze wzorami zamieszczonymi w SIWZ); 9)dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (uprawnienia do kierowania robotami,projektowania, budowlane, geodezyjne i inne niezbędne do realizacji powierzonego zadania); 10) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Wymagany potencjał finansowy: a) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał minimum potencjału ekonomicznego, który oceniany będzie na podstawie informacji banku, zawierającej w swej treści stwierdzenie potwierdzające wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy do zaciągania zobowiązań kredytowych wystawioną nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b)warunek minimum: zdolność kredytowa do zaciągania kredytu na kwotę minimum 1.000.000 PLN. 11) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności; W przypadku złożenia oferty przez Konsorcjum wyżej wymienione dokumenty (z wyłączeniem dokumentów określonych w ppkt. 2, 7, 8, 9, które członkowie konsorcjum składają wspólnie) składają również jego Członkowie. Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania wnioskodawcy lub przez notariusza. 4. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Minimum udziału własnego w wykonaniu przedmiotu zamówienia: 1) Zamawiający wymaga, aby udział sił własnych Wykonawcy w wykonaniu zamówienia wynosił minimum 60%; 2) w celu potwierdzenia udziału sił własnych w wykonaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca złoży oświadczenie, którego treść zawarta jest w formularzu ofertowym - zał. nr 1 do SIWZ. UWAGA W przypadku oceniania oferty złożonej przez Konsorcjum do oceny minimum udziału własnego Wykonawcy w wykonaniu przedmiotu zamówienia przyjęty będzie łączny udział wszystkich członków Konsorcjum. 6. Na podstawie dokumentu AC/4-D/2261 z dnia 12 stycznia 1996r. regulującego zasady udzielania zamówień realizowanych w ramach programu NSIP: 1)w realizacji tego zamówienia mogą brać udział jedynie przedsiębiorcy (wykonawca, podwykonawca, dostawca, producent) z krajów członkowskich NATO; 2)żadne materiały oraz urządzenia, łącznie z podzespołami nie mogą być wytwarzane ani montowane przez inne przedsiębiorstwa niż z kraju członkowskiego NATO. 7. W przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę, którego działalność gospodarcza prowadzona jest w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, a cena oferty przewyższa dwukrotnie wysokość kapitału zakładowego, do oferty należy załączyć uchwałę wspólników lub umowę spółki. Dokument powyższy, o którym mowa w art. 230 Kodeksu spółek handlowych, powinien zawierać informacje o osobach upoważnionych do zaciągania zobowiązań o wartości przewyższającej dwukrotnie wysokość kapitału zakładowego, lecz nie mniejszej niż cena oferty proponowanej w niniejszym postępowaniu o zamówienie publiczne. Oferta powinna być, pod rygorem wykluczenia Wykonawcy, podpisana również przez te osoby. 8. W przypadku składania oferty wspólnej przez oddzielne podmioty, zwane dalej Konsorcjum: 1) ofertę może złożyć, w imieniu Konsorcjum, jeden z członków Konsorcjum, zwany dalej Liderem, który będzie upoważniony przez pozostałych do występowania w ich imieniu oraz składania i podpisywania oferty. Wszystkie wymagania zawarte w SIWZ, odnoszące się do Wykonawcy dotyczą również Lidera. Wymagania w stosunku do członków Konsorcjum zawarte są w przepisach szczegółowych SIWZ. Dokumenty i kserokopie dokumentów dotyczące Członków Konsorcjum powinny być podpisane lub potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu - Członka Konsorcjum; 2) warunkiem podstawowym do przyjęcia oferty złożonej przez Konsorcjum jest przedstawienie w ofercie pełnomocnictwa do reprezentowania Konsorcjum w prowadzonym postępowaniu przetargowym i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 3) tworzenie konsorcjów powinno nastąpić przed upływem terminu składania ofert; 4) niespełnienie wymaganych warunków przetargu odnoszących się do któregokolwiek członka Konsorcjum lub udział w innym Konsorcjum w tym postępowaniu, bądź złożenie oddzielnej oferty w tym postępowaniu będzie przyczyną odrzucenia ofert.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.biuletyn.mon.gov.pl. Opłata: 120 Waluta PLN. Warunki i sposób płatności: Płatne przelewem na konto ZIOTP w: Kredyt Bank S.A. IV Oddział w Warszawie, ul. Chmielna 36, 00-020 Warszawa, numer rachunku: 95 1500 1777 1217 7007 7468 0000. Uwaga: opłata nie obejmuje kosztów przesyłki kurierskiej, dowód wpłaty wraz z NIP należy przesłać faksem na numer (022) 687.43.29. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.06.2007 godzina 12:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 14.06.2007, godzina 13:00, siedziba Zamawiającego: Warszawa, ul. Nowowiejska 28a, w pokoju nr 11 lub 112.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 09.05.2007. ZAŁĄCZNIK B - INFORMACJE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ Nr: 1 Nazwa: Remont zewnętrznej drogi dojazdowej do posterunku radarowego w m. Roskosz - zadanie 2WI 15007. 1) Krótki opis: Remont zewnętrznej drogi dojazdowej o nawierzchni asfaltowej do obiektu wojskowego położonego w rejonie miejscowości Roskosz o długości ok. 954m. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20. 3) Wielkość lub zakres: Remont zewnętrznej drogi dojazdowej o nawierzchni asfaltowej do obiektu wojskowego położonego w rejonie miejscowości Roskosz o długości ok. 954m. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.08.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 2 Nazwa: Remont zewnętrznej drogi dojazdowej do posterunku radarowego w m. Wiewiórczyn - zadanie 2WI 15008. 1) Krótki opis: Remont zewnętrznej drogi dojazdowej o nawierzchni asfaltowej do obiektu wojskowego położonego w rejonie miejscowości Wiewiórczyn o długości ok. 900m. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20. 3) Wielkość lub zakres: Remont zewnętrznej drogi dojazdowej o nawierzchni asfaltowej do obiektu wojskowego położonego w rejonie miejscowości Wiewiórczyn o długości ok. 900m. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.08.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.