eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ropczyce › Rewitalizacja układu komunikacyjnego na Osiedlu Północ w Ropczycach - dotyczy ulicy Pułaskiego i Broniewskiego, gdzie zastosowano podział zadań. CPV 45112000-5, CPV 45111000-8, CPV 45231000-5, CPV 45233000-9, CPV 45233000-9

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-08-03

Ropczyce: Rewitalizacja układu komunikacyjnego na Osiedlu Północ w Ropczycach - dotyczy ulicy Pułaskiego i Broniewskiego, gdzie zastosowano podział zadań. CPV 45112000-5, CPV 45111000-8, CPV 45231000-5, CPV 45233000-9, CPV 45233000-9
Numer ogłoszenia: 264362 - 2009; data zamieszczenia: 03.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ropczyce , ul. Krisego 1/30, 39-100 Ropczyce, woj. podkarpackie, tel. (017) 2210550, faks (017) 2210555.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ropczyce.umig.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja układu komunikacyjnego na Osiedlu Północ w Ropczycach - dotyczy ulicy Pułaskiego i Broniewskiego, gdzie zastosowano podział zadań. CPV 45112000-5, CPV 45111000-8, CPV 45231000-5, CPV 45233000-9, CPV 45233000-9.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie istniejącego odcinka ulicy oraz budowie dróg osiedlowych, chodników wraz z budową kanalizacji deszczowej oraz niezbędnym przełożeniem i zabezpieczeniem urządzeń obcych. Zadanie Nr 1 Budowa ulicy Pułaskiego w Ropczycach na odcinku o długości 730 mb. Zadanie Nr 2 Przebudowa ulicy Broniewskiego w Ropczycach na odcinku o długości 328 mb. Zakres robót dla zadania nr 1 obejmuje: 1.Odtworzemie trasy - 0,73km 2.Zdjecie warstwy humusu - 4304 m2 3. Rozebranie przepustu fi 0,5 m - 6 mb 4. Rozebranie nawierzchni z betonu o gr. śred. 10 cm - 22 m2 5. Wykonanie wykopów mechanicznie z trans. urob. na odl. do 1 km - 4112 m3 6. Roboty ziemne poprezczne be transportu wykonywane ręcznie w gr. kat. IV. - 399 m3 7. Wykonanie nasypów ręczne z gr. kat. III uzyskanegoz wykopu - 549 m3 8. Ułozenie przepustów z rur HDPE o śred 60 cm pod drogą - 18 mb 9.Profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni - 5886 m2 10. Wykonanie wa-wy odcinajacej z piasku o gr. w-wy 12 cm po zagęszczeniu - 5240 m2 11. Wykonanie podbudowy z chudego betonu gr. w-wy 15 cm -4184m2 12 . Wykonanie podbudowy z chudego betonu gr. w-wy 10 cm - 773 m2 13. Wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa łanaego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie o gr. w-wy 15 cm po zagęsczeniu - 2879 m2 14. Wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa łanaego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie o gr. w-wy 20 cm po zagęsczeniu - 1961 m2 15. Wykonanie podbudowy z pospółki gr. 15 cm po zagęsczeniu - 736 m2 16. W-wa wiążąca z betonu asfaltowego 0/16 gr. w-wy po nzagęsczeniu 4 cm - 4089 m2 17. Waqrstwa ścieralna z BA 0/12,8 gr. w-wy po zagęszczeniu 4 cm - 4756 m2 18. Ustawienie krawężników betonowych o wym. 15 x30 cm na ławie betonowej beton B-15 z oporem - 953 mb 19. Usatwienie obrzeży betonowych 30 x 8 na podsypce piaskowej gr. 5 cm - 499 mb 20. Ułozenie chodnika z kostki betonowej wibroprasowanej o gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej śred 5 cm - 684 m2 21.Ulozenie chodnika z kostki betonowej wibroprasowanej gr. 8 cm na podesypce cem-pias. śred 5 cm - 52 m2 22. Regulacja pionowa studni rewizyjnych, kratek, zasów Beton B-15 - 4,2 m3 23. Wykonanie nawierzchni na zjazdach z kruszywa łamanego 0/31,5 o śred. gr. 15 cm - 183 m2 24. Umocnienie dna i skarp rowow płytami ażurowymi 60 x 40 x 8 na podłożu z pospółki gr. 10 cm - 318 m2 25.Humusowanie i obsianie skarp przy gr. humusu 5 cm - 2215,4 m2 26. Ustawienie znaku drogowego A-7 na słupku stalowym - 1 szt. 27.Przełożenie i pogłębienie wodociągu z rur 110 mm PE 100 ciśnieniowych o PN 10 SDR 17 - 115,5 mb, ułozenie wodociągu z rur 90 mm PE 100 ciśnieniowych OPN 10 SDR 17 w gotowym wykopie - 67 m wra z robotami ziemnymi - szczegóły określa przedmiar robót 28.Wykonanie zabezpieczeń na istniejących kablach i przełozenie linii kablowych - zakres robót zgodnie z przedmiarem robót 29.Wykonanie rur ochronnych na gazociągu: rura PE śred 90 mm o długości 10 mb oraz rura PE śred 125 mm o długości 11 mb wraz z robotami towarzyszącymi zgodnymi z przedmiarem robót. 30.Budowa kanalizacji deszczowej - wykonanie kolektora deszczowego z rur PP dwuściennych o śred. 40 cm - 223 mb, wykonanie kolektora deszczowego z rur PP dwuściennych o śred. 50 cm - 171 mb, wykonanie studzienek ściekowych z wpustami ulicznymi żeliwnymi - 13 szt, wykonanie studni rewizyjnych z kręgów betonowych śred 1200 mm - 13 szt wraz z wszystkimi robotami towarzyszacymi zgodnie z przedmiarem robót Zakres robót dla zadania Nr 2 obejmuje: 1.Odtworzenie trasy - 0,36 km 2.Rozebranie nawierzchni z betonu o gr. śred. 10 cm na zjazdach - 62 m2 3. Rozebranie krawężników betonowych 15 x 30 wraz zł awa betonową - 646 mb 4. Wyrownanie podloża istn. nawierz. bitumicznej przez wykonanie frezowania na zimno śred. gr. w-wy 2 cm - 606 m2 5. Wykonanie wykopów mechanicznie z trans. urobku na odl. do 1 km - 103 m3 6.Wykonanie wykopów ręcznie z trans. urob. do 1 km - 27 m3 7. Wykonanie nasypów ręcznie z gr. Kat. III uzyskanegoz wykopu z zagęszczeniem - 14 m3 8. Profilowanie i zagęszczenie podłoza pod chodnik - 61 m2 9.Wykonanie podbudowy z pospółki gr. 15 cm po zagęszc. - 61 m2 10. Wykonanie podbudowyz chudego betonu gr. w-wy 10 cm - 53 m2 11.Wyrownanie istn. naw. betonem asfaltowym o uziarnieniu 0,12,8 - 55 t 12. W-wa ścieralna z BA 0/12,8 gr. w-wy po zagęszceniu 4 cm - 2013 m2 13. Regulacja pionowa studni rewizyjnych, kratek zasów beton B-15 - 1,7 m3 14. Usatwioenie krawężników betonowych o wym. 15x 30 na ławie betonowej beton B-15 z oporem - 647 m 15. Ustawienie obrzezy betonowych 30 x 8 na podsypce piaskowej gr. 5 cm - 44 m 16 Chodnoiki z kostki betonowej wibro-prasowanej na podsypce cementowo-piaskowej - 19 m2 17. Zjazd o nawierzchni z kostki betonowej na podsyp. cem-piask. - 83,4 m2 Całość robót dotyczaca realizacji wymienionego zadania określona została w przedmiarze robót..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy , którzy: 1)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. osobami sprawującymi samodzielne funkcje techniczne posiadającymi stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi (branża drogowa, gazowa, elektryczna i sanitarna) i należącymi do właściwej izby samorządu zawodowego, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonani zamówienia, 3)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; 2. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów złożonych wraz z ofertą. 3. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego warunku. 4. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty należy dołączyć: 1.Wypełniony formularz ofertowy. (Formularz ofertowy stanowi załącznik do SIWZ). 2. Kosztorysy ofertowe - w układzie zgodnym z przedmiarami robót. 3. Oświadczenie, iż wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 i nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówienia publiczne na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych 4. W celu potwierdzenia, iż wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, należy dołączyć następujące dokumenty: a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia . Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. b) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie całości wykonania decyzji organu podatkowego - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. c) Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożnie na raty zaległych płatności - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Dokumenty potwierdzające a) posiadanie potencjału technicznego tj. - wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia, narzędzi i urządzeń, jakie posiada wykonawca lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do ich udostępnienia, b) dysponowanie osobami które mają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia oraz osoby które będą wykonywać zamówienie tj. - wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia.(Osoby kierujące robotami winne posiadać uprawnienia budowlane o specjalności branża drogowa, gazowa, elektryczna i sanitarna ). - dokumenty potwierdzające że w/w osoby mają wymagane uprawnienia budowlane (osoby kierujące robotami winne posiadać uprawnienia budowlane o specjalności branża drogowa, gazowa, elektryczna i sanitarna ) i przynależą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89 poz. 414 z późn. zmianami)..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ropczyce.um.gov.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Ropczycach ul. Krisego 1 39-100 Ropczyce Referat Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej pok. nr 9.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.08.2009 godzina 08:45, miejsce: Urząd Miejski w Ropczycach ul. Krisego 1 39-100 Ropczyce Sekretariat pok. nr 208.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Budowa ulicy Pułaskiegow Ropczycach na odcinku o długości 730 mb.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót dla zadania nr 1 obejmuje: 1.Odtworzemie trasy - 0,73km 2.Zdjecie warstwy humusu - 4304 m2 3. Rozebranie przepustu fi 0,5 m - 6 mb 4. Rozebranie nawierzchni z betonu o gr. śred. 10 cm - 22 m2 5. Wykonanie wykopów mechanicznie z trans. urob. na odl. do 1 km - 4112 m3 6. Roboty ziemne poprezczne be transportu wykonywane ręcznie w gr. kat. IV. - 399 m3 7. Wykonanie nasypów ręczne z gr. kat. III uzyskanegoz wykopu - 549 m3 8. Ułozenie przepustów z rur HDPE o śred 60 cm pod drogą - 18 mb 9.Profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni - 5886 m2 10. Wykonanie wa-wy odcinajacej z piasku o gr. w-wy 12 cm po zagęszczeniu - 5240 m2 11. Wykonanie podbudowy z chudego betonu gr. w-wy 15 cm -4184m2 12 . Wykonanie podbudowy z chudego betonu gr. w-wy 10 cm - 773 m2 13. Wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa łanaego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie o gr. w-wy 15 cm po zagęsczeniu - 2879 m2 14. Wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa łanaego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie o gr. w-wy 20 cm po zagęsczeniu - 1961 m2 15. Wykonanie podbudowy z pospółki gr. 15 cm po zagęsczeniu - 736 m2 16. W-wa wiążąca z betonu asfaltowego 0/16 gr. w-wy po nzagęsczeniu 4 cm - 4089 m2 17. Waqrstwa ścieralna z BA 0/12,8 gr. w-wy po zagęszczeniu 4 cm - 4756 m2 18. Ustawienie krawężników betonowych o wym. 15 x30 cm na ławie betonowej beton B-15 z oporem - 953 mb 19. Usatwienie obrzeży betonowych 30 x 8 na podsypce piaskowej gr. 5 cm - 499 mb 20. Ułozenie chodnika z kostki betonowej wibroprasowanej o gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej śred 5 cm - 684 m2 21.Ulozenie chodnika z kostki betonowej wibroprasowanej gr. 8 cm na podesypce cem-pias. śred 5 cm - 52 m2 22. Regulacja pionowa studni rewizyjnych, kratek, zasów Beton B-15 - 4,2 m3 23. Wykonanie nawierzchni na zjazdach z kruszywa łamanego 0/31,5 o śred. gr. 15 cm - 183 m2 24. Umocnienie dna i skarp rowow płytami ażurowymi 60 x 40 x 8 na podłożu z pospółki gr. 10 cm - 318 m2 25.Humusowanie i obsianie skarp przy gr. humusu 5 cm - 2215,4 m2 26. Ustawienie znaku drogowego A-7 na słupku stalowym - 1 szt. 27.Przełożenie i pogłębienie wodociągu z rur 110 mm PE 100 ciśnieniowych o PN 10 SDR 17 - 115,5 mb, ułozenie wodociągu z rur 90 mm PE 100 ciśnieniowych OPN 10 SDR 17 w gotowym wykopie - 67 m wra z robotami ziemnymi - szczegóły określa przedmiar robót 28.Wykonanie zabezpieczeń na istniejących kablach i przełozenie linii kablowych - zakres robót zgodnie z przedmiarem robót 29.Wykonanie rur ochronnych na gazociągu: rura PE śred 90 mm o długości 10 mb oraz rura PE śred 125 mm o długości 11 mb wraz z robotami towarzyszącymi zgodnymi z przedmiarem robót. 30.Budowa kanalizacji deszczowej - wykonanie kolektora deszczowego z rur PP dwuściennych o śred. 40 cm - 223 mb, wykonanie kolektora deszczowego z rur PP dwuściennych o śred. 50 cm - 171 mb, wykonanie studzienek ściekowych z wpustami ulicznymi żeliwnymi - 13 szt, wykonanie studni rewizyjnych z kręgów betonowych śred 1200 mm - 13 szt wraz z wszystkimi robotami towarzyszacymi zgodnie z przedmiarem robót.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.20.00-5, 45.11.10.00-8, 45.23.10.00-5, 45.23.30.00-9.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przebudowa ulicy Broniewskiego w Ropczycach na odcinku o długości 328 mb.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót dla zadania Nr 2 obejmuje: 1.Odtworzenie trasy - 0,36 km 2.Rozebranie nawierzchni z betonu o gr. śred. 10 cm na zjazdach - 62 m2 3. Rozebranie krawężników betonowych 15 x 30 wraz zł awa betonową - 646 mb 4. Wyrownanie podloża istn. nawierz. bitumicznej przez wykonanie frezowania na zimno śred. gr. w-wy 2 cm - 606 m2 5. Wykonanie wykopów mechanicznie z trans. urobku na odl. do 1 km - 103 m3 6.Wykonanie wykopów ręcznie z trans. urob. do 1 km - 27 m3 7. Wykonanie nasypów ręcznie z gr. Kat. III uzyskanegoz wykopu z zagęszczeniem - 14 m3 8. Profilowanie i zagęszczenie podłoza pod chodnik - 61 m2 9.Wykonanie podbudowy z pospółki gr. 15 cm po zagęszc. - 61 m2 10. Wykonanie podbudowyz chudego betonu gr. w-wy 10 cm - 53 m2 11.Wyrownanie istn. naw. betonem asfaltowym o uziarnieniu 0,12,8 - 55 t 12. W-wa ścieralna z BA 0/12,8 gr. w-wy po zagęszceniu 4 cm - 2013 m2 13. Regulacja pionowa studni rewizyjnych, kratek zasów beton B-15 - 1,7 m3 14. Usatwioenie krawężników betonowych o wym. 15x 30 na ławie betonowej beton B-15 z oporem - 647 m 15. Ustawienie obrzezy betonowych 30 x 8 na podsypce piaskowej gr. 5 cm - 44 m 16 Chodnoiki z kostki betonowej wibro-prasowanej na podsypce cementowo-piaskowej - 19 m2 17. Zjazd o nawierzchni z kostki betonowej na podsyp. cem-piask. - 83,4 m2 Całość robót dotyczaca realizacji wymienionego zadania określona została w przedmiarze robót..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.20.00-5, 45.11.10.00-8, 45.23.10.00-5, 45.23.30.00-9.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.