eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Płock › Wykonanie zamówienia uzupełniającego dla zadania pn. Świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości na terenie obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku w 2015 r. realizowanego na podstawie umowy nr PN/DA/65/14 zawartej w dniu 30.12.2014 r.



Ogłoszenie z dnia 2015-10-06

Płock: Wykonanie zamówienia uzupełniającego dla zadania pn. Świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości na terenie obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku w 2015 r. realizowanego na podstawie umowy nr PN/DA/65/14 zawartej w dniu 30.12.2014 r.
Numer ogłoszenia: 263914 - 2015; data zamieszczenia: 06.10.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku, Pl. Dąbrowskiego 2, 09-402 Płock, woj. mazowieckie, tel. 24 3665400, faks 24 3665421.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zamówienia uzupełniającego dla zadania pn. Świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości na terenie obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku w 2015 r. realizowanego na podstawie umowy nr PN/DA/65/14 zawartej w dniu 30.12.2014 r..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości na terenie obiektu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku przy Pl. Dąbrowskiego 2 w pomieszczeniach: sale dydaktyczne A4, A6, A109, A111, prowadzące do nich pionowe i poziome ciągi komunikacyjne, łazienka damska i męska (A WC/D3, A WC/M3), wiatrołap (pomiędzy drzwiami DZ A/4a, DZ A/4b), o łącznej powierzchni 328,28 m2. Zaleca się, aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty, a zwłaszcza dokonał wizji lokalnej w miejscach realizacji przedmiotu zamówienia. Wymagania dotyczące osób pracujących na obiekcie. Usługa sprzątania na obiekcie ma być zrealizowana przez minimum 1 osobę w ciągu co najmniej czterech godzin dziennie: Wykonawca zobowiązany jest do rozplanowania godzin pracy w czasie i po zajęciach, w sposób dostosowany do warunków atmosferycznych, aby zapewnić czystość na obiekcie. Zamawiający wymaga zapewnienia koordynatora odpowiedzialnego za kierowanie i nadzorowanie pracy personelu sprzątającego na obiekcie. Uwaga! Zamawiający zastrzega sobie, że w przypadku urlopów bądź zwolnienia chorobowego danego pracownika bezwzględnie należy zapewnić za niego zastępstwo. Usługę należy prowadzić w taki sposób, aby każdego dnia zachować pełną obsadę pracowników, określoną w niniejszym punkcie. Usługa sprzątania i utrzymania czystości będzie wykonywana w obiekcie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku: Budynek przy Pl. Dąbrowskiego 2 wydzielona część segmentu A: Segment A - część wydzielona Utrzymaniu czystości i sprzątaniu podlegają: Sale wykładowe: 4 pomieszczenia, Powierzchnia do sprzątania: - posadzki tarkett o powierzchni 157,80 m2, - posadzki z terakoty i gresów o powierzchni 170,48 m2, - sanitariaty w ilości 2 sztuk (ilość sedesów: 6; ilość umywalek: 3; ilość pisuarów: 2). 3. Obowiązki Wykonawcy: -zmywanie podłóg i bieżąca konserwacja powłok zabezpieczających, - odkurzanie i konserwacja mebli, - usuwanie śmieci i wymiana worków, czyszczenie koszy, - czyszczenie pomieszczeń i armatury sanitarnej, - utrzymanie czystości w salach wykładowych, - uzupełnianie środków higieny osobistej (w ręczniki jednorazowego użytku, mydła w płynie i papier toaletowy) w pomieszczeniach sanitariatów, - zapewnienie czystości w ciągach komunikacyjnych (schody, korytarze, klatki schodowe) - mycie tablic szkolnych (również tablic flamastrowych specjalnym środkiem), po wykładach i zajęciach, - odkurzanie ławek, siedzisk w salach dydaktycznych; - odkurzanie i czyszczenie tapicerki krzeseł, 4. UWAGI: Wszystkie artykuły chemiczne, środki: czystości, dezynfekcyjne i gospodarcze (w tym odświeżacze powietrza, worki na śmieci, papier toaletowy, mydło w płynie, ręczniki jednorazowe, jak również narzędzia takie jak szczotki, mopy, odkurzacze, rękawice itp.) dostarczane i używane są przez Wykonawcę we własnym zakresie i na własny koszt. Wykonawca musi zastosować środki czystości, które posiadają aktualne atesty lub pozytywne opinie uprawnionego do tego podmiotu. Do czyszczenia komputerów oraz innych urządzeń elektronicznych należy stosować odpowiednie środki np. TFT Foam Cleaner lub równoznaczne, używając do tego miękkiej bawełnianej ściereczki. Do czyszczenia tablic suchościeralnych flamastrowych należy stosować środki wyłącznie do tego przeznaczone np. płyn EVERYDAY lub równoznaczne używając miękkiej bawełnianej ściereczki. Pracownicy Wykonawcy zobowiązani są przestrzegać przepisy bhp, p. poż. i sanitarne. Pracownik Wykonawcy powinien nosić ubiór służbowy z wraz z identyfikatorem (nazwisko, imię, nazwa/ firma Wykonawcy) oraz dbać o estetyczny wygląd i kulturalne zachowanie. Wszystkie zaistniałe awarie i usterki oraz inne zdarzenia pracownicy zobowiązani są do niezwłocznego zgłaszania OCHRONIE na danym obiekcie. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia wykona również sprzątanie na terenie przedmiotowych obiektów zamawiającego, po ewentualnych usterkach. Należy przez to rozumieć również wykonanie wszelkich czynności sprzątania związanych z usuwaniem skutków np.: ewentualnego zalania, powodzi itp. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, na 3 dni przed planowanym terminem realizacji usługi, skontaktował się z kierownictwem Działu Administracyjnego PWSZ w Płocku, w celu ustalenia spraw o charakterze organizacyjnym. Zamawiający zastrzega sobie w czasie obowiązywania umowy zmniejszenie powierzchni podlegającej sprzątaniu..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00 - Usługi sprzątania 90.91.90.00 - Usługi sprzątania biur i szkół oraz czyszczenia urządzeń biurowych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.10.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ROKA Zakład Pracy Chronionej Sp. z o. o., ul. Polna 14, 97-300 Piotrków Trybunalski, kraj/woj. łódzkie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1350,80 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 2500,00

  • Oferta z najniższą ceną: 2500,00 / Oferta z najwyższą ceną: 2500,00

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1. Stan faktyczny: Zamawiający realizuje usługę, której przedmiotem jest świadczenie usługi sprzątania i utrzymania czystości na terenie obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku w 2015 r. na podstawie umowy nr PN/DA/65/14 zawartej w dniu 30.12.2014 r. Wyboru Wykonawcy: P.U. Roka Andrzej Ireneusz Kantorski Zakład Pracy Chronionej ul. Polna 14, 97-300 Piotrków Trybunalski, dokonano w trybie przetargu nieograniczonego. W trakcie świadczenia usługi Wykonawca dokonał zmiany formy prawnej prowadzenia działalności na: Roka Zakład Pracy Chronionej Spółka z ograniczona odpowiedzialnością. Zarówno z treści SIWZ jak i z treści ogłoszenia o zamówieniu wynikało, iż Zamawiający działając zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, stanowiących nie więcej niż 7% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Stan prawny: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) zamówienie z wolnej ręki może zostać udzielone w niniejszym trybie, jedynie w przypadku udzielenia , w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Na początku należy wskazać, iż pierwsza przesłanka udzielenia zamówienia z wolnej ręki, tj. brak upływu 3 lat od momentu udzielenia zamówienia podstawowego jest spełniona. Za moment udzielenia zamówienia podstawowego należy uznać moment podpisania umowy z wybranym Wykonawcą. Odnosząc się do przedmiotowej sprawy dniem zawarcia umowy pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym jest dzień 30.12.2014 r. w związku z tym udzielenie zamówienia uzupełniającego do dnia 30.12.2017r. spełnia tą przesłankę. Z art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp wynika, iż zamówienie udzielane jest dotychczasowemu Wykonawcy usług lub robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia publicznego. Powyższą przesłankę również należy uznać za spełnioną, gdyż Wykonawcą umowy jest Roka Zakład Pracy Chronionej Spółka z ograniczona odpowiedzialnością ul. Polna 14, 97-300 Piotrków Trybunalski, której Zamawiający zlecił zamówienie uzupełniające. Jak wynika z w/w umowy, została ona zawarta w wyniku udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego ( na podstawie art.39 ustawy Pzp). W związku z tym warunek, iż zamówienie podstawowe musi być przeprowadzone w trybie konkurencyjnym, tj. przetargu ograniczonym lub nieograniczonym również jest spełniony. Ponadto zgodnie z treścią art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający, aby skorzystać z możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, musi je przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ, co wynika z art. 36 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp, jak również taki obowiązek w stosunku do ogłoszenia o zamówieniu przewiduje art. 41 pkt 15) ustawy Pzp. Zamawiający zamieścił zarówno w SIWZ (Rozdział III pkt 3) jak i w ogłoszeniu o zamówieniu (sekcja II.1.5) informację, iż: Zamawiający działając zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, stanowiących nie więcej niż 7% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Należy zatem przesłankę wcześniejszego poinformowania Wykonawców o możliwości udzielenia zamówień uzupełniających uznać za spełnioną. Odnośnie przesłanki wartości usług należy stwierdzić, iż jest również spełniona. Istotną przesłanką udzielenia zamówień uzupełniających jest warunek ograniczenia ich wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Z postanowień SIWZ oraz ogłoszenia o zamówieniu wynika, iż wartość zamówień uzupełniających nie może przekroczyć 7% wartości zamówienia podstawowego, a więc zgodnie z utrwalonym orzecznictwem szacunkowej wartości zamówienia określonej przez Zamawiającego. Z wniosku z dn. 16.09.2015 r. w sprawie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wynika, iż szacunkowa wartość planowanego zamówienia uzupełniającego wynosi 1 350,80 zł netto. W związku z powyższym wartość zamówienia z pewnością nie przekracza 7% zamówienia podstawowego. Zgodnie z ostatnią przesłanką wynikającą z art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp zamówienia uzupełniające polegają na wykonaniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe i są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Analiza zakresu przedmiotowego zamówienia podstawowego oraz zamówień uzupełniających wyraźnie wskazuje, że zakres usługi jest tożsamy rodzajowo i tym samym przesłanka zostaje spełniona. Zamówienie uzupełniające polegające na świadczeniu usługi sprzątania i utrzymania czystości na terenie obiektu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku przy Pl. Dąbrowskiego 2 w pomieszczeniach: sale dydaktyczne A4, A6, A109, A111, prowadzące do nich pionowe i poziome ciągi komunikacyjne, łazienka damska i męska (A WC/D3, A WC/M3), wiatrołap (pomiędzy drzwiami DZ A/4a, DZ A/4b) bez wątpienia jest powtórzeniem tego samego rodzaju usługi. Podsumowując, należy uznać, iż zostały spełnione wszystkie przesłanki umożliwiające zastosowanie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, a zatem Zamawiający może udzielić zamówienia uzupełniającego na rzeczone prace dotychczasowemu Wykonawcy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.