eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wołów › POPRAWA KOMUNIKACJI W CENTRUM WOŁOWA

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2017-02-16

Ogłoszenie nr 26385 - 2017 z dnia 2017-02-16 r.

Wołów: POPRAWA KOMUNIKACJI W CENTRUM WOŁOWA
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak


Nazwa projektu lub programu
Program Operacyjny - RPO WD 2014-2020 Oś priorytetowa - 3 Gospodarka niskoem45isyjna Działanie - 3.4 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych Poddziałanie - 3.4.1 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych - konkursy horyzontalne

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Wołowie, krajowy numer identyfikacyjny , ul. Rynek  34, 56100   Wołów, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 71 319 13 05, e-mail sekretariat@wolow.pl, faks 71 319 13 03.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.wolow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

tak
www.bip.wolow.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.bip.wolow.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres
Urząd Miejski w Wołowie, Rynek 34, 56-100 Wołów


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Adres:
Urząd Miejski w Wołowie, Rynek 34, 56-100 Wołów


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: POPRAWA KOMUNIKACJI W CENTRUM WOŁOWA
Numer referencyjny: PZP.271.5.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Część I - Adaptacja terenu dworca autobusowego PKS na potrzeby parkingu. Inwestycja dotyczy przebudowy dworca PKS, który stanowi Zintegrowane Centrum Przesiadkowe (ZCP). Polega na przebudowie nawierzchni placu manewrowego, adaptacji na potrzeby parkingu dla sam. osobowych, przebudowie drogi dojazdowej wraz z chodnikiem oraz wykonaniu organizacji ruchu. Przebudowywany dworzec przylega do DW 340. W ramach prac przewiduje się zwiększenie powierzchni placu przeznaczonego na potrzeby parkingu (park & ride), placu manewrowego dla autobusów oraz wykonanie organizacji ruchu. W ramach inwestycji zostanie również przebudowana nawierzchnia ulicy dojazdowej do Pl. Piastowskiego z regulacją szerokości chodnika. Planowana do przebudowy nawierzchnia ulicy dojazdowej do pl. Piastowskiego będzie służyć bezpośrednio połączeniu infrastruktury park & ride z siecią dróg miejskich Plac Piastowski jest łącznikiem pomiędzy ul. Wrocławską a dworcem PKS czyli Zintegrowanym Centrum Przesiadkowym. Istniejące sieci nie wymagają przebudowy, natomiast przewidziano do regulacji wysokościowej 4 wpusty na terenie placu manewrowego. W niniejszym projekcie przyjęto rozwiązania projektowe które zapewnią prawidłowe funkcjonowanie placu oraz należytą obsługę pojazdów osobowych oraz autobusów PKS. Głównym zadaniem projektu jest poprawa warunków ruchowych dla autobusów oraz zwiększenie liczby miejsc postojowych. W zakresie dworca PKS (Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego) zaprojektowano nowy peron autobusowy o szerokości 2.50m wykonany z kostki betonowej i oddzielony od nawierzchni placu krawężnikami betonowymi. Przewidziano również nawierzchnie dla niewidomych typu brail.. Zmieniono nieznacznie lokalizację chodników dostosowując ciąg pieszy do zaprojektowanego peronu. Na peronie przewidziano wiatę przystankową długości 12m. Cały peron oddzielono od placu manewrowego i parkingu barierką. Poszerzoną nawierzchnię placu zaprojektowano o nawierzchni bitumicznej. Ulice dojazdową ze względu na konieczność oznakowania poziomego przewidziano do rozbiórki warstwy ścieralnej z kostki kamiennej oraz ponowne ułożenie kostki z wykonaniem organizacji ruchu z kostki kamiennej koloru czerwonego. Istniejący chodnik od strony budynku Starostwa Powiatowego przewidziano do modernizacji. Część II - Budowa parkingu przy ul. Wrocławskiej w Wołowie. Przedmiotowa inwestycja obejmuje budowę parkingu , który znajdować się będzie w okolicy skrzyżowania ul. Wrocławskiej i Rawickiej. W zakres opracowania wchodzi budowa nawierzchni parkingu z kostki kamiennej, wykonanie odwodnienia za pomocą studni chłonnych oraz zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia podziemnego. Istniejące sieci nie wymagają przebudowy poza regulacją wysokościową studni rewizyjnych. Planowany parking łączy się z istniejącą drogą dojazdową. Projektowany parking składa się z dwóch części z osobnymi wjazdami o nieregularnym kształcie dopasowanym do istniejącego nasypu ziemnego okalającego podziemny schron. Pierwsza część składa się z drogi dojazdowej oraz parkingu na 17 miejsc postojowych dla samochodów osobowych. Druga część składa się z parkingu na 6 miejsc postojowych. Północno zachodnia część parkingu stanowi drogę dojazdową do przyległych posesji i zakładów usługowych. Miejsca postojowe zaprojektowano tak, aby parkujące samochody nie utrudniały komunikacji lokalnej. Budowa park & ride przy ul. Wrocławskiej w Wołowie, jest podyktowana tym, że park & ride przy samym dworcu PKS jest niewystarczający, wokół jest ścisła zabytkowa zabudowa, nagromadzenie instytucji - Urząd Miejski, Starostwo Powiatowe, PUP parking na Wrocławskiej jest uzupełnieniem parkingu przy dworcu PKS, który stanowi Zintegrowane Centrum Przesiadkowe (ZCP). Jego lokalizacja jest ściśle powiązana z dworcem PKS (w odległości 300m). Część III - Zmiana stałej organizacji ruchu w obrębie ulic dojazdowych do Rynku w Wołowie. Głównym celem jest zmiana oznakowania w obrębie dróg dojazdowych do rynku. W zakres niniejszej inwestycji wchodzą odcinki dróg wojewódzkich nr 339 i 340 (od ul. Wrocławskiej do ul. Zwycięstwa) w m. Wołów. W zakresie opracowania jest również zmiana organizacji ruchu w obrębie dworca PKS i pl. Piastowskiego Powyższa inwestycja wyprowadzi ruch z centrum i pokieruje go do park&ride i stacji PKS stanowiącym Zintegrowane Centrum Przesiadkowe (ZCP). Zgodnie z przedmiarem robót w ramach Zmiany organizacji ruchu przewidziano: * usunięcie istniejącego oznakowania poziomego - (czyli usunięcie malowanych białych linii ) - 60 m2, * zdjęcie znaków drogowych - 54 szt. * przestawienie 17 szt. znaków drogowych * postawienie nowych znaków drogowych - 159 szt. * oznakowanie poziome jezdni materiałami grubowarstwowymi - linie ciągłe i przerywane, linie na skrzyżowaniach i przejściach * oznakowanie poziome jezdni masami termoplastycznymi - strzałki i inne symbole * elementy bezpieczeństwa ruchu - wysepki nakładane płytowe z tworzywa sztucznego, słupki wygrodzeniowe Zmiana organizacji ruchu zakładana następujące elementy: - w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu w obszarze rynku wprowadza się strefę zamieszkania - wyznaczenie oraz uregulowanie kwestii miejsc parkingowych w ciągu objętych opracowaniem ulic - uwzględnienie w organizacji ruchu nowopowstałych park & ride - zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniach.

II.5) Główny kod CPV: 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę
Dodatkowe kody CPV:45113000-2, 45233222-1, 45233200-1, 45232452-5, 45233120-6, 45112000-5, 45200000-9, 45233000-9, 45230000-8, 45231300-8, 45112710-5, 45110000-1, 45232000-2, 45111000-8, 45233141-9, 45233221-4, 45233292-8
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 29/09/2017


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wymagania dla Części I Wymagane jest posiadanie przez wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości 800 000,00 złotych (osiemset tysięcy złotych 00/100). Wymagania dla Części II Wymagane jest posiadanie przez wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości 500 000,00 złotych (pięćset tysięcy złotych 00/100). Wymagania dla Części III Wymagane jest posiadanie przez wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości 200 000,00 złotych (dwieście tysięcy złotych 00/100).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Wymagane jest spełnienie minimalnych warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości. Wymagane jest spełnienie minimalnych warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości - Wykonawca musi dysponować co najmniej jedną osobą, która zgodnie z wymogami art. 12 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.) może pełnić samodzielną funkcję techniczną w budownictwie obejmującą kierowanie robotami budowlanymi w zakresie przedmiotu zamówienia, tj. posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności budowa dróg, która wykonała na stanowisku kierownika budowy min. ? Wymagania dla części I - Dwa zadania inwestycyjne lub remontowe - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni bitumicznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą o wartości umownej min. 400 000,00 zł brutto każda oraz wykonała dwa zadania inwestycyjne lub remontowe - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki betonowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą o wartości umownej min. 400 000,00 zł brutto każda ? Wymagania dla części II - Dwa zadania inwestycyjne lub remontowe - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki kamiennej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o wartości umownej min. 500 000,00 zł brutto każda. ? Wymagania dla części III - dwie roboty budowlane polegające wykonaniu stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe), o wartości umownej min. 200 000,00 zł brutto każda. W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym opis minimalnych warunków dotyczących potencjału technicznego wykonawcy Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do realizacji zamówienia, tj. musi dysponować następującym sprzętem sprawnym technicznie: Wymagania dla części I - ? co najmniej 1 koparko-ładowarką lub 1 koparką kołową, ? co najmniej 1 zagęszczarką o masie min. 154 kg / 170 kg, ? co najmniej 1 zagęszczarką o masie min. 500 kg / 525 kg, ? co najmniej 1 walcem drogowym stalowym wibracyjnym, ? co najmniej 1 równiarką drogową lub spycharką gąsienicową, ? co najmniej 3 samochodami samowyładowczymi do transportu urobku o ładowności min. 3,5 t. Wymagania dla części II - ? co najmniej 1 koparko-ładowarką lub 1 koparką kołową, ? co najmniej 1 zagęszczarką o masie min. 154 kg / 170 kg, ? co najmniej 1 zagęszczarką o masie min. 500 kg / 525 kg, ? co najmniej 1 walcem drogowym stalowym wibracyjnym, ? co najmniej 1 równiarką drogową lub spycharką gąsienicową, ? co najmniej 3 samochodami samowyładowczymi do transportu urobku o ładowności min. 3,5 t. Wymagania dla części III - ? piłą do cięcia betonu i asfaltu - 2 szt. ? młotem wyburzeniowym hydraulicznym - 1 szt. ? malowarką drogową ręczną - 1 szt. ? koparko-ładowarką - 1 szt. ? lekkim walcem wibracyjnym i/lub zagęszczarką płytową - 1 szt. ? samochodem samowyładowczym o ładowności min. 5t - 1 szt. w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia ? Wymagania dla części I Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do złożenia oferty (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) co najmniej dwóch zadań inwestycyjnych lub remontowych - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni bitumicznej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o wartości umownej min. 400 000,00 zł brutto każda. Dwóch zadań inwestycyjnych lub remontowych - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki betonowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą o wartości umownej min. 400 000,00 zł brutto każda ? Wymagania dla części II Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do złożenia oferty (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) co najmniej dwóch zadań inwestycyjnych lub remontowych - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki kamiennej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o wartości umownej min. 500 000,00 zł brutto każda. ? Wymagania dla części III Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do złożenia oferty (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) co najmniej dwóch robót budowlanych polegających wykonaniu stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe), o wartości umownej min. 200 000,00 zł brutto każda.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający zaprosi do udziału w postępowaniu wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu w liczbie 5 (nie mniej niż 5, nie więcej niż 20) 2. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy będą spełniać warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza, lub równa liczbie określonej w pkt. 1), do złożenia ofert zostaną zaproszeni wszyscy wykonawcy spełniający te warunki. 3. W przypadku gdy liczba wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż liczba określona w pkt. 1), Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu podlegających punktacji (kryteria selekcji). 4. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 5 Zamawiający: Opis warunków dla części I za każdą robotę budowlaną wykonaną w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na budowie, przebudowie lub remoncie dróg/ulic o jezdni z nawierzchni bitumicznej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, oraz budowie, przebudowie lub remoncie dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki betonowej, o wartości umownej minimum 400 000,00 zł brutto każda (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia), wykonaną samodzielnie przez Wykonawcę, potwierdzoną dowodem (poświadczeniem), że została wykonana należycie Zamawiający przydzieli 5 pkt.. Ilość zdobytych w taki sposób punktów przez Wykonawcę, będzie warunkowała pozycję na liście rankingowej. W sytuacji takiej samej ilości zdobytych punktów Zamawiający celem określenia miejsca na liście rankingowej weźmie pod uwagę łączną liczbę kilometrów przedstawionych robót budowlanych wykonanych samodzielnie przez Wykonawcę. Opis warunków dla części II za każdą robotę budowlaną wykonaną w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na budowie, przebudowie lub remoncie dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki kamiennej o wartości umownej minimum 500 000,00 zł brutto każda (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia), wykonaną samodzielnie przez Wykonawcę, potwierdzoną dowodem (poświadczeniem), że została wykonana należycie Zamawiający przydzieli 5 pkt.. Ilość zdobytych w taki sposób punktów przez Wykonawcę, będzie warunkowała pozycję na liście rankingowej. W sytuacji takiej samej ilości zdobytych punktów Zamawiający celem określenia miejsca na liście rankingowej weźmie pod uwagę łączną liczbę kilometrów przedstawionych robót budowlanych wykonanych samodzielnie przez Wykonawcę. Opis warunków dla części III za każdą robotę budowlaną wykonaną w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na wykonaniu stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe) o wartości 200 000,00 zł brutto każda (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia), wykonaną samodzielnie przez Wykonawcę, potwierdzoną dowodem (poświadczeniem), że została wykonana należycie Zamawiający przydzieli 5 pkt. ilość zdobytych w taki sposób punktów przez Wykonawcę, będzie warunkowała pozycję na liście rankingowej. W sytuacji takiej samej ilości zdobytych punktów Zamawiający celem określenia miejsca na liście rankingowej weźmie pod uwagę łączną wartość przedstawionych robót budowlanych wykonanych samodzielnie przez Wykonawcę. 5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości posiłkowania się zasobami należącymi do innych podmiotów w celu uzyskania lepszej pozycji w rankingu Wykonawców. 6. Zamawiający zaprosi do złożenia ofert wykonawców w liczbie określonej w pkt. 1), którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
tak

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), 2) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), 3) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), 4) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem),, 5) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności (w oryginale), 6) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne (w oryginale), 7) oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy (w oryginale), 8) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy (w oryginale), 9) oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716) (w oryginale), 10) Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, zobowiązani są złożyć wszyscy wykonawcy, którzy złożyli oferty w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, dotyczącej kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Oświadczenie wykonawcy przekazują Zamawiającemu (w oryginale).

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu zostanie Wykonawcy przekazany wraz z wezwaniem, z załączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), Wymagania dla części I Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do złożenia oferty (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) co najmniej dwóch zadań inwestycyjnych lub remontowych - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni bitumicznej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o wartości umownej min. 400 000,00 zł brutto każda. Dwóch zadań inwestycyjnych lub remontowych - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki betonowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą o wartości umownej min. 400 000,00 zł brutto każda Wymagania dla części II Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do złożenia oferty (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) co najmniej dwóch zadań inwestycyjnych lub remontowych - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki kamiennej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o wartości umownej min. 500 000,00 zł brutto każda. Wymagania dla części III Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do złożenia oferty (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) co najmniej dwóch robót budowlanych polegających wykonaniu stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe), o wartości umownej min. 200 000,00 zł brutto każda. 2) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego potencjału technicznego do wykonania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie następującym sprzętem: Wymagania dla części I - co najmniej 1 koparko-ładowarką lub 1 koparką kołową, co najmniej 1 zagęszczarką o masie min. 154 kg / 170 kg, co najmniej 1 zagęszczarką o masie min. 500 kg / 525 kg, co najmniej 1 walcem drogowym stalowym wibracyjnym, co najmniej 1 równiarką drogową lub spycharką gąsienicową, co najmniej 3 samochodami samowyładowczymi do transportu urobku o ładowności min. 3,5 t. Wymagania dla części II - co najmniej 1 koparko-ładowarką lub 1 koparką kołową, co najmniej 1 zagęszczarką o masie min. 154 kg / 170 kg, co najmniej 1 zagęszczarką o masie min. 500 kg / 525 kg, co najmniej 1 walcem drogowym stalowym wibracyjnym, co najmniej 1 równiarką drogową lub spycharką gąsienicową, co najmniej 3 samochodami samowyładowczymi do transportu urobku o ładowności min. 3,5 t. Wymagania dla części III - piłą do cięcia betonu i asfaltu - 2 szt. młotem wyburzeniowym hydraulicznym - 1 szt. malowarką drogową ręczną - 1 szt. koparko-ładowarką - 1 szt. lekkim walcem wibracyjnym i/lub zagęszczarką płytową - 1 szt. samochodem samowyładowczym o ładowności min. 5t - 1 szt. 3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnień do kierowania robotami budowlanymi) uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu zostanie Wykonawcy przekazany wraz z wezwaniem, o którym mowa w ust. 1. Dokument składany jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem). Wymagane jest spełnienie minimalnych warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości. Wymagane jest spełnienie minimalnych warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości - Wykonawca musi dysponować co najmniej jedną osobą, która zgodnie z wymogami art. 12 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.) może pełnić samodzielną funkcję techniczną w budownictwie obejmującą kierowanie robotami budowlanymi w zakresie przedmiotu zamówienia, tj. posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności budowa dróg, która wykonała na stanowisku kierownika budowy min. Wymagania dla części I - Dwa zadania inwestycyjne lub remontowe - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni bitumicznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą o wartości umownej min. 400 000,00 zł brutto każda oraz wykonała dwa zadania inwestycyjne lub remontowe - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki betonowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą o wartości umownej min. 400 000,00 zł brutto każda Wymagania dla części II - Dwa zadania inwestycyjne lub remontowe - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki kamiennej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o wartości umownej min. 500 000,00 zł brutto każda. Wymagania dla części III - dwie roboty budowlane polegające wykonaniu stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe), o wartości umownej min. 200 000,00 zł brutto każda.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu zostanie Wykonawcy przekazany wraz z wezwaniem, z załączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), Wymagania dla części I Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do złożenia oferty (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) co najmniej dwóch zadań inwestycyjnych lub remontowych - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni bitumicznej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o wartości umownej min. 400 000,00 zł brutto każda. Dwóch zadań inwestycyjnych lub remontowych - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki betonowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą o wartości umownej min. 400 000,00 zł brutto każda Wymagania dla części II Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do złożenia oferty (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) co najmniej dwóch zadań inwestycyjnych lub remontowych - budowy, przebudowy lub remontu dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki kamiennej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o wartości umownej min. 500 000,00 zł brutto każda. Wymagania dla części III Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do złożenia oferty (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) co najmniej dwóch robót budowlanych polegających wykonaniu stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe), o wartości umownej min. 200 000,00 zł brutto każda. Opis warunków dla części I za każdą robotę budowlaną wykonaną w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na budowie, przebudowie lub remoncie dróg/ulic o jezdni z nawierzchni bitumicznej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, oraz budowie, przebudowie lub remoncie dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki betonowej, o wartości umownej minimum 400 000,00 zł brutto każda (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia), wykonaną samodzielnie przez Wykonawcę, potwierdzoną dowodem (poświadczeniem), że została wykonana należycie Zamawiający przydzieli 5 pkt.. Ilość zdobytych w taki sposób punktów przez Wykonawcę, będzie warunkowała pozycję na liście rankingowej. W sytuacji takiej samej ilości zdobytych punktów Zamawiający celem określenia miejsca na liście rankingowej weźmie pod uwagę łączną liczbę kilometrów przedstawionych robót budowlanych wykonanych samodzielnie przez Wykonawcę. Opis warunków dla części II za każdą robotę budowlaną wykonaną w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na budowie, przebudowie lub remoncie dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki kamiennej o wartości umownej minimum 500 000,00 zł brutto każda (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia), wykonaną samodzielnie przez Wykonawcę, potwierdzoną dowodem (poświadczeniem), że została wykonana należycie Zamawiający przydzieli 5 pkt.. Ilość zdobytych w taki sposób punktów przez Wykonawcę, będzie warunkowała pozycję na liście rankingowej. W sytuacji takiej samej ilości zdobytych punktów Zamawiający celem określenia miejsca na liście rankingowej weźmie pod uwagę łączną liczbę kilometrów przedstawionych robót budowlanych wykonanych samodzielnie przez Wykonawcę. Opis warunków dla części III za każdą robotę budowlaną wykonaną w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na wykonaniu stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe) o wartości 200 000,00 zł brutto każda (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia), wykonaną samodzielnie przez Wykonawcę, potwierdzoną dowodem (poświadczeniem), że została wykonana należycie Zamawiający przydzieli 5 pkt. ilość zdobytych w taki sposób punktów przez Wykonawcę, będzie warunkowała pozycję na liście rankingowej. W sytuacji takiej samej ilości zdobytych punktów Zamawiający celem określenia miejsca na liście rankingowej weźmie pod uwagę łączną wartość przedstawionych robót budowlanych wykonanych samodzielnie przez Wykonawcę.

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 2. Ustala się wadium dla przedmiotu zamówienia określonego w części I w wysokości: 20 000,00 zł słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 w części II w wysokości: 10 000,00 słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 w części II w wysokości: 3 000,00 słownie: trzy tysiące złotych 00/100 3. Wykonawców obowiązują ustalenia dot. wadium zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  5
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:
1. Zamawiający zaprosi do udziału w postępowaniu wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu w liczbie 5 (nie mniej niż 5, nie więcej niż 20) 2. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy będą spełniać warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza, lub równa liczbie określonej w pkt. 1), do złożenia ofert zostaną zaproszeni wszyscy wykonawcy spełniający te warunki. 3. W przypadku gdy liczba wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż liczba określona w pkt. 1), Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu podlegających punktacji (kryteria selekcji). 4. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 5 Zamawiający: Opis warunków dla części I za każdą robotę budowlaną wykonaną w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na budowie, przebudowie lub remoncie dróg/ulic o jezdni z nawierzchni bitumicznej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, oraz budowie, przebudowie lub remoncie dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki betonowej, o wartości umownej minimum 400 000,00 zł brutto każda (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia), wykonaną samodzielnie przez Wykonawcę, potwierdzoną dowodem (poświadczeniem), że została wykonana należycie Zamawiający przydzieli 5 pkt.. Ilość zdobytych w taki sposób punktów przez Wykonawcę, będzie warunkowała pozycję na liście rankingowej. W sytuacji takiej samej ilości zdobytych punktów Zamawiający celem określenia miejsca na liście rankingowej weźmie pod uwagę łączną liczbę kilometrów przedstawionych robót budowlanych wykonanych samodzielnie przez Wykonawcę. Opis warunków dla części II za każdą robotę budowlaną wykonaną w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na budowie, przebudowie lub remoncie dróg/ulic o jezdni z nawierzchni z brukowej kostki kamiennej o wartości umownej minimum 500 000,00 zł brutto każda (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia), wykonaną samodzielnie przez Wykonawcę, potwierdzoną dowodem (poświadczeniem), że została wykonana należycie Zamawiający przydzieli 5 pkt.. Ilość zdobytych w taki sposób punktów przez Wykonawcę, będzie warunkowała pozycję na liście rankingowej. W sytuacji takiej samej ilości zdobytych punktów Zamawiający celem określenia miejsca na liście rankingowej weźmie pod uwagę łączną liczbę kilometrów przedstawionych robót budowlanych wykonanych samodzielnie przez Wykonawcę. Opis warunków dla części III za każdą robotę budowlaną wykonaną w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na wykonaniu stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe) o wartości 200 000,00 zł brutto każda (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia), wykonaną samodzielnie przez Wykonawcę, potwierdzoną dowodem (poświadczeniem), że została wykonana należycie Zamawiający przydzieli 5 pkt. ilość zdobytych w taki sposób punktów przez Wykonawcę, będzie warunkowała pozycję na liście rankingowej. W sytuacji takiej samej ilości zdobytych punktów Zamawiający celem określenia miejsca na liście rankingowej weźmie pod uwagę łączną wartość przedstawionych robót budowlanych wykonanych samodzielnie przez Wykonawcę. 5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości posiłkowania się zasobami należącymi do innych podmiotów w celu uzyskania lepszej pozycji w rankingu Wykonawców. 6. Zamawiający zaprosi do złożenia ofert wykonawców w liczbie określonej w pkt. 1), którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów.


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
cena60
gwarancja20
termin wykonania20


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności. 2. Zmiana umowy może być dokonana w szczególności: 1) w zakresie sposobu wykonania zamówienia: a) w przypadku niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej i Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych z uwagi na zaprzestanie produkcji lub wycofanie z rynku tych materiałów lub urządzeń, b) w przypadku pojawienia się na rynku nowych materiałów i urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, c) w razie konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych i technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej i Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, w sytuacji, gdyby zastosowanie rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, d) w razie konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmianę przepisów. - w przypadku wystąpienia którejkolwiek ze wskazanych w niniejszym punkcie okoliczności Wykonawca poinformuje Inwestora o konieczności dokonania zmian w zakresie określonym powyżej, a na zaproponowane zmiany Inwestor musi wyrazić zgodę. Roboty zamienne Wykonawca powinien wykonać na podstawie protokołu konieczności. 2) w zakresie terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy: a) w przypadku zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu zawarcia umowy, b) w przypadku zmian korzystnych dla Inwestora, c) w razie zaistnienia dodatkowego zakresu robót budowlanych, d) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności, powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, e) jeżeli zajdzie konieczność wprowadzenia zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy, o której mowa w pkt 1, f) jeżeli zmiana jest konieczna z powodu działania siły wyższej, tj. okoliczności nieprzewidzianych i niezależnych od Strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było uniknąć, w szczególności w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, klęsk żywiołowych i katastrofy budowlanej, uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy, g) jeżeli zmiana jest konieczna z powodu wystąpienia znalezisk archeologicznych, niewybuchów, niewypałów, wyjątkowo niesprzyjających warunków geologicznych, hydrologicznych, nieprzewidzianych kolizji z urządzeniami infrastruktury, uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy, h) jeżeli wystąpią znacząco odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki uniemożliwiające terminowe wykonanie umowy, i) w przypadku braku możliwości uzyskania przez Wykonawcę wymaganych uzgodnień/decyzji z przyczyn niezależnych od Wykonawcy i mimo zachowania przez Wykonawcę należytej staranności, 3) w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych zarówno od Inwestora, jak i od Wykonawcy, m.in. w razie wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego, 4) w przypadku, gdy zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Inwestora, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, 5) w zakresie wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, a zwłaszcza, gdy łączna wartość zmian jest mniejsza od 15% pierwotnej wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, 6) z uwagi na zmiany dotyczące osób kluczowych dla realizacji umowy, np. kierownika budowy i robót, inspektora nadzoru, osób reprezentujących Strony (w szczególności w razie choroby, wypadku losowego, nieprzewidzianych zmian organizacyjnych), 7) w przypadku zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu zawarcia umowy, 8) w przypadku zmian korzystnych dla Inwestora.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 24/02/2017, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1    Nazwa: Adaptacja terenu dworca autobusowego PKS na potrzeby parkingu

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Inwestycja dotyczy przebudowy dworca PKS, który stanowi Zintegrowane Centrum Przesiadkowe (ZCP). Polega na przebudowie nawierzchni placu manewrowego, adaptacji na potrzeby parkingu dla sam. osobowych, przebudowie drogi dojazdowej wraz z chodnikiem oraz wykonaniu organizacji ruchu. Przebudowywany dworzec przylega do DW 340. W ramach prac przewiduje się zwiększenie powierzchni placu przeznaczonego na potrzeby parkingu (park & ride), placu manewrowego dla autobusów oraz wykonanie organizacji ruchu. W ramach inwestycji zostanie również przebudowana nawierzchnia ulicy dojazdowej do Pl. Piastowskiego z regulacją szerokości chodnika. Planowana do przebudowy nawierzchnia ulicy dojazdowej do pl. Piastowskiego będzie służyć bezpośrednio połączeniu infrastruktury park & ride z siecią dróg miejskich Plac Piastowski jest łącznikiem pomiędzy ul. Wrocławską a dworcem PKS czyli Zintegrowanym Centrum Przesiadkowym. Istniejące sieci nie wymagają przebudowy, natomiast przewidziano do regulacji wysokościowej 4 wpusty na terenie placu manewrowego. W niniejszym projekcie przyjęto rozwiązania projektowe które zapewnią prawidłowe funkcjonowanie placu oraz należytą obsługę pojazdów osobowych oraz autobusów PKS. Głównym zadaniem projektu jest poprawa warunków ruchowych dla autobusów oraz zwiększenie liczby miejsc postojowych. W zakresie dworca PKS (Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego) zaprojektowano nowy peron autobusowy o szerokości 2.50m wykonany z kostki betonowej i oddzielony od nawierzchni placu krawężnikami betonowymi. Przewidziano również nawierzchnie dla niewidomych typu brail.. Zmieniono nieznacznie lokalizację chodników dostosowując ciąg pieszy do zaprojektowanego peronu. Na peronie przewidziano wiatę przystankową długości 12m. Cały peron oddzielono od placu manewrowego i parkingu barierką. Poszerzoną nawierzchnię placu zaprojektowano o nawierzchni bitumicznej. Ulice dojazdową ze względu na konieczność oznakowania poziomego przewidziano do rozbiórki warstwy ścieralnej z kostki kamiennej oraz ponowne ułożenie kostki z wykonaniem organizacji ruchu z kostki kamiennej koloru czerwonego. Istniejący chodnik od strony budynku Starostwa Powiatowego przewidziano do modernizacji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8, 45113000-2, 45233222-1, 45233200-1, 45232452-5, 45233120-6, 45112000-5, 45200000-9, 45230000-8, 45231300-8, 45112710-5, 45110000-1, 45232000-2, 45233141-9
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 29/09/2017
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
cena60
termin gwarancji20
termin wykonania20
6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2    Nazwa: Budowa parkingu przy ul. Wrocławskiej w Wołowie

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotowa inwestycja obejmuje budowę parkingu , który znajdować się będzie w okolicy skrzyżowania ul. Wrocławskiej i Rawickiej. W zakres opracowania wchodzi budowa nawierzchni parkingu z kostki kamiennej, wykonanie odwodnienia za pomocą studni chłonnych oraz zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia podziemnego. Istniejące sieci nie wymagają przebudowy poza regulacją wysokościową studni rewizyjnych. Planowany parking łączy się z istniejącą drogą dojazdową. Projektowany parking składa się z dwóch części z osobnymi wjazdami o nieregularnym kształcie dopasowanym do istniejącego nasypu ziemnego okalającego podziemny schron. Pierwsza część składa się z drogi dojazdowej oraz parkingu na 17 miejsc postojowych dla samochodów osobowych. Druga część składa się z parkingu na 6 miejsc postojowych. Północno zachodnia część parkingu stanowi drogę dojazdową do przyległych posesji i zakładów usługowych. Miejsca postojowe zaprojektowano tak, aby parkujące samochody nie utrudniały komunikacji lokalnej. Budowa park & ride przy ul. Wrocławskiej w Wołowie, jest podyktowana tym, że park & ride przy samym dworcu PKS jest niewystarczający, wokół jest ścisła zabytkowa zabudowa, nagromadzenie instytucji - Urząd Miejski, Starostwo Powiatowe, PUP parking na Wrocławskiej jest uzupełnieniem parkingu przy dworcu PKS, który stanowi Zintegrowane Centrum Przesiadkowe (ZCP). Jego lokalizacja jest ściśle powiązana z dworcem PKS (w odległości 300m).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8, 45113000-2, 45233222-1, 45233200-1, 45232452-5, 45233120-6, 45112000-5, 45200000-9, 45233000-9, 45230000-8, 45231300-8, 45112710-5, 45110000-1, 45232000-2, 45111000-8, 45233141-9
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 29/09/2017
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
cena60
termn gwarancji20
termin wykonania20
6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3    Nazwa: Zmiana stałej organizacji ruchu w obrębie ulic dojazdowych do Rynku w Wołowie

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Głównym celem jest zmiana oznakowania w obrębie dróg dojazdowych do rynku. W zakres niniejszej inwestycji wchodzą odcinki dróg wojewódzkich nr 339 i 340 (od ul. Wrocławskiej do ul. Zwycięstwa) w m. Wołów. W zakresie opracowania jest również zmiana organizacji ruchu w obrębie dworca PKS i pl. Piastowskiego Powyższa inwestycja wyprowadzi ruch z centrum i pokieruje go do park&ride i stacji PKS stanowiącym Zintegrowane Centrum Przesiadkowe (ZCP). Zgodnie z przedmiarem robót w ramach Zmiany organizacji ruchu przewidziano: * usunięcie istniejącego oznakowania poziomego - (czyli usunięcie malowanych białych linii ) - 60 m2, * zdjęcie znaków drogowych - 54 szt. * przestawienie 17 szt. znaków drogowych * postawienie nowych znaków drogowych - 159 szt. * oznakowanie poziome jezdni materiałami grubowarstwowymi - linie ciągłe i przerywane, linie na skrzyżowaniach i przejściach * oznakowanie poziome jezdni masami termoplastycznymi - strzałki i inne symbole * elementy bezpieczeństwa ruchu - wysepki nakładane płytowe z tworzywa sztucznego, słupki wygrodzeniowe Zmiana organizacji ruchu zakładana następujące elementy: - w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu w obszarze rynku wprowadza się strefę zamieszkania - wyznaczenie oraz uregulowanie kwestii miejsc parkingowych w ciągu objętych opracowaniem ulic - uwzględnienie w organizacji ruchu nowopowstałych park & ride - zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniach.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233292-8, 45233221-4, 45233141-9
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 29/09/2017
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
cena60
termin gwarancji20
termin wykonania20
6) INFORMACJE DODATKOWE:


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.