eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Skierniewice › Adaptacja pomieszczeń na Laboratorium Rizosfery - przetarg III

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-08-03

Skierniewice: Adaptacja pomieszczeń na Laboratorium Rizosfery - przetarg III
Numer ogłoszenia: 263002 - 2009; data zamieszczenia: 03.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa , ul. Pomologiczna 18, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8332021, faks 046 8333228.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.insad.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Adaptacja pomieszczeń na Laboratorium Rizosfery - przetarg III.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Adaptacja pomieszczeń na Laboratorium Rizosfery polegająca na: - rozbiórkach (ścianek, posadzki, okładzin ściennych, sufitów), - wykonaniu ścianek działowych, - wymianie stolarki, - wykonaniu wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej (wentylator dachowy i łazienkowy), - wykonaniu klimatyzacji (4 klimatyzatory), - wymianie podłóg i okładzin ściennych glazurniczych, - wykonaniu malowania wewnętrznego, - wymianie instalacji elektrycznej. Przedmiot zamówienia określają: - Projekt budowlany - Projekt budowlano-wykonawczy instalacji elektrycznej - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robot budowlanych - Przedmiary robót Wykonawca będzie zobowiązany do: 1. Wykonania robót zgodnie z Prawem Budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zaleceniami nadzoru inwestorskiego Zamawiającego, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót oraz zasadami sztuki budowlanej. 2. Zastosowania fabrycznie nowych materiałów i urządzeń posiadających stosowne atesty, certyfikaty i świadectwa. 3. Zapewnienia we własnym zakresie warunków socjalnych i innych przepisanych prawem świadczeń dla swoich pracowników. 4. Systematycznego porządkowania terenu wykonywanych robót. 5. Uporządkowania terenu robót po zakończeniu ich wykonywania. 6. Niezwłocznego wykonania robót koniecznych ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią. Jeśli konieczność wykonania tych robót wystąpi z winy Wykonawcy, to nie przysługuje mu prawo do otrzymania wynagrodzenia z tego tytułu. 7. Terminowej realizacji przedmiotu zadania. 8. Prowadzenia wszystkich rodzajów robót przez osoby uprawnione zgodnie ze sztuką budowlaną, wiedzą techniczną oraz obowiązującymi przepisami prawnymi. 9. Wyposażenia swoich pracowników oraz sprzętu w stosowne oznakowanie umożliwiające identyfikację w czasie prowadzenia robót. 10. Wykonania robót zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi normami i wiedzą techniczną. 11. Prowadzenia dokumentacji robót. 12. Prowadzenie robót zgodnie z przepisami BHP oraz ppoż. 13. Terminowego przekazania Zamawiającemu przedmiotu niniejszej umowy w stanie technicznym nadającym się do użytkowania zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego wraz z wszelkimi dokumentami dopuszczającymi pomieszczenia do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem. 14. Wykonania oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa pracy. 15. Utrzymania terenu robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz składowania, usuwania materiałów, urządzeń pomocniczych, odpadów i śmieci oraz urządzeń prowizorycznych przeznaczonych do tego miejsca. 16. W przypadku wystąpienia robót nieprzewidzianych Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. 17. W przypadku wystąpienia błędów w projekcie budowlanym Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. 18. Dostarczenia niezbędnych atestów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej umowy. 19. Okazania na żądanie Zamawiającego (inspektora nadzoru) certyfikatu (deklaracji) zgodności z obowiązującymi normami lub w przypadku ich braku właściwą aprobatę techniczną w stosunku do wbudowanych materiałów. 20. Zgłaszania Zamawiającemu wpisem do Dziennika Budowy wykonania robót zanikowych lub ulegających zakryciu oraz przedmiotów odbioru. 21. Wykonania BIOZ. 22. Usuwania na bieżąco usterek stwierdzonych w trakcie realizacji robót wpisami do dziennika budowy. 23. Przestrzegania uwag jednostek uzgadniających, które są zawarte w dokumentacji technicznej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. 24. Informowania Zamawiającego o konieczności wykonania robót dodatkowych w terminie 4 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania. 25. Usuwania na bieżąco usterek stwierdzonych przez Inspektorów w trakcie realizacji robót. 26. Usuwania wszelkich usterek stwierdzonych podczas odbiorów w terminach technicznie i organizacyjnie uzasadnionych. 27. Prowadzenia książki obmiaru. 28. Przygotowania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej w 2 egz. 29. Zapewnienia bezpiecznego korzystania z laboratorium przylegającego do terenu robót. 30. Dbania o porządek na terenie placu robót, o schludny jego wygląd. 31. Po zakończeniu robót i przed przekazaniem zadania - uporządkowania placu robót i zaplecza będącego jego własnością. 32. Umożliwienia wstępu na teren robót pracownikom Zamawiającego. Wszystkie użyte materiały i urządzenia muszą być fabrycznie nowe. Wszystkie nazwy własne użyte w specyfikacji i dokumentacji technicznej oznaczają pożądany standard materiałów i urządzeń, a Zamawiający dopuszcza użycie materiałów i urządzeń równoważnych pod warunkiem, że posiadają parametry techniczne nie gorsze od wskazanych. Ciężar udowodnienia, że materiał, urządzenie (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające materiał lub urządzenie do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Zamawiający wykona siłami własnymi roboty remontowe instalacyjne (sanitarne, c.o.) i skoordynuje je z zakresem rzeczowym Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany będzie do ustanowienia kierowników budowy w branży budowlanej i elektrycznej. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania zakresu robót objętych SIWZ, dokumentacją techniczną, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, wraz z pracami towarzyszącymi takimi, jak: przygotowanie terenu i zaplecza robót, uprzątniecie terenu robót po zakończonych pracach, itp. Wykonawca zobowiązany jest wskazać, jaki zakres robót zostanie powierzony Podwykonawcy/om. Wykonawca udzieli 36 miesięcznej gwarancji na wykonane zadanie. Wykonawca dokona ubezpieczenia budowy na kwotę ofertową przed rozpoczęciem realizacji zadania. Wymaga się, aby Wykonawca dokonał oględzin pomieszczeń do remontu i pozyskał wszelkie informacje, które mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty oraz przy zawieraniu umowy na wykonanie robót. Koszty oględzin ponosi Wykonawca. Zamawiający zabezpieczy Wykonawcy nieodpłatnie wodę i energię elektryczną dla potrzeb budowy. Prace będą wykonywane w czynnych obiektach, co wymaga zachowania czystości, porządku oraz kultury osobistej. Wszystkie prace uciążliwe należy wykonywać po godzinach pracy Zamawiającego (tj. od 15:30 do 22:00) oraz w soboty w godz. 7:00 - 22:00. Miejsce realizacji zamówienia: Siedziba Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa - II piętro, Skierniewice, ul. Pomologiczna 18.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Wadium w wysokości 10.000,- zł, (słownie złotych: dziesięć tysięcy) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto BGŻ S.A. Łowicz nr 54 2030 0045 1110 0000 0001 2810 i powinno znaleźć się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, tj.: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonywania zamówienia, tj.: a) wykonali w ostatnich 5 latach przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwa zadania polegające na remoncie-adaptacji lub modernizacji pomieszczeń w obiektach użyteczności publicznej o wartości min. 400.000 zł każde zadanie; b) dysponują osobami: - kierownika budowy z uprawnieniami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi i minimum 3 letnim doświadczeniem; - kierownika budowy z uprawnieniami w specjalności instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami budowlanymi i minimum 3 letnim doświadczeniem; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, - posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 400.000,- zł - posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na kwotę min. 400.000,-zł w zakresie prowadzonej działalności; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp. 2. W przypadku składania ofert wspólnych warunki określone w ppkt 2 i 3 mogą być spełnione łącznie przez Wykonawców występujących wspólnie. Pozostałe warunki musi spełnić każdy z Wykonawców. 3. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia wyłącznie w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty, opisane w części 9 specyfikacji. Niespełnienie wymaganych warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz o niepodleganiu wykluczeniu na mocy art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp - załącznik nr 1; 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3. Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (minimum dwa zadania), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane należycie - załącznik nr 2. Jako odpowiadające swoim rodzajem, Zamawiający uzna roboty budowlane polegającej na remoncie-adaptacji lub modernizacji pomieszczeń w obiektach użyteczności publicznej o wartości min. 400.000 zł każde zadanie; 4. Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - załącznik nr 3; 5. Pisemne zobowiązanie innych pomiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w przedstawionym wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował; 6. Dokumenty stwierdzające, że przewidziane przez Wykonawcę osoby do kierowania robotami, posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania czynności kierownika budowy; 7. Wykaz części zamówienia, które Wykonawca powierzy Podwykonawcy/om - załącznik nr 4; 8. Wykaz materiałów i urządzeń równoważnych - załącznik nr 5; 9. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w której Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości minimum 400.000, -zł, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 10. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument na kwotę min. 400.000,-zł potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, ważny na dzień składania ofert, obejmujący cały okres realizacji zamówienia; 11. Kosztorysy ofertowe sporządzone metodą uproszczoną, odpowiadające, co do zakresu robót przedmiarowi robót dostarczone przez Zamawiającego; 12. Dowód wniesienia wadium; 13. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa pkt 9.2 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Ww. dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 14. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; 15. Zasady udziału w postępowaniu Wykonawców występujących wspólnie: a. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. b. Wykonawcy ci składają jedną ofertę, przy czym: - oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp w części obejmującej warunki wskazane w art. 22 ust. 1 pkt 1 i 4 oraz o niepodleganiu wykluczeniu na mocy art. 24 ust. 1 i 2 - składa każdy z Wykonawców, zaś w części obejmującej art. 22 ust. 1 pkt 2 i 3 - składają wszyscy Wykonawcy wspólnie, - pozostałe dokumenty składają wszyscy Wykonawcy wspólnie. c. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania przetargu) Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum; 16. Dokumenty mogą być przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawidłowości Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.insad.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa im. Szczepana Pieniążka w Skierniewicach, ul. Pomologiczna 18 pok. nr 19.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.08.2009 godzina 10:00, miejsce: Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa im. Szczepana Pieniążka w Skierniewicach, ul. Pomologiczna 18 pok. nr 21 - sekretariat.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie dotyczy projektu badawczego pt. Opracowanie innowacyjnych produktów i technologii dla ekologicznej uprawy roślin sadowniczych, nr umowy UDAPOIG. 01.03.01-00-109/08-00, współfinansowanego przez UNIE EUROPEJSKA ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 1.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poddziałanie 1.3.1.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.