eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Specjalista ds. wdrażania systemów (specjalista 2 ds. systemów teleinformatycznych)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-12-11

Bydgoszcz: Specjalista ds. wdrażania systemów (specjalista 2 ds. systemów teleinformatycznych)
Numer ogłoszenia: 262869 - 2012; data zamieszczenia: 11.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, ul. Chodkiewicza 30, 85-064 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3419100, faks 052 3608206 , strona internetowa www.ukw.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Specjalista ds. wdrażania systemów (specjalista 2 ds. systemów teleinformatycznych).

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie przez 1 osobę zadania - Specjalisty ds. wdrażania systemów (specjalista 2 ds. systemów teleinformatycznych). Termin realizacji przedmiotu umowy 01.01.2013 do 31.07.2014. Szczegółowe zadania osoby na stanowisku: Specjalista ds. wdrażania systemów (specjalista 2 ds. systemów teleinformatycznych) 1) Model wdrożenia rozwiązań sprzętowo-systemowych dla infrastruktury systemu ERP oraz Elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów (ESOD):analiza dostępnych rozwiązań i technologii na rynku, uczestnictwo w nadzorze nad procesem dostaw (w ramach postępowania przetargowego) dla zamawianego sprzętu infrastruktury Data Center i oprogramowania (w tym oprogramowania do wirtualizacji systemowej oraz rozwiązania do archiwizacji danych cyfrowych), zaprojektowanie modelu sieci LAN / WAN i jej konfiguracja (warstwa dostępu, rdzeń sieci), opracowanie i wdrożenie rozwiązania sprzętowego i systemowego, niezbędnego do uruchomienia infrastruktury krytycznej systemu ERP oraz systemu obiegu dokumentów (w tym dedykowanych mechanizmów dostępowych VPN, środowiska pamięci masowej, środowiska serwerowego i technologii wirtualizacji dla newralgicznych systemów serwerowych), opracowanie i uruchomienie rozwiązania DisasterRecovery w tym rozwiązania znajdującego się w niezależnej lokalizacji, dla architektury wdrażanego systemu ERP i Elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów (w tym krytycznych baz danych), z uwzględnieniem dedykowanych mechanizmów oferowanych przez specjalistyczne rozwiązanie do wirtualizacji systemowej, opracowanie polityki archiwizacji danych cyfrowych (implementacja dedykowanych mechanizmów tworzenia kopii zapasowych dla serwerowych systemów operacyjnych i środowisk bazodanowych - dwa niezależne mechanizmy archiwizacyjne), monitoring środowiska serwerowego i sieciowego (w tym rozwiązań archiwizacji danych cyfrowych i przestrzeni pamięci masowych), opracowanie polityki bezpieczeństwa w obszarze użytkowania systemów zarządzania uczelnią (w tym polityki bezpieczeństwa, związanej z dostępem do danych krytycznych), integracja wdrażanego systemu ERP oraz elektronicznego systemu obiegu dokumentów z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi (systemami obsługi pracy grupowej / systemami pocztowymi) i systemem archiwizacji danych cyfrowych, tworzenie elementów dokumentacji technicznej w zakresie wykonanej pracy, testowanie wytworzonych / wdrożonych narzędzi i rozwiązań (w tym nowej infrastruktury systemowej i komunikacyjnej oraz rozwiązań bezpieczeństwa), wdrożenie produkcyjne opracowanych rozwiązań oraz nowej infrastruktury Data Center, dla ERP i Elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów, systemu archiwizacji danych cyfrowych. 2)Zintegrowany model autoryzacji dla systemów informatycznych UKW (tożsamość użytkownika) - obszar komunikacji elektronicznej i systemów dostępowych: analiza struktury danych przechowywanych w systemach w obszarze infrastruktury IT w UKW (dane z baz systemów komunikacji elektronicznej i systemów dostępowych, bazy: LDAP, MySQL, RADIUS), określenie zasobu danych podlegających synchronizacji / migracji / integracji w ramach tworzonego rozwiązania hurtowni danych użytkowników, opracowanie modelu struktury danych objętych synchronizacją / migracją (integracją) - (tożsamość użytkownika), opracowanie modelu synchronizacji / migracji (integracji) danych pomiędzy systemami komunikacji elektronicznej, w ramach tworzonego centralnego punktu zarządzania tożsamością użytkowników, stworzenie narzędzi umożliwiających automatyczną synchronizację danych (obszar tożsamości) pomiędzy w/w systemami, w ramach tworzonego centralnego punktu zarządzania tożsamością użytkowników, wdrożenie centralnego rozwiązania do zarządzania tożsamością użytkowników (systemu ERP, Elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów i istniejącego rozwiązania obsługi toku studiów - USOS - oraz pozostałych systemów IT działających w Uczelni), z uwzględnieniem rozwiązań nadmiarowych / redundantnych, tworzenie elementów dokumentacji w zakresie wykonanej pracy, testowanie wytworzonych narzędzi i rozwiązań, wdrożenie produkcyjne opracowanych rozwiązań w ramach nowej infrastruktury systemu ERP, Elektronicznego Systemu Obsługi Studiów i Elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów oraz systemów komunikacyjnych. 3) Opracowanie dokumentacji modeli w ramach zespołu specjalistów IT: Przygotowanie oraz kontynuacja wspólnie z personelem projektu, w tym liderem zespołu IT specyfikacji prac wdrożeniowych i wytycznych do wszystkich modeli wdrażanych w ramach projektu: A: - modelu zarządzania finansami uczelni (ERP / ESOD), - modelu zarządzania majątkiem uczelni (ERP / ESOD), - zarządzania kadrami (pracą) uczelni (ERP / ESOD), - posiadanych rozwiązań w obszarze systemu zarządzania tokiem studiów (USOS). B: - modelu zarządzania IT w uczelni (modelu zarządzania nowymi technologiami w uczelni). 4) Raportowanie liderowi zespołu o istotnych zmianach oraz pracach wykonywanych w ramach obowiązków (uwzględniając ryzyko). 5) Tworzenie wszelkiej dokumentacji w ramach procesu Zamówień Publicznych dotyczących nowych technologii wdrażanych w ramach projektu. 6) Inne polecenia bezpośredniego przełożonego, związane z zakresem wykonywanych zadań w projekcie o charakterze informatycznym..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe 80.30.00.00 - Usługi szkolnictwa wyższego 80.41.00.00 - Różne usługi szkolne .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    W związku z realizacją projektu: Program rozwoju Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. stosujemy tryb zamówienia z wolnej ręki zgodnie art. 5 ust. 1a ustawy o zamówieniach publicznych oraz art. 67 ust 1 pkt 1 lit. b do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym ( usługi edukacyjne i szkoleniowe, usługi szkolnictwa wyższego, różne usługi szkolne mieszczą się w grupie usług o charakterze niepriorytetowym) . Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym, przedmiotowe zamówienie mieści się w wykazie usług niepriorytetowych. Zamawiający ma więc możliwość nie stosować pewnych przepisów ustawy w tym przesłanek wyboru wszczęcia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na określonych w art. 67 oraz art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. W ramach realizacji powyższego projektu zostaną wyodrębnione kategorie ryzyka oraz jego waga (np.: ryzyko właściwe, subiektywne, obiektywne, operacyjne, strategiczne - w zależności od przyjętej w pierwszym miesiącu realizacji projektu metodologii zarządzania ryzykiem [metody ilościowe, jakościowe, mieszane], z uwzględnieniem standardu ITIL). W tym także okresie zostanie wybrany zbiór zasad, norm i procedur, zależny od wybranej metodyki zarządzania ryzykiem. Oprócz analizy SWAT (oraz innych wybranych technik gromadzenia wiedzy) uwzględnia się mechanizm pracy w oparciu o wybór jednej z popularnych metod (np.: OCTAVE, FMEA, CRAMM. COBRA, MEHARI. postępowanie oparte na zgodności z wybranymi normami: ISO/IEC 27001 (PN-ISO/IEC 27001); ISO/IEC 20000 (PN-ISO/IEC 20000); ISO/IEC TR 13335 (PN-I-13335). Ponadto zgromadzone w procesie zarządzania ryzykiem dane mogą zostać użyte do stworzenia wiarygodnej dokumentacji związanej z procesem ewaluacji projektu Podczas analizy działań projektowych jaka odbyła się na etapie konstruowania założeń do w/w wniosku (listopad 2011 - styczeń 2012) wyróżniono główne obszary w Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego, które zostaną poddane modelowaniu celem osiągnięcia pożądanego rezultatu. Do obszarów tych możemy zaliczyć obsługę toku studiów i obsługę gospodarki własnej. Modelowaniu w zakresie zarządzania finansami zostanie poddany również obszar badań naukowych. Działania te prowadzą do przebudowy obecnie posiadanych rozwiązań a także wdrożenia nowych systemów klasy ERP (z infrastrukturą BI). Zespół projektowy ustalił, że wpływ działań, tym samym ich oddziaływanie na infrastrukturę uczelni będzie znaczący. Należy nadmienić, że całość prac prowadzona będzie podczas normalnego funkcjonowania instytucji, w momencie kiedy uniwersytet realizuje procesy związane z komunikacją, obecnym zarządzaniem finansami, rekrutacją kandydatów na studia, a także obsługą toku studiów (procesy krytyczne) za pomocą specjalistycznych systemów. Tak głęboka ingerencja w strukturę funkcjonowania według naszych analiz wymaga ciągłego pomiaru ryzyka, jakie może wystąpić podczas realizacji założonych działań. Jakiekolwiek niepowodzenie w trakcie wdrażania systemu klasy ERP oraz obiegu dokumentów może skutkować trwałymi konsekwencjami (łącznie z destabilizacją pracy uczelni). Analiza ryzyka dostarczy ponadto niezbędnych danych, za pomocą których z wyprzedzeniem zdarzenia będzie można podjąć odpowiednie kroki korygujące lub naprawcze, zapewniając poprawną realizację założonych w projekcie celów. Zespół specjalistów, biorących udział w opracowywaniu projektu, analizując dogłębnie warianty jego realizacji ustalił, że zarządzanie ryzykiem powinno odnieść się nie tylko do infrastruktury IT ale także do wszystkich pozostałych aspektów związanych z realizacją projektu (obszary tworzenia i wdrażania nowych modeli). Ustalono ponadto, że pomiar ryzyka powinien odbywać się w sposób ciągły i niezależny w stosunku do wszelkich pozostałych działań projektowych. Oznacza to konieczność powołania specjalisty, który administrował by procesem związanym z zarządzaniem ryzykiem. promowanie filozofii zarządzania ryzykiem wśród kadry zarządzającej i pracowników, analizy raportów z prac zespołu wdrożeniowego IT (konsultacje, zalecenia, rozporządzenia), ciągły kontakt roboczy z liderem grupy IT realizującej projekt, pozostałymi liderami grup oraz władzami i kadrą zarządzającą uniwersytetem (w tym organem Kolegium Rektorskiego), stworzenie procesu odpowiedzialnego za ciągłość zarządzania ryzykiem w zdefiniowanych (w trakcie trwania projektu) obszarach, po zakończeniu realizacji projektu. Pan Jakub Skory obecnie pracujący w sekcji IT spełnia wszystkie wymagania określone na powyższym stanowisku: udokumentowany 5 letni staż w dziale IT (lub rok pracy w UKW - dział IT, w przypadku krótszego stażu przeprowadzony będzie egzamin kompetencyjny dla tego stanowiska), podstawowa znajomość mechanizmów i procedur z zakresu zabezpieczania usług sieciowych (w tym środowisk Data Center), umiejętność opracowywania dokumentacji technicznej, umiejętność opracowywania procedur bezpieczeństwa, umiejętność pracy z dokumentacją techniczną w języku angielskim, umiejętność analizy wykonanej pracy (raportowanie przełożonemu), umiejętność zarządzania rozwiązaniami serwerowymi, dla dedykowanych systemów ERP, (w tym znajomość popularnych środowisk serwerów typu blade), umiejętność projektowania infrastruktury sieciowej (warstwa I-VII OSI), dobra znajomość protokołów routingu: OSPF, EIGRP, dobra znajomość protokołu IP, znajomość rozwiązań VPN ( w tym rozwiązań VPN firm Cisco Systems, lub Juniper oraz rozwiązania OpenVPN), umiejętność tworzenia i wdrażania polityk związanych z archiwizacją danych cyfrowych (znajomość procedur związanych z archiwizacją danych cyfrowych w systemach operacyjnych i środowiskach bazodanowych), umiejętność zarządzania i projektowania infrastruktury sieci SAN: FC / FCoE / NFS / NAS (struktur dedykowanych pamięci masowych), znajomość systemów operacyjnych z rodziny Linux, Unix (FreeBSD, Oracle Solaris) oraz MS Windows wraz z technologią wirtualizacji systemowej, umiejętność tworzenia skryptów powłoki bash, znajomość i umiejętność konfiguracji środowisk bazodanowych MySQL oraz baz LDAP (Oracle Directory Server, Open LDAP). Wobec powyższego, że procedury wyłaniania wykonawcy w przetargu nieograniczonym trwają około miesiąca Zamawiający nie ma możliwości zastosowania innego trybu oraz dopuszczenia do realizacji projektu Wykonawców spoza Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Specjalista ds. wdrażania systemów (specjalista 2 ds. systemów teleinformatycznych) projektu będzie pełnił w projekcie odpowiedzialne funkcje, które z uwagi na złożony sposób funkcjonowania Uniwersytetu nie pozwalają na przekazanie kompetencji w/w stanowisk podmiotom zewnętrznym. Ponadto powierzenie realizacji zadań podmiotom zewnętrznych w projekcie zajęło by zbyt dużą liczbę cennego czasu. Według wiedzy, opinii i doświadczenia Zamawiającego wdrożenie podmiotów zewnętrznych, nadanie im odpowiednich uprawnień i kompetencji zajęłoby zbyt dużą ilość cennego czasu. Ponadto już od maja 2012 roku zostały podjęte konkretne działania w celu zabezpieczenia poprawnej realizacji projektu (np. w ramach infrastruktury R&D (B+R) trwają testy zaawansowanego sprzętu i oprogramowania komputerowego, niezbędnego do poprawnego wdrożenia systemu klasy ERP). Zamawiający obawiając się tutaj naruszenia celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, uniemożliwienia terminowej realizacji zadań oraz poniesieniem straty w mieniu publicznym nie morze powierzyć funkcji w projekcie osobom z zewnątrz. Z uwagi na duże kompetencje oraz wiedzę z zakresu IT, doświadczenie zawodowe i ponadprzeciętne zaangażowanie w pracę Zamawiający postanawia powierzyć panu Jakubowi Skory zadanie: Specjalista ds. wdrażania systemów (specjalista 2 ds. systemów teleinformatycznych). Wskazany Wykonawca gwarantuje Zamawiającemu terminowe rozpoczęcie powierzonych zadań, wysoką jakość wykonywanej usługi ze względu na duże doświadczenie branży IT, znajomość standardów pracy przyjętych w UKW , odpowiedzialność za powierzone zadania, realizację usługi bez zakłóceń, gruntowną znajomość realizowanego projektu. Ponadto Zamawiający unika tutaj zarzutu nieoszczędnego i nieefektywnego wydawania środków publicznych oraz nieprzestrzegania założeń i wytycznych realizowanego projektu: Program rozwoju Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Zasadne jest więc udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki wybranemu Wykonawcy zgodnie z art. ustawy oraz art. 5 ust 1a oraz art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Jakub Skory, ul. Gajowa 17/34, 85-087 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.