eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dubicze Cerkiewne › ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY DUBICZE CERKIEWNE W LATACH 2015 - 2016

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-18

Dubicze Cerkiewne: ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY DUBICZE CERKIEWNE W LATACH 2015 - 2016
Numer ogłoszenia: 261207 - 2014; data zamieszczenia: 18.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dubicze Cerkiewne , ul. Główna 65, 17-204 Dubicze Cerkiewne, woj. podlaskie, tel. 085 6827981, faks 085 6827980.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dubicze-cerkiewne.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY DUBICZE CERKIEWNE W LATACH 2015 - 2016.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Dubicze Cerkiewne w latach 2015 - 2016, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego Uchwałą Nr XX/233/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017 oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645). Pojemniki i worki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych zabezpieczają właściciele nieruchomości, worki do segregacji zapewnia Zamawiający poprzez Wykonawcę w ramach świadczonej usługi. Szczegółowe dane dotyczące liczby zabudowań jednorodzinnych, wielorodzinnych gospodarstw domowych, szacunkowych ilości odpadów, przedstawiają się następująco : Gminę Dubicze Cerkiewne zamieszkuje ok. 1400 stałych mieszkańców (1656 osób zameldowanych) oraz 150 mieszkańców zamieszkujących czasowo w okresie maj - wrzesień (dane szacunkowe). Liczba mieszkańców ma tendencję spadkową (mieszkańcy wg. ewidencji ludności: 2011r - 1785 osób, 2012r. - 1734 osób, 2013r. - 1699 osób). Według złożonych deklaracji ustalono, że na dzień 30 listopada 2014r. na terenie gminy zamieszkują 1414 osoby w 728 lokalach, w tym w 724 lokalach jednorodzinnych oraz w 4 lokalach wielorodzinnych: blok mieszkalny 6 - rodzinny w Dubiczach Cerkiewnych ul. Główna 1 A, budynek po byłej Lecznicy Weterynaryjnej w Dubiczach Cerkiewnych, ul Główna 1- zamieszkują 2 rodziny, Gminny Ośrodek Zdrowia (część mieszkalna) w Dubiczach Cerkiewnych, ul. Główna 65 - zamieszkuje 2 rodziny, budynek mieszkalny Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej - Placówka POSG w Dubiczach Cerkiewnych - 1 rodzina. W Gminie jest 28 miejscowości /wsi/, w tym występuje tzw. zabudowa kolonijna (7 miejscowości) W zabudowie kolonijnej zamieszkuje 88 osób (dane szacunkowe). Objazd wszystkich wsi Gminy Dubicze Cerkiewne od miejscowości Dubicze Cerkiewne łącznie z zabudową kolonijną to około 150 km. Wykaz miejscowości oraz właścicieli nieruchomości zostanie dostarczony Wykonawcy w dniu podpisania umowy. Z terenu gminy Dubicze Cerkiewne w 2012 roku odebrano ogółem 143,10 Mg odpadów, w 2013 roku odebrano 179,80 Mg odpadów, w okresie od 1 stycznia 2014r do 30 listopada 2014r. odebrano 128,99 Mg odpadów, w tym: 84,00 Mg niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 16,76 Mg opakowania ze szkła 15 01 07 0,36 Mg opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 12,80 Mg zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 3,02 Mg urządzenia elektryczne i elektroniczne 20 01 35 3,00 Mg odpady wielkogabarytowe 20 03 07 3,22 Mg zużyte opony 16 01 03 3,76 Mg inne odpady nieulegające biodegradacji 20 02 03 2,07 Mg urządzenia zawierające freony 20 01 23 SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1) Zabudowa jednorodzinna i wielorodzinna: Na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej obowiązywać będzie pojemnikowo - workowy system zbiórki odpadów. a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) gromadzone będą w pojemnikach i workach zabezpieczonych przez właściciela nieruchomości. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę - 1 raz w miesiącu. b) Selektywne zbieranie odpadów komunalnych. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym - częstotliwość wywozu 1 raz w miesiącu. c) Odpady zielone nie są przedmiotem niniejszego postępowania. Właściciele nieruchomości zostali zobowiązani do składowania ich na kompostowniku d) Odpady wielkogabarytowe, tekstylia, opony (w tym opony od maszyn, przyczep i ciągników rolniczych) i inne wyroby gumowe - odbiór - 1 raz w roku. e) wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny (w tym także niekompletny)- 1 raz w roku 2) Wykaz materiałów do gromadzenia odpadów. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: a) na odpady z tworzyw sztucznych, metali i odpadów wielomateriałowych, makulatury: - materiał: folia polietylenowa LDPE, - pojemność 120 cm3, - kolor: żółty, - grubość: co najmniej 60 mikronów. b) na szkło: - materiał: folia polietylenowa LDPE, - pojemność 80 - 120 cm3, - kolor: zielony, - grubość: co najmniej 80 mikronów. Ilości worków na odpady: Po podpisaniu umowy (przed pierwszym odbiorem odpadów) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia właścicielom nieruchomości worki na selektywną zbiórkę odpadów w ilości: 3 szt. worki w kolorze żółtym (na odpady z tworzyw sztucznych, metali i odpadów wielomateriałowych, makulatura), 2 szt. worki w kolorze zielonym (na szkło). Przy kolejnych odbiorach Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do nieruchomości worki na selektywną zbiórkę odpadów w dwóch kolorach (kolor żółty i zielony) w takich ilościach jakie zostały odebrane z odpadami, uwzględniając w tej ilości worki tzw. dostawki (worki własne) zabezpieczone przez właściciela nieruchomości. Wyposażenie Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych Wykonawca wyposaży Gminny Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (GPSZOK) i ustawi we skazanym przez Zamawiającego miejscu w pojemniki i kontenery tj. - kontener KP 7 na odpady selektywnie zbierane (plastik, metal, wielomateriałowe, makulatura) - kontener KP 7 na szkło - pojemnik plastikowy 120 l (zamykany) na zużyte baterie - pojemnik plastikowy 120 l (zamykany) na przeterminowane lekarstwa - pojemnik 240 l plastikowy na zużyte żarówki i świetlówki - kontener 1,1 m3 - na chemikalia - kontener 1,1 m3 - na sprzęt elektroniczny Odbiór odpadów z Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych Do obowiązków umownych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Kwota wadium wynosi 4 000 zł (słownie: cztery tysiące złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancji bankowych, 4) gwarancji ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2002 r. Nr 42, poz.275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego - 08 8071 0006 0018 8519 2000 0070 BS Hajnówka z dopiskiem: Wadium: Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dubicze Cerkiewne w latach 2015 - 2016. Wadium musi być wniesione przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert, tj. przed dniem 29 grudnia 2014r. godz. 10.00. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć łącznie z ofertą jako załącznik do oferty. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w dokumentacji przetargowej (oferty) składanej do Zamawiającego przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert. Z treści gwarancji i poręczeń o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy PZP musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium określonej w gwarancji w sytuacji o której mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. Z wniesionego wadium w pieniądzu oraz treści gwarancji i poręczeń o których mowa w art. 45 ust 6 pkt 2-5 ustawy PZP musi jasno wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia na odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Dubicze Cerkiewne organizowanym przez Gminę Dubicze Cerkiewne.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - posiadają wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), - posiadają aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, - posiadają zaświadczenie o wpisie do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana będzie poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu- zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w oparciu o przedstawienie Zamawiającemu stosownych dokumentów. Ocena spełniania przez Wykonawców wymaganych warunków będzie oparta na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana będzie poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu- zgodnie z art. 22 ust. 1. Ocena spełniania przez Wykonawców wymaganych warunków będzie oparta na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają wszelkie wymogi nałożone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. W celu potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca dołączy do oferty oświadczenie o spełnieniu warunków wynikających z art. 22 ust. 1. Ocena spełniania przez Wykonawców wymaganych warunków będzie oparta na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie warunku na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków wynikających z art. 22 ust.1. Ocena spełniania przez Wykonawców wymaganych warunków będzie oparta na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie warunku na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków wynikających z art. 22 ust.1. Ocena spełniania przez Wykonawców wymaganych warunków będzie oparta na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następujących przypadkach: 1) Ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług, 2) Zmiany podwykonawcy ze względów losowych lub innych korzystnych dla Zamawiającego, w przypadku zadeklarowania przez Wykonawcę realizacji zamówienia przy pomoc y podwykonawców. 3) W przypadku zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeń wykonawczych, a także w przypadku zmian w prawie miejscowym w zakresie gospodarowania od-padami komunalnymi.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dubicze-cerkiewne.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Dubicze Cerkiewne, 17-204 Dubicze Cerkiewne, ul Główna 65 pokój Nr 8.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Dubicze Cerkiewne, 17-204 Dubicze Cerkiewne, ul Główna 65 pokój Nr 6.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.