eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Opracowanie turystycznego portalu internetowego wraz z aplikacją mobilną, w ramach projektu pn. Lokalne inicjatywy na rzecz rozwoju regionalnego powiatu gorlickiego i nowosądeckiego

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-08-04

Kraków: Opracowanie turystycznego portalu internetowego wraz z aplikacją mobilną, w ramach projektu pn. Lokalne inicjatywy na rzecz rozwoju regionalnego powiatu gorlickiego i nowosądeckiego
Numer ogłoszenia: 259040 - 2014; data zamieszczenia: 04.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 165964 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Małopolska Organizacja Turystyczna, ul. Rynek Kleparski 4/13, 31-150 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 4211604, faks 12 4211604.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: stowarzyszenie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie turystycznego portalu internetowego wraz z aplikacją mobilną, w ramach projektu pn. Lokalne inicjatywy na rzecz rozwoju regionalnego powiatu gorlickiego i nowosądeckiego.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na opracowaniu turystycznego portalu internetowego wraz z aplikacją mobilną na system Android oraz iOS dla subregionu gorlicko-sadeckiego w ramach projektu pn. Lokalne inicjatywy na rzecz rozwoju regionalnego powiatu gorlickiego i nowosądeckiego, współfinansowanego ze środków Szwajcarsko Polskiego Programu Współpracy. Projekt jest realizowany przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A w Krakowie, w partnerstwie z Powiatem Gorlickim, Powiatem Nowosądeckim oraz Małopolską Organizacją Turystyczną. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Cel opracowania portalu i aplikacji mobilnej Turystyczny portal internetowy oraz aplikacja mobilna dla subregionu ma pełnić rolę merytoryczną (baza wiedzy) oraz angażującą społeczność skupioną wokół aktywności oraz atrakcji oferowanych przez subregion. Funkcje społecznościowe obejmują wtyczki społecznościowe: Facebook (like-box, share-box), Twitter, Pinterest, wyślij mailem. Dzięki temu dedykowany portal i aplikacja będzie nie tylko encyklopedią, zbiorem opisów oraz zdjęć, ale przede wszystkim będzie angażował swoich użytkowników. Ważnym elementem portalu i aplikacji będzie interaktywna mapa subregionu z zaznaczonymi atrakcjami podzielonymi na kategorie. Po kliknięciu w daną lokalizację uzyska się więcej informacji na temat miejsca opis, historia, ciekawostki, ceny, multimedia (np. filmy promocyjne). Rozwiązanie to umożliwi turyście zaplanowanie trasy zwiedzania, na podstawie udostępnionych informacji będzie on także mógł zaznaczyć miejsca, które chce odwiedzić. Z kolei wybierając którąś z tras, będzie mógł wydrukować gotowy miniprzewodnik lub dzięki aplikacji skorzystać z niej w trybie offline lub online na swoim smartfonie i rozpocząć aktywność turystyczną według własnych preferencji. Serwis musi być dostępny w dwóch wersjach, zwykłej i mobilnej, zawierających tę samą treść lub wykonanie go jako responsywnej strony, tzn. takiej, która sama dostosowuje się do wielkości ekranu, niezależnie od tego, czy jest to ekran komputera, tabletu bądź smartfona. Serwis musi także być dostępny w dwóch wersjach językowych, polskiej oraz angielskiej. W zakres zamówienia wchodzi wykonanie: I. Bazy danych 1. Funkcjonalności: a) internetowa baza danych oparta na MySQL zawierająca możliwość kategoryzowania danych, tworzenia i filtrowania po parametrach (od strony interfejsu), łączenia obiektów w agregaty. Parametry przypisane do danego agregatu mogą być globalne (dla wszystkich agregatów) oraz charakterystyczne (tylko dla danego agregatu), b) możliwość tworzenia relacji między obiektami a trasami oraz obiektami a wydarzeniami, c) możliwość poszerzania o kolejne wpisy dodawane przez użytkowników, pod warunkiem autoryzacji wpisu przez administratora, d) prezentacja 15-20 szlaków tematycznych (ok. 150 punktów POI) opracowanych merytorycznie przez Wykonawcę po obszarze gorlicko-sądeckim (przykładowe te-maty: szlak architektury drewnianej, SPA i uzdrowiska). Każdy szlak będzie składał się z nazwy, parametrów opisowych (długość, rodzaj, czas przejścia), śladu GPX wraz z listą waypointow (punktów na trasie) oraz opisu. Wizytówka tras (szlaki i wycieczki), będzie składać się z: nazwy, parametrów opisujących (rodzaj, długość, trudność, czas etc.) zdjęć, opisu oraz pliku GPX z śladem (nagranym w terenie) wraz z zaznaczonymi waypointami, ich opisami i zdjęciami. Plik GPX naniesiony zostanie na mapę. Szlaki mają być prezentacją wycieczki-gotowego pomysłu na spędzenie dnia-dwóch dni na terenie subregionu gorlicko-sądeckiego. Mogą to być zaplanowane co do czasu pomysły na zwiedzanie (przykład: przyjazd o godz. 9 do miejsca X, śniadanie/poranna kawa (moduł w aplikacji wyświetlający najbliższe kawiarnie), następnie trasa tematyczna (moduł zobacz jeszcze w okolicy), zakończenie trasy w punkcie Y (moduł gdzie zjeść, moduł inne atrakcje: np. na popołudnie: np. miejsca piknikowe dla dzieci, atrakcje na wieczór: np. basen, kino etc.), e) prezentacja opracowanych merytoryczne przez Wykonawcę 5-10 questów terenowych po subregionie gorlicko-sądeckim, f) prezentacja wszystkich treści będzie dwujęzyczna: polska i angielska. Wykonawca zapewni profesjonalne tłumaczenie wykonane przez dyplomowanych tłumaczy języka angielskiego mających doświadczenie w tłumaczeniu tekstów o tematyce turystycznej oraz korektę native speakera (osoby dla której język angielski jest językiem ojczystym). 2. Zarządzenie treścią: a) baza danych będzie wspólną dla wszystkich komponentów systemu. Wszystkie rekordy będą pojawiać się z jednego centrum, a ich aktualizacja będzie się odbywać z poziomu jednego, wspólnego CMS, b) system zarządzania treścią będzie wspólny dla bazy danych portalu i aplikacji. System ma umożliwiać administrowanie treścią przez kilku użytkowników, c) baza danych będzie kompatybilna z pozostałymi elementami sytemu czyli portalem i aplikacją mobilną. 3. Dane do bazy: a) Wykonawca wprowadzi do bazy co najmniej 400 obiektów (rekordów POI) dotyczących obiektów (przyrodniczych, historycznych, kulturalnych, noclegowych, gastronomicznych, rozrywkowych) znajdujących na obszarze powiatu gorlicko-sądeckiego, b) każdy z rekordów ma zawierać takie informacje jak: nazwa, współrzędne GPS wraz zaznaczoną pozycją na mapie, dane teleadresowe (adres, adres e-mail, strona WWW, nr telefonu), godziny otwarcia, zdjęcia (1-4 na obiekt), opis oraz parametry opisowe do bazy, c) baza danych zostanie opracowana na podstawie wytycznych i materiałów dostarczonych przez Zamawiającego, d) Zamawiający zleca Wykonawcy pozyskanie informacji (opisy, zdjęcia, lokalizacja GPS, tłumaczenia) w ilości: - teksty do portalu i aplikacji - ok. 90 stron A4 (1800 znaków na stronie) - opis ok. 15-20 szlaków turystycznych/propozycji wycieczek + opis ok. 250 POI + ok. 25 stron A4 dla 10 questów gier terenowych opracowanych merytorycznie w formie wierszowanej, zgodnej z ideą questingu. Wykonawca odbędzie min 2 całodzienne spotkania warsztatowe na terenie subregionu gorlicko-sądeckiego obejmujące warsztaty i szkolenie społeczności lokalnej w obsłudze i funkcjonowaniu questów, - zdjęcia - ok. 100 fotografii wykonanych na opisywanych szlakach w bardzo dobrych warunkach pogodowych - traki gpx zapis ok. 300-400 km tras opisywanych szlaków (ok. 15-20 km na szlak) oraz ok. 200 POI, a także 10 questów. Dodatkowo Wykonawca zobowiązuje się przetestować questy w terenie po ich wykonaniu, - tłumaczenia tekstów i wszystkich informacji zawartych na portalu i w aplikacjach na język angielski - wymagane profesjonalne tłumaczenie wykonane przez dyplomowanych tłumaczy języka angielskiego mających doświadczenie w tłumaczeniu tekstów o tematyce turystycznej wraz z korektą native speakera. Wykonawca powinien założyć ok., 120 stron A4 (1800 znaków) do tłumaczenia na język angielski, - mapa obszaru powiatu gorlicko-sądeckiego - zostanie ona wykonana przez Wykonawcę w 3-ch zoomach. Przykładowa mapa rysunkowa stanowiąca wzór wykonania dla Wykonawcy dostępna jest pod linkiem: http://www.powiat.nowy-sacz.pl/edc_media/med_tiny_mce_uploads/files/mapka_atrakcji_na_www.png). Wykonawca wykona również obiekty rysunkowe na mapę w ilości ok. 50 szt. Przykład rysunków pod w/w linkiem do mapy. e) Wykonawca wygeneruje Zamawiającemu ok. 80 QR kodów kierujących do wskazanych przez Zamawiającego stron w aplikacji i/lub WWW. II. Portalu internetowego 1. Funkcjonalności: a) możliwość atrakcyjnego zaprezentowania walorów (przyrodniczych, historycznych, kulturowych, gastronomicznych, noclegowych, rozrywkowych) obszaru powiatu gorlicko-sądeckiego, b) propozycje spędzenia wolnego czasu na terenie powiatu gorlicko-sądeckiego przez możliwość wykorzystania szlaków tematycznych, c) Informacje o aktualnych wydarzeniach kulturalnych i rekreacyjnych, d) planner - filtrujący z bazy danych informacje służące zaplanowaniu wycieczki po obszarze gorlicko-sądeckim, za jego pomocą użytkownik będzie mógł ustalić swoje preferencje dotyczące miejsc które chce odwiedzić, rodzaju aktywności, odległości, czasu trwania etc. Możliwość pobrania w formie śladu GPS skonfigurowanej trasy wycieczki. Przykładowe filtry:- Miejscowość (miejscowość oraz obszar znajdujący się w promieniu 50km),- Ilość dni (suwak: od 1 godziny do 1 tygodnia),- Transport: o samochód, o rower, o pieszo,- Atrakcje, - Itp. e) rysunkowa mapa obszaru powiatu gorlicko-sądeckiego zostanie wykonana przez Wykonawcę w 3-ch zoomach oraz zostanie skalibrowana z mapami z ogólnie dostępnych systemów (np. Google Maps lub Open Street Maps) tak aby umożliwić płynne przejście z mapy rysunkowej na mapę ogólnie dostępną, f) możliwość pobrania aplikacji mobilnej w postaci odnośników do sklepów: Google Play i App Store, g) możliwość wstawiania przez administratora i moderatora filmów z serwisu youtube, h) Social Media: - możliwość dzielenia się treściami w serwisach społecznościowych, - możliwość przekierowania do oficjalnych profili subregionu prowadzonych na najpopularniejszych serwisach (np. Facebook, Twitter, Pinterest, Google +),- Facebook Like Box- okno zawierające wpisy dotyczące subregionu na Facebooku, i) Newsletter:- możliwość zapisu na newsletter,- możliwość wysyłki aktualnych ofert, promocji, aktualności i zapowiedzi ważnych wydarzeń, - informacja o dostępności kodów QR przy atrakcjach subregionu.- prognoza pogody w subregionie.j) podpięcie strony: http://www.produkty-lokalne.powiat-ns.pl w obecnym kształcie, jako podstronę i umieszczenie na portalu internetowym banera, który będzie do tej strony przekierowywał, k) możliwość dostosowania lay out portalu internetowego do potrzeb osób niedowidzących: - zdefiniowanie kontrastowych styli tła i czcionek oraz stworzenie menu umożliwiających ich zmianę,- nie blokowanie możliwości powiększania czcionek w przeglądarce. 2. CMS- system zarządzania treścią: a) dostępny z poziomu przeglądarki, b) różne poziomy dostępu (super administrator, administrator, moderator, end-user), zarządzanie uprawnieniami, c) tworzenie, usuwanie, edytowanie treści: miejsca, obiekty, artykuły, galerie (zdjęciowe oraz filmowe), wydarzenia, d) umożliwienie importowania danych ze wskazanych miejsc, które należą lub są po-wiązane z zamawiającym, e) maksymalna możliwa dowolność zarządzania kategoriami, grupowaniem obiektów, tworzeniem parametrów opisowych (charakterystycznych dla danych typów obiektu), f) eksport treści do wszystkich komponentów systemu, g) możliwa podmiana pewnych określonych elementów graficznych, h) zarządzanie multimediami, i) obsługa dwóch wersji językowych, j) edytor tekstu wraz z obsługą html w standardzie WYSIWYG, k) możliwość utworzenia iframe/wlepki portalu na innych stronach (fragment kodu html wstawiony do kodu innej strony), l) zarządzanie wszystkimi komponentami systemu (baza danych, portal, aplikacja mobilna). III. Aplikacji na systemy iOS oraz Android 1. Wartość merytoryczna aplikacji: a) informacje o atrakcjach obszaru gorlicko-sądeckiego, b) ekran główny - strona główna podzielona na kategorie główne: np. miejsca (obiekty), trasy, artykuły/informacje/aktualności, czytników kodów QR, gry terenowe -questy, c) szlaki tematyczne po obszarze gorlicko-sądeckim prezentujące: opis, zdjęcia, profil wysokościowy trasy połączony z geolokalizacją GPS, d) wykorzystanie GPS, e) działanie w trybie online i offline f) mapa z zaznaczonymi wszystkimi obiektami oraz pozycją użytkownika. Podkład mapowy: Open Street Maps, Google Maps lub natywny dla danego systemu, g) wizytówki obiektów wpisanych do bazy, h) czytnik kodów QR, za pomocą którego, po zeskanowaniu kodu, użytkownik będzie mógł otworzyć dowolną stronę internetową lub stronę w aplikacji, 2. Funkcjonalność: a) planer - możliwość stworzenia swojego własnego planu zwiedzania- dodawanie obiektów do planera oraz wyświetlanie ich na mapie. b) moduł questowy- gier terenowych. Sposób działania questów w aplikacji mobilnej:- z ekranu głównego użytkownik wybiera quest, na ekranie wstępnym pojawiają się podstawowe informacje dotyczące questu wraz z mapą dojazdową do punktu startowego,- po zapoznaniu się z informacjami podstawowymi i dotarciu do punktu startowego użytkownik rozpoczyna quest. Quest jest podzielony na etapy- zagadki. Każda zagadka składa się z:- części dotyczącej lokalizacji zagadki- wskazuje miejsce zagadki- miejsce to wyświetla się na mapie. Dzięki zastosowaniu GPS użytkownik widzi odległość swojej pozycji od punktu zagadki. Gdy użytkownik znajdzie się w promieniu 25 metrów tego miejsca otrzymuje powiadomienie dźwiękowe o tym fakcie oraz dostaje dostęp do zagadki,- zagadki właściwej- zagadkę rozwiązuje wpisując hasło, które należy odgadnąć będąc w miejscu zadania. Po rozwiązaniu zagadki aktywuje się przycisk następna i pojawia się na mapie przejście do następnego miejsca zadania. W przypadku, gdy użytkownik nie może sobie poradzić z danym zadaniem może je rozwiązać automatycznie klikając w ikonę podpowiedzi (pomoc). Quest kończy się wpisaniem kodu, który jest dostępny w miejscu ostatniej zagadki questu. Miejsca zagadek mogą być ilustrowane zdjęciami. Dodatkowo aplikację trzeba wzbogacić modułem ciekawe miejsca- przewodnikiem po atrakcjach turystycznych okolic questu. 3. Szczegółowe parametry: a) aplikacje natywna, b) wersje systemów: iOS 6, Android 2.3 i wyższe, c) szata graficzna dostosowana do wytycznych Zamawiającego, d) aplikacja korzysta z ogólnie dostępnych podkładów mapowych, e) obiekty podzielone na kategorie, f) możliwości sortowania danych, g) wizytówka obiektu oprócz elementów opisanych przy bazie danych posiada funkcjonalności dzielenia się w serwisach społecznościowych, h) możliwość wyboru numeru telefonu powoduje połączenie telefoniczne z poziomu aplikacji, i) możliwość przejścia między wizytówkami (tzw. wiązanie obiektów) w relacji trasa - obiekty oraz wydarzenie - obiekt, j) obsługa galerii z multitouch oraz zdjęć panoramicznych, k) wykorzystanie GPS, l) obsługa filmów z serwisów zewnętrznych - przede wszystkim youtube, m) czytnik kodów QR, n) obsługa powiadomień push, o) wspólny system zarządzania treścią dla aplikacji, portalu i bazy danych. Dokładny sposób działania poszczególnych funkcjonalności oraz konkretne rozwiązania ich realizacji zostaną doprecyzowane na etapie projektu funkcjonalnego. Wybrane docelowo rozwiązania mogą różnić się sposobem działania od opisanych w niniejszym dokumencie z zastrzeżeniem, że nie mogą wpływać na koszt realizacji zamówienia i ostateczną wartość oferty Wykonawcy. W przypadku wystąpienia w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych lub nazw własnych dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Warunki dodatkowe: 1) Portal jest elementem realizacji Strategii Promocji Turystycznej Subregionu Nowosądec-ko-Gorlickiego, toteż jego struktura powinna odpowiadać założeniom określonym w strategii. 2) Wykonawca odpowiada za organizację konsultacji merytorycznych w terenie. Podstawy opracowania portalu: 1) Zamawiający przekaże Wykonawcy następujące materiały stanowiące badawczo-analityczną podstawę wykonania przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia: a) dokument Strategii Promocji Turystycznej Subregionu Nowosądecko-Gorlickiego, b) dostęp do serwera i domeny www, na których ma zostać uruchomiony portal. Współpraca Zamawiającego z Wykonawcą: 1) Zamawiający zobowiązuje się do ścisłej współpracy z Wykonawcą w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptacji, konsultacji lub wskazywania w przedstawianych materiałach obszarów wymagających uzupełnienia lub zmian na każ-dym etapie realizacji przedmiotu zamówienia w terminie do 5 dni roboczych od dnia przekazania Zamawiającemu materiałów przez Wykonawcę, a Wykonawca zobowiązuje się do ich wprowadzenia w terminie do 5 dni roboczych od daty ich otrzymania. Wykonawca może odmówić wprowadzenia wskazanych przez Zamawiającego uzupełnień lub zmian, w tym przypadku zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu stosownego uzasadnienia. W przypadku niezaakceptowania przez Zamawiającego przed-stawionego przez Wykonawcę uzasadnienia, Wykonawca zobowiązany będzie do wprowadzenia ww. uzupełnień i zmian. 3) W przypadku przekroczenia przez Zamawiającego terminów, o których mowa w pkt. 2) lub zgłaszania przez Zamawiającego dodatkowych uwag, poza trybem opisanym w pkt. 2), Wykonawca zobowiązuje się do wprowadzenia zmian, przy czym termin wprowadzania dodatkowych zmian zgłoszonych przez Zamawiającego nie będzie wliczany do czasu wykonania umowy, od którego liczne są kary umowne za nieterminową realizację umowy. 4) Przewiduje się min. 4 sesje strategiczne z Zamawiającym: a) sesja pierwsza- w terminie do 7 dni roboczych od podpisania umowy: zaprezentowanie przez Wykonawcę metodyki pracy, ustalenie harmonogramu realizacji zamówienia, b) sesja druga- w terminie do 30 dni roboczych od podpisania umowy: prezentacja wstępnych propozycji, linii graficznej portalu internetowego i aplikacji, c) sesja trzecia- w terminie do 80 dni roboczych od podpisania umowy: prezentacja postępu prac nad portalem i aplikacją, wytyczne do wersji ostatecznej, d) sesja czwarta- w terminie na min. 30 dni przed terminem zakończenia realizacji przedmiotu umowy, prezentacja portalu i aplikacji w wersji ostatecznej, akceptacja przedmiotu zamówienia. Forma przygotowania i dostarczenia przedmiotu zamówienia Zamawiającemu: a) wdrożenie portalu na serwerze Zamawiającego pod przekazanym przez Zamawiającego adresem www domeny. b) wdrożenie aplikacji do sklepów Google Play i App Store i utrzymanie na koncie Wykonawcy. c) zapewnienie serwisu technicznego portalu, bazy danych i aplikacji, przez okres 2 lat od dnia zawarcia umowy. d) przekazanie praw autorskich do materiałów graficznych i tekstowych wykonanych przez Wykonawcę w ramach realizacji zlecenia oraz udzielenie licencji niewyłącznej na czas nieoznaczony na Oprogramowanie i CMS dla portalu i aplikacji.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.41.30.00 - Usługi w zakresie projektowania stron WWW 72.21.20.00 - Usługi programowania oprogramowania aplikacyjnego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09.06.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Amistad Sp. z o.o., pl. Na Groblach 8/2, 31-101 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 202500,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 145755,00

  • Oferta z najniższą ceną: 143910,00 / Oferta z najwyższą ceną: 145755,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.