eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzeg Dolny › Remont i przebudowa budynku przedszkola nr 3 w zakresie dostosowania do warunków ochrony przeciwpożarowej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-03-11

Brzeg Dolny: Remont i przebudowa budynku przedszkola nr 3 w zakresie dostosowania do warunków ochrony przeciwpożarowej
Numer ogłoszenia: 25581 - 2016; data zamieszczenia: 11.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Brzeg Dolny , ul. Kolejowa 29, 56-120 Brzeg Dolny, woj. dolnośląskie, tel. 71 319 51 17, faks 71 319 56 83.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzegdolny.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i przebudowa budynku przedszkola nr 3 w zakresie dostosowania do warunków ochrony przeciwpożarowej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac budowlanych w ramach remontu i przebudowy budynku przedszkola nr 3, w zakresie dostosowania do warunków ochrony przeciwpożarowej, w Brzegu Dolnym przy ul. Przedszkolnej 1. 2. Zakres zamówienia: 1) Piwnica - zgodnie z projektem budowlanym: - wykucie starych ościeżnic stalowych oraz poszerzenie otworów drzwiowych z montażem nadproży w pom: 0/17, 0/16, 0/13, 0/14, 0/11, 0/23, 0/24, 0/25- (suma szt. 8 ), - zamontowanie stolarki drzwiowej z ościeżnicami stalowymi zgodnie z zestawieniem stolarki : Dp1 szt.1, Dp2 szt.1, Dp3 szt.6, Dp4 szt.1, Dp5 szt.1 - (suma szt.10), - zamurowanie otworu drzwiowego pomiędzy pom. 0/7 i 0/8, - wykonanie ścianki działowej pomiędzy kl. schod. 0/2 i hallem 0/1, - rozebranie okładziny ściennej z płytek oraz wykonanie nowej okładziny w pom. 0/24 i 0/25, - zeskrobanie i zmycie starej farby ścian i sufitów , przygotowanie powierzchni pod powłoki malarskie przez poszpachlowanie nierówności i zagruntowanie oraz dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi pomieszczeń: 0/1, 0/22, 0/23, 0/24, 0/25, klatka 0/2, klatka 0/17 - 194,17 m2, - malowanie farbą templową (tapety natryskowe) pom. 0/1, 0/2, 0/17 - 63,45 m2, - rozebranie posadzek z płytek w pom. 0/22, 0/23, 0/24, 0/25, - przygotowanie podłoża pod posadzki z płytek w pom. 0/5 wraz z cokołem 20 cm, 0/13 wraz z cokołem 20 cm, 0/14 wraz z cokołem 20 cm, 0/22, 0/23, 0/24, 0/25, - okładziny z płytek wraz z przygotowaniem podłoża na klatce 0/2, 0/17, - wywiezienie gruzu i elementów z demontażu; 2) Parter - zgodnie z projektem budowlanym: - wykucie starych ościeżnic stalowych oraz poszerzenie otworów drzwiowych z montażem nadproży w pom: 1/1 szt.1, 1/2(klatka schod) szt.2, 1/3 szt.1, 1/8 szt.2, 1/9 szt1, 1/11 szt. 1, 1/12 szt.1, 1/13 szt.1, 1/21 szt1 -( suma szt. 11), - zamontowanie stolarki drzwiowej z ościeżnicami zgodnie z zestawieniem stolarki: D1szt.1, D2 szt.1, D3 szt. 5, D4 sz.t 3, D5 szt.1, D6 szt.2 - ( suma szt.13), - rozebranie osłony grzejnikowej na klatce schodowej, w pom. 1/1, 1/9, 1/10 - 7,92 m2, - rozebranie boazerii (lamperie) w pom. klatki schod.1/2, pom. hallu 1/1, pom. Korytarza 1/14, pom. wiatrołapu 1/9, pom. korytarza 1/10 - 69,25m2, - przygotowanie powierzchni (sufitów i ścian )pod nowe powłoki malarskie ( zeskrobanie i zmycie starej farby, zaszpachlowanie nierówności, gruntowanie )- 373,30 m2, - dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi sufitów i ścian - 299,89 m2, - malowanie metodą natrysku farbą templową ( tapety natryskowe) - 73,41 m2, - dostawa i montaż osłon grzejnikowych stalowych szt. 4 o łącznej pow. 7,92 m2, - wyremontowanie istniejących balustrad schodowych klatki głównej i klatki bocznej, - zeskrobanie starej powłoki malarskiej balustrad oraz ich dwukrotne pomalowanie o łącznej powierzchni - 50,36 m2, - rozebranie posadzki z płytek w pom. 1/9, 1/10, - wykonanie nowych posadzek z płytek w pom. 1/3, 1/9, 1/10, - wykonanie okładzin z płytek na klatkach schod. (stopnie, podstopnie, spoczniki) - 1/2, 1/18, - dostawa i montaż ślusarki aluminiowej stałej przeszklonej o odporności EI 60 na klatce 1/2- kpl. 1- 12,35 m2, - wywiezienie gruzu i elementów z demontażu; 3) Piętro - zgodnie z projektem budowlanym: - wykucie starych ościeżnic stalowych oraz poszerzenie otworów drzwiowych z montażem nadproży w pom: 2/7, 2/8, 2/9, klatka 2/17 - (suma 4 szt.), - zamontowanie stolarki drzwiowej z ościeżnicami zgodnie z zestawieniem stolarki: D2 szt.1, D3 szt. 2, D4 szt.1, D5 szt. 1, - przygotowanie powierzchni (sufitów i ścian) pod nowe powłoki malarskie (zeskrobanie i zmycie starej farby, gruntowanie) - 209,63 m2, - dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi ścian i sufitów - 119,85 m2, - malowanie metodą natrysku farbą templową ( tapety natryskowe) - 89,58 m2, - dostawa i montaż kratek wentylacyjnych w skrzydłach drzwiowych pom. 2/15, 2/13, - wykonanie okładzin z płytek na klatkach schodowych ( stopni, podstopnie, spoczniki), 2/2, 2/17, - dostawa i montaż ślusarki aluminiowej stałej przeszklonej o odporności ogniowej EI 60 na klatce 2/2 - kpl.1 - 12,76 m2, - wywiezienie gruzu i elementów z demontażu. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 9 do SIWZ (Dokumentacja projektowa). Podane w SIWZ i dokumentacji projektowej nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma cechy funkcjonalne, nie gorsze niż wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt, a jego jakość nie może być gorsza od jakości wskazanego produktu. W przypadku zamiaru korzystania z produktów i materiałów równoważnych, Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń komplet dokumentów zezwalających na ich stosowanie w budownictwie (wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji zgodności i innych dokumentów uzupełniających), które będą podlegały weryfikacji na etapie realizacji umowy. 4. Przed złożeniem oferty wskazane jest wykonanie wizji lokalnej. 5. Przedmiar dołączony jest wyłącznie pomocniczo w celu sporządzenia kalkulacji własnej. Wykonawca powinien pamiętać, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienie, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze. 6. Miejsce wywozu gruzu i urobku wraz z utylizacją pozostaje w gestii Wykonawcy i stanowi jego koszt, niezależnie od zasugerowanej w przedmiarze robót odległości takiego wywozu. 7. Na przedmiot umowy Wykonawca udziela gwarancji i rękojmi. Minimalny okres gwarancji ustala się na: 36 miesięcy. Okres rękojmi biegnie równolegle z okresem gwarancji. W okresie rękojmi i gwarancji Wykonawca gwarantuje nieodpłatne usunięcie wad. 8. Okres gwarancji (rękojmi) będzie punktowany zgodnie z opisem kryteriów oceny ofert zawartym w rozdziale 18 SIWZ..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.26.26.00 - Różne specjalne roboty budowlane .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 25.07.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do postępowania należy wnieść wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące 00/100). 2. Szczegółowe postanowienia odnośnie wadium zawiera SIWZ.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 2 do SIWZ).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy udokumentować 2 dowolne lata (nie muszą to być lata następujące po sobie), w których zrealizowano (tzn. zakończono) roboty budowlane polegające na budowie, odbudowie, rozbudowie, nadbudowie, przebudowie lub remoncie: budynków mieszkalnych lub budynków użyteczności publicznej, których łączna wartość w skali każdego z 2 wybranych przez Wykonawcę lat, wyniosła minimum 150 000 zł (słownie złotych: sto pięćdziesiąt tysięcy). Wykonawca może wykazywać roboty wykonane w okresie ostatnich 5 lat przed dniem upływu terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie. Przez 1 rok zamawiający rozumie okres pomiędzy 5 kwietnia jednego roku a 6 kwietnia kolejnego roku (np. 05.04.2015-06.04.2016). Warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca w wykazie wykonanych robót budowlanych (wg. wzoru z zał. Nr 4 do SIWZ), wykaże zrealizowanie najważniejszych robót oraz załączy dowody na potwierdzenie ich należytego wykonania (tzn. wykonania ich w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowego ukończenia). Przez najważniejsze roboty Zamawiający rozumie roboty budowlane polegające na budowie, odbudowie, rozbudowie, nadbudowie, przebudowie lub remoncie: budynków mieszkalnych lub budynków użyteczności publicznej, których łączna wartość w skali zarówno jednego jak i drugiego z wybranych przez Wykonawcę lat wyniosła minimum 150 000 zł (słownie złotych: sto pięćdziesiąt tysięcy).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 2 do SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje osobą na stanowisko kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, która może pełnić obowiązki kierownika budowy w myśl obowiązujących przepisów prawa. Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. Jeżeli Wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoba ta musi legitymować się kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju obowiązują, z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wg wzoru z zał. nr 6 do SIWZ).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy potwierdzić znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj: Wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych). Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Przez najważniejsze roboty Zamawiający rozumie roboty budowlane polegające na budowie, odbudowie, rozbudowie, nadbudowie, przebudowie lub remoncie: budynków mieszkalnych lub budynków użyteczności publicznej, których łączna wartość w skali zarówno jednego jak i drugiego z wybranych przez Wykonawcę lat wyniosła minimum 150 000 zł (słownie złotych: sto pięćdziesiąt tysięcy). Zamawiający nie wymaga podawania w wykazie informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie.;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji i rękojmi - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Istotne postanowienia umowy zawarte zostały we wzorze umowy - Załączniku Nr 8 do SIWZ. 2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. 3. Nawiązując do ust. 2 Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian: 1) zakresu świadczenia bądź sposobu wykonania przedmiotu umowy; 2) terminu realizacji przedmiotu umowy; 3) innych istotnych zmian pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego. 4. Zmiany umowy przewidziane w ust. 3 dopuszczalne są w następującym zakresie i warunkach: 1) odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających konieczność dokonania zmiany; 2) gdy jej wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego; 3) w zakresie wynikającym ze zmian w terminie realizacji zamówienia: a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót, b) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, c) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, d) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, e) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, f) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, g) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, h) gdy wykonanie umowy w pierwotnym terminie nie leży w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego. 5. Jeżeli Wykonawca uważa się za uprawnionego do przedłużenia terminu zakończenia robót na podstawie ust. 4 pkt 3 lub zmiany umowy na innej podstawie wskazanej w umowie, zobowiązany jest do przekazania przedstawicielowi zamawiającego wniosku dotyczącego zmiany umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. 6. Wniosek, o którym mowa w ust. 5 powinien zostać przekazany niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 10 dni, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, od dnia, w którym Wykonawca dowiedział się, lub powinien dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach. 7. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 5, wszelkich innych dokumentów wymaganych umową i informacji uzasadniających żądanie zmiany Umowy, stosownie do zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę żądania zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.brzegdolny.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Brzegu Dolnym, ul. Kolejowa 29, 56-120 Brzeg Dolny.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.04.2016 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Brzegu Dolnym, ul. Kolejowa 29, 56-120 Brzeg Dolny - Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie należy zrealizować w terminie 25 lipca 2016 r. - 17 września 2016 r. W związku z tym, że budynek przedszkola musi być otwarty na przyjęcie dzieci od 1 września 2016r., Zamawiający zaznacza, że termin 25.07-27.08.2016 jest nieprzekraczalnym terminem wykonania prac budowlanych na parterze i piętrze budynku (wraz z uporządkowaniem terenu robót)..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.