eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radom › Realizacja terenów rekreacyjno-sportowych w parku Ustronie oraz przy ul. Limanowskiego i przy PSP nr 26 ul. Wośnicka w Radomiu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2017-02-15

Ogłoszenie nr 25445 - 2017 z dnia 2017-02-15 r.

Radom: Realizacja terenów rekreacyjno-sportowych w parku Ustronie oraz przy ul. Limanowskiego i przy PSP nr 26 ul. Wośnicka w Radomiu
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Radomia, krajowy numer identyfikacyjny 67022345100000, ul. ul. Jana Kilińskiego  30, 26-600   Radom, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 483 620 471, e-mail inwest@umradom.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): http://bip.radom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

tak
http://bip.radom.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.bip.radom.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Oferta musi być przygotowana w języku polskim, pisemnie na papierze, pismem czytelnym przy użyciu nośnika pisma nieulegającego usunięciu bez pozostawienia śladów. Wszelkie wymagane dokumenty załączone do oferty sporządzone w językach obcych są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty w postaci elektronicznej.
Adres:
Sporządzone w ww. sposób oferty należy składać: Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Inwestycji, ul. Jana Kilińskiego 30 pok. 242, 26-600 Radom.


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja terenów rekreacyjno-sportowych w parku Ustronie oraz przy ul. Limanowskiego i przy PSP nr 26 ul. Wośnicka w Radomiu
Numer referencyjny: In.III.271.5.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja terenów rekreacyjno-sportowych w parku Ustronie oraz przy ul. Limanowskiego i przy PSP nr 26 ul. Wośnicka w Radomiu. 2. Zamówienie zostało podzielone na 3 części: - Część I pn.: "Rozbudowa siłowni na powietrzu oraz placu zabaw w parku Ustronie", - Część II pn.: "Radosny mini plac zabaw", - Część III pn.: "Fitness park przy PSP nr 26 ul. Wośnicka", Opis dot. poszczególnych części znajduje się w załącznikach do niniejszego Ogłoszenia. 2.2. W/w zakres robót należy wykonać zgodnie z warunkami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), w szczególności zgodnie ze stanowiącymi załączniki do niej dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną oraz przedmiarem robót dot. danej części. Uwaga: Jeżeli w SIWZ lub w załącznikach do SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie bądź rozwiązanie wskazujące na konkretnego producenta w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający -zgodnie z art. 29 ust 3 oraz art. 30 ust. 4 ustawy PZP- wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, rozwiązań itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane. Zamawiający anuluje wszelkie nazwy producenta itp. jeżeli występują w dokumentacji przetargowej (nie są one obowiązujące dla Wykonawcy). 2.3. Prace towarzyszące oraz roboty tymczasowe nie objęte dokumentacją projektową i przedmiarem robót konieczne do uwzględnienia: - pełna obsługa geodezyjna w trakcie realizacji zadania wraz z 6 egz. inwentaryzacji powykonawczej zadania (pomiary inwentaryzacyjne winny objąć poza przedmiotem zamówienia także inne sieci uzbrojenia terenu znajdujące się w odkrywce, które są niezgodne z lokalizacją uwidocznioną na mapach zasadniczych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 02.04.2001r. w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniających dokumentacji projektowych), - zarejestrowanie inwentaryzacji w MODGiK, opracowanie w formie papierowej i w postaci elektronicznej w pliku dwg lub dxf na nośniku CD-ROM (na dzień zgłoszenia do odbioru danej części zamówienia, inwentaryzacje winny być co najmniej sporządzone przez geodetę oraz złożone do rejestracji); - uzyskanie stosownych decyzji wraz z opłatami oraz wykonanie tych decyzji na koszt wykonawcy (związanych z realizacją robót w pobliżu urządzeń wymagających stosownych decyzji; innych - niezbędnych przy realizacji zadania); organizacja i zabezpieczenie placu budowy, w tym opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; - odtworzenie wszystkich obiektów, które ulegną uszkodzeniu w trakcie realizacji zadania, ewentualnie muszą ulec rozebraniu; - po zakończeniu robót uporządkowanie terenu, a także niwelacja i ukształtowanie terenu wraz z rozścieleniem dowiezionej warstwy ziemi urodzajnej i obsianiem trawą; - przygotowanie dokumentacji do odbioru końcowego - zlecenie wykonania badań i sprawdzeń (zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia podziemnego; oznakowanie i zabezpieczenie placu budowy; w przypadkach koniecznych utworzenie tymczasowych ciągów komunikacyjnych zapewniających bezpieczeństwo pieszym), - poświadczenie Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych o uporządkowaniu i przywróceniu terenu do stanu sprzed rozpoczęcia robót (dot. zadania II), oraz wszelkie inne prace nie objęte w SIWZ, a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną. 2.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia lub zwiększenia w/w zakresu zamówienia, zgodnie z ustawą Pzp. 2.5. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonane zamówienie (odrębnie w odniesieniu do każdej części na którą Wykonawca składa ofertę) na okres min. 3 lat. 3. Zamawiający wymaga, by osoby wykonujące niesamodzielne czynności (tj. osoby nie będące kierownikiem budowy, kierownikami robót itp.) w n/w zakresie dot. realizacji każdej z części zamówienia: roboty drogowe, roboty związane z dostawą i montażem urządzeń, roboty dot. zieleni, były przez Wykonawcę danej części -a także przez podwykonawców, w przypadku gdy w/w zakres prac byłby powierzany podwykonawcom- zatrudnione na podstawie umowy o pracę (na czas nieokreślony lub na czas określony). Sposób dokumentowania zatrudnienia w/w osób, oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę powyższych wymagań, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa projekt umowy (zał. do SIWZ). 4. Przedmiot zamówienia uwzględnienia wymagania w zakresie dostępności realizowanego obiektu dla osób niepełnosprawnych.

II.5) Główny kod CPV: 45.11.27.20 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
Dodatkowe kody CPV:45233250-6, 45112710-5, 37440000-4, 45112723-9, 45342000-6, 77314100-5
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

Okres w dniach: 90


II.9) Informacje dodatkowe: nie dotyczy

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: nie dotyczy
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: nie dotyczy
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: o Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku wykazanie przez Wykonawcę, że ten w ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył minimum 2 roboty polegające na budowie zewnętrznego (pod gołym niebem) obiektu sportowego lub rekreacyjnego (np. boisko, plac zabaw, siłownia, obiekt street workout itp.) o wartości każdej z robót min. 50.000,00 (słownie: pięćdziesiąt tysięcy) złotych.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe: Zamawiający wymaga od wykonawców dysponowania osobami które zapewnią kierowanie budową, oraz robotami, tj. w szczególności osobą kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub drogowej. UWAGA: dopuszcza się kwalifikacje równoważne, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008 nr 63, poz. 394 ze zm.). Zamawiający wymaga by imiona i nazwiska w/w osób zostały przez Wykonawcę wskazane w ofercie. UWAGA: Potwierdzenie spełnienia w/w warunków dot. zdolności technicznej i zawodowej (w zakresie posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania wymaganą kadrą) uprawnia Wykonawcę do złożenia ofert na dowolną liczbę części niniejszego zamówienia.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP; 2) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1. 3) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt 1 składa odpowiednio do punktu dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (w przedmiotowym postępowaniu w wykazie należy wskazać roboty potwierdzające spełnienie warunku udziału w postępowaniu dot. posiadania zdolności technicznej i zawodowej), 2. Dowody określające czy roboty o których mowa w pkt 1 zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
nie dotyczy

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

Karty (opisy) każdego z oferowanych urządzeń wymienionych w § 3 SIWZ. Przedmiotowe karty (opisy) muszą zawierać co najmniej: - informację o parametrach urządzenia, potwierdzającą, iż dane urządzenie spełnia wymagania (parametry) określone w SIWZ i dokumentacji projektowej, - wizualizację danego urządzenia (rysunek, zdjęcie itp.).

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Oryginał dokumentu zabezpieczenia wadialnego, w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów: 1) w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, załączy do oferty Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu każdego z w/w podmiotów. 2) w celu wykazania spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, dla każdego z tych podmiotów odrębnie. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje prace, których wskazane zdolności dotyczą. Przykładowy wzór formularza zobowiązania stanowi załącznik do SIWZ. 3. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). 4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, składa Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, z późn. zm.). Wzór oświadczenia określony jest w zał. do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
Wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 1.500,00 (słownie: tysiąc pięćset) złotych dla każdej z części zamówienia (Wykonawca wnosi wadium ODRĘBNIE NA KAŻDĄ CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NA KTÓRĄ SKŁADA OFERTĘ)


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
Cena60
Okres udzielonej gwarancji jakości30
Skrócenie terminu wykonania zamówienia10


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiany do umowy mogą dotyczyć: 1) wynagrodzenia (ceny) oraz przedmiotu umowy: a) jeżeli dla należytego wykonania zamówienia konieczne będzie wykonanie robót zamiennych lub zaniechanie części robót. Zmiana wynagrodzenia nastąpi w oparciu o postanowienia umowy. Podstawę dla zaniechania robót , robót zamiennych lub dodatkowych stanowić może jedynie protokół konieczności, z którego wynikać będzie, że wykonanie określonej części robót zgodnie z dokumentacją jest niemożliwe lub niecelowe lub konieczne jest wykonanie robót zamiennych albo dodatkowych z uwagi na wymogi sztuki budowlanej i wiedzy technicznej. Protokół konieczności powinien być podpisany co najmniej przez Wykonawcę , w tym kierownika budowy, Zamawiającego, inspektora nadzoru oraz w razie potrzeby zmian w dokumentacji projektowej zawierać stanowisko projektanta o zasadności dokonania zmian w dokumentacji, b) w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT (zmiana dot. będzie zmiany wynagrodzenia z uwzględnieniem znowelizowanej stawki, w zakresie robót realizowanych po wejściu w życie przedmiotowej zmiany stawki podatku), c) w przypadku gdy w trakcie wykonywania robót pojawią się na rynku nowe, nowocześniejsze, lub o wyższych parametrach użytkowych urządzenia lub technologie, które lepiej będą zaspokajać potrzeby Zamawiającego, lub gdy podczas wykonywania zamówienia pojawiły się okoliczności, których w trakcie sporządzania dokumentacji projektowej nie można było przewidzieć i jednocześnie powodują one, że wykonanie robót budowlanych zgodnie z załączoną do SIWZ dokumentacją projektową lub specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót stanowiłoby wadę w prawidłowym funkcjonowaniu obiektu. d) w przypadku ubiegania się przez Zamawiającego o dodatkowe środki zewnętrzne - w zakresie wymaganym w procesie aplikowania o w/w środki, bądź w zakresie wynikającym z umowy o dofinansowanie. 2) terminu wykonania zamówienia: a) jeżeli wykonanie robót zamiennych ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej lub konieczność sporządzenia i uzgodnienia dodatkowej dokumentacji wymaga dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, b) jeżeli wykonie zamówienia dodatkowego wpłynie na termin wykonania zamówienia podstawowego, c) na skutek okoliczności wynikających z tzw. "siły wyższej" lub wymogów środowiskowych, lub uwarunkowań prawnych i administracyjnych. d) jeżeli warunki atmosferyczne uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych zgodnie z wymaganiami opisanymi w specyfikacji technicznej lub sztuką budowlaną. Wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone w dzienniku budowy i zaakceptowane przez inspektora nadzoru. Wstrzymanie robót budowlanych ze względu na złą organizację robót lub warunki atmosferyczne typowe (właściwe) dla danej pory roku i miesiąca nie uzasadnia zmiany umowy. W szczególności Wykonawca winien mieć świadomość, iż w miesiącach marzec-kwiecień możliwe jest zaistnienie warunków zimowych (tego typu warunki w tym okresie nie noszą znamion nadzwyczajności i nie mogą stanowić podstawy zmiany umowy), e) w przypadku zaistnienia na placu budowy niezinwentaryzowanych kolizji bądź innych przeszkód (np. niewybuchy, znaleziska archeologiczne itp.), f) w przypadku aplikowania przez Zamawiającego o środki zewnętrzne - o okres odpowiadający wymogom procesu aplikacyjnego, bądź umowy dot. zewnętrznego dofinansowania, g) w przypadku niezawinionego przez żadną ze stron umowy przedłużenia się procedur prawnych, administracyjnych, działań gestorów sieci itp. Uwaga: Wydłużenie terminu może nastąpić maksymalnie o okres odpowiadający odpowiednio okresowi trwania niesprzyjających warunków bądź okres konieczny do usunięcia przeszkód faktycznych, prawnych, administracyjnych itp. będących przesłanką do wydłużenia terminu. Inne zmiany dot. niemożliwych do przewidzenia okoliczności jak np. zmiana kierownika budowy, kierowników robót (choroby, przypadki losowe utrata uprawnień itp.), może nastąpić jedynie po pisemnym potwierdzeniu przez Zamawiającego bez konieczności podpisywania aneksów.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
przedmiotowa kwestia uregulowana została w § 11a oraz § 14 pkt 14 SIWZ.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
przedmiotowa kwestia uregulowana została w § 11a oraz § 14 pkt 14 SIWZ.
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 02/03/2017, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: I    Nazwa: Rozbudowa siłowni na powietrzu oraz placu zabaw w parku Ustronie

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.1. Roboty drogowe 1.1.1. na terenie siłowni zewnętrznej, fitness i street workout a) przygotowanie terenu pod wykonanie nawierzchni siłowni (korytowanie, profilowanie, zagęszczanie), b) wykonanie nawierzchni siłowni - z kostki betonowej koloru szarego grub. 6cm., pow. ok. 58,28m2, - z piasku pow. ok. 116,31m2, - z płyt syntetycznych koloru pomarańczowego lub innego koloru uzgodnionego z Zamawiającym pow. ok. 11,00m2 (płyty o wym. min. 50 x 50 cm), c) odtworzenie przyległego trawnika, d) wywiezienie urobku z korytowania poza teren budowy. 1.1.2. na wydzielonym terenie z piaskownicą zadaszoną a) przygotowanie terenu pod wykonanie nawierzchni (korytowanie, profilowanie, zagęszczanie), b) wykonanie nawierzchni z piasku pow. ok. 25,00m2, c) odtworzenie przyległego trawnika, d) wywiezienie urobku z korytowania poza teren budowy. 1.2. Dostawa i montaż urządzeń 1.2.1. siłownia street workout a) potrójne poręcze równoległe, b) drabinka pozioma ze słupem rurowym, c) drabinka pionowa, d) zestaw połączonych drążków (5 sztuk), e) ławeczka skośna, f) para niskich poręczy równoległych) Konstrukcja stalowa ocynkowana, malowana proszkowo. Wszystkie rury koliste muszą mieć średnicę min. 33,7 mm i grubość ścianki większą niż 2,8 mm. Rury o średnicy 33,7 mm dłuższe niż 1,4 m powinny mieć ściankę o grubości min. 5 mm. Słupki nośne o wymiarach 100x100x3 mm, W elemencie składającym się z potrójnych poręczy równoległych rury winny posiadać rozstaw 55-60 cm a ich średnica winna wynosić 42,4 mm (z tolerancją dopuszczającą średnicę mniejszą o maks. 5 mm). Elementy malowane farbą proszkową o właściwościach antypoślizgowych. 1.2.2. siłownia fitness a) urządzenie typu "wioślarz" i urządzenie typu " prasa nożna", b) urządzenie typu "koła Tai Chi" i urządzenie typu "jeździec". Konstrukcja nośna urządzeń z profili zamkniętych i rur stalowych ocynkowana, malowana proszkowo o śr. min. 89 mm i o gr. ścianki min 3 mm, płyty montażowe pylonu gr, min 6 mm. Element nośny dla montażu w/w urządzeń stanowią elementy typu "pylon" dostosowane do sposobu rozwiązania zamocowania na nim urządzeń. Pylony spełniać będą również funkcję tablicy informacyjnej z opisem i instrukcją użytkowania poszczególnych urządzeń. Część opisowa wykonana "techniką trwałą" uniemożliwiającą zniszczenie. Nie dopuszcza się stosowania naklejek.Wysokość pylonu min. 150 cm od poziomu gruntu. 1.2.3. piaskownica zadaszona Konstrukcja piaskownicy i połać dachowa z tworzywa HDPE, nogi z rury o średnicy min 60 mm. 1.2.4. stolik do gry w szachy. Usytuowanie na podłożu trawiastym. Konstrukcja stolika z wibrowanego betonu klasy B30, zbrojonego, blat stolika szlifowany i impregnowany specjalnym lakierem z wzorem szachownicy wykonanym techniką trwałą, 1.3. Dostawa i montaż elementów małej architektury a) montaż ławek z oparciem - 3 szt., b) montaż koszy na śmieci - 3 szt., c) montaż tablic regulaminowych - 2 szt. d) zmiana lokalizacji istniejących stojaków rowerowych - 4 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112720-5, 45233250-6, 45112710-5, 37440000-4, 45112723-9, 45342000-6, 77314100-5
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: okres w dniach: 90
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena60
Okres udzielonej gwarancji jakości30
Skrócenie terminu wykonania zamówienia10
6) INFORMACJE DODATKOWE: Wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 1.500,00 (słownie: tysiąc pięćset) złotych


Część nr: II    Nazwa: Radosny mini plac zabaw

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres robót dot. budowy mini placu zabaw przy ul. Limanowskiego 34 w Radomiu na terenie części działek nr 149/24, 151/2 i obejmuje w szczególności: 1.1. Roboty demontażowe a) demontaż części ogrodzenia betonowego, b) wywiezienie materiału z rozbiórki i utylizacja, Zamawiający nie wskazuje miejsca wywozu, 1.2. Roboty drogowe i inne a) przygotowanie terenu pod wykonanie nawierzchni placu zabaw i chodnika (korytowanie, profilowanie, zagęszczanie), b) wykonanie nawierzchni placu zabaw z piasku, pow. ok. 120,13m2, c) wykonanie chodnika z kostki betonowej koloru szarego grub. 6cm., pow. ok. 14,41m2, d) wykonanie nowego ogrodzenia panelowego wys. 4m., dług ok. 26,95mb., d) wywiezienie urobku z korytowania poza teren budowy, e) odtworzenie przyległego trawnika, f) pielęgnacja 2 szt. drzew rosnących na działce nr 151/2, m.in. wycięcie suchych gałęzi, g) usunięcie (sfrezowanie) ok. 6 szt. karpin pozostałych po wycince drzew na działce nr 149/24 w zakresie umożliwiającym zrealizowanie zakresu zamówienia zgodnie z projektem, h) wykonanie nowego trawnika, pow. ok. 23,81m2, i) wykonanie nowych nasadzeń krzewów i pnączy, 1.3. Dostawa i montaż urządzeń zabawowych a) zestaw zabawowy dwuwieżowy zawierający m.in.: - wieżę z dachem dwuspadowym - 1 szt., - wieżę z dachem - 1 szt., - most tubowy - 1 szt., - drabinkę linową łukową - 1 szt., - zjeżdżalnię - 1 szt., - ściankę wspinaczkową pionową - 1 szt., - poręcze do zjeżdżania - 1 szt., - przeplotnię linową łukową - 1 szt. Konstrukcja nośna o profilu min. 80x80 mm i o gr. ścianki min 3 mm stalowa, ocynkowana, malowana proszkowo, daszki, osłonki z polietylenowych płyt HDPE odpornych na działanie warunków atmosferycznych, platformy kwadratowe oraz ścianki wspinaczkowe z antypoślizgowej, trwałej wodoodpornej płyty. b) huśtawka dwuosobowa, c) piaskownica, d) huśtawka wagowa 1.4. Dostawa i montaż elementów małej architektury a) montaż ławek z oparciem - 2 szt., b) montaż koszy na śmieci - 2 szt., c) montaż tablicy regulaminowej - 1 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112720-5, 45233250-6, 45112710-5, 37440000-4, 45112723-9, 45342000-6, 77314100-5
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: okres w dniach: 90
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena60
Okres udzielonej gwarancji jakości30
Skrócenie terminu wykonania zamówienia10
6) INFORMACJE DODATKOWE: Wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 1.500,00 (słownie: tysiąc pięćset) złotych


Część nr: III    Nazwa: Fitness park przy PSP nr 26 ul. Wośnicka

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres robót składających się na przedmiot zamówienia obejmuje budowę siłowni na wolnym powietrzu na powierzchni ok. 366 m2 a w szczególności: 1.Roboty drogowe na terenie siłowni zewnętrznej na pow. około 235 m2: - przygotowanie terenu pod wykonanie utwardzonej nawierzchnię siłowni (korytowanie, profilowanie i zagęszczanie ) - wykonanie nawierzchni siłowni z kostki betonowej koloru ciemno-szarego-komunikacja - wykonanie nawierzchni siłowni z kostki betonowej koloru piaskowego - pod urządzenia - wywiezienie urobku z korytowania poza teren budowy; 2.Realizacja trawników i nasadzenia krzewów; 3.Dostawa i montaż urządzeń fitness. Przewiduje się montaż 13 urządzeń (7 stanowisk) do ćwiczeń fitness o określonych funkcjach dla każdego z nich i określonym efekcie ćwiczeń: a) urządzenie typu "wioślarz", urządzenie typu "prasa nożna"; b) urządzenie typu "biegacz", urządzenie typu "orbitek"; c) urządzenie typu "motyl"; d) urządzenie typu "surfer", urządzenie typu "twister"; e) urządzenie typu "wyciskanie siedząc",urządzenie typu "wyciąg górny"; f) urządzenie typu "ławka", urządzenie typu "prostownik pleców"; g) urządzenie typu "stepper",urządzenie typu "narty"; Elementem nośnym dla montażu każdego z w/w urządzeń stanowią elementy typu "pylon" (7 szt.) dostosowane do sposobu rozwiązania zamocowania na nim urządzeń (pojedynczo lub pary urządzeń). Pylon spełnia również funkcję tablic informacyjnych z opisem i instrukcją użytkowania poszczególnych urządzeń. Dodatkowe pylony -2 szt. spełniały będą funkcję tablicy informacyjnej, zawierającej regulamin korzystania z urządzeń fitness w obrębie siłowni.Wysokość pylonu min. 150 cm od poziomu gruntu. Zestawy do ćwiczeń o konstrukcji nośnej urządzenia z profili zamkniętych i rur stalowych o śr. min. 89 mm i o gr. ścianki min. 3 mm , płyty montażowe pylonu gr. min 6 mm. 4. Dostawa montaż elementów małej architektury: - Montaż stojaków na rowery - 5 szt. - Montaż tablicy z regulaminem na pylonach - 2 szt. - Montaż nowych ławek - 4 szt. drewnianych z oparciem - Montaż koszy na śmieci - 2 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112720-5, 45233250-6, 45112710-5
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: okres w dniach: 90
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena60
Okres udzielonej gwarancji jakości30
Skrócenie terminu wykonania zamówienia10
6) INFORMACJE DODATKOWE: Wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 1.500,00 (słownie: tysiąc pięćset) złotych


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.