eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubiewo › Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Bysław

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-10-07

Lubiewo: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Bysław
Numer ogłoszenia: 254321 - 2008; data zamieszczenia: 07.10.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lubiewo , ul. Hallera 9, 89-526 Lubiewo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3349310, fax. 052 3349310.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubiewo.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Bysław.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, przysługuje odwołanie.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Bysław. Zamówienie obejmuje wykonanie poniższego zakresu rzeczowego: a) remont stacji zlewnej ścieków dowożonych, b) remont centralnej przepompowni ścieków, c) budowa budynku mechanicznej oczyszczalni ścieków, d) modernizacja istniejącego i budowa nowego reaktora biologicznego, e) budowa osadnika wtórnego, f) budowa przepompowni osadu powrotnego i nadmiernego, g) budowa przepompowni części pływających, h) budowa zbiornika osadu nadmiernego, i) budowa stacji mechanicznego odwadniania osadu, j) budowa stacji wapnowania osadu, k) modernizacja magazynu osadu odwodnionego, l) instalacje elektryczne w budynku socjalno- technicznym, m) zewnętrzne sieci elektroenergetyczne, sterowanie, sygnalizacja, pomiary, n) zewnętrzne sieci technologiczne (wod - kan), o) modernizacja i budowa dróg i ukształtowanie terenu, p) rozruch technologiczny oczyszczalni z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego i pozwolenia na użytkowanie..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.00 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 13.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Wykonawca ma obowiązek wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 60.000 PLN (słownie: sześćdziesiąttysięcyzłotych gr 00) tj najpóźniej na dzień 30-10-2008 r. do godz. 10:00 i obejmować okres związania ofertą wynoszący 30 dni. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki udziału w postępowaniu: 1.1. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie, art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 1.2. Spełniają warunki art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy tj. muszą udokumentować, że: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tj prowadzą działalność związaną z robotami budowlanymi w zakresie gospodarki wodno-ściekowej; b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca sporządzi wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, zakresu rzeczowego, daty i miejsca wykonania zamówienia, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane z należytą starannością. Wymagane jest wykonanie lub prowadzenie co najmniej budowy 1 oczyszczalni ścieków o wartości minimum 3 mln PLN każda wraz z przedłożeniem referencji dla inwestycji wykonanej. Natomiast dla inwestycji w trakcie realizacji wymagane jest przedłożenie zaświadczenia wystawionego przez Inwestora. Wykaz ten potwierdzi, że Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie zawodowe zapewniające prawidłowe wykonanie zamówienia. Wykonawca udokumentuje, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, posiadającymi uprawnienia wymagane przepisami Prawa Budowlanego na stanowiskach technicznych w branżach niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. Wykonawca sporządzi wykaz osób, które będą wykonywać niniejsze zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji i dołączy do niego wymagane dla poszczególnych osób uprawnienia zawodowe. Dla kierownika budowy i kierowników robót poszczególnych branż należy dołączyć także ważne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, Wykonawca sporządzi informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykonawca udokumentuje, że posiada niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia potencjał techniczny wg załączonego wzoru. c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Wykonawca dostarczy dowody dokumentujące, że sytuacja finansowa Wykonawcy pozwala na wykonanie zamówienia, w tym celu złoży poświadczoną kopię sprawozdania finansowego, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu W przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty, zysk oraz zobowiązania i należności za rok obrotowy 2007, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 1.3. Wykonawca zabezpieczy ofertę przez wniesienie wadium w wysokości, formach i terminie ustalonym w Rozdziale 8 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Wykonawca złoży przygotowaną ofertę zgodnie z wymogami Rozdziału 10 specyfikacji istotnych warunków zamówienia w terminie i miejscu wyznaczonym w Rozdziałem 11 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które zostaną uznane przez niego jako zgodne z wymaganiami i dokumentami postępowania przetargowego. 4. Oceny złożonych ofert dokona Komisja Przetargowa powołana przez Zamawiającego. 5. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie wg formuły spełnia lub nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6 SWIZ..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podległa wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych a także spełnia wymogi określone w punkcie 5 SIWZ, wykonawca składa następujące dokumenty i oświadczenia (załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia): 1.1. Wypełniony formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym Załącznik Nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.2. Dowód wpłacenia lub wniesienia wadium. 1.3. Kosztorys ofertowy uproszczony określający cenę oferty - wynagrodzenie ryczałtowe netto, podatek VAT 22 % i cenę brutto, wykonany na podstawie załączonego przedmiaru robót stanowiącego Załącznik nr 10 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i warunków określonych w Rozdziale 12 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.4. Umowa konsorcyjna regulująca współpracę podmiotów występujących w konsorcjum. 1.5. Oświadczenie Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego w trybie art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych złożone na załączonym druku stanowiącym Załącznik Nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - dokument ten potwierdza spełnienie warunku określonego w pkt. 1.2. Rozdziału 5 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.6. Oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy złożone na załączonym druku stanowiącym Załącznik Nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a potwierdzającym spełnienie wymaganego warunku określonego w pkt. 1.1. Rozdziału 5 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.7. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument musi być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesiący przed upływem terminu składania ofert. 1.8. Upoważnienie do podpisywania oferty oraz innych dokumentów związanych z postępowaniem w sprawie zamówienia publicznego podpisane przez osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. Uwaga: Upoważnienie należy załączyć tylko wówczas, jeżeli osoba lub osoby podpisujące ofertę nie figurują w odpowiednich rejestrach i nie są uprawnione do reprezentowania wykonawcy. 1.9. Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Do wykazu należy dołączyć uprawnienia zawodowe wraz z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Dokument ten potwierdza spełnienie warunku określonego w pkt. 1.2.b Rozdziału 5 specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczącego dysponowania przez Wykonawcę osobami zdolnymi do wykonania danego zamówienia. 1.10. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat robót budowlanych w zakresie gospodarki wodno - ściekowej (budowy lub modernizacji oczyszczalni), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia poparte dokumentami wystawionymi przez Zamawiających potwierdzającymi, że zostały wykonane należycie z ostatnich trzech lat wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokument ten potwierdza spełnienie warunku określonego w art. 24 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w pkt. 1.2.b Rozdziału 5 specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczącego posiadanego doświadczenia zawodowego i niezbędnej wiedzy. 1.11. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków związanych z działalnością Wykonawcy lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dokument ten potwierdza spełnienie warunku określonego w pkt 1.1. Rozdziału 5 specyfikacji istotnych warunków zamówienia a dotyczącego art. 24 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 1.12. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dokument ten potwierdza spełnienie warunku określonego w pkt 1.1. Rozdziału 5 specyfikacji istotnych warunków zamówienia a dotyczącego art. 24 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 1.13. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.14. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.15. Kopia sprawozdania finansowego, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty, zysk oraz zobowiązania i należności za rok obrotowy 2007, a jeżeli okres działalności jest krótszy za ten okres. Dokument ten potwierdza spełnienie warunku wymienionego w punkcie 1.2 e Rozdziału 5 specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczącej sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawcy. 1.16. Dane dotyczące podwykonawców i zamiaru powierzenia im części zamówienia wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z dołączeniem dokumentu potwierdzającego gotowość do współpracy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca wykonał siłami podwykonawcy usługi geodezyjne i roboty elektryczne przez wskazanie w ofercie podwykonawców. Jeżeli wykonawca zamierza zlecić ten zakres usługi należy dołączyć dokumenty tych podwykonawców stwierdzające posiadanie uprawnień do wykonania powierzonych usług. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza powierzyć do wykonania części zamówienia (usług) podwykonawcom, a wykona go siłami własnymi dołącza do formularza oferty Załącznik Nr 6 z wpisem - nie dotyczy. 1.17. Potencjał techniczny, wykonawca zobowiązany jest przedstawić wykaz niezbędnych maszyn, urządzeń i sprzętu, jakimi dysponuje i które zamierza wykorzystać do realizacji zamówienia. Należy podać następujące dane: rodzaj sprzętu, rok produkcji, parametry techniczne, ilość sztuk, stan własności, tj. własny czy wynajmowany lub dzierżawiony. Załącznik Nr 7 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.18. Polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 1.19. Oświadczenie Wykonawcy o akceptacji ogólnych warunków umowy wraz z projektem umowy stanowiącymi Załącznik Nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.20. Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji przedmiotu zamówienia - Załącznik Nr 9. 2. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa dokumenty wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 3) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów oraz informacji, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3. Wymagania dotyczące formy i stanu prawnego składanych dokumentów: a) w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, wymagane wyżej dokumenty i oświadczenia (informacje, wykazy, zaświadczenia) muszą być złożone przez każdego z Wykonawców, b) żądane dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii. Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być opatrzone klauzulą - za zgodność z oryginałem, i poświadczone podpisem oraz z tą samą datą, co data oferty. Zamawiający dopuszcza poświadczenie kserokopii z oryginałem przez jedną z osób podpisujących druk Formularz oferty. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości a Zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób, c) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone ustanowione pełnomocnictwo określające zakres reprezentowania w postępowaniu i podpisane przez osoby reprezentujące osobę prawną lub fizyczną. W przypadku złożenia kserokopii, pełnomocnictwo musi być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa, d) oświadczenia i zaświadczenia składane nie później niż w terminie składania ofert a stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania, muszą być oznaczone klauzulą : Dokument stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ( Dz. U. z 1993 r., Nr 47, poz. 211 z póź. zm. ). Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający dokona oceny ofert tych wykonawców, którzy nie zostaną wykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełnią warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r.( t. j.. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655, z późn. zm)..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lubiewo.las.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odbierać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Lubiewo ul. Hallera 9, pokój nr 11, w godz. 8:00 do 14:00 lub przekazana listownie..

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy.

IV.3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.10.2008 godzina 10:00, miejsce: Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w terminie do dnia 30 października 2008 r., do godz. 10:00, w siedzibie Zamawiającego w pok nr 15 (sekretariat)..

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.