eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Słupsk › Roboty czerpalno-refulacyjne w Porcie Łeba

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-03-10

Słupsk: Roboty czerpalno-refulacyjne w Porcie Łeba
Numer ogłoszenia: 25057 - 2016; data zamieszczenia: 10.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Morski w Słupsku , Al. Sienkiewicza 18, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 059 8428406, faks 059 8428406, 8412443.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umsl.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty czerpalno-refulacyjne w Porcie Łeba.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są roboty czerpalno-refulacyjne w Porcie Łeba, w łącznej ilości szacunkowej około 40 000 m3. 2.Zadanie obejmuje roboty czerpalno-refulacyjne polegające na poborze urobku z toru podejściowego oraz osadników w Łebie oraz refulacji urobku na plażę w Łebie rurociągiem ułożonym na lądzie o wydolności tłoczenia na odległość do 2,5 km od portu lub rurociągiem ułożonym w morzu, z pogłębiarki ustawionej wzdłuż brzegu, na odległość nie mniejszą niż 600 m. 3.Realizacja zadania została podzielona na dwa etapy: etap I (20.000 m3) - termin wykonania od dnia podpisania umowy do dnia 30.06.2016 r. oraz etap II (20.000 m3) - termin wykonania od dnia 01.09.2016 r. do dnia 16.12.2016 r. 4.Wykonawca zobowiązany jest także do wykonania pomiarów uziarnienia próbek zgodnie z Wytycznymi HELCOM Guidlines for the disposal of dredged material at sea - Czerwiec 2007. 5.Dla przyjętej objętości zasilania i długości zasilanego brzegu przyjmujemy sześć punktów poboru (rdzeni) równomiernie rozmieszczone w obszarze podmorskiego złoża. Z jednego rdzenia należy uzyskać, w strefie miąższości złoża, od 8 do 12 prób przeznaczonych do badań granulometrycznych (2 próby na ok. 0,5 m długości rdzenia, lecz tak, aby w każdej wyodrębnionej warstwie o grubości nie mniejszej niż 0,15 m została pobrana próba).Wielkości uziarnienia należy przedstawić w następujących zakresach średnic:0 - 0,125 mm;0,125 - 0,25 mm;0,25 - 0,5 mm;0,5 - 1,00 mm;1,0 - 5,00 mm;powyżej 5 mm. UWAGA: Zamawiający celowo wprowadza odstępstwo od wytycznych HELCOM dotyczącą ilości punktów poboru, w celu pozyskania informacji odnośnie jakości refulatu, niezbędnych do jego dalszych działań statutowych. 6.Z każdego pobranego rdzenia pobiera się jedną próbę przeznaczoną na badania pod względem zanieczyszczeń (wykonuje się je zgodnie z w/w wytycznymi, a kilka innych próbek z tego rdzenia używa się do badań granulometyrycznych i określenia rodzaju osadu (piasku). Dodatkowo dla każdej z w/w prób należy obliczyć wartość mediany. 7. Dokumentacja powinna opisywać każdą z prób osobno, wraz ze wskazaniem średniej prób dla każdej partii materiału oraz średniej uziarnienia całego odłożonego materiału. Dodatkowo na mapie należy nanieść miejsce wykonania rdzeni (mapa w skali 1:1000). 8.Należy wykonać dokumentację z wykonanych badań w trzech egzemplarzach dla każdej z lokalizacji oraz w wersji cyfrowej (format PDF) na dwóch płytach opisanych wykonanym zadaniem. 9.Sztuczne zasilenie brzegu morskiego refulatem będzie wykonane w Łebie 181,450 km i 181,950 km plaży: a)współrzędne (WGS84): Układ WGS84: 181,450 km - 54stopni 46 minut 08,0sekund N ;17stopni 34minut 02,5 sekund E; 181,950 km - 54stopni 46minut 10,5sekund N;17stopni 34minut 30,5sekund E b) sposób odłożenia urobku:brak półki;górna rzędna odmorskiego stoku sztucznego zasilania: 4,00 m n.p.m. (dopasowana do istniejącej rzędnej plaży); planowany do uzyskania spadek: w zakresie od 1:6 do 1:8 w przedziale wysokości od 1,00 do 4,00 m n.p.m.; dalej 1:25 w przedziale wysokości od 0,00 do 1,00 m n.p.m., przechodzący w spadek 1:40 na podbrzeżu płytkim;na zakończeniach odcinków, jeżeli nie wypadają na istniejących obiektach hydrotechnicznych należy zaprojektować spadek w 1:6 w przedziale wysokości od 0,00 do 4,00 m n.p.m. Skarpy nie są wliczane w długość chronionego odcinka;przed przystąpieniem do prac dokumentacja projektowa powinna zostać zatwierdzona przez Inspektorat OW pod względem zgodności z przedstawionymi wytycznymi. 10.Wielkość rozpływu refulatu ustala się na poziomie 25,0% (maksymalnie). 11.Wielkość przedmiotu zamówienia, wskazana w pkt. 3.1. i 3.3. SIWZ została określone szacunkowo. Faktyczny zakres robót w każdym z zadań będzie określany stanem aktualnej sytuacji batymetrycznej akwenów wodnych, na których mają być wykonywane roboty. Zamawiający ma prawo zmniejszyć zakres robót określony szacunkowo nie więcej niż o 20%. 12.Rozliczenie robót wykonywanych na redach, nastąpi na podstawie ilości wydobytego urobku, obliczonego jako różnica sondaży przed rozpoczęciem prac i po ich zakończeniu z zastrzeżeniem pkt. 15. 16. 13.Sondaże przed rozpoczęciem prac i po ich zakończeniu będą wykonywane przez Zamawiającego. 14.Zamawiający w wyjątkowych sytuacjach może zlecić pomiary sondażowe firmie zewnętrznej lub Wykonawcy robót z zastrzeżeniem, że w trakcie pomiarów musi być obecny przedstawiciel Zamawiającego. 15. W sytuacjach, gdy siła wiatru z kierunków od strony morza (tj. zachodnich poprzez północne do wschodnich) przekraczać będzie 60 B (siła wiatru wg informacji zapisanej w dzienniku portowym bosmanatu portu) oraz stwierdzi się silny ruch rumowiska (różnica pomiędzy pomiarami sondażowymi, a pomiarami szaland lub i ładowni przekroczy 35%) rozliczenie robót na redach portów może nastąpić na podstawie obmiaru ilości wydobytego urobku obliczanego jako iloczyn ilości kursów pogłębiarek (szaland) i ich pojemności ładunkowej (jednej pogłębiarki - szalandy). Jednakże Zamawiający obliczoną w ten sposób przez Wykonawcę kubaturę robót może zweryfikować - poprzez kontrolę zgłoszonych kubatur do Bosmanatu Portu, przy czym Wykonawca ma obowiązek zgłaszania każdorazowo swoich pomiarów szaland i ładowni. Ogólna kubatura robót do rozliczenia z Wykonawcą, będzie pomniejszona o współczynnik spulchnienia 0,95. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że obliczona przez Wykonawcę kubatura różni się od zapisów w dzienniku portowym Bosmanatu Portu może skorygować podaną kubaturę. W przypadku wystąpienia tej różnicy, podstawą rozliczenia kubatury do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy, będą dane z Bosmanatu Portu. Zamawiający nadto będzie kontrolował podawaną kubaturę ładowni i szaland przez Wykonawcę. W przypadku, jeśli dwie kontrole będą różnić się na niekorzyść Zamawiającego (min. 5%) Wykonawca nie ma prawa żądać rozliczenia prac wg obmiaru ilości wydobytego urobku obliczanego jako iloczyn ilości kursów pogłębiarek (szaland) i ich pojemności ładunkowej (jednej pogłębiarki - szalandy), a rozliczenie nastąpi wg sondaży. 16. Dodatkowym warunkiem odebrania prac będzie pomiar kontrolny odcinka plaży, na którym było prowadzone sztuczne zasilanie. Kubatura urobku będzie wyliczana na podstawie pomiarów zadanego odcinka plaży przed rozpoczęciem prac i po ich zakończeniu. W trakcie odbioru w/w prac będzie uwzględniany współczynnik spływu urobku, lecz nie może być większy niż 25% w stosunku do wyliczonej kubatury na redzie portu. W przypadku nie osiągnięcia wymaganej kubatury Wykonawca robót zobowiązany jest do odłożenia brakującego refulatu na zadanym odcinku brzegu morskiego.17.Zamawiający ustala tolerancję bagrowniczą, która wynosi w poziomie +1,0m, w pionie ?0,3m w torach podejściowych oraz ? 0,4m na osadnikach red. 18. Zamawiający odrębnym zleceniem określa zakres robót wyszczególnionych w punkcie 3.3. SIWZ. Zlecenie określać będzie ilość urobku, akwen robót czerpalno - refulacyjnych. Zamawiający w załączeniu do zlecenia przekaże Wykonawcy projekt odłożenia refulatu na zadany odcinek brzegu morskiego. 19.Wykonawca zobowiązany jest do należytego wykonania robót, zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego. W przypadku przekroczenia maksymalnej rzędnej (przegłębienie), wskazanej w zleceniu wykonania pojedynczego zadania, w końcowym rozliczeniu ilość m3 wynikająca z wyliczenia w sposób podany w pkt. 15. i 16. będzie pomniejszona przez Zamawiającego o wielkość tego przegłębienia. Wynagrodzenie przy przegłębieniu nie przysługuje.20. Wykonawca jest zobowiązany przystąpić do prac będących przedmiotem umowy, nie później niż w ciągu 7 dni od otrzymania pisemnego zlecenia ich wykonania na wskazanym akwenie. Zlecenie powinno zawierać wszystkie informacje niezbędne do jego realizacji.21. Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów postoju jednostek, które będą realizować roboty związane z przedmiotem zamówienia. 22. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w załącznikach 8 i 9 do SIWZ. 23.Opis przedmiotu za pomocą kodów CPV Wspólnego Słownika Zamówień: 45244000-9 Wodne roboty budowlane.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy do 50% wartości szacunkowej zamówienia, polegającego na zwiększaniu ilości robót czerpalno-refulacyjnych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.40.00 - Wodne roboty budowlane .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 16.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium. Kwota wadium wynosi: 30 000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku - Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik Nr 2 do SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie wykonania robót czerpalno-refulacyjnych na akwenach wód morskich, o wartości nie mniejszej niż 400 000 zł brutto każda robota (roboty wykonane w ramach jednej umowy należy traktować jako jedną robotę)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował: 1. minimum jedną pogłębiarką ssąco-refulacyjną o zanurzeniu nie większym niż 3 m,z możliwością poboru urobku z głębokości minimum 6 m, posiadającą odpowiednie aktualne dokumenty bezpieczeństwa oraz świadectwo klasy niniejszej jednostki pływającej umożliwiającej wykonanie prac na akwenie planowanych robót lub, minimum jedną pogłębiarką nasiębierną z możliwością poboru urobku z głębokości minimum 6 m oraz pojemnością ładowni minimum 1 000 m3, posiadającą odpowiednie aktualne dokumenty bezpieczeństwa oraz świadectwo klasy niniejszej jednostki pływającej umożliwiającej wykonanie prac na akwenie planowanych robót; lub 2.minimum jedną pogłębiarką do wykonywania robót czerpalno-refulacyjnych o zanurzeniu nie większym niż 3 m;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku - Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik Nr 2 do SIWZ)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku - Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik Nr 2 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

dowód wniesienia wadium

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - termin płatności - 2

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do treści zawartej umowy w zakresie: 1. cen brutto na skutek zmiany obowiązującego podatku od towarów i usług VAT, o ile okoliczności te powodują konieczność zmiany ceny wg obowiązujących stawek podatku VAT, przy czym ceny netto są stałe przez cały okres obowiązywania umowy; 2. terminu wykonania przedmiotu umowy: a) o termin, w którym stwierdzi się trwające dłużej niż 6 godzin niekorzystne warunki pogodowe uniemożliwiające prowadzenie robót czerpalnych. Zamawiający za niekorzystne warunki pogodowe uznaje warunki, gdy siła wiatru z kierunków od strony morza (tj. zachodnich poprzez północne do wschodnich) przekraczać będzie 40 B (siła wiatru wg informacji zapisanej w dzienniku portowym bosmanatu portu) lub utrzymywanie się temperatury minusowej, która z uwagi na zalodzenie spowoduje brak możliwości wykonania przedmiotu umowy (stan zalodzenia jednostki oraz stan zalodzenia akwenu na którym będą prowadzone prace potwierdzany będzie przez pracowników bosmanatu portu); b) w przypadku opóźnień wywołanych potrzebą otrzymania niezbędnych decyzji administracyjnych o środowiskowych uwarunkowaniach, o ilość dni wynikającą z opóźnienia w ich uzyskaniu; c) w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych prac saperskich, o ilość dni wynikającą z opóźnienia w ich wykonaniu; - o ile okoliczności te powodują konieczność zmiany terminu i zmiany w tym zakresie będą dokonane, z uwzględnieniem okresów niezbędnych do przesunięcia terminu wykonania umowy; 3. zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy na uzasadniony wniosek Wykonawcy, z uwzględnieniem zapisów pkt. 10.3. SIWZ; 4. wymagań dotyczących zapisów umów na podwykonawstwo.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umsl.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Morski w Słupsku Al. Sienkiewicza 18 76-200 Słupsk pokój nr 20 - sekretariat II p..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.03.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Morski w Słupsku Al. Sienkiewicza 18 76-200 Słupsk pokój nr 41 - IV p..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.