eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Awaryjny remont dachów oraz elewacji budynków przy ul. Katowickiej 48a i 50 w Katowicach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-12-02

Katowice: Awaryjny remont dachów oraz elewacji budynków przy ul. Katowickiej 48a i 50 w Katowicach
Numer ogłoszenia: 249823 - 2014; data zamieszczenia: 02.12.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 243111 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, ul. Grażyńskiego 5, 40-126 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 258 20 21-25, faks 32 258 20 25, 41 63 167.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Awaryjny remont dachów oraz elewacji budynków przy ul. Katowickiej 48a i 50 w Katowicach.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie pokrycia dachu wraz z izolacją termiczną, wymiana rynien i rur spustowych oraz wykonanie nowych obróbek blacharsko-dekarskich, uzupełnienie brakujących elementów docieplenia z wełny skalnej, zagruntowanie klejem pozostałej nie zagruntowanej powierzchni elewacji i jej zazbrojenie siatką zatopioną w kleju, montaż parapetów zewnętrznych, montaż rusztowań niezbędnych technologicznie do wykonania powyższych robót.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.11.00 - Wykonywanie konstrukcji dachowych 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.44.30.00 - Roboty elewacyjne 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.12.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Krzysztof Suchecki Zakład Działalności Gospodarczej Wielobranżowy, ul. Przyjaciół Żołnierza 5a, 41-200 Sosnowiec, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 246369,62 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 246587,01

  • Oferta z najniższą ceną: 246587,01 / Oferta z najwyższą ceną: 246587,01

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający w dniu 15 października 2014 wypowiedział z winy leżącej po stronie wykonawcy umowy zawarte w wyniku przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego (ogłoszenie o zamówienia nr 85533 - 2014 z dnia 02.06.2014r.) dotyczące a) Termomodernizacji budynku wraz z robotami towarzyszącymi ul. Katowickiej 48a w Katowicach b) Termomodernizacji budynku wraz z robotami towarzyszącymi ul. Katowickiej 50a w Katowicach. Pomimo trzykrotnych pisemnych zastrzeżeń skierowanych do wykonawcy nie realizował on robót zgodnie z umowami lub wykonywał roboty z naruszeniem zapisów zawartych w przedmiotowych umowach, a w szczególności: Wykonawca wykonywał roboty w sposób opieszały, niezgodny z przedłożonym przez siebie harmonogramem, a postęp prac, z uwagi na technologię robót, zdaniem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego uniemożliwiał ich wykonanie w terminie umownym, Wykonawca nie realizował prac zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. nie zgłaszał stosownym wpisem do dziennika budowy wykonania poszczególnych etapów robót do odbioru, w tym robót ulegających zakryciu oraz nie zapewnił stałego nadzoru nad wykonywanymi robotami przez osoby posiadające właściwe uprawnienia budowlane, Wykonawca wykonywał roboty o jakości budzącej wiele zastrzeżeń. Dokonana inwentaryzacja obu inwestycji pozwoliła równolegle ocenić zakres robót niezbędnych do wykonania dla zabezpieczenia budynków jak i lokali celem umożliwienia ich bezpiecznego użytkowania ( bowiem oba budynki mieszkalne są zasiedlone), a także do nie doprowadzenia do utraty wartości elementów robót nie dokończonych z winy w.w. Wykonawcy. W trybie awaryjnym należy bezwzględnie wykonać następujące roboty: Dla obu przedmiotowych budynków należy wykonać roboty w zakresie wykonania szczelnego pokrycia dachu wraz z izolacją termiczną, wymiany rynien i rur spustowych oraz wykonania nowych obróbek blacharsko-dekarskich. Prace te należy wykonać z uwagi na częściowe zerwanie przez poprzedniego Wykonawcę pokrycia papowego co jeszcze bardziej pogorszyło zły stan techniczny połaci dachowych przewidzianych do remontu ( ujawniły się liczne pęcherze i nieszczelności na powierzchni pokrycia ); zdemontowanie i uszkodzenie części obróbek wokół kominów, pozostawienie nieszczelnych rynien dachowych niedostosowanych do przyklejonych do elewacji płyt z wełny mineralnej, odpadające tynki na kominach ponad dachem. Powyższe powoduje przenikanie wód opadowych do warstw pokrycia papowego i do poszycia z desek, a tym samym degradację więźby dachowej oraz zalewanie lokali mieszkalnych, a także przenikanie wody pod warstwy dociepleniowe. Dla obu przedmiotowych budynków należy wykonać roboty w zakresie zabezpieczenia rozpoczętych przez firmę Creative and Future prac na elewacji poprzez: uzupełnienie brakujących elementów docieplenia z wełny skalnej, zagruntowanie klejem pozostałej nie zagruntowanej powierzchni elewacji i jej zazbrojenie siatką zatopioną w kleju, montaż parapetów zewnętrznych, ze względu na przenikanie wody do wnętrza lokali i pod warstwy dociepleniowe, dotychczasowy Wykonawca ich nie zamontował, montaż rusztowań niezbędnych technologicznie do wykonania powyższych robót. Ze względu na brak możliwości przewidzenia przez Zamawiającego zaistnienia sytuacji, że Wykonawca pomimo wezwań jak i podejmowanych przez Zamawiającego działań naprawczych nie będzie w stanie właściwie wywiązywać się z warunków zawartych umów, Zamawiający zmuszony został do ich wypowiedzenia. Do czasu wyłonienia nowego Wykonawcy na dokończenie robót budowlanych zgodnie z uzyskanym pozwoleniem na budowę, konieczne jest natychmiastowe wykonanie powyżej wykazanych robót zabezpieczających przed degradacją zabudowanych już elementów jak i robót, które umożliwią bezpieczne użytkowanie lokali mieszkalnych zwłaszcza w świetle nadchodzących złych warunków atmosferycznych jakie występują w okresie zimowym. Należy zaznaczyć, że nie wykonanie poniżej przedstawionego zakresu robót spowoduje: degradację ocieplenia z wełny skalnej wykonanego przez firmę Creative and Future Sp. z o. o. na elewacji obu budynków, a tym samym zajdzie konieczność jej ponownego ułożenia na powierzchni ścian po okresie zimowym. Biorąc pod uwagę, że powierzchnia ścian ocieplonych na obu budynkach wynosi ok. 650 m2 wymiana wełny mineralnej gr. 15 cm narazi Zamawiającego na znaczny wzrost kosztów dokończenia inwestycji, narażenie mieszkańców i osób postronnych obu budynków na niebezpieczeństwo utraty zdrowia i życia poprzez zalania z dachu oraz z elewacji ( brak parapetów, uszczelnienia styków i powierzchni warstwy dociepleniowej), które mogą spowodować między innymi zwarcia na instalacjach elektrycznych, degradację lokali mieszkalnych, i klatek schodowych, co spowoduje konieczność zwiększenia zakresu robót remontowych na koszt Zamawiającego, a także procesy odszkodowawcze wobec KZGM za straty w ruchomościach użytkowników lokali z tytułu nie podjęcia natychmiastowych działań zabezpieczających ( pierwszy pozew został już skierowany przez najemcę jednego z lokali na razie wobec firmy Creative and Future Sp. z o. o). nadmierne wychładzanie lokali mieszkalnych i straty ciepła, powodujące zwiększenie kosztów ponoszonych przez użytkowników lokali. W budynku przy ul. Katowickiej 48a zalane zostały lokale mieszkalne nr 13 i 14, klatka schodowa, pomieszczenia niemieszkalne, straty zostały oszacowane na łączną kwotę ok. 13.000, 00 zł, a w budynku przy ul. Katowickiej 50 zalane zostały lokale mieszkalne nr 11 i 13 oraz klatka schodowa, straty zostały oszacowane na łączną kwotę ok. 10.000, 00 zł.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.