Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-11-22
Kowalewo Pomorskie: świadczenie usług komunalnych w zakresie utrzymania czystości i porządku oraz konserwacji zieleni na terenie miasta Kowalewo Pomorskie
Numer ogłoszenia: 248951 - 2013; data zamieszczenia: 22.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kowalewo Pomorskie , Plac Wolności 1, 87-410 Kowalewo Pomorskie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6841024, faks 056 6841071.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowalewopomorskie.ornet.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.kowalewopomorskie.ornet.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: świadczenie usług komunalnych w zakresie utrzymania czystości i porządku oraz konserwacji zieleni na terenie miasta Kowalewo Pomorskie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług komunalnych w zakresie utrzymania czystości i porządku oraz konserwacji zieleni na terenie miasta Kowalewo Pomorskie, a w szczególności: A) w zakresie utrzymania czystości i porządku: 1) bieżące utrzymywanie w czystości jezdni ulic, chodników, ciągu pieszo-jezdnego placów i parkingów na terenie miasta, w tym zamiatanie, odśnieżanie i zwalczanie gołoledzi (na chodnikach) oraz zbieranie papierów, szkieł i wszelkich innych odpadów również z terenów zielonych, 2) bieżące opróżnianie koszy ulicznych na odpady komunalne i koszy na psie odchody, 3) wywóz zebranych odpadów na składowisko, 4) jednokrotne w ciągu roku malowanie koszy ulicznych oraz wykonywanie bieżących napraw, 5) oczyszczanie z chwastów chodników i jezdni z możliwością zastosowania środków chemicznych, przy zachowaniu wszelkich środków bezpieczeństwa zastrzeżonych dla tego rodzaju prac, 6) w okresie zimowym - w zależności od warunków atmosferycznych prowadzenie prac związanych z Akcją Zima, 7) ręczne odśnieżanie i likwidacja gołoledzi poza godzinami pracy (godziny pracy - poniedziałek - piątek od 7:00 do 15:00), 8) wykonywanie drobnych napraw, w tym m.in. remonty cząstkowe chodników, prostowanie słupków, mocowanie znaków drogowych i tablic z nazwami ulic, mocowanie zerwanych łańcuchów w ogrodzeniach łańcuchowych, usuwanie z terenów objętych umową ewentualnych dewastacji i zniszczeń oraz inne prace związane z utrzymaniem czystości i porządku oraz estetyką na terenie miasta oraz na terenie gminy Kowalewo Pomorskie, 9) inne prace wymagające pilnego wykonania, związane z estetyką oraz utrzymaniem czystości i porządku na terenie miasta oraz na terenie gminy Kowalewo Pomorskie. B) w zakresie konserwacji zieleni: 1) przeprowadzanie w zależności od potrzeb cząstkowych rekultywacji trawników (odnawianie wraz z siewem trawy oraz nawożeniem), 2) pielenie trawników i alejek spacerowych z chwastów z możliwością zastosowania, w zależności od potrzeb, środków chemicznych przy zachowaniu wszelkich środków bezpieczeństwa zastrzeżonych dla tego rodzaju prac, 3) w zależności od potrzeb przeprowadzenie nawożenia terenów zielonych nawozami mineralnymi wieloskładnikowymi, 4) oczyszczanie i odcinanie krawężników, 5) wycinanie odrostów przy pniach drzew, usuwanie suchych konarów i gałęzi, usuwanie drzew stwarzających zagrożenie (np. suche, złamane) znajdujących się na terenach zielonych objętych umową, 6) przycinanie i formowanie koron drzew oraz żywopłotów łącznie z odchwaszczaniem i spulchnianiem ziemi przy żywopłotach 7) przycinanie i odmładzanie pojedynczych krzewów i drzewek wraz z odchwaszczaniem i spulchnianiem ziemi wokół krzewów i drzewek, 8) przygotowanie rabat, klombów, donic i wież kwiatowych do nasadzeń kwiatów, 9) zakup sadzonek i przeprowadzenie nasadzeń kwiatów jednorocznych (preferowane gatunki na rabaty, klomby i w donice, których koszt zakupu należy uwzględnić przy kalkulowaniu kosztów nasadzeń to w I nasadzeniu: bratek, w II nasadzeniu: begonia drobna i bulwiasta, starzec, pelargonia, rośliny płożące np. plectranthus, glechoma i pelargonia bluszczolistna na wieże kwiatowe); prowadzenie zabiegów pielęgnacyjnych (podlewanie, odchwaszczanie), 10) wykonywanie wszelkich prac i zabiegów agrotechnicznych niezbędnych do prawidłowego wzrostu i rozwoju roślin, 11) zgrabianie liści wraz z ich wywiezieniem w dniu wygrabienia, 12) w okresie jesiennym likwidacja nasadzeń jednorocznych na rabatach, klombach, wieżach kwiatowych i w donicach wraz z przygotowaniem tych terenów do zimowania; wieże kwiatowe należy zwieźć i zabezpieczyć, 13) jednokrotne w ciągu roku malowanie ławek, usuwanie zabrudzeń oraz bieżące naprawy (np. uzupełnianie brakującego lub zniszczonego odeskowania, przytwierdzanie ławek do podłoża), 14) usuwanie w zależności od potrzeb skutków ewentualnych dewastacji, 15) utrzymywanie w czystości i porządku Pomnika ku czci poległych oraz fontanny (wraz z bieżącą konserwacją, utrzymaniem i naprawą urządzeń hydraulicznych i elektrycznych stanowiących wyposażenie fontanny) w Parku 730-lecia przy Placu Wolności w Kowalewie Pomorskim, 16) jednokrotna w ciągu roku wymiana piasku w piaskownicy na terenie Parku 730-lecia przy Placu Wolności w Kowalewie Pomorskim, 17) koszenie trawników wraz z wygrabieniem i wywiezieniem skoszonej trawy w dniu koszenia, 18) inne prace związane z estetyką oraz utrzymaniem zieleni na terenie miasta, 19) prace wymagające pilnego wykonania, związane z estetyką oraz utrzymaniem zieleni na terenie gminy Kowalewo Pomorskie. C) W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych istnieje możliwość zmiany terminu wykonania prac bezpośrednio uzależnionych od warunków pogodowych, o których mowa w pkt A i B..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.51.32.00 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.70 - Malowanie nawierzchni parkingów 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 77.31.20.00 - Usługi usuwania chwastów 77.31.30.00 - Usługi utrzymania parków 77.31.41.00 - Usługi w zakresie trawników 77.31.50.00 - Usługi w zakresie siewu 77.34.00.00 - Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100 gr). Wykonawca wnosi wadium w wysokości 2.000,00 zł: w pieniądzu na rachunek zamawiającego nr 58 9496 0008 0000 1720 2000 0052 w Banku Spółdzielczym Kowalewo Pomorskie lub w jednej z poniżej podanych form: 1) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że zapewni odpowiedni sprzęt. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie analizy formalno-prawnej i merytorycznej oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawców. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/wym warunek Wykonawca spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie analizy formalno-prawnej i merytorycznej oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawców. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/wym warunek Wykonawca spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca powinien potwierdzić posiadanie opłaconej polisy, bądź innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, przy czym wartość ubezpieczenia nie może być mniejsza od wartości zamówienia brutto określonej w ofercie. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie analizy formalno-prawnej i merytorycznej oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawców. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/wym warunek Wykonawca spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) wypełniony formularz ofertowy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, 2) arkusz wyceny robót, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, 3) w przypadku złożenia oferty przez podmioty występujące wspólnie - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, 4) pełnomocnictwo udzielone osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z przedstawionych dokumentów rejestrowych, 5) dowód wniesienia wadium, 6) dokument przedstawiający gotowość przyjęcia odpadów zebranych z terenu miasta Kowalewo Pomorskie przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, spełniającego wymagania odnośnie miejsc odzysku i unieszkodliwiania, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tj. Dz.U. 2013, poz. 21), 7) dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej - lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Czas potrzebny do podjęcia czynności związanych z usuwaniem skutków dewastacji, wykonywaniem napraw awaryjnych - 4
- 3 - Warunki płatności - 1
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kowalewopomorskie.ornet.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Kowalewie Pomorskim, ul. Św. Mikołaja 5 (pawilon sportowy, biuro nr 2), 87-410 Kowalewo Pomorskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.12.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Kowalewie Pomorskim, Plac Wolności 1 (sekretariat), 87-410 Kowalewo Pomorskie.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w budynku Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego przy ul. św. Tomasza 43 w Krakowie oraz terenu wokół tego budynku
- Utrzymanie terenów zielonych na terenie miasta Lędziny w 2024 r.
- Przebudowa dróg gminnych w Chojnowie: ul. Reymonta i ul. Ogrodowa (część 1),oraz ul. Konarskiego i ul. Królowej Jadwigi (część 2)
- Ochrona obiektów i sprzątanie pomieszczeń biurowych Tyskiego TBS Sp. z o. o.
- "Utwardzenie i naprawa dróg w miejscowości Studzienice budowa pobocza z kostki polbrukowej wraz z remontem nawierzchni asfaltowej i wykonanie oświetlenia ulic
- Remont nawierzchni jezdni w ciągu drogi krajowej ul. Powstańców Warszawskich w Opolu.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.