Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-06-27
Opole: Realizacja badania pn. Cykliczne badanie popytu na pracę w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III
Numer ogłoszenia: 248574 - 2013; data zamieszczenia: 27.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu , ul. Głogowska 25C, 45-315 Opole, woj. opolskie, tel. 0-77 4416701, faks 0-77 4416702.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wup.opole.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja badania pn. Cykliczne badanie popytu na pracę w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Realizacja cyklicznego badania wśród podmiotów gospodarczych działających na obszarze województwa opolskiego w cyklu półrocznym metodą ilościową. 2.Ilość cykli, w jakich realizowane będzie badanie, wynosi cztery zgodnie z poniższym harmonogramem: 1) cykl 1 - lipiec/wrzesień 2013, 2) cykl 2 - grudzień 2013/styczeń 2014, 3) cykl 3 - czerwiec/lipiec 2014, 4) cykl 4 - listopad 2014/styczeń 2015. 3.Zamawiający zastrzega sobie prawo uczestnictwa w konceptualizacji i operacjonalizacji w trakcie przygotowania do badań, a także formułowania wytycznych w aspekcie analizy uzyskanego materiału empirycznego. 4.Zamawiający nie dopuszcza jakiejkolwiek pomocy ze swojej strony w uzyskaniu operatu badania ani w dotarciu do respondentów. 5.Celem badania jest: 1) określenie krótkoterminowej (na trzy miesiące oraz na sześć miesięcy od momentu realizacji każdego cyklu badania) prognozy zatrudnienia (planowana liczba przyjęć do pracy wg zawodów elementarnych zgodnie z obowiązującą w dniu realizacji wywiadu Klasyfikacją Zawodów i Specjalności), 2)określenie średnioterminowej (na sześć miesięcy od momentu realizacji każdego cyklu badania) prognozy zwolnień (planowana liczba zwolnień z pracy wg zawodów elementarnych zgodnie z obowiązującą w dniu realizacji wywiadu Klasyfikacją Zawodów i Specjalności), 3) określenie pożądanych kwalifikacji i umiejętności dodatkowych od kandydatów do pracy, 4) określenie preferowanych źródeł pozyskiwania nowych pracowników, 5) określenie stosunku pracodawców do zatrudniania osób w wieku 50+, 6) określenie preferencji pracodawców odnośnie płci kandydatów do pracy wg zawodów wykazanych jako planowane do zwiększenia zatrudnienia. 6. Założenia metodologiczne realizacji badania: 1) Badanie należy przeprowadzić wśród losowo dobranych przedsiębiorców. Operat losowania próby badawczej stanowi populacja firm zarejestrowanych w bazie REGON (prowadzonej przez Główny Urząd Statystyczny po aktualizacji w roku 2011) w województwie opolskim; 2) Losowanie należy przeprowadzić w sposób warstwowy, uwzględniając klasę wielkości zatrudnienia (pierwsza warstwa), przestrzenny rozkład podmiotów gospodarczych w poszczególnych powiatach województwa opolskiego (druga warstwa) oraz sekcję PKD prowadzonej działalności (trzecia warstwa); 3) Wielkość próby musi umożliwić uogólnianie wniosków w stosunku do ogółu firm prowadzących działalność w województwie opolskim w poszczególnych klasach wielkości zatrudnienia: a) od 0 do 9 pracowników; b) od 10 do 49 pracowników; c) od 50 do 249 pracowników; d) 250 i więcej pracowników, przy akceptowalnym błędzie nie większym niż +/-5% i przedziale ufności 95% i nie być mniejsza niż 1100 podmiotów gospodarczych łącznie. W sytuacji, gdy Wykonawca nie uzyska (z przyczyn obiektywnych) wystarczającej ilości użytecznych kwestionariuszy, Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania wag analitycznych, dzięki którym wnioskowanie na podstawie wskazanych parametrów będzie możliwe; 4) W każdym cyklu Wykonawca realizuje badanie na tej samej próbie, w sytuacji, gdyby w kolejnym cyklu realizacja badania w tych samych firmach była niemożliwa (np. na skutek odmowy, upadłości itp.), próba powinna być uzupełniona drogą losowania z zachowaniem warunków określonych w pkt. III.7 1)-3) SIWZ; 5) Odsetek użytecznych kwestionariuszy wypełnionych w trakcie badania nie może być niższy niż 95% i jednocześnie nie może wpłynąć na zmianę akceptowalnych kryteriów wnioskowania określonych przy procedurze doboru próby badawczej; 6) Przez określenie użyteczny kwestionariusz badania rozumieć należy kwestionariusz badania, w którym odsetek braku odpowiedzi na każde zadane pytanie badawcze (zmienną) nie będzie większy niż 5%; 7) Spośród dostępnych technik dotarcia do respondentów Zamawiający dopuszcza stosowanie jednej lub kilku wybranych spośród następujących: 1) wywiad bezpośredni (PAPI), 2) wywiad telefoniczny (CATI) oraz 3) wywiad za pośrednictwem Internetu (CAWI); 8) Wykonawca zobligowany jest do przeprowadzenia badania z przedstawicielami podmiotów piastującymi stanowiska związane z polityką personalną danego podmiotu gospodarczego; 9) Wykonawca jest zobowiązany do informowania respondentów o tym, iż uczestniczą w badaniu realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a tym samym współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 7. Po wylosowaniu próby badawczej, a przed przystąpieniem do zbierania danych Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu bazy podmiotów gospodarczych biorących udział w badaniu wraz z danymi teleadresowymi oraz informacjami pozwalającymi na identyfikację warstw stanowiących podstawę do losowania. Bazę danych Wykonawca dostarczy zamawiającemu w postaci elektronicznej w formacie MS Excel. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. Zamawiający w terminie 3 dni roboczych zaakceptuje listę firm lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od daty ich przesłania; 8. Po zaakceptowaniu listy firm biorących udział w badaniu Wykonawca przedstawi projekt kwestionariusza ankiety w postaci elektronicznej w formacie MS Word, którym będzie posługiwać się w trakcie zbierania danych empirycznych. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. Zamawiający w terminie 5 dni roboczych zaakceptuje projekt kwestionariusza lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od daty ich przesłania; 9. W każdym cyklu badania Wykonawca będzie posługiwał się tym samym wzorem kwestionariusza. 10. Wykonawca zobligowany jest do przekazania zakodowanych informacji pochodzących z realizacji każdego cyklu badania w postaci bazy danych zapisanej na płytę CD w formacie obsługiwanym przez program IBM SPSS Statistics 20 (np. .sav; .dbf.; lub .xls). Baza danych powinna być opisana w sposób umożliwiający jasną interpretację treści zakodowanych danych. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. 11. Wykonawca zobligowany jest do utworzenia teleadresowej bazy danych firm, które wzięły udział w każdym cyklu badania i udzieliły odpowiedzi w sposób spełniający warunki użyteczności kwestionariusza. Bazę danych Wykonawca prześle Zamawiającemu do 3 dni roboczych po zakończeniu zbierania danych empirycznych w ramach każdego cyklu, a posłuży ona Zamawiającemu do przeprowadzenia kontroli rzetelności wykonania usługi. 12. Po zakończeniu każdego cyklu badania Wykonawca sporządzi raport i przekaże Zamawiającemu w postaci elektronicznej nagrane na płytę CD w formacie MS Word oraz Adobe Acrobat. Każdy raport o długości maksymalnie 8 stron zawierać będzie: a) informację o współfinansowaniu badania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III, b) opis metodologiczny o długości maksymalnie 1 strony zawierający cel badania oraz metody jego realizacji; c) opis podjętych problemów badawczych. Wyniki prac analitycznych prezentowane w raporcie oprócz tekstu zawierać będą zestawienia graficzne w postaci tabel i wykresów. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. 13. Po zakończeniu każdego cyklu badania Wykonawca przedstawi projekt raportu Zamawiającemu w formie pliku pdf. przygotowanego do wydruku w drukarni, a ten w terminie 5 dni roboczych zaakceptuje raport lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie 5 dni roboczych od daty ich przesłania; 14. Wykonawca oddeleguje co najmniej jednego członka zespołu realizującego usługę badawczą, posiadającego wysoką kulturę osobistą w charakterze prelegenta na konferencję podsumowującą organizowaną przez Zamawiającego, która odbędzie się w Opolu w okresie IV kwartału 2014 roku..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00 - Usługi badawcze .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 12.01.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana wedłu formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonego oświadczenia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymóg posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia w zakresie przeprowadzania usług badawczych zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej trzy główne usługi badawcze, o wartości brutto nie mniejszej niż 45000,00 złotych każda, wraz z załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane należycie. Pod pojęciem główne usługi badawcze należy rozumieć usługi badawcze, w których próbą badawczą było co najmniej 1000 podmiotów gospodarczych. Dowodami, o których mowa powyżej są poświadczenia lub oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wykazu wykonanych głównych usług badawczych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie, sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana wedłu formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych dokumentów.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana wedłu formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonego oświadczenia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 (jednym) członkiem wchodzącym w skład zespołu badawczego, który posiada tytuł naukowy doktora nauk społecznych lub ekonomicznych.W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana wedłu formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych dokumentów.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana wedłu formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonego oświadczenia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wup.opole.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25 c.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25 c - KANCELARIA pok. nr 10.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III/Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OPOLA
- Usługa zakwaterowania i wyżywienia studentów oraz kadry dydaktycznej podczas realizacji obozu letniego w roku akademickim 2023/2024
- TP.D.AS.34.24 Zakup wraz z dostawą produktów leczniczych
- Zakup i dostawa koncentratów do hemodializ na bieżące potrzeby Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Opolu.
- Remont nawierzchni jezdni w ciągu drogi krajowej ul. Powstańców Warszawskich w Opolu.
- Remont pomieszczeń piwnicznych w budynku administracyjno-dydaktycznym Opolskiego Centrum Edukacji przy ul. Dubois 36.
- Remont pokrycia dachowego w Centrum Mandatowym w Nysie (II)
więcej: przetargi w Opolu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Realizacja badania ilościowego (CATI- 3000) i jakościowego (TIDI-100) w ramach projektu badawczego "Świat na miarę seniora - sytuacja osób starszych w Polsce"
- Usługa polegająca na przeprowadzeniu badania deficytów kwalifikacyjnych, kompetencyjnych oraz ustaleniu potrzeb szkoleniowych.
- Wszczepienie implantów do szczurów w celu oceny degradacji oraz ocena bezpieczeństwa i toksyczności nowego biomedycznego stopu Mg-LPSO
- Wykonanie usługi badania ewaluacyjnego pn. "Wpływ interwencji WRPO 2014+ na zatrudnienie i rynek pracy w województwie wielkopolskim - pomiar 4
- Analiza wyzwań (wąskich gardeł) w obszarze upowszechniania innowacji i cyfryzacji w województwie podlaskim
- Usługa badawcza "Zastosowanie sztucznej inteligencji w procesie pracy - szanse, wymagania, wyzwania dla pracowników i pracodawców. Przegląd branż w województwie łódzkim."
więcej: Usługi badawcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.