eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Supraśl › ROZBUDOWA I MODERNIZACJA GMINNEGO SYSTEMU GOSPODARKI WODNO- KANALIZACYJNEJ - ETAP III CZĘŚĆ I - BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ W GRABÓWCE CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOCIĄGU W SOWLANACH

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-23

Supraśl: ROZBUDOWA I MODERNIZACJA GMINNEGO SYSTEMU GOSPODARKI WODNO- KANALIZACYJNEJ - ETAP III CZĘŚĆ I - BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ W GRABÓWCE CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOCIĄGU W SOWLANACH
Numer ogłoszenia: 247000 - 2014; data zamieszczenia: 23.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Supraśl , ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl, woj. podlaskie, tel. 085 7132725, 7132701, faks 085 7132720, 7132725.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.suprasl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ROZBUDOWA I MODERNIZACJA GMINNEGO SYSTEMU GOSPODARKI WODNO- KANALIZACYJNEJ - ETAP III CZĘŚĆ I - BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ W GRABÓWCE CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOCIĄGU W SOWLANACH.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających na rozbudowie i modernizacji gminnego systemu gospodarki wodno- kanalizacyjnej - etap III CZĘŚĆ I - BUDOWA WODOWCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ W GRABÓWCE CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOWCIĄGU W SOWLANACH 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) CZĘŚĆ I- BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ W GRABÓWCE Zadanie obejmuje budowę wodociągu i kan. sanit w ulicach: Białostockiej, Oliwkowej, Malinowej, Magnoliowej, Cyprysowej i Cytrynowej ( dawniej Szosie Supraskiej) i wraz z przepompownią ścieków sanitarnych, zlokalizowaną w ul. Cytrynowej , wraz z podłączeniem do istniejącej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej . Ul. Oliwkowa obejmuje dz. nr : 40/17,40/18, 40/19, 40/20 -sieć wodociągową z rur Pe 160 mm o długości L=346,10 - sieć kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=295,1 m - przyłącza kanalizacji sanitarnej d=0,16 m do granicy działek- wg odrębnego opracowania - przyłącza wodociągowe d=32 mm do granicy działek wg odrębnego opracowania Powyższe sieci zlokalizowane są w pasie drogowym ul. Oliwkowej . Sieć wodociągowa podłączona będzie do istniejącego wodociągu PCV 110 mm w ul. Białostockiej. Projektowana sieć kanalizacji sanitarnej podłączona będzie do projektowanej przepompowni P1 zlokalizowanej w ul. Cytrynowej (dawniej Szosa Supraska) . Ulica Malinowa dz. nr 41/4, 137 Zadanie zakłada budowę: -sieci wodociągowej z rur Pe 160mm L=175,9 mb i Pe 110 mm o długości L=48,8 m -sieci kanalizacji sanitarnej( do przepompowni P1) z rur PCV d=0,20 m L=239 m Ulica Magnoliowa dz. nr 42/34, 43/16, 52/1, 152/1 Zadanie zakłada budowę: -sieci wodociągowej z rur Pe 110 mm o długości L=183,00 m -sieci kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=174,30 m Ulica Cyprysowa dz. nr : 43/12, 52/1, Zadanie zakłada budowę: -sieci wodociągowej z rur Pe 110 mm o długości L=178,80 m -sieci kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=176,40 m Ulica Cytrynowa ( dawna Szosa Supraska) dz. nr 139, 145/2, 152/1 Zadanie zakłada budowę: -sieci wodociągowej z rur Pe 160mm L= 447,50 mb -sieci kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=132,60 m - przepompownię ścieków P1 wraz z rurociągiem tłocznym Pe 110 mm L=398,8 mb b) CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOCIĄGU W SOWLANACH Budowa wodociągu w Sowlanach z rur PE 180, SDR 11, PN 16 zasilającego w wodę wieś Sowlany o długości ok. 1000 m. Wodociąg podłączony zostanie do istniejącej sieci wodociągowej w Grabówce. Podłączenie do istniejącego wodociągu zostanie zrealizowane przez trójnik. Na trasie projektowanego odcinka sieci znajdować się będą hydranty nadziemne AVK DN 80 TYP 84/100- PS z zabezpieczeniem wpływu w przypadku złamania. Przed hydrantem należy zamontować zasuwę AVK jedno kołnierzową typu 38/80, PN16. W strefie odwodnieniowej hydrantu (R=0,5m) zastosować obsypkę z gruntu przepuszczalnego lub zastosować otulinę podziemnej części hydrantu typu 3 Realizacja robót powinna być zgodna z warunkami Nadleśnictwa Dojlidy dot. przejścia wodociągu przez tereny leśne - w załączeniu umowa z Nadleśnictwem plus protokoły (załącznik nr 8). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowo-techniczna, która jest załącznikiem do SIWZ (załącznik nr 7). c) W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie elementy niezbędne do wykonania całego zakresu robót, a w tym również pełną obsługę geodezyjną z inwentaryzacją powykonawczą i projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. Uwaga! Zamawiający wymaga co najmniej 3 -letniej gwarancji.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: - część I- 9 000,00 zł (dziewięć tysięcy złotych) - część II- 9 000,00 zł (dziewięć tysięcy złotych) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach : pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg na: rozbudowę i modernizację gminnego systemu gospodarki wodno- kanalizacyjnej - etap III- część..., Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto zamawiającego: w Banku Spółdzielczym Oddział w Supraślu, rachunek nr 72 8060 0004 0680 0130 2000 0040. Wadium należy wpłacić przelewem nie później niż do dnia 07.08.2014 r. do godz. 11:00. Za zachowanie terminu do wniesienia wadium uważa się wpływ wadium na konto Zamawiającego najpóźniej w terminie wskazanym powyżej

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, na podstawie oświadczenia (wzór Załącznik nr 2)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, na podstawie: a) oświadczenia w oparciu o art. 22 ust.1 Pzp (wzór Załącznik nr 2) oraz b) wykazania przez wykonawcę, że: w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał co najmniej 2 zamówienie, których zakres, rodzaj i wartość prac zbliżona jest z robotami dla niniejszego zamówienia, tj. roboty budowlane w zakresie budowy lub przebudowy w branży sanitarnej (w zakresie wodociągów lub kanalizacji sanitarnej) o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto każda, roboty winne być potwierdzone dowodami dotyczącymi najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. (Przez najważniejsze roboty budowlane rozumie się roboty wykazywane na potwierdzenie spełnienia opisanego warunku udziału w postepowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, na podstawie: oświadczenia w oparciu o art. 22 ust.1 Pzp (wzór Załącznik nr 2)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, na podstawie: a) oświadczenia w oparciu o art. 22 ust.1 Pzp (wzór Załącznik nr 2) oraz b) wykazania przez wykonawcę, że: - dysponuje lub będzie dysponował osobami do kierowania robotami posiadającymi doświadczenie, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i uprawnienia wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane, niezbędne do wykonania zamówienia. Wymaga się dysponowania: co najmniej jedną osobą do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: posiada opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na kwotę nie mniejszą niż 300 000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Formularz ofertowy, 2. Pełnomocnictwo: w przypadku, gdy wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia oraz w przypadku, gdy osoba reprezentująca podmiot działa w oparciu o pełnomocnictwo, 3.Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, gdy wykonawca wykazuje się wiedzą, doświadczeniem, osobami lub zdolnościami finansowymi innych podmiotów 4.Informacja o przynależności lub nie do grupy kapitałowej.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie i na zasadach opisanych we wzorze umowy, który jest załącznikiem do SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.suprasl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Supraślu ul. J. Piłsudskiego 58 16-030 Supraśl /pokój nr 10/.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.08.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Supraślu ul. J. Piłsudskiego 58 16-030 Supraśl /pokój nr 10/.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ROZBUDOWA I MODERNIZACA GMINNEGO SYSTEMU GOSPODARKI WODNO- KANALIZACYJNEJ - ETAP III CZĘŚĆ I - BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ W GRABÓWCE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: BUDOWĘ WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ W GRABÓWCE Zadanie obejmuje budowę wodociągu i kan. sanit w ulicach: Białostockiej, Oliwkowej, Malinowej, Magnoliowej, Cyprysowej i Cytrynowej ( dawniej Szosie Supraskiej) i wraz z przepompownią ścieków sanitarnych, zlokalizowaną w ul. Cytrynowej , wraz z podłączeniem do istniejącej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej . Ul. Oliwkowa obejmuje dz. nr : 40/17,40/18, 40/19, 40/20 -sieć wodociągową z rur Pe 160 mm o długości L=346,10 - sieć kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=295,1 m - przyłącza kanalizacji sanitarnej d=0,16 m do granicy działek- wg odrębnego opracowania - przyłącza wodociągowe d=32 mm do granicy działek wg odrębnego opracowania Powyższe sieci zlokalizowane są w pasie drogowym ul. Oliwkowej . Sieć wodociągowa podłączona będzie do istniejącego wodociągu PCV 110 mm w ul. Białostockiej. Projektowana sieć kanalizacji sanitarnej podłączona będzie do projektowanej przepompowni P1 zlokalizowanej w ul. Cytrynowej (dawniej Szosa Supraska) . Ulica Malinowa dz. nr 41/4, 137 Zadanie zakłada budowę: -sieci wodociągowej z rur Pe 160mm L=175,9 mb i Pe 110 mm o długości L=48,8 m -sieci kanalizacji sanitarnej( do przepompowni P1) z rur PCV d=0,20 m L=239 m Ulica Magnoliowa dz. nr 42/34, 43/16, 52/1, 152/1 Zadanie zakłada budowę: -sieci wodociągowej z rur Pe 110 mm o długości L=183,00 m -sieci kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=174,30 m Ulica Cyprysowa dz. nr : 43/12, 52/1, Zadanie zakłada budowę: -sieci wodociągowej z rur Pe 110 mm o długości L=178,80 m -sieci kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=176,40 m Ulica Cytrynowa ( dawna Szosa Supraska) dz. nr 139, 145/2, 152/1 Zadanie zakłada budowę: -sieci wodociągowej z rur Pe 160mm L= 447,50 mb -sieci kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=132,60 m - przepompownię ścieków P1 wraz z rurociągiem tłocznym Pe 110 mm L=398,8 mb.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ROZBUDOWA I MODERNIZACA GMINNEGO SYSTEMU GOSPODARKI WODNO- KANALIZACYJNEJ - ETAP III BUDOWA WODOCIĄGU W SOWLANACH.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:Budowę wodociągu w Sowlanach z rur PE 180, SDR 11, PN 16 zasilającego w wodę wieś Sowlany o długości ok. 1000 m. Wodociąg podłączony zostanie do istniejącej sieci wodociągowej w Grabówce. Podłączenie do istniejącego wodociągu zostanie zrealizowane przez trójnik. Na trasie projektowanego odcinka sieci znajdować się będą hydranty nadziemne AVK DN 80 TYP 84/100- PS z zabezpieczeniem wpływu w przypadku złamania. Przed hydrantem należy zamontować zasuwę AVK jedno kołnierzową typu 38/80, PN16. W strefie odwodnieniowej hydrantu (R=0,5m) zastosować obsypkę z gruntu przepuszczalnego lub zastosować otulinę podziemnej części hydrantu typu 3 Realizacja robót powinna być zgodna z warunkami Nadleśnictwa Dojlidy dot. przejścia wodociągu przez tereny leśne - w załączeniu umowa z Nadleśnictwem plus protokoły (załącznik nr 8).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.