eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zakopane › Udzielenie Powiatowi Tatrzańskiemu kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000 zł na sfinansowanie inwestycji

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-11-25

Zakopane: Udzielenie Powiatowi Tatrzańskiemu kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000 zł na sfinansowanie inwestycji
Numer ogłoszenia: 244457 - 2014; data zamieszczenia: 25.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Zakopanem Zarząd Powiatu Tatrzańskiego , ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, woj. małopolskie, tel. 018 2017100 w. 30, faks (018) 2017104.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tatry.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie Powiatowi Tatrzańskiemu kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000 zł na sfinansowanie inwestycji.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem przetargu jest wybór Wykonawcy, który będzie świadczył na rzecz Zamawiającego usługę polegającą na udzieleniu Powiatowi Tatrzańskiemu kredytu długoterminowego do 2024 roku w wysokości 2.500.000 zł na sfinansowanie inwestycji dotyczących przebudowy estakady oraz modernizacji budynku Starostwa Powiatowego w Zakopanem, zgodnie z poniższymi założeniami: 1) Kwota kredytu: 2.500.000,00 zł, 2) Okres kredytowania: do dnia 31 grudnia 2024 roku, 3) Karencja w spłacie kapitału: liczona od dnia uruchomienia kredytu do dnia 31 grudnia 2014 roku, 4) Spłata odsetek: nastąpi w okresach kwartalnych (począwszy od 31.12.2014 roku), 5) Spłata kapitału: nastąpi w latach 2015 - 2024 jeden raz do roku najpóźniej do dnia 31 grudnia każdego roku, 6) Oprocentowanie (marża banku): ma zostać skalkulowane poprzez zastosowanie średniego wskaźnika WIBOR 3M za trzeci kwartał 2014 roku, tj. 2,59 % ogłoszonego przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego ? stała marża Banku, 7) Zabezpieczenie: Weksel in blanco, 8) Wcześniejsze spłata kredytu: brak prowizji oraz jakichkolwiek innych opłat za wcześniejszą spłatę kredytu. 2. Zamawiający informuje, że oprocentowanie określone przez Wykonawców w składanej ofercie przetargowej w zakresie wskaźnika WIBOR 3M za trzeci kwartał 2014 roku w wysokości 2,59 % ma charakter orientacyjny i jest określony tylko na potrzeby niniejszego postępowania tj. wyboru oferty najkorzystniejszej, natomiast w czasie obowiązywania zawartej umowy będzie wielkością zmienną zgodnie z postanowieniami projektu umowy (załącznik Nr 6 do SIWZ). Natomiast określona przez Wykonawców procentowa marża banku jest wielkością stałą, która w czasie obowiązywania umowy nie ulegnie zmianie. 3. Ponadto Zamawiający informuje, że, na dzień wszczęcia niniejszego postępowania: 1) posiada do spłaty kredyty i pożyczkę w łącznej wysokości 12.350.000,00 zł z okresem spłaty do dnia 31 grudnia 2024 roku. 4. Termin postawienia do dyspozycji środków finansowych: Wypłata/uruchomienie kredytu nastąpi w terminie do 5 dni od dnia zawarcia umowy.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2024.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium w niniejszym postępowaniu nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie składanego do oferty przetargowej przez Wykonawcę zezwolenia do prowadzenia działalności bankowej, odpowiadającego wymaganiom określonym w punkcie 9.1.1) SIWZ, tj. Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie RP, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo Bankowe (j.t. Dz. U. z dnia 10 grudnia 2012 roku, poz. 1376 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. W przypadku utworzenia Banku w czasie, kiedy nie istniał taki obowiązek, Wykonawca załącza w zamian Statut banku wraz ze stosownymi wyjaśnieniami. W zakresie złożenia dokumentów potwierdzającego spełnienie warunku udziału w niniejszym postępowaniu, o którym mowa w niniejszym punkcie Wykonawcy wspólnie ubiegających się o niniejsze zamówienie muszą oddzielnie spełnić postawiony warunek

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie składanego do oferty przetargowej przez Wykonawcę oświadczenia odpowiadającego wymaganiom określonym w punkcie 9.1.2) SIWZ, tj. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzającego spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 2 do SIWZ. W zakresie złożenia oświadczenia potwierdzającego spełnienie warunku udziału w niniejszym postępowaniu, o którym mowa w niniejszym punkcie Wykonawcy wspólnie ubiegających się o niniejsze zamówienie mogą łącznie spełnić postawiony warunek

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie składanego do oferty przetargowej przez Wykonawcę oświadczenia odpowiadającego wymaganiom określonym w punkcie 9.1.2) SIWZ, tj. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzającego spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 2 do SIWZ. W zakresie złożenia oświadczenia potwierdzającego spełnienie warunku udziału w niniejszym postępowaniu, o którym mowa w niniejszym punkcie Wykonawcy wspólnie ubiegających się o niniejsze zamówienie mogą łącznie spełnić postawiony warunek

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie składanego do oferty przetargowej przez Wykonawcę oświadczenia odpowiadającego wymaganiom określonym w punkcie 9.1.2) SIWZ, tj. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzającego spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 2 do SIWZ. W zakresie złożenia oświadczenia potwierdzającego spełnienie warunku udziału w niniejszym postępowaniu, o którym mowa w niniejszym punkcie Wykonawcy wspólnie ubiegających się o niniejsze zamówienie mogą łącznie spełnić postawiony warunek

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie składanego do oferty przetargowej przez Wykonawcę oświadczenia odpowiadającego wymaganiom określonym w punkcie 9.1.2) SIWZ, tj. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzającego spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 2 do SIWZ. W zakresie złożenia oświadczenia potwierdzającego spełnienie warunku udziału w niniejszym postępowaniu, o którym mowa w niniejszym punkcie Wykonawcy wspólnie ubiegających się o niniejsze zamówienie mogą łącznie spełnić postawiony warunek

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w punkcie 9.1. SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda aby ze złożonego pisemnego zobowiązania (o którym mowa wyżej) lub innych dokumentów potwierdzających zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów, w sposób jednoznaczny wynikało w szczególności: 1) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2. Ewentualnie, gdy zachodzą okoliczności, o których mowa niżej Wykonawca zobowiązany jest ponadto do złożenia następujących dokumentów: 1) Oświadczenie Wykonawcy o podwykonawcach zgodne z wymogami określonymi w punkcie 18 SIWZ - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 5 do SIWZ, 2) W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w punkcie 9.3. SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest w szczególności złożyć: a) Pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, zawierające w szczególności informacje wymagane punktem 9.3. SIWZ. 3) W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w punkcie 9.4. SIWZ, jeżeli podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany przedstawić w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty: a) Oświadczenie odpowiadające wymaganiom określonym w punkcie 9.2.1) SIWZ - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 3 do SIWZ, b) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, odpowiadające wymaganiom określonym w punkcie 9.2.2) SIWZ, 4) Pełnomocnictwa osoby/osób podpisujących ofertę do działania i zaciągania zobowiązań odpowiadających cenie ofertowej w imieniu Wykonawcy w sytuacji, gdy osoba podpisująca ofertę nie znajduje się w wykazie osób uprawomocnionych do reprezentacji Wykonawcy wynikającym z załączonego aktualnego rejestru. 5) W przypadku składania oferty wspólnej (Konsorcjum) przez kilku Wykonawców a) Pełnomocnictwo Wykonawców wnoszących wspólną ofertę w sprawie ustanowienia pełnomocnika, sporządzone według wymogów określonych poniżej w punkcie 13.6.4) SIWZ, oraz b) Oświadczenie i dokumenty zgodnie z wymogami szczegółowo określonymi poniżej w punkcie 13.6 SIWZ 3. Ponadto, mając na uwadze dyspozycję wynikającą z art. 24 ust. 1 pkt 2a) ustawy PZP, Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, jeżeli zamawiający przewidział taką możliwość wykluczenia wykonawcy w ogłoszeniu o zamówieniu, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w zaproszeniu do negocjacji. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień zawartej umowy oraz szczegółowe warunki takiej zamiany zostały określone w § 11 projektu umowy, stanowiącego załącznik Nr 6 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w szczególności: § 11 ust. 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności takiej zmiany tylko i wyłącznie w przypadku, i na zasadach szczegółowo określonych w niniejszym paragrafie. § 11 ust. 2. W przypadku zaistnienia okoliczności w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - zmianie może ulec termin całkowitego uruchomienia kredytu, o którym mowa w § 2 ust. 2 umowy, a co za tym idzie zmianie również może ulec harmonogram spłaty określony w § 7 umowy. § 11 ust. 3. Ustalone w § 7 ust. 1 kwoty rat kapitału kredytu mogą ulec zmianie w wyniku wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 4, ust. 6 niniejszej umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.tatry.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziby Zamawiającego, tj.: Starostwo Powiatowe w Zakopanem ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.12.2014 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy składać w siedzibie Zamawiającego, tj. Starostwa Powiatowego w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, pokój nr 1 Dziennik Podawczy, osobiście lub za pośrednictwem poczty.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.