Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-08-16
Olesno: Remonty dróg leśnych w Nadleśnictwie Olesno w 2011 roku
Numer ogłoszenia: 244320 - 2011; data zamieszczenia: 16.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Olesno , ul. Gorzowska 74, 46-300 Olesno, woj. opolskie, tel. 034 3582204, 3582205, faks 034 3582872.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.lasy.gov.pl/web/olesno
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remonty dróg leśnych w Nadleśnictwie Olesno w 2011 roku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia sa roboty budowlane obejmujące swoim zakresem remont nawierzchni dróg leśnych dla sześciu zadań oraz remont nawierzchni parkingów leśnych dla trzech zadań. Szczegółowy zakres zamówienia opisany jest w dokumentacji mapowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - sporządzonej oddzielnie dla każdego zadania..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust.1 pkt. 6 polegających na powtórzeniu prac będących przedmiotem zamówienia, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego (dotyczy każdego zadania oddzielnie), w okresie obowiązywania umowy lub w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.31.42-6.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości odpowiednio dla każdego zadania, którego oferta dotyczy: Zadanie 1 - 2700,00 zł Zadanie 2 - 6000,00 zł Zadanie 3 - 6300,00 zł Zadanie 4 - 1000,00 zł Zadanie 5 - 7300,00 zł Zadanie 6 - 4200,00 zł Zadanie 7 - 1100,00 zł Zadanie 8 - 1200,00 zł Zadanie 9 - 700,00 zł Formy i termin wniesienia wadium zostały określone w SIWZ pkt. 8.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oswiadczeniach załaczonych do oferty.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Jak w pkt. III.3.2)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Jak w pkt. III.3.2)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Kosztorys ofertowy w formie uproszczonej wg dołączonego do SIWZ przedmiaru robót , sporządzony oddzielnie dla każdego zadania, którego oferta dotyczy.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszcza się wprowadzenie zmian zawartej umowy w przypadku wystąpienia siły wyższej czyli zdarzenia, którego nie można było przewidzieć, maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia umowy będzie równy okresowi przerwy w świadczeniu robót. Siła wyższa to zdarzenie zewnętrzne o obiektywnie małym stopniu prawdopodobieństwa pojawienia się zdarzenia lub określonej sytuacji, którego szkodliwe następstwo przy zastosowaniu współczesnej techniki, uniemożliwia Wykonawcy wykonywanie w części lub całości jego zobowiązań. Zmiana regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę jej zmiany, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice.lasy.gov.pl/web/olesno
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: PGL LP Nadleśnictwo Olesno; 46-300 Olesno, ul. Gorzowska 74.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.08.2011 godzina 10:00, miejsce: PGL LP Nadleśnictwo Olesno; 46-300 Olesno, ul. Gorzowska 74, sekretariat (pokój nr 11) - pierwsze piętro..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1-remont drogi pożarowej nr 2aa w Leśnictwie Sternalice..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Długość drogi 1600 mb. Zakres robót obejmuje: obustronną ścinkę poboczy, remont cząstkowy istniejącej nawierzchni bitumicznej za pomocą grysów i emulsji, remont uszkodzonych poboczy, wykonanie trzech sztuk mijanek, fragmentaryczna odbudowa nawierzchni wraz z podbudową..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.31.42-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 90
- 2. okres gwarancji w miesiącach - 10
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie 2 - remont drogi pożarowej nr 5 w Leśnictwie Radłów..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Długość drogi 6400 mb. Zakres robót obejmuje: obustronną ścinkę poboczy, remont cząstkowy istniejącej nawierzchni bitumicznej za pomocą grysów i emulsji, remont uszkodzonych poboczy, wykonanie trzynastu sztuk mijanek, remont istniejącego przepustu fragmentaryczna odbudowa nawierzchni wraz z podbudową..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.31.42-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 90
- 2. kres gwarancji w miesiącach - 10
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie 3 -Remont drogi pożarowej nr 9 w Leśnictwie Grodzisko.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Długość drogi 4600 mb. Zakres robót obejmuje: remont cząstkowy istniejącej nawierzchni żużlowo-tłuczniowej za pomocą żużla wielkopiecowego oraz kamienia łamanego o odpowiedniej frakcji wraz z wykonaniem ośmiu sztuk mijanek w miejscach już istniejących..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.31.42-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 90
- 2. okres gwarancji w miesiącach - 10
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie 4 -Remont drogi pożarowej nr 9a w Leśnictwie Grodzisko i Drogi Biskupskie.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Długość drogi 1200 mb. Zakres robót obejmuje: obustronna ścinkę poboczy, remont cząstkowy istniejącej nawierzchni żużlowo-tłuczniowej za pomocą żużla wielkopiecowego oraz kamienia łamanego o odpowiedniej frakcji..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.31.42-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 90
- 2. okres gwarancji w miesiącach - 10
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie 5 -Remont cząstkowy nawierzchni odcinków dróg pożarowych nr 12, 12c w obrębie leśnym Olesno.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Długość drogi 6100 mb. Zakres robót obejmuje: remont cząstkowy istniejącej nawierzchni żużlowo-tłuczniowej za pomocą żużla wielkopiecowego i kamienia łamanego o odpowiedniej frakcji wraz z wykonaniem dziesięciu sztuk mijanek w miejscach już istniejących..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.31.42-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 90
- 2. okres gwarancji w miesiącach - 10
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zadanie 6 -Remont cząstkowy nawierzchni odcinków dróg pożarowych nr 13, 13b, 13c w obrębie leśnym Olesno.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Długość drogi 3900 mb. Zakres robót obejmuje: remont cząstkowy istniejącej nawierzchni żużlowo-tłuczniowej za pomocą żużla wielkopiecowego i kamienia łamanego o odpowiedniej frakcji wraz z wykonaniem sześciu sztuk mijanek w miejscach już istniejących..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.31.42-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 90
- 2. okres gwarancji w miesiącach - 10
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Zadanie 7 -Remont cząstkowy powierzchni parkingu A11/P7/2006 w oddziale 159k w obrębie leśnym Zębowice.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje: wykonanie remontu cząstkowego nawierzchni parkingu za pomocą masy asfaltobetonowej w ilości 20 ton..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.31.42-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 90
- 2. okres gwarancji w miesiącach - 10
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Zadanie 8 - Remont cząstkowy powierzchni parkingu A11/P6/2006 w oddziale 93b w obrębie leśnym Zębowice.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje: wykonanie remontu cząstkowego nawierzchni parkingu za pomocą masy asfaltobetonowej w ilości 40 ton..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.31.42-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 90
- 2. okres gwarancji w miesiącach - 10
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Zadanie 9 - Remont cząstkowy powierzchni parkingu A11/M7/2006 w oddziale 196g w obrębie leśnym Olesno.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje: wykonanie remontu cząstkowego nawierzchni parkingu za pomocą żużla wielkopiecowego oraz kamienia łamanego na powierzchni 1000 m2..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.31.42-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 90
- 2. okres gwarancji w miesiącach - 10
INNE PRZETARGI Z OLEŚNA
- Dostawa odczynników do koagulologii wraz z dzierżawą analizatorów
- Dostawa różnych implantów ortopedycznych I
- ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH POCHODZĄCYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z OBSZARU GMINY OLESNO
więcej: przetargi w Oleśnie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace remontowe na oddziale chirurgicznym i urazowo - ortopedycznym oraz modernizacja łazienek dla pacjentek na oddziale położniczym w SPZOZ w Szamotułach.
- Stworzenie pochylni wewnętrznej i zewnętrznej na terenie obiektu Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Ziemi Krobskiej w Krobi
- Modernizacja ulicy Górniczej wzdłuż bloku nr 18 w Woli.
- Bieżące utrzymanie dróg o nawierzchni brukowej w 2024 roku
- Budowa zielono-niebieskiej infrastruktury na terenie Gminy Czempiń.
- Inwestycje w infrastrukturę drogową w Gminie Krasnobród
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.