eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suwałki › Wykonanie usług geodezyjnych na nieruchomościach Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa we władaniu Oddziału Terenowego Agencji Nieruchomości Rolnych w Olsztynie Filii w Suwałkach w 2013r. Postępowanie nr OLSU.SGZ.0160.12.2012.DS

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-11-19

Suwałki: Wykonanie usług geodezyjnych na nieruchomościach Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa we władaniu Oddziału Terenowego Agencji Nieruchomości Rolnych w Olsztynie Filii w Suwałkach w 2013r. Postępowanie nr OLSU.SGZ.0160.12.2012.DS
Numer ogłoszenia: 244035 - 2012; data zamieszczenia: 19.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Olsztynie Filia w Suwałkach , ul. Sportowa 22, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5627995, 5652174, faks 087 5665861.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.anr.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usług geodezyjnych na nieruchomościach Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa we władaniu Oddziału Terenowego Agencji Nieruchomości Rolnych w Olsztynie Filii w Suwałkach w 2013r. Postępowanie nr OLSU.SGZ.0160.12.2012.DS.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem postępowania jest udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie usług geodezyjnych na nieruchomościach będących we władaniu Agencji Nieruchomości Rolnych na terenie powiatów: augustowskiego, białostockiego, miasto Białystok, bielskiego, ełckiego, giżyckiego, gołdapskiego, grajewskiego, hajnowskiego, kolneńskiego, łomżyńskiego, miasto Łomża, monieckiego, oleckiego, piskiego, sejneńskiego, siemiatyckiego, sokólskiego, suwalskiego, miasto Suwałki, węgorzewskiego, wysokomazowieckiego, zambrowskiego i terenu gminy Mikołajki w roku 2013.Usługi geodezyjne, będące przedmiotem zamówienia: 1)Podział działki (wstępny projekt podziału wraz z dokumentacją potrzebną do wydania postanowienia stanowi integralną część dokumentacji podziałowej ) wraz ze wznowieniem lub rozgraniczeniem znaków granicznych. Obowiązuje trwała stabilizacja punktów granicznych,2)Wznowienie lub rozgraniczenie granic nieruchomości, sporządzenie dokumentacji geodezyjnej ze wznowienia znaków granicznych wraz z oświadczeniem nowego nabywcy lub dzierżawcy nieruchomości o zapoznaniu się z przebiegiem znaków granicznych na gruncie. Sporządzenie dokumentacji geodezyjnej w celu wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów w przypadku zmiany powierzchni nieruchomości w dwóch egzemplarzach. Obowiązuje trwała stabilizacja punktów granicznych, 3)Przeprowadzenie i pomiar klasyfikacji gleboznawczej gruntów oraz sporządzenie dokumentacji do wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów, 4)Wykonanie wykazów zmian gruntowych, wykazów synchronizacyjnych, map podziałów bądź innej dokumentacji technicznej sporządzonej w oparciu o istniejące materiały znajdujące się w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym - dokumentacja musi posiadać oprócz pieczęci Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznej pieczęć DOKUMENT NINIEJSZY jest przeznaczony do dokonywania wpisu w KSIĘDZE WIECZYSTEJ, 5) Przygotowanie dokumentacji geodezyjno-prawnej w celu uregulowania stanu prawnego nieruchomości wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Przygotowana dokumentacja winna stanowić komplet dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku do Sądu Rejonowego Wydziału Ksiąg Wieczystych o założenie/sprostowanie księgi wieczystej. Poszczególny rodzaj oraz szczegółowy zakres usług geodezyjnych zawiera SIWZ. Usługi będą zlecane i w formie zlecenia cząstkowego w miarę potrzeb Zamawiającego na zasadach określonych we wzorze umowy zamieszczonym w SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.40.00-4, 71.35.50.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wysokość wadium ustala się na każdą część zamówienia odrębnie w kwocie: część 1 2 000 zł część 2 2 000zł część 3 1 000 zł część 4 1 000zł 3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 4. Wadium może być wnoszone w formach kreślonych w art.45 ust.6 PZP. 5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się wyłącznie przelewem na rachunek bankowy: Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Olsztynie Filia w Suwałkach na konto Bank Gospodarstwa Krajowego 46 1130 1059 0017 3390 1620 0001 z dopiskiem: wadium na wykonanie usług geodezyjnych(wyszczególnić część obszarową zamówienia), 6. Wadium wnoszone w innych formach niż pieniądzu należy deponować w kasie, w siedzibie Zamawiającego. Wadium w postaci niepieniężnej winno mieć oznaczone tytuły bezwzględnej wymagalności, o których mowa w art. 46 ust.4a, ust. 5 pkt. 1 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, pod rygorem nieważności. 7. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 8. Zamawiający dokona zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z art. 46 ustawy PZP. 9. Wykonawca, który nie złoży wadium w wymaganej wysokości lub z przekroczeniem terminu oznaczonego w specyfikacji, albo bez zachowania formy określonej w pkt 4, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 10. Wykonawca, który nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunku. Wykonanie przedmiotu zamówienia wymaga posiadania uprawnień, o których mowa w art. 43 pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010r. nr 193, poz. 1287) to jest rozgraniczanie i podziały nieruchomości oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych. Ponadto wykonawca powinien posiadać kwalifikacje w zakresie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunku.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą posiadającą uprawnienia zawodowe, o których mowa w art. 43 pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010r. nr 193, poz. 1287) w zakresie rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych, a także osobą posiadającą kwalifikacje w zakresie gleboznawczej klasyfikacji gruntów. Jeżeli ofertę składa osoba fizyczna posiadająca uprawnienia geodezyjne z zakresu rozgraniczania i podziału nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych, a także posiadająca kwalifikacje w zakresie gleboznawczej klasyfikacji gruntów to uważa się, że jest ona zaliczona do liczby osób, którymi dysponuje wykonawca.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 90.000,00 PLN. Wymóg ubezpieczenia dotyczy także osób wskazanych w p. III.3.4).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dokument umocowania prawnego (np. aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców z KRS) osoby reprezentującej wykonawcę lub właściwe pełnomocnictwo

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.anr.gov.pl/web/guest/anr/zamowienia-publiczne - nieodpłatnie
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ANR Oddział OT Olsztyn Filia w Suwałkach, Suwałki ul. Sportowa 22, codziennie w dni pracy Filii, w godz. 8:00 - 14:30 -za odpłatnością 50 zł..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.11.2012 godzina 09:30, miejsce: Sekretariat (I piętro) Oddziału ANR OT Olsztyn Filia w Suwałkach, ul. Sportowa 22, w dni pracy Filii, w godz. 8:00 - 14:30.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: wykonanie usług geodezyjnych na terenie powiatów: giżycki, węgorzewski, ełcki, piski, kolneński, grajewski i teren gminy Mikołajki,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie usług geodezyjnych i prawnych na nieruchomościach będących we władaniu Agencji Nieruchomości Rolnych w roku 2013 w tym: 1) Podziały działek ( wstępny projekt podziału wraz z dokumentacją potrzebną do wydania postanowienia stanowi integralną część dokumentacji podziałowej ), 2)Wznowienie lub rozgraniczenie granic nieruchomości, sporządzenie dokumentacji geodezyjnej ze wznowienia znaków granicznych, 3) Sporządzenie dokumentacji geodezyjnej w celu wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów w przypadku zmiany powierzchni nieruchomości. 4)Przeprowadzenie i pomiar klasyfikacji gleboznawczej gruntów oraz sporządzenie dokumentacji do wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów, 5)Wykonanie wykazów zmian gruntowych, wykazów synchronizacyjnych, map podziałów bądź innej dokumentacji technicznej sporządzonej w oparciu o istniejące materiały znajdujące się w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym, 6)Przygotowanie dokumentacji geodezyjno-prawnej w celu uregulowania stanu prawnego nieruchomości wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Poszczególny rodzaj oraz szczegółowy zakres usług geodezyjnych dokonywany będzie w formie zlecenia cząstkowego w miarę potrzeb Zamawiającego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.40.00-4, 71.35.50.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: wykonanie usług geodezyjnych na nieruchomościach będących we władaniu Agencji Nieruchomości Rolnych na terenie powiatów: suwalski i miasto Suwałki, sejneński, gołdapski, olecki, augustowski.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie usług geodezyjnych i prawnych na nieruchomościach będących we władaniu Agencji Nieruchomości Rolnych w roku 2013 w tym: 1) Podziały działek ( wstępny projekt podziału wraz z dokumentacją potrzebną do wydania postanowienia stanowi integralną część dokumentacji podziałowej ), 2)Wznowienie lub rozgraniczenie granic nieruchomości, sporządzenie dokumentacji geodezyjnej ze wznowienia znaków granicznych, 3) Sporządzenie dokumentacji geodezyjnej w celu wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów w przypadku zmiany powierzchni nieruchomości. 4)Przeprowadzenie i pomiar klasyfikacji gleboznawczej gruntów oraz sporządzenie dokumentacji do wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów, 5)Wykonanie wykazów zmian gruntowych, wykazów synchronizacyjnych, map podziałów bądź innej dokumentacji technicznej sporządzonej w oparciu o istniejące materiały znajdujące się w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym, 6)Przygotowanie dokumentacji geodezyjno-prawnej w celu uregulowania stanu prawnego nieruchomości wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Poszczególny rodzaj oraz szczegółowy zakres usług geodezyjnych dokonywany będzie w formie zlecenia cząstkowego w miarę potrzeb Zamawiającego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.40.00-4, 71.35.50.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: wykonanie usług geodezyjnych na nieruchomościach będących we władaniu Agencji Nieruchomości Rolnych na terenie powiatów: łomżyński i miasto Łomża, zambrowski, moniecki, białostocki i miasto Białystok, sokólski, wysoko-mazowiecki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie usług geodezyjnych i prawnych na nieruchomościach będących we władaniu Agencji Nieruchomości Rolnych w roku 2013 w tym: 1) Podziały działek ( wstępny projekt podziału wraz z dokumentacją potrzebną do wydania postanowienia stanowi integralną część dokumentacji podziałowej ), 2)Wznowienie lub rozgraniczenie granic nieruchomości, sporządzenie dokumentacji geodezyjnej ze wznowienia znaków granicznych, 3) Sporządzenie dokumentacji geodezyjnej w celu wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów w przypadku zmiany powierzchni nieruchomości. 4)Przeprowadzenie i pomiar klasyfikacji gleboznawczej gruntów oraz sporządzenie dokumentacji do wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów, 5)Wykonanie wykazów zmian gruntowych, wykazów synchronizacyjnych, map podziałów bądź innej dokumentacji technicznej sporządzonej w oparciu o istniejące materiały znajdujące się w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym, 6)Przygotowanie dokumentacji geodezyjno-prawnej w celu uregulowania stanu prawnego nieruchomości wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Poszczególny rodzaj oraz szczegółowy zakres usług geodezyjnych dokonywany będzie w formie zlecenia cząstkowego w miarę potrzeb Zamawiającego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.40.00-4, 71.35.50.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: wykonanie usług geodezyjnych na nieruchomościach będących we władaniu Agencji Nieruchomości Rolnych na terenie powiatów: bielski, hajnowski, siemiatycki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie usług geodezyjnych i prawnych na nieruchomościach będących we władaniu Agencji Nieruchomości Rolnych w roku 2013 w tym: 1) Podziały działek ( wstępny projekt podziału wraz z dokumentacją potrzebną do wydania postanowienia stanowi integralną część dokumentacji podziałowej ), 2)Wznowienie lub rozgraniczenie granic nieruchomości, sporządzenie dokumentacji geodezyjnej ze wznowienia znaków granicznych, 3) Sporządzenie dokumentacji geodezyjnej w celu wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów w przypadku zmiany powierzchni nieruchomości. 4)Przeprowadzenie i pomiar klasyfikacji gleboznawczej gruntów oraz sporządzenie dokumentacji do wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów, 5)Wykonanie wykazów zmian gruntowych, wykazów synchronizacyjnych, map podziałów bądź innej dokumentacji technicznej sporządzonej w oparciu o istniejące materiały znajdujące się w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym, 6)Przygotowanie dokumentacji geodezyjno-prawnej w celu uregulowania stanu prawnego nieruchomości wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Poszczególny rodzaj oraz szczegółowy zakres usług geodezyjnych dokonywany będzie w formie zlecenia cząstkowego w miarę potrzeb Zamawiającego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.40.00-4, 71.35.50.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.