eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lębork › Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Armii Krajowej w Lęborku na odcinku od mostu na rzece Łeba do ul. Orzeszkowej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-01-25

Lębork: Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Armii Krajowej w Lęborku na odcinku od mostu na rzece Łeba do ul. Orzeszkowej
Numer ogłoszenia: 24230 - 2012; data zamieszczenia: 25.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Lębork , ul. Armii Krajowej 14, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 59 862 42 80, faks 59 862 24 27.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lebork.pl, www.wybierzlebork.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Armii Krajowej w Lęborku na odcinku od mostu na rzece Łeba do ul. Orzeszkowej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji deszczowej w ul. Armii Krajowej w Lęborku na odcinku od mostu na rzece Łeba do ul. Orzeszkowej. Długość zaprojektowanego ciągu kanalizacji deszczowej: ok. 280 m, liczba zaprojektowanych studni deszczowych: 17, liczba zaprojektowanych wpustów deszczowych: 20, długość odtwarzanego odcinka ulicy: ok. 250 m, wielkość powierzchni użytkowych: nawierzchnia ulicy - ok. 1915 m2, nawierzchnia chodników - ok. 1210 m2, w tym ok. 2500 m2 nawierzchni z kostki kamiennej. W ZWIĄZKU Z TYM, ŻE UL. ARMII KRAJOWEJ JEST JEDNĄ Z GŁÓWNYCH ULIC CENTRUM MIASTA, ROBOTY MUSZĄ BYĆ PROWADZONE TAK, ABY ZMINIMALIZOWAĆ ICH UCIĄŻLIWOŚĆ DLA MIESZKAŃCÓW I UŻYTKOWNIKÓW TEGO TERENU. 2. Zakres zamówienia: 2.1. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: projektem budowlanym (Załącznik nr 7 do SIWZ), projektem wykonawczym kanalizacji deszczowej (Załącznik nr 8 do SIWZ), projektem wykonawczym branży drogowej (Załącznik nr 9 do SIWZ), przedmiarem robót (Załącznik nr 10 do SIWZ), specyfikacją wykonania i odbioru robót budowlanych (Załącznik nr 11 do SIWZ), projektem docelowej organizacji ruchu (Załącznik nr 12 do SIWZ), zapisami niniejszej SIWZ. 2.2. Wykonawca ma dodatkowo wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej połączenie studzienki znajdującej się w ul. M. Skłodowskiej-Curie z wykonywanym systemem odprowadzania wód deszczowych w ul. Armii Krajowej. Inwentaryzacja powykonawcza obejmująca ww. studnię stanowi Załącznik nr 13 do SIWZ. 2.3. Zadanie nie obejmuje budowy odcinka od wylotu W-1 do studni D-1 włącznie oraz odcinka kolektora Dn300 od studni Distn1 do studni D-1 oraz demontażu dawnego wylotu wraz ze zbędnymi odcinkami istniejących dawniej kolektorów w kierunku studni Distn1 - ten zakres prac został wykonany w ramach innego zadania (inwentaryzacja powykonawcza obejmująca opisany zakres stanowi Załącznik nr 14 do SIWZ). Wykonanie wylotu należy wyłączyć z projektu budowlanego, wykonawczego i przedmiaru robót, uwzględniając niniejszą uwagę podczas kalkulacji ceny ofertowej i ustalania harmonogramu prac. 2.4. Wykonawca ma dodatkowo wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej wyprowadzenie kanalizacji deszczowej ok. 2 m poza studnie w ulicach odchodzących od ul. Armii Krajowej w celu umożliwienia późniejszej rozbudowy systemu. 2.5. Wykonawca ma dodatkowo wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej w ramach regulacji studni kanalizacji sanitarnej wbudowanie 3 kompletów płyt odciążających i pokryw nadstudziennych z włazami typu ciężkiego, które zostaną nieodpłatnie przekazane przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. 2.6. Po demontażu podłączeń wpustów Wykonawca ma zaczopować korkami betonowymi trójniki kolektora ogólnospławnego. 2.7. Wykonawca ma dodatkowo wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej ułożenie przed budynkiem Ratusza płyt kamiennych, które stanowią obecnie element istniejącego w tym miejscu chodnika i zgodnie z projektem zostaną zdemontowane (płyty mają zastąpić pokazaną w tym miejscu w projekcie i przedmiarze kostkę kamienną, o którą należy skorygować przedmiar i ilości materiału brane pod uwagę przy kalkulowaniu ceny); płyty mają być ułożone w miejscu zbliżonym do ich obecnej lokalizacji, zgodnie z rysunkiem stanowiącym Załącznik nr 15 do SIWZ i wytycznymi stanowiącymi Załącznik nr 17 do SIWZ. 2.8. Wykonawca ma dodatkowo wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej przełożenie istniejącej kostki granitowej przy wejściu do Ratusza (przy skrzyżowaniu z ul. M. Konopnickiej) oraz ułożenie tam opaski chodnika z czerwonej kostki odcinającej chodnik od zatoki przy wejściu do Ratusza (szerokość opaski 30 cm), zgodnie z rysunkiem koncepcyjnym stanowiącym Załącznik nr 15 do SIWZ. Ilości materiałów podane w projekcie i przedmiarze należy tym samym skorygować o ilość istniejącego materiału do ponownego wykorzystania. 2.9. Wykonawca ma dodatkowo wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej wykonanie zabruków wokół lamp, które w ramach przebudowy oświetlenia postawi ENERGA-OŚWIETLENIE Sp. z o.o. (łącznie 21 słupów, po obu stronach ulicy) według rysunku koncepcyjnego stanowiącego Załącznik nr 16 do SIWZ. 2.10. Sposób układania opaski z kostki granitowej czerwonej po stronie budynków: według rysunku koncepcyjnego stanowiącego Załącznik nr 16 do SIWZ. 2.11. Wykonawca ma dodatkowo wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej 2 przejścia dla pieszych z kostki granitowej (pasy z granitu zbliżonego do białego otoczone kostką granitową czerwoną) przy skrzyżowaniu z ul. E. Orzeszkowej i na ul. M. Skłodowskiej-Curie (umiejscowienie wg projektu), zgodnie z wytycznymi stanowiącymi Załącznik nr 17 do SIWZ. 2.12. Na skrzyżowaniu z ul. E. Orzeszkowej po zakończeniu prac związanych z budową kanalizacji deszczowej należy wykonać tymczasowe odtworzenie nawierzchni przez położenie asfaltu (skrzyżowanie to będzie elementem przebudowy Placu Pokoju zaplanowanej na lata 2012-2013). Zakres prac związanych z trwałym odtworzeniem nawierzchni kończy się za przejściem dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej z ul. E. Orzeszkowej, opisanym powyżej. 2.13. Wykonawca ma w ramach wprowadzania docelowej organizacji ruchu wykonać i uwzględnić w cenie ryczałtowej montaż stylizowanych słupków, na których będą mocowane znaki; słupki mają mieć kolor czarny. 2.14. Promocja projektu: przed rozpoczęciem realizacji zadania: Wykonawca ma wykonać i umieścić 2 tablice informacyjne: w pobliżu mostu na rz. Łebie i w pobliżu skrzyżowania z ul. E. Orzeszkowej, o wymiarach min. 1,50 m x 2 m, informujących o zakresie realizowanego projektu i wsparciu ze strony Unii Europejskiej (wg wzoru przekazanego przez Zamawiającego, stanowiącego Załącznik nr 18 do SIWZ ); miejsce umieszczenia - do uzgodnienia z Zamawiającym przy przekazywaniu terenu budowy. 2.15. Zakres zamówienia obejmuje przeprowadzenie archeologicznych badań interwencyjnych o charakterze nadzoru archeologicznego nad robotami ziemnymi (teren inwestycji znajduje się częściowo na obszarze W całkowitej ochrony archeologiczno-konserwatorskiej oraz częściowo na obszarze OW częściowej ochrony archeologiczno-konserwatorskiej), w tym uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku, Delegatura w Słupsku, oraz wykonanie sprawozdania z badań; szczegółowy zakres badań określi Wojewódzki Konserwator Zabytków w wydanym pozwoleniu (złożenie wniosku i uzyskanie pozwolenia na badania archeologiczne - w gestii Wykonawcy). Uzgodnienie Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Gdańsku, Delegatury w Słupsku, załączone jest do projektu budowlanego, stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ. 2.16 Zakres zamówienia obejmuje również: - geodezyjne wytyczenie obiektów w terenie; - ogrodzenie terenu budowy (poszczególnych odcinków prac), - wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania odbioru robót budowlanych (z przekazaniem Zamawiającemu odpowiednich protokołów). - tymczasową organizację ruchu zgodnie z podziałem na etapy opisanym w punkcie 3.1. poniżej, - organizację terenu budowy z zasileniem w niezbędne media, obsługę geodezyjną w trakcie budowy, bariery tymczasowe, pomosty przejściowe (z uwzględnieniem podziału na etapy, zgodnie z pkt. 3.1. poniżej), - usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w SIWZ, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją, uwagami w uzgodnieniach branżowych oraz uwagami w protokole Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, - uwagi zawarte w uzgodnieniach branżowych, - uporządkowanie istniejącego zagospodarowania terenu po zakończonych pracach budowlanych, - wyprofilowanie dojazdów i dojść do bram, wjazdów itp. do ich obecnego poziomu; - inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, - przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej; 3. Ustalenia dodatkowe: 3.1. Ponieważ inwestycja dotyczy jednej z głównych ulic miasta, prace muszą być podzielone na etapy (odcinki), w celu zminimalizowania ich uciążliwości dla mieszkańców, pracowników i użytkowników budynków przy ul. Armii Krajowej i przyległych ulicach. Zamawiający wyznacza następujące etapy prac: etap I - od mostu na rz. Łebie do ul. M. Konopnickiej (wraz ze skrzyżowaniem z ul. M. Konopnickiej); etap II - od ul. M. Konopnickiej do ul. M. Skłodowskiej Curie (wraz ze skrzyżowaniem z ul. M. Skłodowskiej-Curie); etap III - od ul. M. Skłodowskiej-Curie do ul. M. Reja (wraz ze skrzyżowaniem z ul. M. Reja); etap IV - od ul. M. Reja do ul. E. Orzeszkowej (wraz ze skrzyżowaniem z ul. Orzeszkowej). 3.2. W związku z powyższym podziałem teren budowy pod poszczególne etapy realizacji zadania będzie również przekazywany etapami (odrębny protokół przekazania terenu budowy dla każdego etapu i odrębny protokół zakończenia danego etapu prac). 3.3. Zdemontowane płytki chodnikowe, krawężniki, elementy infrastruktury drogowej, kostkę betonową, kostkę kamienną i inne elementy nawierzchni (łącznie z tymi przykrytymi warstwą asfaltu), należy dostarczyć do magazynu mieszczącego się przy ul. Pionierów 10 w Lęborku i przekazać Miejskiemu Zarządowi Gospodarki Miejskiej w Lęborku. W tym celu należy przyjąć następującą procedurę: - po przekazaniu określonego odcinka ulicy do realizacji teren zostanie komisyjnie obfotografowany i określona zostanie ilość materiału do odzysku, który winien trafić do magazynu. - w przypadku nawierzchni kamiennych przykrytych asfaltem, czynności wyżej wymienione będą wykonane po zdjęciu asfaltu. Jeżeli Wykonawca nie umożliwi komisyjnego określenia ilości materiałów do demontażu, np. będzie rozbierał kamienną nawierzchnię wraz z asfaltem, wówczas zostanie przyjęte 100% nawierzchni kamiennej do odzysku i tym samym do rozliczeń. - dokumentem rozliczeniowym będzie protokół przyjęcia demontowanego materiału przez w/w magazyn. 3.4. Wyprzedzająco w stosunku do prac w ramach niniejszego zadania Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji przeprowadzi prace związane z przebudową wodociągu i odcinka kanalizacji sanitarnej. Prace te zostaną wykonane przed przekazaniem terenu budowy pod realizację niniejszego zadania. Ustalenia z MPWiK w sprawie prac zawarte są w notatce służbowej z dnia 16.01.2012 r., stanowiącej Załącznik nr 20 do SIWZ. 3.5. Na terenie budowy przekazanym Wykonawcy prowadzone będą prace związane z przebudową oświetlenia, wykonywane na zlecenie ENERGA-OŚWIETLENIE Sp. z o.o. Wykonawca zobowiąże się do wpuszczenia pracowników wykonujących oświetlenie na teren budowy i skoordynowania swoich prac z pracami oświetleniowymi - prace kablowe i stawianie słupów powinno odbywać się przed zabrukowaniem nawierzchni chodników. Prace prowadzone będą zgodnie z notatką służbową stanowiącą Załącznik nr 21 do SIWZ. Rozmieszczenie słupów orientacyjnie pokazano na rysunku stanowiącym Załącznik nr 22 do SIWZ. 3.6. Należy przewidzieć konieczność uzgadniania pewnego zakresu prac (m.in. umiejscowienia pomostów/przejść tymczasowych) z właścicielami lub zarządcami budynków usytuowanych przy ul. Armii Krajowej, tak aby zminimalizować uciążliwość inwestycji. 3.7. W cenie ryczałtowej oferty Wykonawca musi zawrzeć koszt zajęcia pasa drogowego. 4. Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac należy dokonać dokładnej wizji w terenie oraz przeanalizować opis przedmiotu zamówienia z załączonymi materiałami i materiałami dostępnymi do wglądu u Zamawiającego. 5. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wpłynąć na wykonanie zamówienia. 6. Wartość ryczałtowa zamówienia winna uwzględniać wszystkie punkty OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 7. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był podzielony na elementy rozliczeniowe z podaniem terminu wykonania i ceny netto i brutto. Wzór tabeli elementów rozliczeniowych stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ, którego nie należy wypełniać na etapie składania ofert. 7.1. Ustalona tabela elementów rozliczeniowych jako harmonogram rzeczowo-finansowy będzie stanowiła załącznik do umowy. 7.2. Obowiązkiem Wykonawcy będzie przedstawianie prac budowlanych do odbioru zgodnie z ww. Harmonogramem rzeczowo-finansowym, co będzie podstawą do wystawiania faktur. 8. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści SIWZ. Dokonaną zmianę Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano niniejszą SIWZ, lub którzy wypełnili formularz na stronie internetowej. Zmiana treści SIWZ zostanie zamieszczona również na stronie internetowej Zamawiającego. 9. Wszelkie nazwy własne przywołane w dokumentacji projektowej służą ustaleniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji dla projektowanych rozwiązań. Dopuszcza się wykonywanie robót w oparciu o rozwiązania równoważne, pod warunkiem spełniania wymogów technicznych i jakościowych określonych w dokumentacji..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Prawa zamówień publicznych. Zamówienia uzupełniające mogą w szczególności obejmować: 1. dobudowę odcinków kanalizacji deszczowej wykraczających poza zakres ujęty w projekcie budowlanym i SIWZ; 2. budowę dodatkowych studni, wpustów i urządzeń podczyszczających; 3. utworzenie dodatkowych przejść dla pieszych w ul. Armii Krajowej i w obrębie skrzyżowań; 4. wykonanie dodatkowych nawierzchni drogowych (jezdni, chodników, zjazdów, parkingów itd.); 5. przełożenie i wyrównanie schodów zewnętrznych do budynków usytuowanych przy ul. Armii Krajowej; 6. wykonanie dodatkowego oznakowania pionowego i poziomego w ramach organizacji ruchu; 7. przebudowę przykanalików sanitarnych i przyłączy wodociągowych.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.11.00 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.32.61 - Roboty budowlane w zakresie przejść dla pieszych 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.06.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50 000,00 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form: pieniądzu - przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14 (Bank Gospodarki Żywnościowej S.A., nr konta 04 2030 0045 1110 0000 0220 5910), poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275, z 2008 r. nr 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. nr 96, poz. 620). 4. W razie wniesienia wadium w pieniądzu, wpłata na konto powinna być wniesiona z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w dniu 17.02.2012 r. do godziny 1145, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej, odpowiednio opisanej kopercie. 6. Zamawiający zwróci wadium: 6.1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza; 6.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.3. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 6.1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 10.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie warunku oceniane będzie na podstawie wykonania w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - co najmniej 1 budowy lub przebudowy fragmentu sieci kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o długości min. 150 m, znajdującej się w ulicach; - co najmniej 1 budowy nawierzchni ulic, placów lub parkingów z kostki kamiennej o powierzchni zabruku min. 1000 m2. Ocena dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie dokumentu wymienionego w rozdziale VI pkt. 1.1. SIWZ oraz oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie warunku oceniane będzie na podstawie treści złożonego oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie warunku oceniane będzie na podstawie treści złożonego oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie warunku oceniane będzie na podstawie posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1.000 000,00 zł. oraz oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wypełniony Załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Ewentualne pełnomocnictwo do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, jeżeli umocowanie do reprezentowania i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty. 3. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób. 4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów wymienionych w pkt. III.4.3 ogłoszenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 6. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, określonym w punkcie III.4.2 ogłoszenia. 7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokumenty wymienione w punkcie III.4.2 ogłoszenia każdy z wykonawców składa indywidualnie; dokumenty wymienione w punktach III.4.1 ogłoszenia i III.6 pkt 1 składa Pełnomocnik w imieniu wszystkich wykonawców.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 Prawa zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy zawartej w wyniku postępowania w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. Poniższe postanowienia stanowią dopuszczalny katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Zamawiający określa następujące warunki zmiany: 1. W przypadku zmiany obowiązującej stawki VAT możliwe będzie zawarcie aneksu w zakresie zmiany wynagrodzenia dla Wykonawcy w zakresie wynikającym ze zmiany stawki VAT, 2. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie: 2.1. w przypadku udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych lub uzupełniających jeżeli ich wykonanie spowoduje taką konieczność, 2.2. w przypadku przedłużenia się terminu lub odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 2.3. w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych w SIWZ warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych w tym ujawnienie podczas robót istnienia nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, przyrodniczych i innych. 3. Ustala się, iż nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp: - zmiana nr rachunku bankowego, - zmiana osób przeznaczonych do realizacji przedmiotu umowy, - zmiana danych teleadresowych, Zaistnienie okoliczności, o których mowa w niniejszym punkcie wymaga jedynie niezwłocznego pisemnego zawiadomienia drugiej Strony.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.lebork.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Lęborku, ul. Armii Krajowej 14, Wydział Gospodarki Miejskiej i Inwestycji, skrzydło C, pokój C104..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.02.2012 godzina 11:45, miejsce: Kancelaria Ogólna Urzędu Miejskiego w Lęborku - BOX nr 1, ul. Armii Krajowej 14, 84-300 Lębork..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedsięwzięcie stanowi element Projektu pn. Gospodarka wodami opadowymi i roztopowymi - budowa i przebudowa systemu odbioru, odprowadzania i oczyszczania wód opadowych i roztopowych w Lęborku dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.