eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › Zamówienie publiczne na roboty budowlane w zakresie usunięcia awarii systemu wentylacji i klimatyzacji spowodowanej pożarem w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym



Ogłoszenie z dnia 2013-06-24

Gdynia: Zamówienie publiczne na roboty budowlane w zakresie usunięcia awarii systemu wentylacji i klimatyzacji spowodowanej pożarem w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym
Numer ogłoszenia: 242288 - 2013; data zamieszczenia: 24.06.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gdyńskie Centrum Innowacji Jednostka Budżetowa, Al. Zwycięstwa 96/98, 81-451 Gdynia, woj. pomorskie, tel. +48 58 735 11 25, faks +48 58 735 11 26.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie publiczne na roboty budowlane w zakresie usunięcia awarii systemu wentylacji i klimatyzacji spowodowanej pożarem w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z usunięciem awarii, spowodowanej pożarem, w pomieszczeniu rozdzielnicy niskiego napięcia (pom. G.57-TRAFOSTACJA), w zakresie poprawnego funkcjonowania klimatyzacji i wentylacji zgodnie ze stanem pierwotnym. Zakres prac w szczególności obejmuje: a.Odtworzenie klimatyzacji w pomieszczeniach G.57, oraz G.56 (pom. TRAFO) i G.58 (pom. TRAFO) zgodnie ze stanem pierwotnym, b.Z tym, iż Wykonawca wykona w pierwszej kolejności tymczasową klimatyzację w pomieszczeniu G.55, z elementów klimatyzacji z pomieszczenia G.-57 (wraz z wyprowadzeniem stosownych instalacji), a następnie na wezwanie Zamawiającego (gdy będzie to możliwe do wykonania), przełoży elementy klimatyzacji z pomieszczenia G.55 do G.57, przywracając stan z przed pożaru (montując zabezpieczenie instalacji klimatyzacji w pom. G.55 umożliwiającej w przyszłości zamontowanie klimatyzatora), c.Wykonanie napraw wentylacji oraz wymiana elementów uszkodzonych i/lub nie funkcjonujących w sposób właściwy w pomieszczeniach G.54, G.55, G.56, G.57, G.58 oraz inne czynności niezbędne dla właściwego zrealizowania przedmiotu umowy zgodnie ze stanem pierwotnym (projektem) i przedstawioną ofertą, wytycznymi Zamawiającego oraz w sposób zapewniający prawidłowe funkcjonowanie wentylacji i klimatyzacji.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.12.00 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.33.12.21 - Instalowanie urządzeń klimatyzacji częściowej powietrza 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 50.73.00.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących 50.50.00.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji pomp, zaworów, zaworów odcinających, pojemników metalowych i maszyn 71.31.54.10 - Kontrola systemu wentylacji .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.05.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe CREON Spółka z o.o, ul. Biwakowa 65, 80-299 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 81604,63 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 100373,70

  • Oferta z najniższą ceną: 100373,70 / Oferta z najwyższą ceną: 100373,70

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający zastosował tryb zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm., który mówi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Innymi słowy przesłanka uzasadniająca zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki będąca przedmiotem niniejszego zamówienia może być zastosowana jeżeli zachodzą łącznie następujące okoliczności: a) sytuacja jest wyjątkowa, b) sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, c) nie było możliwości przewidzenia zaistniałej sytuacji, d) wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, e) brak jest możliwości zachowania terminów dla innych trybów udzielenia zamówienia. Zarówno w literaturze przedmiotu jak i orzecznictwie istnieje przekonanie, iż aby zastosować przedmiotowy tryb zamówienia z wolnej ręki pomiędzy składowymi przywołanej przesłanki musi zachodzić związek przyczynowo - skutkowy oraz czasowy, zaś zdarzenie musi mieć charakter nieprzewidywalny. Jako przykładowe zdarzenia wywołujące konieczność czy też możliwość udzielenia zamówienia publicznego na podstawie przywołanej przesłanki podaje się w szczególności zjawiska losowe niezależne od woli i wiedzy zamawiającego jak np. klęska żywiołowa, katastrofa, awaria, nieprzewidziany wypadek. Zamawiający zastosował tryb zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 uPzp, w związku z wystąpieniem u Zamawiającego sytuacji wyjątkowej, nieprzewidywalnej, niezależnej od woli zamawiającego, a jednocześnie wymagającej podjęcia natychmiastowych działań bez możliwości jakiejkolwiek zwłoki. W nocy z 13 na 14 maja 2013r. doszło u Zamawiającego do pożaru. Pożar miał miejsce w garażu podziemnym obiektu , w pomieszczeniu głównej rozdzielni niskiego napięcia. W wyniku pożaru całkowitemu zniszczeniu uległo pomieszczenie wraz z wszystkimi urządzeniami. Wysoka temperatura oraz wyładowania elektryczne doprowadziły również najprawdopodobniej do naruszenia elementów konstrukcyjnych pomieszczenia. W skutek wysokiej temperatury uszkodzeniu uległy również transformatory znajdujące się w pomieszczeniach sąsiednich. W związku z uszkodzeniami przestały funkcjonować wszystkie systemy ochrony oraz systemy pozwalające na funkcjonowanie budynku tj. prąd, wentylacja, klimatyzacja, systemy pożarowe, tryskaczowe, DSO, windy, konieczne dla poprawnego i bezpiecznego funkcjonowania obiektu, w którym codziennie przebywa kilkaset osób. Niepodjęcie natychmiastowych działań w kierunku przywrócenia poprawnego funkcjonowania zniszczonych instalacji i urządzeń spowoduje bezpośrednie zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa oraz życia i zdrowia ludzi, przebywających w obiekcie, jak i dla całego obiektu. Natychmiastowa naprawa zniszczonych instalacji i urządzeń jest konieczna, gdyż jej niedziałanie powoduje, że w budynku nie ma prądu, a co za tym idzie w obiekcie nie funkcjonują żadne systemy. Nie ma wentylacji i klimatyzacji, co oznacza, że budynek, który jest cały ze szkła działa jak ogromna szklarnia. Wewnątrz dochodzi do bardzo wysokich temperatur przekraczających znacznie poziomy dopuszczalne dla znajdujących się tam materiałów i urządzeń. Znajdujące się wewnątrz elementy m. in. Wystawy interaktywne narażone są na działanie wysokiej temperatury, co grozi ich zniszczeniem. Ponadto w obiekcie znajdują się serwerownie, w których są umiejscowione serwery i inne urządzenia informatyczne wysokiej klasy, które również bez natychmiastowego przywrócenia zasilania mogą ulec zniszczeniu. Nie działa system pożarowy, tryskaczowy i DSO, co powoduje, że w sytuacji wystąpienia zagrożenia, wysoka temperatura, brak prądu, może dojść do kolejnego pożaru, który niestety ze względu na niedziałające systemy może nie zostać od razu wykryty. Ze względu na zakres szkód przywrócenie prawidłowo działających systemów wentylacji i klimatyzacji jest działaniem priorytetowym, nie mogącym oczekiwać na realizację oraz wymagający działania natychmiastowego. W chwili obecnej pomiędzy systemem zewnętrznym doprowadzającym zasilanie od dostawcy energii a instalacjami wewnętrznymi nastąpiła ogromna przerwa w postaci zniszczonego ,serca, systemu pozwalającego na podawanie energii na poszczególne systemy wewnętrzne. Innymi słowy dochodzące do obiektu zasilanie trafia w czarną dziurę i nie może być dalej przekazywane. Pilne odtworzenie zniszczonej sieci wentylacyjnej i klimatyzacji jest konieczne żeby móc wznowić prawidłowe działanie obiektu. Brak wentylacji i klimatyzacji w obiekcie, w którym znajdują się setki podmiotów może przełożyć się na poważne straty oraz roszczenia odszkodowawcze, które mogłyby znacznie przekroczyć koszty odtworzenia. Duża część firm zlokalizowanych w Parku Naukowo-Technologicznym opiera swoją działalność na wysoce zinformatyzowanych usługach serwerowych, które nie mogą być świadczone bez prawidłowo funkcjonującej serwerowni. Co istotne, mając na uwadze dużą liczbę laboratoriów biotechnologicznych, dłuższy brak prawidłowo działającej klimatyzacji w ich przypadku, może powodować zagrożenie epidemiologiczne. Nie usunięcie w trybie pilnym, natychmiastowym powstałej awarii grozi powstaniem u zamawiającego niewspółmiernie wysokich, dodatkowych szkód. Mając na uwadze skalę zniszczeń i rozwiązania projektowe, które umiejscowiły centrale sterujące zasilaniem kluczowych dla bezpieczeństwa obiektu systemów w pomieszczeniu, które uległo całkowitemu zniszczeniu, nie ma technicznej i prawnej możliwości ich bezpiecznego i poprawnego uruchomienia przed całkowitym odtworzeniem rozdzielni. Dodatkowo pełny zakres odtworzenia spalonych instalacji nie jest możliwy do zidentyfikowania w pełni na obecnym etapie. Zakres naprawy może ulec zmianie po demontażu uszkodzonych torów kablowych i wykonaniu pomiarów i badań efektywności poszczególnych instalacji. Zniszczenia dotyczą obiektu pełniącego szeroką funkcję tj. biurowo - wystawienniczo - konferencyjną, w którym znajduje się kilkaset biur oraz kilka przestrzeni wystawowych i konferencyjnych. Na co dzień pracuje w nim kilkadziesiąt firm oraz przebywa kilkaset osób, docelowo ponad tysiąc. Brak systemów wentylacyjnych i klimatyzacji przekładający się na brak funkcjonujących systemów bytowych i generuje istotne zagrożenia dla przebywania ludzi. Natomiast niesprawne systemy w tym PPOŻ stanowią ogromne ryzyko potencjalnego wystąpienia dodatkowych zdarzeń. Zamawiający ze względu na poważne zobowiązania finansowe wobec najemców nie ma możliwości dłuższego wyłączenia obiektu z użytkowania. Główną działalnością Zamawiającego jest wynajem powierzchni biurowych dla firm prowadzących działalność innowacyjną. Zamawiający z większością firm miał podpisane umowy wynajmu lokali w okresie ostatnich 30 dni, firmy poprzenosiły swoje siedziby z poprzednich lokalizacji, podały nowe adresy kontaktowe i nie miały możliwości powrotu na poprzednie lokalizacje. Dodatkowo kilkanaście nowych podmiotów oczekiwało na podpisanie umowy wynajmu lokalu, biura. Mając powyższe na uwadze niepodjęcie pilnych działań w kierunku usunięcia awarii może doprowadzić do strat w mieniu i strat finansowych wielokrotnie przekraczających koszty odtworzenia zniszczonych w pożarze elementów. Wobec zaistniałej sytuacji, uwzględniając wskazane powyżej zagrożenia dla bezpieczeństwa przebywających w obiekcie osób oraz pragnąc uniknąć dalszych poważnych uszkodzeń mienia jak i roszczeń odszkodowawczych od zlokalizowanych w PPNT podmiotów gospodarczych podjęto decyzję o zastosowaniu art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp i udzieleniu niezbędnych zamówień celem przywrócenia w jak najszybszym czasie stanu sprzed awarii. Natychmiastowość wykonania zamówień wynika z wyjątkowej i nieprzewidywalnej sytuacji, jaką był pożar rozdzielni. Należy zwrócić uwagę, że stosowanie innych trybów w tym konkurencyjnych wydłużyłoby okres trwania skutków awarii o czas niezbędny na udzielenie zamówienia. Zgodnie ze Sprawozdaniem Prezesa UZP o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych w 2011 roku, przeciętny czas trwania postępowania o wartości nie przekraczającej progów UE , ogłoszenia publikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych, liczony od daty publikacji ogłoszenia o zamówieniu do daty zawarcia umowy wskazanej w ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia, w roku 2011 wyniósł 31 dni (w 2010 - 33 dni, w 2009 - 37 dni, w 2008 - 36 dni, a w roku 2007 - 40 dni). W projekcie, Sprawozdania Prezesa UZP o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych w 2012 roku podano, że również w 2012 roku średni czas takiego postępowania wynosił 31 dni. Odroczenie wykonania zamówienia w czasie, w tym przypadku naraziłoby zarówno Zamawiającego, jak również osoby trzecie na ogromne straty finansowe, a jednocześnie stanowiłoby zagrożenie ich życia, zdrowia i bezpieczeństwa. Zamawiający musiał natychmiast podjąć działania zmierzające do usunięcia skutków zdarzenia, nie miał czasu na stosowanie procedur otwartych, co podyktowane było koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania podjęcia działań. Zamawiający zlecając zakres działań do wykonania kierował się koniecznością ograniczenia oraz zapobieżenia skutkom awarii, oraz zabezpieczenia najpilniejszych bieżących potrzeb zamawiającego. W przedmiotowym postępowaniu zachodzą wskazane w ustawie Pzp przesłanki, w związku z powyższym zastosowany tryb z wolnej ręki z art. 67 ust. 1 pkt 3 jest prawidłowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.