eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Badanie składu morfologicznego odpadów komunalnych pochodzących z wybranych gmin Regionu Centralnego województwa warmińsko-mazurskiego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-07-18

Olsztyn: Badanie składu morfologicznego odpadów komunalnych pochodzących z wybranych gmin Regionu Centralnego województwa warmińsko-mazurskiego
Numer ogłoszenia: 241940 - 2014; data zamieszczenia: 18.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością , ul. Sprzętowa 3, 10-467 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 715 08 20, faks 89 715 08 21.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgok.olsztyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Badanie składu morfologicznego odpadów komunalnych pochodzących z wybranych gmin Regionu Centralnego województwa warmińsko-mazurskiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania składu i właściwości zmieszanych odpadów komunalnych pochodzących z wybranych gmin Regionu Centralnego województwa warmińsko-mazurskiego. 2. Badania zostaną przeprowadzone dwa razy: a) w sezonie letnim - wrzesień 2014 r. b) w sezonie zimowo-wiosennym - kwiecień 2015 r. 3. Analiza składu morfologicznego będzie obejmować po 3 próbki z każdego wskazanego przez Zamawiającego środowiska wskazanego w ust. 5 poniżej, zlokalizowanego na terenie gmin Regionu Centralnego. 4. Miejsca przeprowadzenia badań: a) Gmina Miasto Olsztyn (gmina miejska) - materiał do badań należy pobrać z Olsztyńskiego Zakładu Komunalnego Sp. z o.o., ul. Lubelska 43 D, 10-410 Olsztyn; b) Miasto i Gmina Pisz (gmina miejsko-wiejska) - materiał do badań należy pobrać z Firmy: Skup-Sprzedaż Hurtowa Opakowań Wtórnych DBAJ Marta Prychodko, ul. Spółdzielcza 3, 12-140 Świętajno c) Gmina Świętajno (gmina wiejska) - materiał do badań należy pobrać z MZKPOK (Międzygminny Zakład Kompleksowego Przerobu Odpadów Komunalnych) Sękity Sp. z o.o., Kolonia 14, 11-230 Bisztynek. 5. Badania należy przeprowadzić z uwzględnieniem następujących środowisk: a) Gmina Miasto Olsztyn: zabudowa jednorodzinna, zabudowa wielorodzinna niska, zabudowa wielorodzinna wysoka, Stare Miasto, infrastruktura. b) Miasto i Gmina Pisz: zabudowa wielorodzinna, zabudowa wiejska, nfrastruktura. c) Gmina Świętajno: zabudowa wiejska. 6. Próbki do badań Wykonawca zobowiązany będzie pobierać z pojazdów przywożących odpady komunalne, z uwzględnieniem środowisk wskazanych w pkt. 5. 7. Zamawiający informuje, że istnieje możliwość zmiany miejsca przeprowadzenia badań (poboru próbek). Będzie to zależne od wyników rozstrzygnięć przetargów na odbiór odpadów we wskazanych gminach. 8. Wykonawca w ramach niniejszej umowy wykona: 8.1. Badanie ilościowe odpadów, w których należy wyznaczyć: a) Całkowitą masę odpadów wytwarzanych na danym obszarze; b) Objętościowy wskaźnik nagromadzenia odpadów; c) Gęstość nasypową odpadów; d) Wskaźnik nagromadzenia. 8.2. Badania jakościowe odpadów wykonywane na próbkach o wadze 100 kg będą obejmowały: a) Badania składu frakcyjnego (analiza sitowa) z podziałem na 4 frakcje ziarnowe: frakcja drobna < 10 mm, frakcja średnia 10 - 40 mm, frakcja gruba 40 - 100 mm, odsiew > 100 mm. b) Badania morfologii odpadów (składu materiałowego) należy przeprowadzić zgodnie z normą PN-93/Z-15006 Odpady komunalne stałe. Oznaczenie składu morfologicznego. 8.3. Analizę porównawczą zebranych badań z sezonu letniego i zimowo-wiosennego wynikami badań przeprowadzonych ujętych w studium wykonalności Projektu System zagospodarowania odpadów komunalnych w Olsztynie. Budowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów. Wyniki tej analizy zostaną przedstawione Zamawiającemu w Raporcie porównawczym. Raport ten Wykonawca dostarczy Zamawiającemu razem z Raportem częściowym dotyczącym sezonu zimowo-wiosennego. 9. Analiza podstawowa musi obejmować: 9.1. Analizę sitową; 9.2. Badanie morfologii odpadów komunalnych z podziałem na główne frakcje materiałowe: odpady kuchenne ulegające biodegradacji, domowe odpady organiczne pochodzenia roślinnego i zwierzęcego; odpady zielone; papier i tektura (nieopakowaniowe); opakowania z tektury i papieru; opakowania wielomateriałowe; tworzywa sztuczne nieopakowaniowe; opakowania z tworzyw sztucznych; tekstylia; szkło nieopakowaniowe; opakowania ze szkła; opakowania z blachy stalowej; opakowania z aluminium; metale; odpady mineralne powyżej 10 mm ; drewno i materiały drewnopodobne; opakowania z drewna; frakcja 0-10 mm ; odpady budowlane; odpady wielkogabarytowe; inne odpady . 9.3. Badania chemiczne w wyselekcjonowanych frakcjach ziarnowych oraz w surowych odpadach zmieszanych: wilgotność, zawartość części palnych i niepalnych, ciepło spalania, wartość opałowa odpadów, zawartość składników nawozowych, metali ciężkich (kadm, chrom, miedź, rtęć, ołów, cynk), chloru i siarki. 10. Analizę podstawową odpadów komunalnych Wykonawca przeprowadzi we wskazanych miesiącach jeden raz w sezonie letnim i jeden raz w sezonie zimowo-wiosennym. Wyniki badań w postaci Raportów (dwa Raporty częściowe) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu po upływie maksymalnie 5 tygodni od pobrania prób odpadów do badań. Raport porównawczy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wraz z Raportem częściowym za sezon zimowo-wiosenny. 11. Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia zastrzega sobie prawo do nadzorowania prac Wykonawcy na etapie pobierania próbek do analizy. 12. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu przedmiot zamówienia w 3 egzemplarzach w wersji drukowanej i w 1 egzemplarzu wersji elektronicznej. 13. Opis przedmiotu zamówienia zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 2151/2003 z 16 grudnia 2003 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 79.72.30.00-8 Usługi analizy odpadów 73.11.10.00-3 Laboratoryjne usługi badawcze 71.63.20.00 -7 Techniczne usługi badawcze.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.72.30.00-8, 73.11.10.00-3, 71.63.20.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 10.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1Wadium Każdy Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest zabezpieczyć ją wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca wykazał, że: 1.2.1. należycie wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie, co najmniej jedną (1) usługę polegającą na badaniu ilości i struktury (składu morfologicznego) odpadów komunalnych wykonaną w aglomeracji: 1.2.1.1. miejskiej o liczbie ludności minimum 150 000 mieszkańców, 1.2.1.2. wiejskiej, 1.2.1.3. wiejsko-miejskiej, i obejmującą łącznie badanie odpadów komunalnych z zabudowy mieszkaniowej, jak i z obiektów infrastruktury (w szczególności: przedsiębiorstw, placówek handlowych, oświatowych, gastronomicznych, cmentarzy, ogródków). 1.2.2. Zamawiający uzna, że Wykonawca wykazał spełnianie minimalnego warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia (opisanego w ust. 1.2.1 pkt 1.2.1.1. - 1.2.1.3.), jeżeli Wykonawca wykaże się: 1.2.2.1. łącznie doświadczeniem opisanym w ust. 1.2.1 w punktach 1.2.1.1., 1.2.1.2., 1.2.1.3. powyżej (jedno zamówienie/ umowa obejmująca wszystkie wskazane wyżej aglomeracje), lub 1.2.2.2. doświadczeniem wykonania trzech odrębnych zamówień/umów opisanych w ust. 1.2.1. w punktach 1.2.1.1., 1.2.1.2., 1.2.1.3. powyżej. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 4.1. Zamawiający będzie oceniał spełnianie minimalnych warunków udziału w postępowaniu w celu zweryfikowania zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia. Spełnienie przez Wykonawcę minimalnych warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający uzna za właściwe wykazanie zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia i oceni pozytywnie. 4.2. Ocena będzie dokonywana na podstawie wymaganych przez Zamawiającego i załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w Rozdziale III.4) Ogłoszenia o zamówieniu. 4.3. Z dokumentów i oświadczeń musi wynikać, że Wykonawca spełnia minimalne warunki udziału w postępowaniu na dzień składania ofert. 4.4. Jeżeli Wykonawca nie wykaże odpowiedniego (wymaganego przez Zamawiającego) poziomu wiedzy i doświadczenia, wskazującego na jego zdolność do należytego wykonania udzielanego zamówienia, a więc nie wykaże spełniania warunków udziału w postępowaniu opisanych przez Zamawiającego, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy PZP. 4.5. Na potwierdzenie spełniania minimalnych warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, Zamawiający żąda dokumentów określonych w Rozdziale III.4) Ogłoszenia o zamówieniu.). Zamawiający wykluczy z postępowania (po wyczerpaniu trybu określonego w art. 26 ust. 3 ustawy PZP) Wykonawców, którzy nie wykazali w wystarczający sposób spełnienia minimalnych warunków udziału w postępowaniu, a tym samym negatywnie została oceniona ich zdolność do należytego wykonania zamówienia. 4.6. Ponadto, jeżeli Wykonawca wykaże, że spełnia warunki udziału w postępowaniu, polegając na zasobach innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków, a nie udowodni, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi na czas realizacji zamówienia, Zamawiający również wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, w oparciu o przesłankę zawartą w art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy PZP.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Z ww. zobowiązania musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca będzie faktycznie dysponował zasobami podmiotu trzeciego na etapie realizacji zamówienia i że ten podmiot trzeci będzie brał udział w realizacji zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany umowy 1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w szczególności w następujących przypadkach: 1.1. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy; 1.2. siła wyższa, 1.3. sytuacje, których nie można było przewidzieć przy dołożeniu należytej staranności, 1.4. sytuacje niezależne od Stron umowy, 1.5. rozwiązania Umowy/umów z podwykonawcą/podwykonawcami, 1.6. zmiana miejsca, do którego będą dostarczane odpady w gminach objętych przeprowadzaniem badań (w konsekwencji rozstrzygnięć postępowań przetargowych na odbiór odpadów). 2. Zamawiający przewiduje, że zmiany Umowy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia mogą dotyczyć w szczególności: 2.1. zmiany w zakresie podwykonawstwa: zmiana podwykonawcy, wprowadzenie podwykonawstwa, rezygnacja z podwykonawstwa, przy czym: jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 (Rozdział V IDW), Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia. 2.2. zmian terminu realizacji Umowy, 2.3. zmiany miejsca przeprowadzenia badań (poboru próbek). 2.4. zmiana Umowy w zakresie poprawienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści Umowy. 3. Wszystkie zmiany niniejszej Umowy wymagają akceptacji Zamawiającego oraz zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zgok.olsztyn.pl/zamowienia.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. ul. Sprzętowa 3, 10-467 Olsztyn Polska.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.08.2014 godzina 11:15, miejsce: Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. ul. Sprzętowa 3, 10-467 Olsztyn, pokój nr 23 Polska.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Postępowanie jest prowadzone w ramach Projektu pn. System zagospodarowania odpadów komunalnych w Olsztynie. Budowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów, który uzyskał pozytywną decyzję Komisji Europejskiej w zakresie współfinansowania ze środków pochodzących z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 2. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 5. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 6. Zamawiający nie dopuszcza i nie przewiduje składania ofert wariantowych. 7. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej w niniejszym postępowaniu o zamówienie publiczne..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.