eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › DOSTAWA SPRZĘTU INFORMATYKI I OPROGRAMOWANIA

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-11-15

Warszawa: DOSTAWA SPRZĘTU INFORMATYKI I OPROGRAMOWANIA
Numer ogłoszenia: 241903 - 2012; data zamieszczenia: 15.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Oddział Zabezpieczenia Żandarmerii Wojskowej , ul. Jana Ostroroga 35, 01-163 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 685 32 47, faks 22 685 30 70.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zw.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka wojskowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA SPRZĘTU INFORMATYKI I OPROGRAMOWANIA.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: DOSTAWA SPRZĘTU INFORMATYKI I OPROGRAMOWANIA ZADANIE NR 1 1.Switch 8 portów szt. 10 2.Switch 24 porty szt. 1 3.Karta diagnostyczna BIOS PCI/ISA/LPT+USB szt. 1 4.Adapter USB-IDE 3,5cala, 2,5cala, SATA, ATA dysk szt. 1 5.Patchcord światłowodowy SC/S.C. (1m.) szt. 10 6.Zasilacz UPS szt. 7 7.Router szt. 1 8.Fax szt. 4 Komplet materiałów eksploatacyjnych kpl. 4 9.Uchwyt do monitorów szt. 4 10.Tester kabli sieciowych szt. 2 11.Przetwornica napięciowa szt. 20 12.Drukarka do zdjęć szt. 2 Komplet materiałów eksploatacyjnych kpl. 4 13.Drukarka kart chipowych szt. 1 14.Dysk twardy wewnętrzny 500GB szt. 2 15.Pamięć przenośna 2GB szt. 15 16.Pamięć przenośna 4GB szt. 15 17.Modem USB szt. 50 18.Klawiatura szt. 2 19.Kensington LOCK szt. 15 20.Skaner rolkowy szt. 3 21.Skaner płaski szt. 1 22.Wkrętak akumulatorowy szt. 2 23.Zaciskarka 8P/6P/4P szt. 4 24.Zestaw wkrętaków precyzyjnych szt. 5 25.Oprogramowanie Microsoft Office szt. 6 26.Oprogramowanie do obróbki zdjęć/grafiki szt. 2 27.Zasilacz ATX szt. 2 28.Kieszeń na dyski ATA/SATA szt. 3 29.Listwy zasilające szt. 22 30.Pamięć do laptopa szt. 2 31.Multimetr szt. 1 32.Lutownica szt. 1 materiały eksploatacyjne do lutownicy kpl. 2 33.Przedłużacz USB (2 m.) szt. 30 34.Nóż krosowniczy szt. 2 ZADANIE NR 2 1.Kabel UTP kat.6 (305m.) szt. 3 2.Kabel VGA (D-SUB 15) (20m.) szt. 1 3.Kabel HDMI (20m.) szt. 1 4.Kabel typu skrętka kat. 6 ekranowany (305m) szt. 1 5.Pasta termoprzewodząca szt. 10 6.Płyta DVD-R 1,4 GB szt. 800 7.Płyta DVD-RW 1,4 GB szt. 200 8.Płyta DVD-R 4,7 GB szt. 400 9.Płyta DVD-RW 4,7 GB szt. 400 10.Sprężone powietrze szt. 40 11.Środek do czyszczenia LCD szt. 20 12.Środek do czyszczenia plastików szt. 20 13.Płyn kontakt szt. 5 14.Materiały eksploatacyjne do drukarki etykiet kpl. 1 15.Śruby do szafy RACK op/100 4 16.Osłona wtyku RJ 45 (czerwona, zielona, niebieska) szt. 900 17.Końcówki RJ 11 szt. 200 18.Końcówki RJ 9 szt. 200 19.Końcówki RJ 45 szt. 1 000 ZADANIE NR 3 1.Dysk sieciowy NAS szt. 1 2.Ebook reader szt. 1 3.Urządzenie wielofunkcyjne szt. 2 Materiały eksploatacyjne kpl. 1 4.Drukarka laserowa monochromatyczna A4 szt. 3 Komplet materiałów eksploatacyjnych kpl. 3 5.Drukarka laserowa kolorowa A4 szt. 2 Komplet materiałów eksploatacyjnych kpl. 2 6.Drukarka do laptopa szt. 1 Komplet materiałów eksploatacyjnych kpl. 1 7.Tablet szt. 26.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.30.00-5, 30.21.60.00-6, 30.23.10.00-7, 30.23.20.00-4, 30.23.40.00-8, 30.23.60.00-2, 30.23.70.00-9, 32.42.00.00-3, 48.70.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium. 2.Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3.400,00 zł dla całości zamówienia, w tym: dla zadania nr 1 1.400,00 zł dla zadania nr 2 wadium nie jest wymagane dla zadania nr 3 2.000,00 zł 3.Wadium może być wniesione w: 3.1.pieniądzu, 3.2.poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.3. gwarancjach bankowych, 3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824). 4.Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku NBP O/O Warszawa, nr rachunku 98 1010 1010 0135 5013 9120 0000 z dopiskiem na przelewie: Wadium RZP/51/PN/S/2012 O terminie wniesienia wadium, decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 5.Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 5.1.pieniężnej dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty, 5.2.innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w Oddziale Zabezpieczenia Żandarmerii Wojskowej, Pion Głównego Księgowego, ul. Ostroroga 35, budynek nr 1, pokój nr 244, przed terminem składania ofert. 6.Z treści gwarancji, poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy PZP. 7.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8.Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, minimum 1 (jedną) dostawę, odpowiadającą swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączy dokumenty potwierdzające, że dostawa ta została wykonana lub jest wykonywana należycie, np. referencje. Wartość każdej (pojedynczej) dostawy winna być nie mniejsza niż: dla zadania nr 1 - 60.000,00 zł dla zadania nr 2 - 9.000,00 zł dla zadania nr 3 - 81.000,00 zł

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 150. 000,00 zł w tym: dla zadania nr 1 - 60.000,00 zł dla zadania nr 2 - 9.000,00 zł dla zadania nr 3 - 81.000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Zgodnie z art. 25 ust.1, pkt.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2010 r., Nr 113, poz. 759, ze zm.), Wykonawca winien przedłożyć oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, do oferty należy załączyć niżej wymienione dokumenty, odpowiednio do artykułów według Opisu przedmiotu zamówienia (zał. Nr 1 do SIWZ): 1. Oświadczenie o spełnieniu minimalnych wymaganych parametrów specyfikacji sprzętu. 2. Kartę katalogową oferowanego zasilacza awaryjnego UPS. 3. Oświadczenie lub wydruk o spełnieniu wymogów normy Energy Star 5.0. dla oferowanych komputerów i drukarek 4. Wydruk karty gwarancyjnej podpisanej przez producenta lub dostawcę dla każdego egzemplarza sprzętu 5. Certyfikat ISO 9001:2008 na świadczenie usług serwisowych oraz autoryzacja producenta drukarek dla firmy serwisującej 6. Oświadczenie producenta sprzętu lub jego autoryzowanego przedstawiciela w Polsce, że w przypadku nie wywiązywania się z obowiązków gwarancyjnych oferenta lub firmy serwisującej, przejmie na siebie wszelkie zobowiązania związane z serwisem drukarek. 7. Certyfikat ISO 9001:2008 producenta oferowanych drukarek 8. Certyfikat ISO 140001:2004 producenta oferowanych drukarek

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ustawy Pzp, w przypadkach niezależnych od Zamawiającego, zastrzega się dokonanie zmian treści umowy w zakresie: 1.terminu zawarcia umowy; 2.zmiany miejsca świadczenia; 3.z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego; 4.z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron. Wszelkie zmiany dotyczące treści umowy dokonywane będą w formie aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zw.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Oddział Zabezpieczenia Żandarmerii Wojskowej 01-163 Warszawa, ul. Ostroroga 35.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Oddział Zabezpieczenia Żandarmerii Wojskowej 01-163 Warszawa, ul. Ostroroga 35, kancelaria jawna Zamawiającego - budynek nr 18, pokój nr 126.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Sprzęt związany z komputerami.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 1 - Sprzęt związany z komputerami 1.Switch 8 portów szt. 10 2.Switch 24 porty szt. 1 3.Karta diagnostyczna BIOS PCI/ISA/LPT+USB szt. 1 4.Adapter USB-IDE 3,5 cala, 2,5 cala, SATA, ATA dysk szt. 1 5.Patchcord światłowodowy SC/S.C. (1m.) szt. 10 6.Zasilacz UPS szt. 7 7.Router szt. 1 8.Fax szt. 4 Komplet materiałów eksploatacyjnych kpl. 4 9.Uchwyt do monitorów szt. 4 10.Tester kabli sieciowych szt. 2 11.Przetwornica napięciowa szt. 20 12.Drukarka do zdjęć szt. 2 Komplet materiałów eksploatacyjnych kpl. 4 13.Drukarka kart chipowych szt. 1 14.Dysk twardy wewnętrzny 500GB szt. 2 15.Pamięć przenośna 2GB szt. 15 16.Pamięć przenośna 4GB szt. 15 17.Modem USB szt. 50 18.Klawiatura szt. 2 19.Kensington LOCK szt. 15 20.Skaner rolkowy szt. 3 21.Skaner płaski szt. 1 22.Wkrętak akumulatorowy szt. 2 23.Zaciskarka 8P/6P/4P szt. 4 24.Zestaw wkrętaków precyzyjnych szt. 5 25.Oprogramowanie Microsoft Office szt. 6 26.Oprogramowanie do obróbki zdjęć/grafiki szt. 2 27.Zasilacz ATX szt. 2 28.Kieszeń na dyski ATA/SATA szt. 3 29.Listwy zasilające szt. 22 30.Pamięć do laptopa szt. 2 31.Multimetr szt. 1 32.Lutownica szt. 1 materiały eksploatacyjne do lutownicy kpl. 2 33.Przedłużacz USB (2 m.) szt. 30 34.Nóż krosowniczy szt. 2.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.60.00-6, 32.42.00.00-3, 30.23.40.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Części, akcesoria i wyroby do komputerów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 2 - Części, akcesoria i wyroby do komputerów 1.Kabel UTP kat.6 (305m.) szt. 3 2.Kabel VGA (D-SUB 15) (20m.) szt. 1 3.Kabel HDMI (20m.) szt. 1 4.Kabel typu skrętka kat. 6 ekranowany (305m) szt. 1 5.Pasta termoprzewodząca szt. 10 6.Płyta DVD-R 1,4 GB szt. 800 7.Płyta DVD-RW 1,4 GB szt. 200 8.Płyta DVD-R 4,7 GB szt. 400 9.Płyta DVD-RW 4,7 GB szt. 400 10.Sprężone powietrze szt. 40 11.Środek do czyszczenia LCD szt. 20 12.Środek do czyszczenia plastików szt. 20 13.Płyn kontakt szt. 5 14.Materiały eksploatacyjne do drukarki etykiet kpl. 1 15.Śruby do szafy RACK op/100 4 16.Osłona wtyku RJ 45 (czerwona, zielona, niebieska) szt. 900 17.Końcówki RJ 11 szt. 200 18.Końcówki RJ 9 szt. 200 19.Końcówki RJ 45 szt. 1 000.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.70.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Sprzęt peryferyjny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 3 Sprzęt peryferyjny 1.Dysk sieciowy NAS szt. 1 2.Ebook reader szt. 1 3.Urządzenie wielofunkcyjne szt. 2 Materiały eksploatacyjne kpl. 1 4.Drukarka laserowa monochromatyczna A4 szt. 3 Komplet materiałów eksploatacyjnych kpl. 3 5.Drukarka laserowa kolorowa A4 szt. 2 Komplet materiałów eksploatacyjnych kpl. 2 6.Drukarka do laptopa szt. 1 Komplet materiałów eksploatacyjnych kpl. 1 7.Tablet szt. 26.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.60.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.