eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Doradztwo prawne i reprezentacja prawna przy prowadzeniu postępowań realizowanych w ramach projektów Programu e-Podatki tj.e-Deklaracje2, e-Podatki, e-Rejestracja

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-08-11

Warszawa: Doradztwo prawne i reprezentacja prawna przy prowadzeniu postępowań realizowanych w ramach projektów Programu e-Podatki tj.: e-Deklaracje2, e-Podatki, e-Rejestracja
Numer ogłoszenia: 241696 - 2011; data zamieszczenia: 11.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Finansów, Departament Finansów Resortu, FR4 , ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 694 33 00, faks 22 694 52 68.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mf.gov.l

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Doradztwo prawne i reprezentacja prawna przy prowadzeniu postępowań realizowanych w ramach projektów Programu e-Podatki tj.: e-Deklaracje2, e-Podatki, e-Rejestracja.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze polegające na doradztwie w zakresie zgodnego z przepisami Ustawy prawo zamówień publicznych przygotowania i przeprowadzenia dwóch postępowań o udzielenie zamówienia publicznego realizowanych w ramach Programu e-Podatki, w skład którego wchodzą projekty: e-Deklaracje 2, e-Podatki i e-Rejestracja (http:www.epodatki.gov.pl), a także reprezentacji Zamawiającego w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz postępowaniach skargowych przed sądami okręgowymi w zakresie wynikającym z toku dwóch postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, objętych usługą doradztwa. Założenia do postępowań, o których mowa w ust. 1: 1) postępowanie na dostawę komponentów, budowę i wdrożenie systemów informacyjnych administracji podatkowej: a) termin ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia: II półrocze 2011 r. (termin może ulec przesunięciu o nie więcej niż 12 miesięcy) b) tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony, c) wartość zamówienia: ok. 300 mln zł d) Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi ok. 800 stron wraz z opisem produktów specjalistycznych. 2) postępowanie na wsparcie w zakresie sterowania i nadzoru projektów oraz dostosowania wybranych systemów: a) termin ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia: II półrocze 2011 r. (termin może ulec przesunięciu o nie więcej niż 12 miesięcy), b) przewidywany tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony, c) wartość zamówienia: ok. 5 mln zł, d) trwają prace nad Opisem Przedmiotu Zamówienia. 2. Zakres usług prawniczych będzie obejmował w szczególności: a) weryfikację Opisu Przedmiotu Zamówienia, b) weryfikację warunków udziału w postępowaniu, c) weryfikację kryteriów oceny ofert, d) weryfikację wzoru umowy lub istotnych postanowień umowy, e) weryfikację Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie innych postanowień w celu zapewnienia zgodności treści i postanowień SIWZ z przepisami Ustawy Prawo zamówień publicznych, f) przygotowanie projektów umów z Wykonawcami. g) uczestnictwo w czynnościach oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz czynności badania i oceny ofert, w tym w szczególności weryfikacja formalna ofert oraz ocena spełniania wymagań w zakresie Opisu Przedmiotu Zamówienia, h) weryfikację projektów odpowiedzi na pytania do ogłoszenia o zamówieniu i do SIWZ, przygotowywanie projektów modyfikacji treści SIWZ, w tym projektów zmian Opisu Przedmiotu zamówienia i istotnych postanowień umowy lub wzoru umowy, i) opiniowanie i wspólne z Zamawiającym wypracowywanie projektów rozstrzygnięć podejmowanych przez Zamawiającego w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod kątem ich zgodności z przepisami Ustawy prawo zamówień ublicznych w celu zapewnienia skutecznego i sprawnego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, j) sporządzanie ekspertyz, analiz i opinii w zakresie przygotowania i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia (w łącznej liczbie maksymalnie 10 tego typu opracowań), których zakres nie pokrywa się z wcześniej zdefiniowanymi czynnościami w toku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, k) rekomendacja decyzji oraz opiniowanie decyzji podejmowanych przez Zamawiającego w postępowaniu pod kątem ich zgodności z przepisami Ustawy prawo zamówień ublicznych , l) sporządzanie odpowiedzi na odwołania wniesione przez wykonawców w postępowaniu oraz opracowanie stanowiska w sprawie odwołania, m) reprezentowanie Zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą, n) reprezentowanie Zamawiającego przed Sądem Okręgowym. 3. W ramach postępowania na dostawę komponentów, budowę i wdrożenie systemów informacyjnych administracji podatkowej, o którym mowa w ust. 1 pkt 1), prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego umowa będzie realizowana w następujących etapach: 1) etap I a) weryfikacja Opisu Przedmiotu Zamówienia, b) weryfikacja wymagań, jakie muszą spełniać Wykonawcy, c) weryfikacja kryteriów oceny ofert, d) końcowa weryfikacja Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, e) przygotowanie projektu umowy z Wykonawcą. 2) etap II a) weryfikacja odpowiedzi na pytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i propozycji jej zmian, b) rekomendacja decyzji oraz opiniowanie decyzji podejmowanych w postępowaniach przez Zamawiającego pod kątem ich zgodności z obowiązującymi przepisami, 3) etap III a) uczestnictwo w ocenie ofert, w tym w szczególności weryfikacja formalna ofert oraz ocena spełniania wymagań w zakresie Opisu Przedmiotu Zamówienia. b) rekomendacja decyzji oraz opiniowanie decyzji podejmowanych w postępowaniach przez Zamawiającego pod kątem ich zgodności z obowiązującymi przepisami 4. W ramach postępowania na wsparcie w zakresie sterowania i nadzoru projektów oraz dostosowania wybranych systemów, o którym mowa ust. 1 pkt 2), prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego umowa, będzie realizowana w następujących etapach: 1) etap I a) weryfikacja Opisu Przedmiotu Zamówienia, b) weryfikacja wymagań, jakie muszą spełniać Wykonawcy, c) weryfikacja kryteriów oceny ofert, d) końcowa weryfikacja Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, e) przygotowanie projektu umowy z Wykonawcą. 2) etap II a) weryfikacja odpowiedzi na pytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i propozycji jej zmian, b) rekomendacja decyzji oraz opiniowanie decyzji podejmowanych w postępowaniach przez Zamawiającego pod kątem ich zgodności z obowiązującymi przepisami, 3) etap III a) uczestnictwo w ocenie ofert, w tym w szczególności weryfikacja formalna ofert oraz ocena spełniania wymagań w zakresie Opisu Przedmiotu Zamówienia. b) rekomendacja decyzji oraz opiniowanie decyzji podejmowanych w postępowaniach przez Zamawiającego pod kątem ich zgodności z obowiązującymi przepisami 5. Dodatkowo, niezależnie od etapu postępowań zakres usług prawniczych obejmuje: 1) sporządzanie ekspertyz, analiz i opinii dotyczących przygotowania i prowadzenia postępowań (w łącznej liczbie maksymalnie 10 tego typu opracowań), których zakres nie pokrywa się z wymienionymi wyżej czynnościami w toku postępowania 2) opracowanie stanowiska w sprawie odwołań wnoszonych przez Wykonawców w postępowaniu oraz sporządzanie odpowiedzi na odwołania, 3) reprezentowanie Zamawiającego przed Krajowa Izbą Odwoławczą oraz Sądem okręgowym.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże się wykonaniem, w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składana ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w ramach jednej lub wielu umów, usług polegających na: 1) świadczeniu na rzecz zamawiającego w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, pomocy prawnej obejmującej co najmniej doradztwo w zakresie stosowania przepisów dotyczących obszaru zamówień publicznych, o łącznej wartości nie mniejszej niż 50 000 zł brutto za okres 12 miesięcy, 2) zapewnieniu wsparcia prawnego zamawiającemu w zakresie co najmniej 3 (trzech) postępowań o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonych według ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) o szacunkowej wartości równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których uzależniony jest obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, polegającego co najmniej na: opracowaniu formalnym i opiniowaniu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ); zapewnieniu wsparcia w zakresie udzielania wyjaśnień dotyczących treści SIWZ, a także w zakresie zmian treści SIWZ oraz na etapie badania i oceny ofert, w tym poprzez przygotowanie projektów pism, wezwań, rozstrzygnięć itp., 3) świadczeniu usługi reprezentacji prawnej zamawiającego lub wykonawcy przed Krajową Izbą Odwoławczą obejmujących co najmniej 20 skutecznych reprezentacji zakończonych uzyskaniem przez pełnomocnika w orzeczeniu KIO rozstrzygnięć zgodnych z interesem reprezentowanej przez pełnomocnika strony (uwzględnienie odwołania, oddalenie odwołania lub odrzucenie odwołania), w tym przygotowywania projektów pism na potrzeby postępowania odwoławczego, 4) świadczeniu usługi reprezentacji prawnej zamawiającego lub wykonawcy przed Sądem Okręgowym w sprawie skargi na orzeczenie Zespołu Arbitrów UZP lub Krajowej Izby Odwoławczej, obejmującej co najmniej 2 (dwie) skuteczne reprezentacje tj. uzyskanie przez pełnomocnika w wyroku Sądu Okręgowego rozstrzygnięć zgodnych z interesem reprezentowanej przez pełnomocnika strony, w tym przygotowywania projektów pism procesowych w toku postępowania skargowego przed Sądem Okręgowym

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami, które będą miały uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, o następującym wykształceniu, kwalifikacjach i doświadczeniu: 1) co najmniej dwie osoby z wykształceniem prawniczym posiadające co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w stosowaniu przepisów o zamówieniach publicznych, w którym do zakresu obowiązków należało udzielanie konsultacji prawnych dla zamawiających z zakresu zamówień publicznych, 2) co najmniej jedna osoba, która co najmniej 10-krotnie występowała jako pełnomocnik zamawiającego lub wykonawcy w postępowaniach przed Krajową Izbą Odwoławczą uzyskując rozstrzygnięcia zgodne z interesem reprezentowanej strony 3) co najmniej jedna osoba posiadająca tytuł zawodowy adwokata lub radcy prawnego która co najmniej 2-krotnie występowała jako pełnomocnik zamawiającego lub wykonawcy przed sądem okręgowym w sprawie skargi na orzeczenie Zespołu Arbitrów UZP lub Krajowej Izby Odwoławczej uzyskując rozstrzygnięcia zgodne z interesem reprezentowanej strony.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże się posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości 50 000 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych),

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Doświadczenie - 20

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w następujących okolicznościach: 1) w uzasadnionym przypadku (np. konieczności wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę komponentów, budowę i wdrożenie systemów informacyjnych administracji podatkowej, przed zakończeniem postępowania na usługi prawnicze), Zamawiający może zmniejszyć wynagrodzenie Wykonawcy o niezrealizowany etap lub etapy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę komponentów, budowę i wdrożenie systemów informacyjnych administracji podatkowej 2) zamiana którejkolwiek z osób, wyznaczonych przez Wykonawcę w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, na inne może nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego przy czym nowa osoba musi posiadać kwalifikacje i doświadczenie co najmniej takie same jakie posiada osoba, którą zastępuje i zgodne z profilem funkcji, jaką będzie wypełniała 2. Wprowadzenie zmian postanowień Umowy wymaga: 1) zgodnej woli stron, 2) zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mf.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ministerstwo Finansów, ul. Świetokrzyska 12, 00-916 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.08.2011 godzina 12:00, miejsce: Ministerstwo Finansów, ul. Świetokrzyska 12, 00-916 Warszawa, pok. 1330.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Postępowanie prowadzone jest w ramach programu e-Podatki, w tym projektów: e-Deklaracje 2, e-Podatki i e-Rejestracja, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Unii Europejskiej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.