eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sława › Budowa platformy widokowej, wiaty i modernizacja ścieżek edukacyjnych oraz utworzenie multimedialnego punktu edukacyjnego Z NATURĄ ZA PAN BRAT w ramach projektu Budowa i modernizacja systemu ścieżek turystycznych w Nadleśnictwie Sława Śląska dla zabezpieczenia obszarów Natura 2000.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-11-20

Sława: Budowa platformy widokowej, wiaty i modernizacja ścieżek edukacyjnych oraz utworzenie multimedialnego punktu edukacyjnego Z NATURĄ ZA PAN BRAT w ramach projektu Budowa i modernizacja systemu ścieżek turystycznych w Nadleśnictwie Sława Śląska dla zabezpieczenia obszarów Natura 2000.
Numer ogłoszenia: 241515 - 2014; data zamieszczenia: 20.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Sława Śląska , ul. Niewidziajły 1a, 67-410 Sława, woj. lubuskie, tel. 068 3566229, faks 068 3566229.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.slawaslaska.zielonagora.lasy.gov.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Lasy Państwowe.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa platformy widokowej, wiaty i modernizacja ścieżek edukacyjnych oraz utworzenie multimedialnego punktu edukacyjnego Z NATURĄ ZA PAN BRAT w ramach projektu Budowa i modernizacja systemu ścieżek turystycznych w Nadleśnictwie Sława Śląska dla zabezpieczenia obszarów Natura 2000..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Budowa platformy widokowej Ptasi Raj W ramach wskazanego zadania przewidziana jest budowa platformy widokowej w punkcie widokowym Ptasi Raj oraz zakup i montaż dwóch tablic edukacyjnych o wymiarach 100 x 150 cm. Platforma ma być typu otwartego o konstrukcji drewnianej z drewna sosnowego lub świerkowego, klasy C30. Projektowana platforma ma mieć kształt prostokąta o wymiarach 7x 5 m o łącznej powierzchni 35 m2. Szczegółowy zakres prac określa dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące odpowiednio Załączniki nr 14 i nr 17 do SIWZ. 2. Budowa Wiaty Turystycznej Na Polanie Rekreacyjnej Świętobór W ramach wskazanego zadania przewidziana jest budowa drewnianej wiaty turystycznej wraz z wyposażeniem - 7 ławostołów, przygotowanie miejsca na ognisko na zewnątrz wiaty wraz z ławki - szt. 6 na około ogniska oraz zakup i montaż 10 tablic edukacyjnych o wymiarach 100 x 150 cm, 10 koszy na śmieci i 2 zestawów ław drewnianych wraz ze stolikiem z zadaszeniem. Szczegółowy zakres prac określa dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące odpowiednio Załączniki nr 15 i nr 17 do SIWZ. 3. Budowa wiaty edukacyjnej wraz z wyposażeniem na terenie siedziby Nadleśnictwa Sława Śląska W ramach wskazanego zadania przewidziana jest budowa drewnianej wiaty wraz z wyposażeniem - paleniskiem z przewodem kominowym, 4 ławostołów, 8 ławek oraz 3 drewnianych podwójnych pergoli. Drewniana wiata dydaktyczna będzie wchodziła w skład ścieżki edukacyjnej utworzonej na terenie Nadleśnictwa Sława Śląska, przy ul. Niewidziajły 1A w Sławie (działka oznaczona w ewidencji gruntów i budynków pod numerem 3080/1). Wiatę należy usytuować w części północnej działki, na pasie zieleni, obok budynku gospodarczego (zgodnie z dokumentacją projektową, rys. 1, będącą Załącznikiem nr 16 do SIWZ). Wykonawca jest zobowiązany do wykonania wiaty typu otwartego o konstrukcji drewnianej ze szlifowanego drewna sosnowego lub świerkowego, klasy C30. Projektowana wiata ma mieć kształt prostokąta o wymiarach 6 x 4,16 m o łącznej powierzchni 25m2. Szczegółowy zakres prac określa dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące odpowiednio Załączniki nr 16 i nr 18 do SIWZ. 4. Utworzenie systemu nawadniania terenu W ramach wskazanego zadania przewidziane jest utworzenie automatycznego systemu nawadniania terenu wokół biurowca Nadleśnictwa Sława Śląska. Wykonawca zobowiązany jest utworzyć automatyczny system nawadniania terenu wokół biurowca Nadleśnictwa Sława Śląska. System nawadniania składać się będzie z sieci kanalizacji deszczowej, polegającej na odbieraniu i gromadzeniu deszczówki oraz sieci automatycznego nawadniania. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do demontażu części chodnika o powierzchni 28m2, a następnie odtworzenia go. Wykonawca wykona kanalizację deszczową z rur kanalizacyjnych, która będzie odbierała wodę deszczową z rynien budynku biurowca oraz garaży i będzie ją odprowadzała i gromadziła w zbiorniku. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa wykonywania robót wykonawca zobowiązany jest do odkładania mas ziemi wzdłuż wykopów liniowych z zachowaniem bezpiecznej odległości od wykonywanej kanalizacji deszczowej. Sieć automatycznego nawadniania musi się składać z systemu nawodnienia (pompy, filtru, reduktora filtra) oraz systemu rozprowadzania wody (rury jednowarstwowe lite, zbudowane z materiału PE o średnicy 50 mm oraz 40 mm, 14 zraszaczy rotacyjnych). Szczegółowy zakres i lokalizację prac określa dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące odpowiednio Załączniki nr 16 i nr 18 do SIWZ. 5. Utworzenie ścieżki dydaktycznej (budowa chodnika) wokół biurowca Nadleśnictwa Sława Śląska W ramach wskazanego zadania przewidziane jest utworzenie ścieżki edukacyjnej - chodnika, który będzie przebiegał wokół biurowca Nadleśnictwa Sława Śląska, zgodnie z dokumentacją projektową, rys.1, będącą Załącznikiem nr 16 do SIWZ. Ścieżka ma być wykonana z kostki granitowej 4 x 4 cm i ma obejmować szerokość 100 cm. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do zakupu i montażu poidełka dla ptaków. Szczegółowy zakres i lokalizację prac określa dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące odpowiednio Załączniki nr 16 i nr 18 do SIWZ. 6. Zagospodarowanie terenu wokół siedziby nadleśnictwa - nasadzenia roślin, zakładanie trawników W ramach wskazanego zadania przewidziane jest zagospodarowanie terenu wokół biurowca Nadleśnictwa poprzez: przesadzenie istniejących, niewielkich nasadzeń drzew i krzewów iglastych oraz liściastych na teren utworzonej ścieżki edukacyjnej - wzdłuż krawędzi chodnika, rozłożenie siatki przeciw kretom, przygotowanie gruntu pod nasadzenia, nasadzenie roślin, zakładanie trawników oraz zakup i montaż 66 tabliczek informacyjnych przy każdej nasadzonej roślinie. Sadzenie nowych roślin należy wykonać po zakończeniu prac budowlanych. Wykonawca obowiązany jest do wypoziomowania terenu w taki sposób, aby różnica rzędnych terenu od strony parkingu do ogrodzenia za biurowcem wynosiła maksymalnie 25 cm. Do wypoziomowania należy nawieźć dodatkową warstwę ziemi humusowej. Prace zostaną wykonane mechanicznie. Zamawiający przewiduje ewentualną zamianę gatunków drzew i krzewów wskazanych w Załączniku nr 18 do SIWZ, tylko pod warunkiem, że Zamawiający zaakceptuje proponowany przez Wykonawcę zamienny gatunek. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest przez okres pierwszego roku po posadzeniu drzew i krzewów wymieniać uszkodzone lub uschnięte egzemplarze, usuwać odrosty korzeniowe lub dzikie, spulchniać ziemię wokół roślin, zasilać rośliny nawozami mineralnymi. Tabliczki informacyjne (służące do opisu roślin nasadzonych), które Wykonawca zamontuje przy każdej nasadzonej roślinie (66 szt.), muszą być aluminiowe o wymiarach 10,3 x 6,8 x 36 cm. Wykonawca opracuje projekt merytoryczny i graficzny tabliczki. Po zaakceptowaniu projektu przez Zamawiającego Wykonawca przygotuje tabliczki i zamontuje je w odpowiednich miejscach, wskazanych przez Zamawiającego. Wykonawca opracowując tabliczki pod względem graficznym zobowiązany jest do przestrzegania aktualnych wytycznych odnośnie Zasad promocji projektów dla beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wydanych przez Instytucję Zarządzającą Programem Infrastruktura i Środowisko, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego oraz wytycznych zawartych w Księdze identyfikacji wizualnej Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, wydanej przez Wydział Promocji Centrum Informacyjne Lasów Państwowych i Praktycznym poradniku dla beneficjentów V priorytetu Programu Infrastruktura i Środowisko, wydanym przez Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych. Szczegółowy zakres i lokalizację prac określają dokumentacje projektowe oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące odpowiednio Załączniki nr 16 i nr 18 do SIWZ. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i przewidywany do wykonania zakres robót zawierają Załączniki: nr 14 - 18 do SIWZ. Załączniki nr 14 - 16 - projekty budowlane oraz Załączniki nr 17, 18 - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót dotyczy wszystkich zadań obejmujących przedmiot zamówienia, dodatkowo dla każdego zadania załączono przedmiar (Załączniki nr 2 - 7 do SIWZ)..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.22.38.00 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji 45.21.21.40 - Obiekty rekreacyjne 45.21.40.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z edukacją i badaniami 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 71.35.50.00 - Usługi pomiarowe 30.19.50.00 - Tablice 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 77.30.00.00 - Usługi ogrodnicze 45.23.21.20 - Roboty nawadniające 45.23.21.21 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów nawadniających 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.23.24.54 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych 45.23.32.53 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych 45.42.21.00 - Stolarka drewniana .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: 7.500,00 PLN (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP S.A. O Zielona Góra 55 1020 5402 0000 0402 0115 2883. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 142, poz. 275, z pózn. zm.). 3. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w jednej z form wymienionych w ust. 9.2. a-e SIWZ musi być załączony do oferty w formie oryginału. 4. Dowód wniesienia wadium w pieniądzu musi zawierać w rubryce tytułem sformułowanie ze zwrotem Budowa platformy widokowej, wiaty i modernizacja ścieżek edukacyjnych oraz utworzenie multimedialnego punktu edukacyjnego Z NATURĄ ZA PAN BRAT. Znak sprawy:.i należy załączyć go do oferty. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji,poręczenia, gwarancja,poręczenie ma być bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze pisemne zadanie Zamawiającego. Gwarancja,poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji,poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji,poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) oznaczenie postepowania, c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,poręczeniem, d) kwotę gwarancji,poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta,poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji,poręczenia na pierwsze pisemne zadanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a Ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 5 Ustawy Pzp, f) termin ważności gwarancji,poręczenia. 6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 7. Zwrot bądź zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 46 Ustawy Pzp. 8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 Ustawy Pzp. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami na zasadach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy Pzp, jeżeli: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 Ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; b) Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1.odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2.nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymogów dotyczących spełnienia ww. warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, roboty o charakterze zgodnym z przedmiotem zamówienia tj: 1.roboty budowlane w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 1409 z pózn.zm.) polegające na wykonaniu budowli o konstrukcji drewnianej o wartości łącznej co najmniej 100.000,00 zł brutto; 2.roboty budowlane w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 07 lipca1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 1409 z pózn.zm.) polegającą na budowie, remoncie lub modernizacji instalacji deszczującej lub kanalizacyjnej o wartości łącznej co najmniej 80.000,00 zł brutto. Uwaga: Dla potrzeb oceny spełniania warunków określonych powyżej, jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w tym dniu kurs danej waluty nie był ogłaszany przez NBP, obowiązuje kurs ogłoszony bezpośrednio przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Tabela kursów walut dostępna jest pod następującym adresem internetowym http:www.nbp.plhome.aspx?f=statystykakursy.html.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymogów dotyczących spełnienia ww. warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał i udokumentował, że osoby, którymi dysponuje lub będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają kwalifikacje zawodowe i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. W szczególności Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że osoby i podmioty, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają: 1. Co najmniej 1 osobę posiadającą wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w ograniczonym zakresie lub bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów mają uprawniać do kierowania robotami budowlanymi w zakresie przewidzianym w dokumentacjach projektowych dla zadań: Budowa platformy widokowej Ptasi Raj, Budowa Wiaty Turystycznej Na Polanie Rekreacyjnej Świętobór, Budowa wiaty edukacyjnej wraz z wyposażeniem na terenie siedziby Nadleśnictwa Sława Śląska oraz Utworzenie ścieżki dydaktycznej (budowa chodnika) w ramach projektu Budowa i modernizacja systemu ścieżek turystycznych w Nadleśnictwie Sława Śląska dla zabezpieczenia obszarów Natura 2000. 2. Co najmniej 1 osobę posiadającą wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów mają uprawniać do kierowania robotami budowlanymi w zakresie przewidzianym w dokumentacji projektowej dla zadania Utworzenie systemu nawodnienia terenu w ramach projektu Budowa i modernizacja systemu ścieżek turystycznych w Nadleśnictwie Sława Śląska dla zabezpieczenia obszarów Natura 2000. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca dysponował 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w przypadku gdy osoba ta spełnia łącznie warunki opisane w pkt. 1 i 2.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymogów dotyczących spełnienia ww. warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (tj. w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnej) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia Wykonawcy wiedzy i doświadczenia powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu, czyli wskazać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Z treści dokumentu musi jasno wynikać: 1) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem, 4) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 65
  • 2 - Wydłużenie okresu gwarancji dla zadania Budowa platformy widokowej Ptasi Raj. - 5
  • 3 - Wydłużenie okresu gwarancji dla zadania Budowa Wiaty Turystycznej Na Polanie Rekreacyjnej Świętobór. - 5
  • 4 - Wydłużenie okresu gwarancji dla zadania Budowa wiaty edukacyjnej wraz z wyposażeniem na terenie siedziby Nadleśnictwa Sława Śląska. - 5
  • 5 - Wydłużenie okresu gwarancji dla zadania Utworzenie systemu nawadniania terenu. - 5
  • 6 - Wydłużenie okresu gwarancji dla zadania Utworzenie ścieżki dydaktycznej (budowa chodnika) wokół biurowca Nadleśnictwa Sława Śląska. - 5
  • 7 - Wydłużenie okresu gwarancji dla zadania Zagospodarowanie terenu wokół siedziby nadleśnictwa - nasadzenia roślin, zakładanie trawników. - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający i Wykonawca dopuszczają możliwość wprowadzenia zmian w zawartej umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeśli wystąpi co najmniej jedna z niżej wymienionych okoliczności: 1) W trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego (np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia) niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców w postępowaniu poprzedzającym wybór najkorzystniejszej oferty. 2)Z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą (art. 3571 Kc). 3)Wystąpi korzystna dla Zamawiającego redukcja przedmiotu zamówienia, związana z koniecznością udzielenia zamówień uzupełniających lub dodatkowych. 4)Wystąpi korzystna dla Zamawiającego redukcja robót objętych zamówieniem, związana z wykonaniem robót zamiennych lub wykonanie robót uzupełniających bądź dodatkowych bez redukcji robót. 5) Wystąpi konieczność zmiany sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy spowodowana zmianą przepisów wewnętrznych obowiązującychw Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe, w szczególności w zakresie księgi wizualizacji (zarządzenia, decyzje i wytyczne Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych) lub konieczność realizowania przedmiotu umowy za pomocą innych rozwiązań technicznych i materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 6)Wystąpi zmiana Wykonawcy w przypadkach sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu bądź dziedziczenia oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa (np. łączenie, dzielenie, przekształcenie spółek). 7) Wystąpi konieczność zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy w wyniku redukcji lub wzrostu ilości jednostek wykonanych robót w zatwierdzonym kosztorysie podwykonawczym w stosunku do ilości robót ujętych w przedmiarze. 8) Wystąpi konieczność: zmiany podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonania części zamówienia przez podwykonawcę. 9) Wystąpi konieczność zmiany osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie określone w art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 1409 ze zm.), jeżeli umowa (SIWZ) określa te osoby. 10) Wystąpi konieczność zmiany terminów umownych rozpoczęcia bądź zakończenia umowy z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne, na przykład ulewne deszcze, silne wichury lub zalegająca pokrywa śnieżna, uniemożliwiające prowadzenie prac terenowych przez okres dłuższy niż łącznie 10 kolejnych dni roboczych. 11) Wystąpi konieczność zmiany terminów umownych rozpoczęcia bądź zakończenia umowy z uwagi na konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, technicznej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne lub udzielenie zamówień uzupełniających bądź dodatkowych. 12) Wystąpi konieczność zmiany terminu zakończenia robót na skutek odmiennie przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych. 13) Wystąpi konieczność zmiany terminu przewidzianego na zakończenie robót spowodowana: zmianami nieprzewidzianymi w SIWZ warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych, w szczególności: niewypały i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne - przedłużenie wykonania umowy w takim przypadku nastąpi o udokumentowany czas niemożliwości wykonywania umowy z powodu usuwania przeszkód, o których mowa powyżej. 14) Wystąpi konieczność zmiany terminu zakończenia robót w następstwie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, a w szczególności: wstrzymania robót przez Zamawiającego, konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym odmowy udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji robót. 15) Wystąpi konieczność zmiany dokumentacji projektowej mająca wpływ na zakres rzeczowy lub technologię wykonania robót. 16) W wyniku urzędowej zmiany stawki podatku VAT. Należny podatek VAT naliczony zostanie do ceny netto w fakturze wg stawki zgodnej z obowiązującym prawem w dniu wystawienia faktury, co nie dotyczy przypadków objęcia Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT, obowiązkiem podatkowym w zakresie tego podatku. 17) Zaistnieją warunki ustalenia wcześniejszego terminu zakończenia, rozliczenia umowy i wystawienia faktury końcowej w przypadku wcześniejszego wykonania robót objętych umową. 18) W razie zaistnienia zdarzeń niezależnych od stron, po dacie zawarcia umowy, o charakterze działania siły wyższej, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań - strony zobowiązują się do wspólnego określenia nowego terminu realizacji przedmiotu umowy. 19) Zmiany sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: 1) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowaną zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, 2) pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, 3) zaproponowania przez wykonawcę innego rozwiązania technologicznego wykonania zaprojektowanych robót pozwalającego na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, pod warunkiem akceptowania przedmiotowego rozwiązania przez projektanta, 4) koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy. 20) W przypadku zatwierdzonego przez Instytucje Pośredniczącą przedłużenia terminu realizacji Projektu okres, o którym mowa w § 2 ust. 2 lit. a ulegnie przesunięciu zgodnie z decyzją Instytucji Pośredniczącej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_slawa_slaska
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Sława Śląska, ul. Niewidziajły 1a, 67-410 Sława, pokój nr 11 - I piętro..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.12.2014 godzina 09:00, miejsce: Nadleśnictwo Sława Śląska, ul. Niewidziajły 1a, 67-410 Sława, pokój nr 13 (Sekretariat) - I piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt realizowany jest w całości ze środków zewnętrznych. Instytucją pośrednicząca jest Centrum Koordynacji Projektów (85% wartości netto projektu), przy udziale finansowym Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (15% wartości netto projektu)..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.