eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łańcut › ZAKUP I DOSTAWA MATERIAŁÓW DO STERYLIZACJI. Znak sprawySZP/380/48/2013.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-11-20

Łańcut: ZAKUP I DOSTAWA MATERIAŁÓW DO STERYLIZACJI. Znak sprawy: SZP/380/48/2013.
Numer ogłoszenia: 241285 - 2014; data zamieszczenia: 20.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Medyczne w Łańcucie sp. z o. o. , ul. Paderewskiego 5, 37-100 Łańcut, woj. podkarpackie, tel. 017 2240231, faks 017 2252302.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.cm-lancut.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAKUP I DOSTAWA MATERIAŁÓW DO STERYLIZACJI. Znak sprawy: SZP/380/48/2013..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: ZAKUP I DOSTAWA MATERIAŁÓW DO STERYLIZACJI Opis części zamówienia: Przedmiot zamówienia został podzielony na 8 pakiety. PAKIET I - TOREBKI PAPIEROWO-FOLIOWE Z ZAMKNIĘCIEM SAMOPRZYLEPNYM PAKIET II - ZESTAW TESTOWY TYPU BOWIE - DICK PAKIET III - TAŚMY I TESTY DO STERYLIZACJI PAKIET IV - TEST DO STERYLIZACJI PAKIET V - PAPIER KREPOWANY, WŁÓKNINA PAKIET VI - RĘKAWY PAPIEROWO-FOLIOWE PAKIET VII - ETYKIETY PAKIET VIII - OSŁONY NA OSTRE NARZĘDZIA WIELOKROTNEGO UŻYTKU Dokładny opis przedmiotu zamówienia na poszczególne pozycje w danym pakiecie zawarty został w Załącznikach nr 2, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.7 tzn. w formularzach cenowych. Oferty częściowe - Zamawiający dopuszcza składanie ofert cząstkowych na poszczególne pakiety. W danym pakiecie muszą być ujęte wszystkie pozycje asortymentowe, brak jakiejkolwiek pozycji w pakiecie spowoduje odrzucenie całego pakietu;oferty. Termin i realizacja zamówienia: 1.Okres realizacji dostaw - 12 miesięcy (w formie dostaw cząstkowych) od pierwszego dnia obowiązywania umowy. 2.Realizacja zamówienia odbywać się będzie na podstawie zapotrzebowań cząstkowych przesyłanych faxem lub drogą telefoniczną w terminie najpóźniej na 3 dni robocze przed datą wymaganej dostawy. 3.Zamówienia, o których mowa w ust. 2 będzie składać Kierownik Magazynu lub osoba upoważniona przez niego. 4.Dostawy towaru będą odbywać się transportem WYKONAWCY lub przy pomocy firmy transportowej na jego koszt i ryzyko do Centrum Medycznego w Łańcucie Sp. z o. o. do Magazynu w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 14.00. Termin płatności: Płatność za realizację cząstkową przedmiotu zamówienia będzie dokonywana przelewem w terminie do 30 dni po dostawie towaru do magazynu i przedłożeniu faktury VAT u ZAMAWIAJĄCEGO..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Składając ofertę każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w formie i wysokości określonej przepisami Ustawy - Prawo zamówień publicznych - art. 45. Wadium w kwocie na: Pakiet I 460,00 PLN, Pakiet II 130,00 PLN,Pakiet III 120,00 PLN, Pakiet IV 20,00 PLN, Pakiet V 40,00 PLN, Pakiet VI 60,00 PLN, Pakiet VII 50,00 PLN, Pakiet VIII 80,00 PLN należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, czyli w terminie do dnia 28.11.2014r. do godz. 12.00. Forma wpłaty wadium została określona w SIWZ zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie składania ofert. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Należy przedstawić wykaz minimum 3 dostaw.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie składania ofert. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie składania ofert. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie składania ofert. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
  • inne dokumenty

    1)Aktualnych dokumentów potwierdzających, że zaoferowane przez Wykonawcę wyroby medyczne, posiadają deklarację zgodności i są oznakowane znakiem CE, tzn, że zaoferowane wyroby posiadają wymogi określone w Ustawie z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych /Dz. U. 2010 Nr 107, poz. 679/ - Załącznik Nr do 8 oferty. Dokumenty te należy złożyć w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem. Zamawiający zwraca się z prośbą, aby Wykonawcy opisali, której pozycji dotyczy powyższy dokument. W przypadku, gdy dany produkt nie jest wyrobem medycznym należy przedstawić oświadczenie, że produkt nie jest wyrobem medycznym i nie podlega przepisowi Ustawy o wyrobach medycznych - Załącznik Nr 8a.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykaz innych wymaganych dokumentów - brak których spowoduje odrzucenie ofert;y 1)Wypełniony FORMULARZ OFERTOWY - Załącznik Nr 1 do oferty. 2)Wypełnione formularze cenowe - Załączniki Nr 2, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.7 do oferty. 3)Zaakceptowanie istotnych postanowień umowy sprzedaży - Załącznik Nr 10 do oferty. 4)Dowodu wpłaty wadium - Załącznik Nr 11 do oferty.5)Dokumentów potwierdzających zgodność z normami serii PN EN 868 wraz z charakterystyką wytrzymałościową. Dokumenty te powinny być wydane przez producenta (nie dystrybutora) w celu potwierdzenia parametrów wytrzymałościowych i zgodnych z normą PN EN 868, (dotyczy Pakietu nr I i VI) - Załącznik Nr 12 do oferty. Dokumenty te należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90.00
  • 2 - Okres niezmienności cen - 10.00

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY DOTYCZĄCE ZAKUPU I DOSTAWY MATERIAŁÓW DO STERYLIZACJI Zmiany określone są we wzorze umowy w §2 cena umowy KUPUJĄCY dopuszcza możliwość wzrostu ceny jednostkowej netto po upływie okresu niezmienności, po uprzednim przedłożeniu przez SPRZEDAWCĘ stosownej kalkulacji zawierającej rachunkowe uzasadnienie nowej ceny oraz stosownych dokumentów uwierzytelniających tą zmianę. Zmiana cen, o której mowa w ust. 5 nie może być dokonywana częściej niż jeden raz na kwartał, a zwyżka cen w skali roku nie może przekroczyć 10% cen jednostkowych netto zawartych w ofercie cenowej z dnia ................. Zmiana cen jednostkowej netto polegająca na ich obniżeniu może być dokonana w każdym czasie. Zakaz zmian cen w okresie niezmienności nie obejmuje zmian cen w wyniku zmiany stawki podatku VAT. Zmiana cen, może nastąpić nie wcześniej niż od 1-go dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym SPRZEDAWCA wystąpił z propozycją zmian i nie wcześniej niż od dnia podpisania stosownego aneksu. Zmiana cen, w przypadku określonym z dniem, z którym zmianę wprowadza stosowny akt prawny. W przypadku wycofania z obrotu lub zaprzestania produkcji asortymentu będącego przedmiotem niniejszej Umowy - KUPUJĄCY dopuszcza możliwość zaoferowania odpowiednika o takich samych cechach o tej samej lub niższej cenie jak określono w załączniku nr ..... do Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.cm-lancut.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Medyczne w Łańcucie Sp. z o. o., ul. Paderewskiego 5, 37-100 Łańcut pokój nr 6 - Dział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.11.2014 godzina 12:00, miejsce: Centrum Medyczne w Łańcucie Sp. z o. o., ul. Paderewskiego 5, 37-100 Łańcut pokój nr 13 Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: PAKIET I - TOREBKI PAPIEROWO-FOLIOWE Z ZAMKNIĘCIEM SAMOPRZYLEPNYM.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ilość pozycji 10. Wartość zamówienia poniżej 30 000 euro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90.00
    • 2. Okres niezmienności cen - 10.00

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: PAKIET II - ZESTAW TESTOWY TYPU BOWIE - DICK.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ilość pozycji 1. Wartość zamówienia poniżej 30 000 euro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90.00
    • 2. Okres niezmienności cen - 10.00

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: PAKIET III - TAŚMY I TESTY DO STERYLIZACJI.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ilość pozycji 5. Wartość zamówienia poniżej 30 000 euro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90.00
    • 2. Okres niezmienności cen - 10.00

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: PAKIET IV - TEST DO STERYLIZACJI.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ilość pozycji 1. Wartość zamówienia poniżej 30 000 euro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90.00
    • 2. Okres niezmienności cen - 10.00

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: PAKIET V - PAPIER KREPOWANY, WŁÓKNINA.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ilość pozycji 5. Wartość zamówienia poniżej 30 000 euro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90.00
    • 2. Okres niezmienności cen - 10.00

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: PAKIET VI - RĘKAWY PAPIEROWO-FOLIOWE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ilość pozycji 9. Wartość zamówienia poniżej 30 000 euro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90.00
    • 2. Okres niezmienności cen - 10.00

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: PAKIET VII - ETYKIETY.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ilość pozycji 1. Wartość zamówienia poniżej 30 000 euro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90.00
    • 2. Okres niezmienności cen - 10.00

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: PAKIET VIII - OSŁONY NA OSTRE NARZĘDZIA WIELOKROTNEGO UŻYTKU.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ilość pozycji 5. Wartość zamówienia poniżej 30 000 euro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90.00
    • 2. Okres niezmienności cen - 10.00

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.