eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Koleczkowo › Dostawa i montaż części do trzech zespołów prądotwórczych elektrowni biogazowej w Eko Dolinie sp. z o.o. w Łężycach



Ogłoszenie z dnia 2010-08-06

Koleczkowo: Dostawa i montaż części do trzech zespołów prądotwórczych elektrowni biogazowej w Eko Dolinie sp. z o.o. w Łężycach
Numer ogłoszenia: 240658 - 2010; data zamieszczenia: 06.08.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: "EKO DOLINA" Sp. z o.o., Al. Parku Krajobrazowego 99, Łężyce, 84-207 Koleczkowo, woj. pomorskie, tel. 058 6725000, faks 058 6727474.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa i montaż części do trzech zespołów prądotwórczych elektrowni biogazowej w Eko Dolinie sp. z o.o. w Łężycach.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Dostawa do zespołów generatorowych [prądotwórczych] typu KLASIK TBG 700, o mocy 663kW każdy, napędzanych silnikami Waukesha VGF P48GLD, zasilanych biogazem wysypiskowym, następujących, nowych, nieużywanych części dla trzech jednostek silnikowych generatorów: a) śruby do regulacji zaworów - nie więcej niż 96 szt. b) nakrętki do regulacji zaworów - nie więcej niż 96 szt. c) szpilki głowicy - nie więcej niż 288 szt. d) kołki ustalające - nie więcej niż 48 e) komplet rolek rozrządu - nie więcej niż 48 szt f) głowice cylindrowe - nie więcej niż 6 kpl wraz z ich montażem w poszczególnych silnikach , jak również dokonanie w nich wymiany płynu chłodzącego Glysantin i czyszczenia wału korbowego oraz skrzyni korbowej..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 29.12.41.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03.08.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • FEROX-ENERGY-SYSTEMS Sp. z o.o., ul. Pukowca 15, 40-816 Katowice, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 162132,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 197804,82

  • Oferta z najniższą ceną: 197804,82 / Oferta z najwyższą ceną: 197804,82

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2008 r. nr 171 poz. 1058 z późn. zm.), Zamawiający, tj. EKO DOLINA Sp. z o.o. w Łężycach przeprowadził postępowanie przetargowe zamówienia z wolnej ręki na: dostawę i montaż części do trzech zespołów prądotwórczych elektrowni biogazowej w Eko Dolinie sp. z o.o. w Łężycach (kod CPV: 50532300-6 ; 29124100-5) Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych , nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania , których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Uzasadnienie faktyczne: 1. Zamówienie udzielone zostanie dotychczasowemu wykonawcy usług, wyłonionego na podstawie postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego - firmie FEROX-ENERGY-SYSTEMS Sp. z o.o. 2. Zamówienie nie jest objęte zamówieniem podstawowym, tzn.: - Zamówienie podstawowe dotyczy usługi, a zamówienie dodatkowe jest dostawą, - Podstawą zamówienia dodatkowego będą dostawy części i materiałów nieobjętych zamówieniem podstawowym, 3. Zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, tzn. wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego 179.160,00 zł netto i stanowi 10,55% wartości realizowanego zamówienia podstawowego (wartość zamówienia podstawowego : 1.698.000,00 zł netto) 4. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia, tzn. prawidłowy remont główny powinien być wykonany w sposób pozwalający na bezawaryjną pracę maszyn przez następne 30 tys. godzin; niewykonanie zamówienia dodatkowego w tym przypadku spowodowałoby poważne uszkodzenie zespołów prądotwórczych, którego usunięcie wymagałoby poważnych nakładów finansowych, a przecież celem remontu głównego jest uniknięcie takiej sytuacji; niewykluczone, że nakłady finansowe przewyższałyby swą wartością wartość remontowanych zespołów, która wynosi 1.249,467,87 zł netto (wg stanu na dzień 30.06.2010) 5. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, tzn. nastąpiło nadmierne zużycie w stosunku do eksploatacji niektórych części i materiałów przy prawidłowym użytkowaniu zespołów prądotwórczych; konieczność wykonania zamówienia dodatkowego ujawniła się dopiero po demontażu silnika (i był to jedyny sposób na stwierdzenie konieczności jego wykonania)- należy zaznaczyć, że instrukcja obsługi i serwisowania nie wspomina o tego typu pracach, a Zamawiający nie miał nigdy żadnych problemów z agregatami, które to problemy wskazywałyby na stan maszyn zastany po ich demontażu - dlatego też omawiane prace nie zostały przewidziane przez Zamawiającego; a) z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów - złożenie zdemontowanych agregatów , po wykonaniu remontu głównego zgodnego z zamówieniem podstawowym i niewykonaniu zamówienia dodatkowego wymagałoby jak najszybszego , ponownego demontażu trzech zespołów prądotwórczych i wykonania prac objętych zamówieniem dodatkowym; byłoby to postępowanie irracjonalne, wymagające od zamawiającego poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów; b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego - patrz: ust. 4 Ponadto, należy zauważyć, ze wykonanie omawianego zamówienia przez innego wykonawcę spowodowałoby utratę gwarancji przez zamawiającego na remont główny. Doszłoby do sytuacji, że żaden z podmiotów wykonujących zamówienie nie udzieliłby gwarancji na remont główny: 1. wykonanie remontu głównego przez dotychczasowego wykonawcę bez wykonania robót dodatkowych uniemożliwiłoby mu udzielenie gwarancji zapewniającej prawidłowe działanie zespołów prądotwórczych, jakie wymagane jest przez zamawiającego , przez okres 30 tysięcy godzin pracy zespołów; 2. wykonanie robót dodatkowych przez inny podmiot spowodowałoby utratę jakiejkolwiek umowy gwarancyjnej udzielonej przez dotychczasowego wykonawcę po ponownym otwarciu korpusów agregatów i ingerencji w wyremontowane maszyny; Podsumowanie: Zgodnie z Uchwałą KIO z dnia 2 lutego 2010 Sygn. akt KIO/KD 5/10 : Izba uznaje również za uzasadnione przepisami prawa stwierdzenie organu kontrolującego, iż możliwość udzielenia zamówienia dodatkowego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp uzależniona jest od łącznego zaistnienia wszystkich przesłanek wskazanych w powołanym przepisie ustawy. Istotna jest przy tym uwaga, że jedną z właściwości zamówienia dodatkowego jest konieczność jego wykonania na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do wykonania, a nieprzewidywalność sytuacji, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, powinna mieć charakter obiektywny, bezwzględny i wynikać ma z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Chodzi zatem o sytuacje, których Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania zamówienia podstawowego konieczność wykonania pewnych robot lub usług. Powyższe pozwala uznać, że spełnione zostały wszystkie przesłanki pozwalające na przeprowadzenie zamówienia dodatkowego w omawianej sprawie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.