eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Częstochowa › Dostawa , montaż i uruchomienie Część 1 1.1.fakoemulsyfikatora - kpl.1 1.2. materiały eksploatacyjne jednorazowego użytku do fakoemulsyfikatora , na okres 12 miesięcy Część 2 - autokeratorefraktometru - kpl.1 Część 3 - perymetru statycznego - kpl.1 , do s

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-10-30

Częstochowa: Dostawa , montaż i uruchomienie : Część 1 1.1.fakoemulsyfikatora - kpl.1 1.2. materiały eksploatacyjne jednorazowego użytku do fakoemulsyfikatora , na okres 12 miesięcy Część 2 - autokeratorefraktometru - kpl.1 Część 3 - perymetru statycznego - kpl.1 , do siedziby Zamawiającego .
Numer ogłoszenia: 239958 - 2008; data zamieszczenia: 30.10.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Najświętszej Marii Panny , ul. Bialska 104/118, 42-200 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 034 3673753, faks 034 3651756.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: -
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.szpitalparkitka.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa , montaż i uruchomienie : Część 1 1.1.fakoemulsyfikatora - kpl.1 1.2. materiały eksploatacyjne jednorazowego użytku do fakoemulsyfikatora , na okres 12 miesięcy Część 2 - autokeratorefraktometru - kpl.1 Część 3 - perymetru statycznego - kpl.1 , do siedziby Zamawiającego ..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa , montaż i uruchomienie : Część 1 1.1.fakoemulsyfikatora - kpl.1 1.2. materiały eksploatacyjne jednorazowego użytku do fakoemulsyfikatora , na okres 12 miesięcy Część 2 - autokeratorefraktometru - kpl.1 Część 3 - perymetru statycznego - kpl.1 , do siedziby Zamawiającego ..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.60.00.00 - Przyrządy optyczne .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest obowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości : Część 1 - 8 000,00 zł Część 2 - 1 000,00 zł Część 3 - 500,00 zł

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 pkt 1-4 ustawy, tj.: 1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawiają pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia ; 1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. oraz 1.5. Zaoferowane wyroby medyczne muszą być dopuszczone do obrotu i użytkowania na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r o wyrobach medycznych (Dz.U. nr 93 poz. 896 z 2004r z późn. zm.) lub innych aktualnie obowiązujących aktów prawnych dopuszczających do używania przedmiot zamówienia w służbie zdrowia. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum). 3. W przypadku, o którym mowa w punkcie 2, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, co potwierdzą stosownym pisemnym pełnomocnictwem podpisanym przez wszystkie podmioty występujące wspólnie o udzielenie przedmiotowego zamówienia. 4. Jako spełnienie wymogu przedłożenia pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt 3, uznaje się również złożenie umowy konsorcjum lub umowy spółki cywilnej, jeżeli będzie z niej wynikać upoważnienie dla osoby występującej w postępowaniu do reprezentowania wszystkich podmiotów występujących wspólnie (konsorcjantów, wspólników spółki cywilnej) w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. Do Wykonawców, o których mowa w punkcie 2 stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Wykonawcy. 6. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków, o których mowa w punkcie 1 nastąpi na podstawie przedłożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów, których wykaz został określony w punkcie IV niniejszej specyfikacji (SIWZ). 7. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców na podstawie przepisów art. 24 ust.1 pkty 1-9 z uwzględnieniem art.24a , oraz Wykonawców, którzy: a) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 1 podpunkty 1.1 do 1.3; b) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych Wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; c) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania lub ; d) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy z zastrzeżeniem art.26 ust.3; e) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. 8. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia wykonawców , którzy złożyli oferty o : a) wyborze najkorzystniejszej oferty , podając nazwę (firmę) , siedzibę i adres wykonawcy , którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru , a także nazwy (firmy) , siedziby i adresy wykonawców , którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierającym punktację przyznaną oferentom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację. b) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone , podając uzasadnienie faktyczne i prawne. c) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia , podając uzasadnienie faktyczne i prawne . 9. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieszcza informacje , o których mowa w pkt.8 lit.a-c , na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie. 10. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą ..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy oraz warunków określonych w punkcie III SIWZ, od Wykonawców ubiegających się o przyznanie zamówienia wymagane jest przedstawienie następujących dokumentów: W celu potwierdzenia ,że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności winien dostarczyć : 1.1. Oświadczenie zgodnie z wymaganiami art. 22 ust.1 Ustawy, według wzoru załącznik nr 3 do SIWZ. 1.2. Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.3. Koncesji, zezwolenia lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym. Jeżeli ustawy nie nakładają obowiązku posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym - wymaga się złożenia oświadczenia przez wykonawcę ,że ustawy nie nakładają obowiązku posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym. 1.4. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust.1. pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.5. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.6. Aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. o W przypadku spółki osobowej prawa handlowego wykazanie okoliczności niezalegania z opłacaniem podatków może dotyczyć tylko i wyłącznie podatków, których podatnikiem jest sama spółka (zaświadczenie wydane na spółkę, a nie na wspólników). o W przypadku wspólników spółki cywilnej, wykazanie okoliczności niezalegania z opłacaniem podatków dotyczy zarówno poszczególnych wspólników jak i samej spółki. 1.7. Aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ubezpieczeniowego, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W celu potwierdzenia ,że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym , a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia , winien dostarczyć : 1.8. Wykazu wykonanych dostaw lub usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom lub usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie 1.9. aktualnych : § Świadectw CE w zakresie zgodności systemu zarządzania jakością producenta z wymogami dyrektywy 93/42/EEC wraz z deklaracją zgodności urządzenia z odpowiednimi normami IEC oraz wymogami Dyrektywy 93/42/EEC z podaniem klasy LUB Potwierdzenie zgłoszenia do Rejestru Wyrobów Medycznych wg Ustawy o Wyrobach medycznych z dnia 20 kwietnia 2004r. (Dz.U. nr 93 poz. 896 z późń. zm.) dla urządzeń W celu potwierdzenia , że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zmówienia , winien dostarczyć : 1.10. Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. W przypadku oferty złożonej przez podmioty występujące wspólnie, dokumenty wymienione w punktach 1.1 , 1.2 i 1.4 - 1.7 , składa każdy z podmiotów ; dokumenty wymienione w punktach 1.3 , 1.8 , i 1.9 składa przynajmniej jeden z podmiotów w całości . Pozostałe dokumenty z Rozdziału IV składają te podmioty łącznie. 3. Dokumenty wymienione w pkt 1 mogą być przedstawione w formie oryginału albo kserokopii poświadczonej (za zgodność z oryginałem) przez Wykonawcę. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej : 4.1. zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 1.2 i 1.5 do 1.7, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 4.2. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 4.3. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 4.4. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. - zamiast dokumentu, o których mowa w punkcie 1.4 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt.4-8 ustawy. 5. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Pozostałe warunki wymagane dla realizacji zamówienia ,które Wykonawca winien dostarczyć : 6. oświadczenie Wykonawcy, że zaoferowane urządzenia oraz wyposażenie są fabrycznie nowe i wyprodukowane po 1 stycznia 2008r . 7. oświadczenie Wykonawcy, że wszystkie obowiązki związane z przeprowadzeniem odprawy celnej należą do Wykonawcy. 8. oświadczenie Wykonawcy, że wszelkie niezbędne prace w zakresie wszystkich branż związane z montażem i instalacją oferowanych urządzeń będą wykonane, zgodnie z aktualnymi normami i przepisami oraz zaleceniami producenta urządzenia, w ramach złożonej oferty , na koszt Wykonawcy . 9. oświadczenie Wykonawcy, że gwarantuje iż dostarczone urządzenia i wyposażenie jest kompletne i będzie po zainstalowaniu gotowe do pracy , a ich uruchomienie nie będzie wiązało się z ponoszeniem przez Zamawiającego dodatkowych nakładów finansowych . 10. oświadczenie Wykonawcy, że zabezpieczy dostawę materiałów zużywalnych niezbędnych do funkcjonowania zainstalowanych urządzeń, przez okres obowiązywania gwarancji (nie dotyczy części 1 pkt.1.2). 11. oświadczenie Wykonawcy, że wraz z uruchomieniem urządzeń dostarczy DTR / instrukcję obsługi zawierającą podstawowe dane techniczne aparatu oraz kartę gwarancyjną w j. polskim . 12. oświadczenie wykonawcy , że zabezpieczy w ramach umowy szkolenia personelu medycznego i technicznego .( Szkolenie personelu technicznego winno być w zakresie czynności , które można wykonać we własnym zakresie ) . 13. oświadczenie Wykonawcy o zapewnieniu stałości ceny netto złożonej oferty w trakcie trwania umowy. 14. oświadczenie wykonawcy ,że gwarantuje czas pełnej gwarancji - min 24 miesięcy obejmujący aparaty wraz z oprogramowaniem ,wyposażeniem i akcesoriami dla części 1.1( z wyłączeniem głowic) , 2,3 oraz - min 12 miesięcy na materiały eksploatacyjne jednorazowego użytku dla części 1.2 , licząc od daty podpisania protokołu uruchomienia przedmiotu dostawy, przez obie strony. 15. oświadczenie Wykonawcy dla części 1.1.,2,3 , o zapewnieniu następujących warunków gwarancji, serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego ze szczególnym uwzględnieniem : a) autoryzowany serwis gwarancyjny i pogwarancyjny na terenie Polski b) podjęcie naprawy lub wymiany podzespołu na nowy w terminie nie dłuższym niż 24 godziny w dni robocze , od zgłoszenia awarii przez upoważnionego pracownika W.Sz.S. c) trzykrotnie naprawiony element (podzespół) przedmiotu dostawy w okresie gwarancji podlega wymianie na nowy d) wykonywanie bezpłatnych technicznych przeglądów okresowych nie rzadziej niż raz w roku jeśli wymagany jest częściej to zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia przez okres trwania gwarancji. e) przedłużenie czasu gwarancji o całkowity okres wyłączenia urządzenia z eksploatacji spowodowany awarią, f) dostępność części zamiennych przez okres 10 -ciu lat od daty wygaśnięcia gwarancji g) kontynuację produkcji zaoferowanych aparatów lub jego wersji rozwojowych przez co najmniej 4 lata . h) możliwość zakupu części zamiennych bez konieczności zakupu usługi ich wymiany i) w okresie gwarancji , w przypadku naprawy przekraczającej 3 dni , wykonawca gwarantuje podstawienie aparatury zastępczej na okres trwania naprawy . 16. oświadczenie wykonawcy ,że zaoferowane urządzenia spełniają wszystkie wymogi określone i wymagane w załączniku nr 1..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:


  • 1 - Cena - 70
  • 2 - . Ocena jakości na podstawie parametrów technicznych sprzętu - 30

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalparkitka.com.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację wraz z jej załącznikami można uzyskać pod adresem: www.szpitalparkitka.com.pl/ Na pisemny wniosek wykonawcy specyfikację istotnych warunków zamówienia zamawiający przekaże odpłatnie ..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.11.2008 godzina 10:00, miejsce: kancelaria W.Sz.S. , pawilon D , II pietro , pokój 356.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część 1 1.1.fakoemulsyfikatora - kpl.1 1.2. materiały eksploatacyjne jednorazowego użytku do fakoemulsyfikatora , na okres 12 miesięcy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 1 1.1.fakoemulsyfikatora - kpl.1 1.2. materiały eksploatacyjne jednorazowego użytku do fakoemulsyfikatora , na okres 12 miesięcy.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.60.00.00-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. . Ocena jakości na podstawie parametrów technicznych sprzętu - 30

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: dostawa , montaż i uruchomienie autokeratorefraktometru - kpl.1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: dostawa , montaż i uruchomienie autokeratorefraktometru - kpl.1.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.60.00.00-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. . Ocena jakości na podstawie parametrów technicznych sprzętu - 30

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: dostawa , montaz i uruchomienie perymetru statycznego - kpl.1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: dostawa , montaż i uruchomienie perymetru statycznego - kpl.1.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.60.00.00-1.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. . Ocena jakości na podstawie parametrów technicznych sprzętu - 30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.