eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Legnica › USŁUGA WYWOZU NIECZYSTOŚCI STAŁYCH WYTWARZANYCH PRZEZ WOJEWÓDZKI SZPITAL SPECJALISTYCZNY W LEGNICY

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-04-25

POZYCJA 23985

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Legnica: USŁUGA WYWOZU NIECZYSTOŚCI STAŁYCH WYTWARZANYCH PRZEZ WOJEWÓDZKI SZPITAL SPECJALISTYCZNY W LEGNICY Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy, do kontaktów: Iwona Gulińska, ul. J. Iwaszkiewicza 5, 59-220 Legnica, woj. dolnośląskie, tel. (076) 721 11 26, fax (076) 721 11 27, e-mail: zam.publiczne@szpital.legnica.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.szpital.legnica.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej; Zdrowie. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGA WYWOZU NIECZYSTOŚCI STAŁYCH WYTWARZANYCH PRZEZ WOJEWÓDZKI SZPITAL SPECJALISTYCZNY W LEGNICY. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: usługi, kategoria usług: nr 27. Główne miejsce świadczenia usług: Szpital. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru i wywozu nieczystości stałych wytwarzanych przez Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy oraz użyczenie siedmiu kontenerów. 2.W okresie trwania umowy Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi, o której mowa w pkt. III ppk 1 niniejszej SIWZ oraz do dostarczenia i utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym, kontenerów w ilości niezbędnej do wykonania umowy ( kontenery o pojemności od 8m ³ do 10 m³ zamykane od góry) poprzez: - mycie kontenerów (2 razy w roku) w terminach wskazanych przez Zamawiającego - dezynfekcję kontenerów raz w miesiącach od maja do września w terminach wskazanych przez Zamawiającego - malowanie, oczyszczanie zabezpieczanie antykorozyjne kontenerów ( na zlecenie Zamawiającego w razie wystąpienia takiej konieczności) 3.Opróżnianie kontenerów i wywóz nieczystości odbywać się będzie w dni powszednie oraz świąteczne nie mniej niż raz dziennie. W razie wystąpienia okoliczności związanych z dodatkowym wywozem Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zaistniałym fakcie telefonicznie, który jest zobowiązany do wykonania usługi 4.Średnio miesięczna ilość wytwarzanych nieczystości stałych to 415 m³ Wspólny słownik zamówień - 90121320-0 usługi wywozu stałych odpadów miejskich 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: Oświadczenia i dokumenty wymagane w ofercie: 1)Oświadczenie, Wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pk1. 1-3 ustawy prawo zamówień publicznych, oraz że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, zgodne w treści ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji.( w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. Oświadczenie musi złożyć każdy z wykonawców) - stanowiący załącznik nr 1 do siwz 2)Wypełniony druk Formularz ofertowy- stanowiący załącznik nr 2 3)Pełnomocnictwo do podpisywania oferty jeżeli osoba podpisującą ofertę nie jest prawnie umocowana w dokumentach rejestrowych. (Uwaga: w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy). Wykonawcy ubiegający sie wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego ) 4)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. Dokument musi złożyć każdy z wykonawców) 5)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. (UWAGA: w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. Dokument musi złożyć każdy z wykonawców) 6)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (UWAGA: W przypadku, gdy Wykonawca jest osobą prawną informacje powinny dotyczyć wszystkich urzędujących członków władz zaś w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w dokument musi złożyć każdy z Wykonawców występujących wspólnie ( przez wszystkich urzędujących członków władz.) 7)Aktualną Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 9 ustawy, prawo zamówień publicznych (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert . Uwaga: wymagany dokument dotyczy podmiotów zbiorowych w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz.U. Z 2002 r. nr 197 poz.1661 z późn. zm). W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. Dokument musi złożyć każdy z Wykonawców występujących wspólnie, który zalicza się do podmiotów zbiorowych. 8)Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie odpowiadających swoim rodzajem i wartościom usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania zgodny w treści ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 - zawierający informacje potwierdzające warunki podmiotowe (zgodnie z pkt VI B ppkt. 3 oraz załącznikiem nr 4 do niniejszej siwz) 9)Dokumenty, np. Referencje potwierdzające, że usługi wymienione w wykazie zostały wykonane należycie. 10)Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia polegającym na posiadaniu samochodu wyposażonego w myjkę do ciśnieniowego mycia kontenerów i ich dezynfekcji oraz minimum dwoma samochodami specjalistycznymi do przewożenia odpadów w kontenerach o pojemności od 8 m³ do 10 m³ - należy przedłożyć wykaz posiadanych samochodów specjalistycznych spełniających warunek opisany w pkt VI B ppk. 4 11)Aktualną koncesję lub zezwolenie na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie zbierania i transportu odpadów komunalnych na terenie gminy właściwej dla miejsca wykonywania usługi na podstawie: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz 2008 ze zm.) - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 o odpadach (Dz.U. Nr 62 poz. 628 z późn. zm) w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie Dokument musi złożyć każdy z wykonawców. 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 90.12.13.20 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich Kod CPV wg słownika 2008: 90.51.32.00 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: przetarg nieograniczony o wartości powyżej 60 tys Euro 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data rozpoczęcia: 12.06.2007; lub data zakończenia: 11.06.2010

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: Kwota i termin wniesienia wadium 1)Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 3.436, 20 zł (słownie: trzy tysiące czterysta trzydzieści sześć złotych 20/100 ) 2) Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą Uwaga: W przypadku przedłużenia terminu składania ofert wszelkie prawa i zobowiązania zamawiającego i Wykonawcy odnośnie ww. ustalenia będą podlegały - odpowiednio nowym terminom. 3) Termin wniesienia wadium upływa wraz z terminem składania ofert o godzinie wyznaczonej na składanie ofert, tj. 08.V. 2007 r. o godz 11.15 4) Wykonawca, który nie wniesie wadium w wymaganym terminie, w tym również na przedłużony okres związania z ofert ą lub nie zgodzi się na na przedłużenie terminu związania ofertą zostanie przez zamawiającego wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. FORMY I MIEJCE WNOSZENIA WADIUM a) w pieniądzu na konto Zamawiającego: PKO S.A. nr r-ku 08124014731111001003032368, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych i bankowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002, z późn. zm.). Wadium wymienione w formach wymienionych w pkt. b-d musi być wystawione na Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy. Oryginał wadium musi być złożony w siedzibie Zamawiającego w pokoju. Nr 43 parter (kasa Zamawiającego) UWAGA: Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 1.odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2.zawarcie umowy stało się niemożliwe z winy Wykonawcy. 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: (1)o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2004 r. nr 19 poz. 177 z późn. zm), a spełniający warunki zawarte w art 22w/w ustawy, a więc: 1)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 3)znajdują sie w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia 4)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. (2)o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy spełniający warunki: 1)Określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych UWAGA: W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w warunek musi spełnić każdy z Wykonawców wspólnie. 2)Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art 24 ust. 1 i 2 UWAGA: W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w warunek musi spełnić każdy z Wykonawców wspólnie. 3)Wykażą się wykonaniem w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednego zamówienia polegającego na wywozie nieczystości o łącznej wartości co najmniej 400. 000 zł brutto. Uwaga : W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w/ warunek musi spełnić co najmniej jeden Wykonawca 4)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia polegającą na posiadaniu: posiadaniu minimum dwóch samochodów specjalistycznych do przewożenia odpadów w kontenerach o pojemności od 8 m³ do 10 m³ z tym, że jeden z nich musi być wyposażony w myjkę do ciśnieniowego mycia kontenerów i ich dezynfekcji lub też posiadać dodatkowo samochód wyposażony w stosowne urządzenia. Uwaga : W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w/ warunek musi spełnić co najmniej jeden Wykonawca Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena spełnienia w/w/ warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt VII SIWZ. Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/w/ warunki Wykonawca spełnił. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia i dokumenty wymagane w ofercie: 1)Oświadczenie, Wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pk1. 1-3 ustawy prawo zamówień publicznych, oraz że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, zgodne w treści ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji.( w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. Oświadczenie musi złożyć każdy z wykonawców) - stanowiący załącznik nr 1 do siwz 2)Wypełniony druk Formularz ofertowy- stanowiący załącznik nr 2 3)Pełnomocnictwo do podpisywania oferty jeżeli osoba podpisującą ofertę nie jest prawnie umocowana w dokumentach rejestrowych. (Uwaga: w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy). Wykonawcy ubiegający sie wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego ) 4)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. Dokument musi złożyć każdy z wykonawców) 5)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. (UWAGA: w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. Dokument musi złożyć każdy z wykonawców) 6)Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (UWAGA: W przypadku, gdy Wykonawca jest osobą prawną informacje powinny dotyczyć wszystkich urzędujących członków władz zaś w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w dokument musi złożyć każdy z Wykonawców występujących wspólnie ( przez wszystkich urzędujących członków władz.) 7)Aktualną Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 9 ustawy, prawo zamówień publicznych (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert . Uwaga: wymagany dokument dotyczy podmiotów zbiorowych w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz.U. Z 2002 r. nr 197 poz.1661 z późn. zm). W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. Dokument musi złożyć każdy z Wykonawców występujących wspólnie, który zalicza się do podmiotów zbiorowych. 8)Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie odpowiadających swoim rodzajem i wartościom usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania zgodny w treści ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 - zawierający informacje potwierdzające warunki podmiotowe (zgodnie z pkt VI B ppkt. 3 oraz załącznikiem nr 4 do niniejszej siwz) 9)Dokumenty, np. Referencje potwierdzające, że usługi wymienione w wykazie zostały wykonane należycie. 10)Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia polegającym na posiadaniu samochodu wyposażonego w myjkę do ciśnieniowego mycia kontenerów i ich dezynfekcji oraz minimum dwoma samochodami specjalistycznymi do przewożenia odpadów w kontenerach o pojemności od 8 m³ do 10 m³ - należy przedłożyć wykaz posiadanych samochodów specjalistycznych spełniających warunek opisany w pkt VI B ppk. 4 11)Aktualną koncesję lub zezwolenie na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie zbierania i transportu odpadów komunalnych na terenie gminy właściwej dla miejsca wykonywania usługi na podstawie: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz 2008 ze zm.) - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 o odpadach (Dz.U. Nr 62 poz. 628 z późn. zm) w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie Dokument musi złożyć każdy z wykonawców.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital.legnica.pl. Opłata: 10 Waluta PLN. Warunki i sposób płatności: za pobraniem. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2007 godzina 11:15. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 08.05.2007, godzina 11:30, Kancelaria w siedzibie Zamawiającego.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 23.04.2007.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.