eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toszek › Wzmocnienie konstrukcji dachu wraz z wymianą pokrycia dachu w budynku Urzędu Miejskiego w Toszku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-09-14

Toszek: Wzmocnienie konstrukcji dachu wraz z wymianą pokrycia dachu w budynku Urzędu Miejskiego w Toszku
Numer ogłoszenia: 239318 - 2015; data zamieszczenia: 14.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Toszek , ul. Bolesława Chrobrego 2, 44-180 Toszek, woj. śląskie, tel. 32 2378020, faks 32 2334141.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.toszek.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wzmocnienie konstrukcji dachu wraz z wymianą pokrycia dachu w budynku Urzędu Miejskiego w Toszku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych związanych z wykonaniem wzmocnienia konstrukcji dachu wraz z wymianą pokrycia dachu w budynku Urzędu Miejskiego w Toszku przy ul. Bolesława Chrobrego 2. Przedmiotowy budynek stanowi zabudowę działki nr 1103/97 i stanowi część zabudowy Rynku w Toszku. Budynek jest pod ochroną Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach i wpisany jest do rejestru zabytków pod nr 362/53. Wybudowany został na rzucie prostokąta krótszym bokiem zwróconym do Rynku. Dwie wieże we frontowych narożnikach nieznacznie występują przed lico muru. Budynek jest dwupiętrowy, w całości podpiwniczony, z poddaszem. Obecnie kondygnacja poddasza jest kondygnacją nieużytkową. Wieże trzypiętrowe wyodrębnione w górnej kondygnacji. Dach budynku czterospadowy kryty blachą. Wejście do budynku znajduje się od strony północnej. W zakres prac remontowych wchodzi: wzmocnienie konstrukcji dachowej z wymianą krokiew i innych elementów konstrukcyjnych, wymiana pokrycia dachu, wykonanie doświetlenia poddasza (6 szt. okien połaciowych), wykonanie wentylacji poddasza budynku, montaż okna połaciowego z funkcją oddymiania, wykonanie przemurowania istniejących kominów ponad dachem, wymiana i odtworzenie ław kominiarskich, montaż drabinek przeciwśniegowych zgodnie z dok. techniczną, całkowita wymiana instalacji odgromowej, całkowita wymiana orynnowania dachu wraz z wymianą rur spustowych, remont i wymiana tynków zewnętrznych wież, remont gzymsów okapowych wież i ścian zewnętrznych wokół budynku. Opis konstrukcji więźby dachowej - Konstrukcję dachu budynku stanowi więźba drewniana typu płatwiowo - kleszczowego. Krokwie rozstawione średnio co 85 cm mają przekrój 10x12 cm. Płatwie dachu mają przekrój 13x15 cm. Słupy pośrednie więźby mają przekrój 13x16 i 14x16 cm, zastrzały słupów 13x16 cm. Słupy kalenicowe mają przekrój 14x15 i 13x16 cm. Płatew kalenicowa ma przekrój 14x15 cm. Krokwie narożne przy wieżach mają przekrój 12,5x15 cm, krokwie narożne nad salą obrad mają przekrój 15x19 i 17x19 cm. Więźba dachowa pokryta jest deskowaniem grubości 2,5 cm. Stan techniczny konstrukcji więźby jest mierny. Ponieważ docelowo kondygnacja poddasza ma spełniać funkcję użytkową przewiduje się wzmocnienie więźby i wymianę pokrycia dachu, a w etapie późniejszym wykonanie izolacji termicznej w postaci płyt z wełny mineralnej i sufitu podwieszonego z płyt gipsowo-kartonowych. Konstrukcja więźby dachowej w związku z tym musi zostać wzmocniona i przebudowana. Przewiduje się demontaż wszystkich krokwi i krokwi narożnych, które zostaną zdemontowane z uwagi na zbyt małą wytrzymałość na nowe obciążenia. Pozostaną słupy i płatwie. Słupy kalenicowe należy wzmocnić poprzez przybicie desek grubości 2 cm z dwóch stron słupa, w miejscu gdzie nie dochodzą zastrzały. Krokwie narożne przy wieżach wykonać z belek o przekroju 12x20 cm, krokwie narożne nad salą obrad wykonać z belek o przekroju 18x24 cm. Wszystkie krokwie połaciowe dachu wykonać z belek o przekroju 12x18 cm. Krokwie będą pokryte deskowaniem o grubości 2,5 cm. Wszystkie nowe elementy więźby wykonać z drewna świerkowego klasy C24. Całą konstrukcję więźby należy pomalować preparatem przeciwgrzybicznym i przeciwogniowym. Kominy - Istniejące kominy należy przemurować od poziomu dachu. Kominy istniejące rozbudowywane wyburzyć do poziomu stropu poddasza, wymurować w miejscu istniejących z otworami jak istniejące w powiązaniu z nowymi kominami. Wszystkie kominy wymurować 60 cm powyżej kalenicy, otynkować zamknąć czapą z wyraźnym okapem, pozostawić wloty poziome dla kanałów wentylacyjnych. Pokrycie dachu - Przewiduje się, że pokrycie dachu wykonane zostanie z blachy cynkowej łączonej na podwójny rąbek stojący. Pozostałe warstwy zgodnie z technologią opisaną w dokumentacji technicznej. W konstrukcji dachu przewiduje się zamontowanie okien połaciowych: okna połaciowe o wymiarach 114 x140 cm - 5 szt., okno połaciowe o wymiarach 114 x140 cm z funkcją oddymiania - 1 szt., okno połaciowe o wymiarach 114 x140 cm z funkcją wyłazu dachowego -1 szt. Z blachy cynkowej wykonać nowe obróbki blacharskie, rynny i rury spustowe. Szczeliny wentylacyjne dachu (wlot i wylot) zabezpieczyć siatką. Na dachu zamontować wywiewkę kanalizacji, ławy kominiarskie oraz drabinki przeciwśniegowe. Remont wież obejmuje: naprawę tynków gładkich na koronach wież, wykonanie nowych obróbek blacharskich, wykonanie nowego pokrycia z dwóch warstw papy termozgrzewalnej, wykonanie nowych balustrad z bl. stalowej nierdzewnej. Odtworzenie istniejącej instalacji odgromowej wykonać należy wg następujących zasad: zwody poziome wykonać drutem Fe/Zn fi 8, zgodnie z P.N. dla III strefy ochronności odległość pomiędzy przewodami odprowadzającymi nie powinna być większa niż 20 m, oporność instalacji odgromowej powinna wynosić poniżej 30 om, przewód sygnałowy anteny nadawczo-odbiorczej powinien zostać odizolowany od metalowej konstrukcji masztu anteny. Prace budowlane wykonywane będą na zewnątrz budynku z użyciem rusztowań ustawionych przy ścianach zewnętrznych budynku. Wykonywane prace budowlane i instalacyjne winny umożliwić użytkowanie budynku i terenu bezpośrednio przyległego do Urzędu Miejskiego w Toszku w pełnej funkcjonalności. Rozpoczęcie prac bezpośrednio związanych z remontem pokrycia dachowego nastąpi po uzyskaniu prawomocnego Pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich wydanego m.in. na podstawie dokumentów przedstawionych przez wykonawcę prac..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp. Zamówienia zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego: Przedmiot główny: CPV 45.00.00.00-7 Roboty budowlane; Przedmioty dodatkowe: CPV 45.32.00.00-6 Roboty izolacyjne; CPV 45.44.21.00-8 Roboty malarskie; CPV 45.32.10.00-3 Izolacja cieplna; CPV 44.22.00.00-8 Stolarka budowlana; CPV 44.11.24.00-2 Dach; CPV 45.26.12.10-9 Wykonywanie pokryć dachowych; CPV 44.23.20.00-5 Drewniane konstrukcje dachowe; CPV 45.26.11.00-5 Wykonywanie konstrukcji dachowych; CPV 45.26.14.10-1 Izolowanie dachu. Okoliczności, po których zaistnieniu będą udzielane zamówienia uzupełniające: potrzeba wykonania robót budowlanych tego samego rodzaju, w trakcie, pod koniec lub po zakończeniu realizacji zamówienia podstawowego (w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 44.22.00.00 - Stolarka budowlana 44.11.24.00 - Dach 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.23.20.00 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 45.26.11.00 - Wykonywanie konstrukcji dachowych 45.26.14.10 - Izolowanie dachu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 22.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego, tj. faktyczny wpływ środków na konto Zamawiającego, a nie termin zlecenia (dokonania) przelewu przez Wykonawcę. Nie dopuszcza się wpłaty wadium w kasie Urzędu. W przypadku wadium wnoszonego w postaci niepieniężnej - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w odrębnej kopercie odpowiednio opisanej (wadium, numer i nazwa postępowania, numer zadania) w siedzibie Zamawiającego, tj. w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Toszku (pokój nr 19) przy ul. Bolesława Chrobrego 2, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy załączyć do oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony w/w warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonał i prawidłowo ukończył: co najmniej jedno zamówienie polegające na remoncie pokrycia dachu obiektu użyteczności publicznej w technologii pokrycia z blachy płaskiej łączonej na rąbek o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100 brutto) oraz co najmniej jedno zamówienie polegające na remoncie pokrycia dachu obiektu użyteczności publicznej wpisanego do rejestru zabytków w technologii pokrycia z blachy płaskiej łączonej na rąbek o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100 brutto)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony w/w warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje (będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów) n/w osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych, określonych przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w stosunku do Wykonawców zagranicznych równoważne kwalifikacje zdobyte w innych państwach na zasadach określonych art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394), tj.: przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, posiadającą co najmniej trzyletnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w w/w specjalności, osoba ta winna ponadto spełniać warunki określone w § 24 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987) lub zamiennie posiadać zaświadczenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków stwierdzające kwalifikacje do kierowania/nadzorowania pracami przy zabytkach nieruchomych w specjalności budowlanej.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony w/w warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada na rachunku środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę: co najmniej 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100), co zostanie potwierdzone stosowną informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Pod pojęciem najważniejszych robót należy rozumieć roboty polegające na remoncie pokrycia dachu, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wymaganego przez Zamawiającego. W Wykazie wykonanych robót budowlanych wystarczy zatem wykazać i przedłożyć dowody wykonania robót w liczbie i zakresie wystarczającym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, opisanego przez Zamawiającego.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązani są przedłożyć Zamawiającemu przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, pełnomocnictwo do jej zawarcia oraz umowę regulującą współpracę tych podmiotów, jeżeli nie zostały one dołączone do oferty. Umowa regulująca współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winna określać co najmniej: a) lidera, b) wzajemne zobowiązania Wykonawców, c) części zamówienia, które będą realizowane przez poszczególnych Wykonawców, d) solidarną odpowiedzialność Wykonawców za należyte wykonanie zamówienia. Przed podpisaniem umowy wspólnicy prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej przedkładają Zamawiającemu umowę spółki. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi wykazać brak podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą wykazać, iż łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Pzp

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy na warunkach jak niżej i w przypadku: wystąpienia siły wyższej oznaczającej wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne, niemożliwe do zapobieżenia i poza kontrolą Stron umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu; zmiany (wydłużenia) terminu realizacji zamówienia - tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego, w tym m. in. w przypadku: wystąpienia opóźnienia w przekazaniu terenu budowy Wykonawcy z winy Zamawiającego, wystąpienia braków, wad lub konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub w innych dokumentach dotyczących zakresu robót, wystąpienia szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót, wystąpienia opóźnienia w rozpoczęciu czynności odbiorowych oraz prób końcowych z powodów nie leżących po stronie Wykonawcy, wstrzymania prac budowlanych przez organ właściwy z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, opóźnienia związanego z uzyskaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl Prawa budowlanego dokumentów lub innych okoliczności nie powstałych z winy Wykonawcy, konieczności wykonania robót dodatkowych; konieczności wykonania robót zamiennych, o których mowa w § 2 umowy; zmian sposobu pełnienia świadczenia, tj.: zmian technologicznych w szczególności - konieczności zrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technologicznych niż wskazane w SIWZ , gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia, konieczności usunięcia wad i braków lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej będącej załącznikiem do SIWZ, spowodowanych odmiennymi od przyjętych w dokumentacji projektowej warunkami terenowymi, w szczególności istnienia podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych - nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia i konieczności zmiany umówionego wynagrodzenia; zmiany w danych Wykonawcy lub Zamawiającego wynikających z dokumentów rejestrowych; zmiany obowiązujących przepisów prawnych, jeżeli w wyniku tych zmian konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego; ustawowej zmiany stawki podatku VAT skutkującej zmianą ceny brutto umowy, w stosunku do zadeklarowanej w ofercie ze skutkiem w momencie powstania obowiązku podatkowego; usunięcia lub zmiany Podwykonawców realizujących powierzoną im przez Wykonawcę część przedmiotu zamówienia oraz zawarcie umowy Podwykonawcy z dalszym Podwykonawcą - w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego; zmiany osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie ze strony Zamawiającego i Wykonawcy - w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego i tylko pod warunkiem posiadania przez te osoby wymaganych kwalifikacji zawodowych i doświadczenia; zmiany sposobu i formy zapłaty wynagrodzenia - w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego; zmiany stosunków prawnych i własnościowych gruntów wykorzystywanych do realizacji przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.toszek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Toszku, ul. Bolesława Chrobrego 2, 44-180 Toszek, Referat Zamówień Publicznych, Rozwoju i Promocji Gminy pokój nr 26.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.09.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Toszku, ul. Bolesława Chrobrego 2, 44-180 Toszek, Biuro Obsługi Interesanta pokój nr 6.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.