eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Aleksandrów › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Aleksandrów

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-06-20

Aleksandrów: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Aleksandrów
Numer ogłoszenia: 236676 - 2013; data zamieszczenia: 20.06.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 205376 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Aleksandrów, , 23-408 Aleksandrów, woj. lubelskie, tel. 084 6875002, faks.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Aleksandrów.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Aleksandrów w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu zgodnych z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.), przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych na terenie Gminy Aleksandrów wynosi 600. Dominuje zabudowa jednorodzinna. W Gminie na obszarze 54,26 km2, znajdują się następujące miejscowości: Aleksandrów Pierwszy, Aleksandrów Drugi, Aleksandrów Trzeci, Aleksandrów Czwarty, Aleksandrów ul. Słoneczna; Aleksandrów ul. Wesoła; Aleksandrów ul. Klonowa, Bukowiec, Margole, Podlas, Sigła, Trzepietniak. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia liczba gospodarstw domowych może ulec zmianie. Wahania liczby gospodarstw domowych Wykonawca winien uwzględnić w kalkulacji ceny ryczałtowej dla przedmiotowego zamówienia. Szacunkowa ilość odpadów wytworzonych w gospodarstwach domowych znajdujących się na terenie Gminy Aleksandrów, w roku 2012 wyniosła 179 Mg ogółem, a w tym: 1. Selektywnie zebrane odpady komunalne ogółem - 67,1 Mg, z podziałem na frakcje: 1) Papier i tektura (kod: 20 01 01) = 4,3 Mg 2) Szkło (kod: 20 01 02) = 31,4 Mg 3) Tworzywa sztuczne (kod: 20 01 39) = 12,5 Mg 4) Metale (kod: 20 01 40) = 2,1 Mg 5) Urządzenia zawierające freony (kod: 20 01 23) = 0,2 Mg 6) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż 20 01 21, 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (kod: 20 01 35) = 1,6 Mg 7) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35 (kod: 20 01 36) = 0,7 Mg 8) Inne odpady ( w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione 1 19 12 11 (kod: 19 12 12) = 4,4 Mg 9) Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach (kod:20 03 99) = 5,8 Mg 10) Odpady wielkogabarytowe (kod: 20 03 07) = 1,6 Mg 11) Zużyte opony (kod: 16 01 03) = 2,5 Mg 2. Zmieszane odpady komunalne (kod: 20 03 01) = 111,9 Mg Podanie powyższych ilości przez Zamawiającego ma charakter pomocniczy i nie może stanowić podstawy do składnia roszczeń przez Wykonawcę w przypadku różnic w ilościach zebranych odpadów w trakcie trwania obowiązującej umowy. Na terenie Gminy Aleksandrów obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych tj. odpady komunalne będą gromadzone w pojemnikach na odpady i workach. Wykonawca zapewnia odbiór odpadów komunalnych w każdej ilości przygotowanej przez właściciela nieruchomości w dniu zbiórki z uwzględnieniem przepisów zawartych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Aleksandrów (Dz.Urz. Woj. Lubelskiego z 2013 r., poz. 356). 3.3. Charakterystyka przedmiotu zamówienia Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, które gromadzone będą w pojemnikach o pojemności: 120 l, 240 l, i 1100 l. 2. Odbiór odpadów komunalnych zgromadzonych w sposób selektywny od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych 1) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na terenie Gminy Aleksandrów będzie się odbywać w systemie workowym. Zamawiający wskazuje następujące kolory worków dla poszczególnych frakcji: - niebieski - przeznaczony na papier, tekturę, - żółty - przeznaczony na tworzywa sztuczne, - zielony - przeznaczony na odpady zielone, - biały - przeznaczony na szkło; - czerwony - przeznaczony na metal i opakowania z metalu, - brązowy - przeznaczony na odpady ulegające biodegradacji, - pomarańczowy - przeznaczony na opakowania wielomateriałowe; - szary - przeznaczony na drobny gruz i zimny popiół. Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji zadania wyposaży właścicieli nieruchomości w 2 komplety worków (po dwa worki każdego koloru) do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Przy każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zbieranych Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano ww. odpady, w worki co najmniej w takiej samej ilości i kolorze w jakiej zostały odebrane. Wyposażanie właścicieli nieruchomości w worki do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów jest kosztem własnym Wykonawcy. Wymagane parametry dla worków: - grubość minimalna = 0,06 mm, - tworzywo - folia polietylenowa LDPE, - worki winny być oznaczone logo firmy, nazwą określającą frakcję odpadów (oraz krótki opis wymagań dotyczących ich segregacji), dla których są przeznaczone, - pojemność worków od 60 l do 120 l 2) Szczegółowe zasady odbioru odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych: a) Wykonawca zapewni odbiór następujących frakcji odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, przeterminowane i niewykorzystane leki, odpady z tekstyliów, odpady niebezpieczne, odpady budowlanei rozbiórkowe, drobny gruz i zimne popioły, szkło, metale, tworzywa sztuczne, makulatura, chemikalia, odpady zielone oraz odpady ulęgające biodegradacji. b) Wykonawca wyposaży punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych w odpowiednią ilość pojemników i kontenerów dla wyżej wymienionych frakcji dostosowanych do potrzeb punktu. c) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów na każdorazowe wezwanie Zamawiającego. Odbiór odpadów winien nastąpić w nieprzekraczalnym terminie 3 dni roboczych od dnia wezwania. 3) Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych oraz odpadów selektywnie zebranych z terenu nieruchomości zamieszkałych: 1 raz w miesiącu (w tym samym dniu odpady zmieszane i selektywnie zebrane) na podstawie harmonogramu ustalonego z Zamawiającym przed podpisaniem umowy. Zamawiający może, w przypadku gdy sporządzony i przedstawiony do akceptacji przez Wykonawcę harmonogram jest sprzeczny z obowiązującym porządkiem prawnym, w szczególności uchwałami Rady Gminy, odmówić jego zatwierdzenia. W takim przypadku Wykonawca uwzględnia uwagi Zamawiającego i przedstawia mu niezwłocznie nową treść harmonogramu do zatwierdzenia. Wykonawca jest zobowiązany, na koszt własny dokonać, co najmniej 2 razy w roku (w 2013 roku - 1 raz, w 2014 roku - 2 razy), mycia i dezynfekcji pojemników przeznaczonych na zmieszane odpady komunalne. 4) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować (w 2013 roku - 1 raz, w 2014 roku - 2 razy) zbiórkę sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużyte baterie i akumulatory, meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony z terenu wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Aleksandrów. Harmonogram zbiórki zostanie ustalony przed podpisaniem umowy z wybranym w drodze przetargu Wykonawcą. 3.4. Wymagania stawiane Wykonawcom w zakresie sprzętu technicznego, bazy magazynowo-transportowej oraz prowadzenia dokumentacji: 1. Sprzęt techniczny: Wykonawca ubiegający się o realizację przedmiotowego zamówienia winien dysponować wyposażeniem umożliwiającym odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości tj. w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości winny znajdować się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej i co najmniej jeden pojazd przystosowany do mycia i dezynfekcji pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych. Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do rodzaju odbieranych odpadów oraz szerokości dróg i istniejących na nich organizacji ruchu. Wykonawca powinien posiadać możliwość sprzedaży, dzierżawy lub użyczenia na rzecz właścicieli nieruchomości pojemników na zmieszane odpady komunalne w przypadku wystąpienia takiego zapotrzebowania. 2. Szczegółowe wymagania dla pojazdów Wykonawca posiadający pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów komunalnych powinien: 1) trwale i czytelnie oznakować pojazdy, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, 2) posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, 3) zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, 4) zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym 5) wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikacją tych danych, 6) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, 7) zabezpieczyć pojazdy i urządzenia przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, 8) myć i dezynfekować pojazdy i urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. 9) prowadzić dokumentację potwierdzającą wykonanie czynności w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów i urządzeń, 10) na koniec każdego dnia roboczego opróżnić pojazdy z odpadów i parkować je wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, 11) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych 3. Wymagania dla bazy magazynowo - transportowej Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Aleksandrów jest obowiązany posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowana na terenie gminy Aleksandrów lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granicy, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa, musi spełniać następujące warunki: 1) teren bazy magazynowo - transportowej winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, 2) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów winny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, 3) miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych winny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, 4) teren bazy magazynowo - transportowej winien być wyposażone w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145), 5) baza magazynowo - transportowa winna być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 6) na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej. 4. Prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczość: 1) zagospodarowanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych poprzez ich zagospodarowanie we własnej instalacji lub przekazanie ich do odzysku podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenie w tym zakresie. Fakt ten udokumentowany zostanie poprzez przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiącu dokumentów potwierdzających odebranie tych odpadów. Karta przekazania odpadów przedkładana będzie w formie kopii potwierdzonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, 2) zagospodarowanie selektywnie odebranych odpadów komunalnych poprzez poddanie ich odzyskowi lub przekazanie ich do odzysku czy też przygotowanie do ponownego użytku zostanie udokumentowane poprzez przedstawienie Zamawiającemu jeden raz w miesiącu dokumentów potwierdzających dokonanie tej czynności, tj. karty przekazania odpadu potwierdzonej za zgodność z oryginałem lub w przypadku władania instalacją do zagospodarowania tych odpadów oświadczenia o dokonaniu takiej czynności, 3) zmieszane odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych powinny być poddawane zagospodarowaniu w instalacjach wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017 - Region Południowy w instalacji regionalnej lub zastępczej spełniających wymagania najlepszej dostępnej techniki lub technologii, o której mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony Środowiska. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań. Sprawozdanie jest przekazywane wójtowi Gminy Aleksandrów w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Sprawozdanie powinno zawierać: 1) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania; 2) informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: a) przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b) nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; 3) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; 4) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany zamieścić w sprawozdaniu także informacje o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 3.5. Informacje o sposobie zagospodarowania odpadów komunalnych Gmina Aleksandrów zgodnie z uchwałą Nr XXIV/396/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017 została zaliczona do Regionu Południowego. W regionie gospodarowania odpadami, w którym jest położona Gmina Aleksandrów na dzień dzisiejszy nie funkcjonuje Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych, do czasu jej powstania wszystkie odpady zebrane z terenu gminy Aleksandrów wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do instalacji zastępczych wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub w przypadku jej braku do wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego instalacji zastępczych oraz do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. Wykonawca zobowiązany jest do kontrolowania właścicieli nieruchomości zamieszkałych deklarowanego przez nich selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku niedopełnienia przez Właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych zgłoszonego w deklaracji podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym gminę. Wykonawca sporządza na tę okoliczność stosowną dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) i niezwłocznie przekazuje ją Zamawiającemu, umożliwiając wydanie decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości uiszczanej opłaty..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Miejski Zakład Komunalny Sp. z o.o. w Leżajsku, ul. Żwirki i Wigury 3, 37-300 Leżajsk, kraj/woj. podkarpackie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 180185,19 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 140400,00

  • Oferta z najniższą ceną: 169128,00 / Oferta z najwyższą ceną: 230000,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.