Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-11-12
Kraków: Wykonanie inwentaryzacji czynnych pieców, kotłowni oraz kominków na paliwo stałe dla 14 gmin wchodzących w skład Metropolii Krakowskiej oraz Planu Gospodarki Niskoemisyjnej (PGN) dla 12 gmin wchodzących w skład Metropolii Krakowskiej
Numer ogłoszenia: 235253 - 2014; data zamieszczenia: 12.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Stowarzyszenie Metropolia Krakowska , ul. Grunwaldzka 8, 31-526 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 616 96 12, 12 616 96 14, faks 12 616 96 08.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.malopolska.pl/metropoliakrakowska/Article/id,272887.html
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Stowarzyszenie.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie inwentaryzacji czynnych pieców, kotłowni oraz kominków na paliwo stałe dla 14 gmin wchodzących w skład Metropolii Krakowskiej oraz Planu Gospodarki Niskoemisyjnej (PGN) dla 12 gmin wchodzących w skład Metropolii Krakowskiej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. Wykonanie inwentaryzacji czynnych pieców, kotłowni oraz kominków na paliwo stałe dla 14 gmin wchodzących w skład Metropolii Krakowskiej oraz Planu Gospodarki Niskoemisyjnej (PGN) dla 12 gmin wchodzących w skład Metropolii Krakowskiej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Dla obszaru dwunastu gmin, w szczególności: 1) Biskupice, 2) Czernichów, 3) Igołomia-Wawrzeńczyce, 4) Kocmyrzów-Luborzyca, 5) Liszki, 6) Michałowice, 7) Mogilany, 8) Niepołomice, 9) Świątniki Górne, 10) Wieliczka, 11) Wielka Wieś, 12) Zabierzów, Zamówienie polega na pełnej jego realizacji, a dla gmin: 13) Skawina, 14) Zielonki na wykonaniu inwentaryzacji czynnych pieców, kotłowni oraz kominków na paliwo stałe. 4. W ramach zamówienia Wykonawca dokona zintegrowania PGN Gminy Miejskiej Kraków, Gminy Skawina i Gminy Zielonki, tak aby powstało opracowanie pn. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Metropolii Krakowskiej. Poszczególne PGN-y dla 12 gmin wykonane w ramach tego zamówienia oraz 3 pozostałe będą stanowiły rozdziały tego dokumentu. W przypadku, gdy, któraś z gmin: Kraków, Skawina, Zielonki nie wykona swojego PGN, Wykonawca nie będzie zobowiązany do dokonania integracji w tym zakresie. Zamawiający informuje, iż zgodnie z przekazaną przez te jst informacją będzie w posiadaniu praw autorskich dla tych dokumentów. 5. Zamówienie będzie składać się z etapów/działań, szczegółowo opisanych w załączniku nr 6 do SIWZ oraz załączniku nr 7 do SIWZ. 6. Zamówienie jest dofinansowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.73.14.00 - Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza 71.24.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania 48.61.00.00 - Systemy baz danych 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe 90.71.21.00 - Planowanie rozwoju środowiska miejskiego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 10000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 zł).
III.2) ZALICZKI
- przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy - przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania uprawnień do wykonywania usług będących przedmiotem zamówienia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), co najmniej: - jeden Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla obszaru, który zamieszkuje co najmniej 100000 mieszkańców. Opracowanie winno być zakończone i odebrane przez Zamawiającego lub Plan działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP) dla obszaru, który zamieszkuje co najmniej 100000 mieszkańców. Opracowanie winno być zakończone i odebrane przez Zamawiającego lub Założenia do planu zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru, który zamieszkuje co najmniej 100000 mieszkańców. Opracowanie winno być zakończone i odebrane przez Zamawiającego. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumencie oraz poświadczaniach lub innych dokumentach wyszczególnionych w rozdziale VI ust. 1 pkt 6 i 7 SIWZ. W przypadku gdy z wykazu albo poświadczenia lub innych dokumentów będzie wynikało, że Wykonawca wykonał jakąkolwiek z usług nieprawidłowo, po zwróceniu się do odpowiedniego podmiotu o dodatkowe wyjaśnienia (zgodnie z § 1 ust. 5 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane) Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie oświadczenia dołączonego przez wykonawcę do oferty
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, czyli co najmniej czteroosobowym zespołem specjalistów, w skład którego wchodzą: a) Kierownik Zespołu - posiadający/a: - wykształcenie wyższe o kierunku energetyka lub inżynieria środowiska lub ochrona środowiska, - który/a był autorem lub współautorem, co najmniej dwóch opracowań dla jednostek samorządu terytorialnego lub ich stowarzyszeń/ porozumień, w szczególności Planu Gospodarki Niskoemisyjnej lub Planu działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP) lub Założeń do planu zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe; b) Specjalista systemów GIS - posiadający/a: - wykształcenie wyższe, - który/a był autorem lub współautorem co najmniej jednego opracowania z zakresu analiz GIS dla jednostek samorządu terytorialnego lub ich stowarzyszeń/ porozumień; c) Członek zespołu I - posiadający/a: - wykształcenie wyższe inżynierskie, - który/a był autorem lub współautorem co najmniej jednego opracowania w zakresie obliczeń wielkości emisji substancji zanieczyszczających do powietrza ze źródeł energetycznych lub technologicznych; d) Członek zespołu II - posiadający/a: - wykształcenie wyższe inżynierskie, - który/a był autorem lub współautorem co najmniej jednego opracowania związanego z ochroną powietrza, np. raportu oddziaływania na środowisko, programu ochrony powietrza, itp.; UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza możliwości wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa powyżej w lit. a-d przez mniej niż cztery osoby. Jedna osoba może pełnić tylko jedną funkcję w zespole. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie oświadczeń i dokumentów dołączonych przez wykonawcę do oferty, określonych szczegółowo w SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, czyli posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 100000,00 zł (słownie: sto tysięcy 00/100 zł). Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie oświadczeń i dokumentów dołączonych przez wykonawcę do oferty, określonych szczegółowo w SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Nie dotyczy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 75
- 2 - Koncepcja wykonania zamówienia - 25
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zakazane są zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z potrzeb Zamawiającego lub z przyczyn dotyczących Zamawiającego lub też z przyczyn obiektywnych, niezależnych od żadnej ze stron i dotyczy: 1) wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług, 2) odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych, 3) zmiany terminu wykonania umowy lub wprowadzenia zmian w załączniku nr 2 do umowy - w zakresie terminów wykonania poszczególnych opracowań lub etapów - jedynie w sytuacji konieczności zwiększenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia lub w wyniku innych obiektywnych czynników, 4) zmian, do których strony upoważnione są na podstawie ustawy lub umowy. 3. W związku ze wskazaną w ust. 2 pkt 1 okolicznością dopuszczalne jest zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost kosztów świadczenia usługi.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.malopolska.pl/metropoliakrakowska/Article/id,272887.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Stowarzyszenie Metropolia Krakowska 31-526 Kraków ul. Grunwaldzka 8. I piętro - Biuro Stowarzyszenia.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.11.2014 godzina 13:00, miejsce: Metropolia Krakowska 31-526 Kraków ul. Grunwaldzka 8. I piętro - Gabinet Dyrektora Biura Stowarzyszenia, pok. 103..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest dofinansowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013, skierowanego do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Do dnia 22.12.2014 r. Zamawiający jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu: 1) Koncepcję przeprowadzenia inwentaryzacji czynnych pieców, kotłowni oraz kominków na paliwo stałe dla 14 gmin wchodzących w skład Metropolii Krakowskiej, 2) Koncepcję raportu dotyczącego inwentaryzacji czynnych pieców, kotłowni oraz kominków na paliwo stałe dla 14 gmin wchodzących w skład Metropolii Krakowskiej, 3) Matrycę dokumentu Planu Gospodarki Niskoemisyjnej (PGN) dla 12 gmin wchodzących w skład Metropolii Krakowskiej, 4) Koncepcję szkoleń, w tym m.in. szczegółowy program szkoleń..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Sukcesywna dostawa instrumentów i akcesoriów endodontycznych, odpowiednio od jednej do dwóch części zamówienia
- Wyłonienie Wykonawcy w zakresie przebudowy dźwigu osobowego zewnętrznego z napędem elektrycznym w budynku przy al. Słowackiego 15 w Krakowie
- Dostawa sprzętu komputerowego dla UEK - 3 zadania
- DOSTARCZANIE LEKÓW RÓŻNYCH WG 10 PAKIETÓW
- Dostawa leków gotowych
- Sukcesywna dostawa mięsa, produktów mięsnych, drobiu i konserw dla Domu Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Krakowska 55
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania pn. "Rozbudowa budynku PSM I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Grudziądzu o salę koncertową"
- Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Urszulinie
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla inwestycji "Rozbudowa drogi powiatowej nr 3039W Drożdżyn - Wycinki".
- "Świadczenie usług specjalistycznych: psychologicznych, logopedycznych, superwizji i hipoterapii" - realizowane w 4 częściach
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania pn. "Adaptacja i rozbudowa budynku tzw. "Rządcówki" na internat przy Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych w Kościelcu"
- Przeprowadzenie 25 szkoleń z pakietu MS Office dla pracowników Politechniki Warszawskiej
więcej: Systemy baz danych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.