eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Murowana Goślina › ŚWIADCZENIE USŁUG TRANSPORTOWYCH W ZAKRESIE DOWOZU DZIECI DO SZKÓŁ GMINNYCH I PRZEDSZKOLI NA TERENIE GMINY MUROWANA GOŚLINA (NA TRASIE DOM-SZKOŁA-DOM) W OKRESIE OD DNIA ZAWARCIA UMOWY DO DNIA 19 GRUDNIA 2008 ROKU WEDŁUG II CZĘŚCI (PAKIETÓW) PRZEDMIOTU ZAM

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-09-24

Murowana Goślina: ŚWIADCZENIE USŁUG TRANSPORTOWYCH W ZAKRESIE DOWOZU DZIECI DO SZKÓŁ GMINNYCH I PRZEDSZKOLI NA TERENIE GMINY MUROWANA GOŚLINA (NA TRASIE DOM-SZKOŁA-DOM) W OKRESIE OD DNIA ZAWARCIA UMOWY DO DNIA 19 GRUDNIA 2008 ROKU WEDŁUG II CZĘŚCI (PAKIETÓW) PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Numer ogłoszenia: 233921 - 2008; data zamieszczenia: 24.09.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Murowana Goślina , ul. Poznańska 18, 62-095 Murowana Goślina, woj. wielkopolskie, tel. 061 8122055, 8122363, 8122379, fax. 061 8122140.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.murowana-goslina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE USŁUG TRANSPORTOWYCH W ZAKRESIE DOWOZU DZIECI DO SZKÓŁ GMINNYCH I PRZEDSZKOLI NA TERENIE GMINY MUROWANA GOŚLINA (NA TRASIE DOM-SZKOŁA-DOM) W OKRESIE OD DNIA ZAWARCIA UMOWY DO DNIA 19 GRUDNIA 2008 ROKU WEDŁUG II CZĘŚCI (PAKIETÓW) PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych w zakresie dowozu dzieci do szkół gminnych i przedszkoli na terenie gminy Murowana Goślina (na trasie dom-szkoła-dom) w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 19 grudnia 2008 roku, według II części (pakietów) przedmiotu zamówienia..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00 - (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.12.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (art. 22 ust. 1 pkt 1 u.p.z.p.), tj.: (1)posiadają aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, (2)posiadają aktualną licencję uprawniającą do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. z dnia 26.06.2007 r. - DzU Nr 125, poz. 874), udzieloną na okres obejmujący termin wykonywania zamówienia; b)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p.), tj. dysponują: (1)kierowcą/kierowcami posiadającym/i prawo jazdy kategorii D, (2)minimalną ilością autobusów niezbędną do świadczenia usługi wynoszącą: -w przypadku składania oferty dla I pakietu przedmiotu zamówienia - 3 autobusy (każdy autobus winien posiadać minimum 52 miejsca), -w przypadku składania oferty dla II pakietu przedmiotu zamówienia - 2 autobusy (każdy autobus winien posiadać minimum 52 miejsca), c)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3 u.p.z.p.); d)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 u.p.z.p.; e)załączą - określone w pkt. 10 SIWZ - dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 i art. 24 Ustawy, których złożenia wymaga Zamawiający, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (DzU nr 87 poz. 605) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane; f)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia (np. konsorcjum) zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika celem reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; g)Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zobowiązany jest do złożenia dokumentów zgodnie z §2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (DzU nr 87 poz. 605) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. 2)Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu stosując ocenę zerojedynkową: spełnia/nie spełnia. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach załączonych do oferty. Z treści dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu opisanych w punkcie 9 SIWZ, wraz z ofertą wypełnioną na Formularzu Oferty każdy Wykonawca składa Zamawiającemu następujące dokumenty i oświadczenia: a)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę), wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b)aktualną licencję uprawniającą do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. z dnia 26.06.2007 r. - DzU Nr 125, poz. 874), udzieloną na okres obejmujący termin wykonywania zamówienia, c)oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 u.p.z.p., stanowiące załącznik nr 1 do formularza oferty (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia - oświadczenie ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku), d)oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 u.p.z.p., stanowiące załącznik nr 2 do formularza oferty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich), e)wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do formularza oferty. Wykaz wraz z wymaganymi informacjami oraz załączonymi dokumentami winien być złożony dla każdej części przedmiotu zamówienia oddzielnie. W wykazie należy zawrzeć informacje potwierdzające spełnienie warunku opisanego w pkt 9.1)b)(1) SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy oraz łączne kwalifikacje), f)dokumenty stwierdzające, że osoby, o których mowa w pkt 9.1)b)(1) posiadają wymagane kwalifikacje - prawo jazdy kategorii D, g)wykaz środków transportu niezbędnych do wykonania zamówienia, jakimi dysponuje Wykonawca, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Wykaz wraz z wymaganymi informacjami, o których mowa w pkt 9.1)b)(2) SIWZ winien być złożony dla każdej części przedmiotu zamówienia oddzielnie, 2)ponadto Wykonawca składa: a)dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego - w przypadku, gdy Wykonawcy składają wspólną ofertę, b)stosowne pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. 3)Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej: a)Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 10.1)a) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza wraz tłumaczeniem na język polski oraz muszą być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 4)Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym - jak wyżej - przez Wykonawcę. Pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub poświadczonej przez notariusza kopii. 5)Jeżeli termin składania ofert ulegnie przesunięciu, wówczas dokumenty, które do tego czasu utraciły swą ważność winny zostać uaktualnione. 6)Pożądane przez Zamawiającego jest złożenie w ofercie spisu treści..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip2.murowana-goslina.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy ul. Poznańska 16, 62-095 Murowana Goślina, pokój 32.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.10.2008 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy ul. Poznańska 18, 62-095 Murowana Goślina, pokój nr 1 kancelaria.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1)Zamawiający nie przewiduje: a)zawarcia umowy ramowej; b)rozliczeń w walucie obcej; c)przeprowadzenia aukcji elektronicznej; d)zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawcy zobowiązują się nie podnosić jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 Ustawy. e)ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 2)Udostępnianie dokumentacji Postępowania: a)Protokół postępowania wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym, że oferty są jawne od chwili ich otwarcia, b)nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane, c)Udostępnianie dokumentacji Postępowania odbywać się będzie wg poniższych zasad: -nastąpi po złożeniu pisemnego wniosku, -Zamawiający określi termin i miejsce oraz zakres udostępnienia, Zamawiający wyznaczy członka komisji, w obecności którego dokonana zostanie czynność przeglądu..

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1 (Pakiet nr 1).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie I: a)dowóz dzieci do szkół: trasa nr 1 - Uchorowo, Białężyn, Nieszawa, Białężyn, Uchorowo, Białężyn, Białęgi, Murowana Goślina (Szkoła Podstawowa nr1, Gimnazjum nr 1) - 20 km trasa nr 2 - Kąty, Wojnowo Wieś, Długa Goślina, Trojanowo Wieś, Murowana Goślina (Szkoła Podstawowa nr 1, Gimnazjum nr 1) - 14 km trasa nr 3 - Pławno, Kamińsko, Rakownia, Murowana Goślina (Szkoła Podstawowa nr 2, Gimnazjum nr 2) - 12 km trasa nr 4 - Starczanowo, Mściszewo, Raduszyn, Murowana Goślina (Szkoła Podstawowa nr 2, Gimnazjum nr 2) - 10 km trasa nr 5 - Przebędowo, Murowana Goślina (ze Szkoły Podstawowej nr 1) 3 km b)powrót dzieci ze szkół: trasa nr 6 - Murowana Goślina ,Uchorowo, Białężyn, Nieszawa, Białężyn, Uchorowo, Białężyn, Białęgi (Szkoła Podstawowa nr1, Gimnazjum nr 1) - 15 km trasa nr 7 - Murowana Goślina, Białęgi, Białężyn, Nieszawa, Uchorowo (Gimnazjum nr1, Szkoły Podstawowej nr 1) - 15 km trasa nr 8 - Murowana Goślina Trojanowo Wieś, Wojnowo, Długa Goślina, Kąty (z Gimnazjum nr1, Szkoły Podstawowej nr 1) - 14 km trasa nr 9 - Murowana Goślina ,Trojanowo Wieś, Wojnowo, Długa Goślina, Kąty (z Gimnazjum nr1,Szkoły Podstawowej nr 1) - 14 km trasa nr 10 - Murowana Goślina, Rakownia, Kamińsko, Pławno (z Gimnazjum nr 2, Szkoły Podstawowej nr 2) - 12 km trasa nr 11 - Murowana Goślina, Raduszyn, Mściszewo, Starczanowo (z Gimnazjum nr 2, Szkoły Podstawowej nr 2) - 10 km trasa nr 12 - 2 razy w tygodniu: Murowana Goślina, Rakownia, Kamińsko, Pławno (z Gimnazjum nr 2, Szkoły Podstawowej nr 2) - średnio dziennie 5 km 2. Łączna długość tras zadania I wynosi 144 km dziennie. 3. Ilość uczniów do przewozu 400 dziennie. 4. Minimalna ilość miejsc siedzących w autobusie - 52. 5. Minimalna ilość autobusów, którymi świadczona będzie usługa: na zadanie I - 3 autobusy. Informacja dodatkowa: Wykonawca jest zobowiązany dostosować godziny dowozu uczniów do szkół zgodnie z planem lekcji.Przed przystąpieniem do realizacji usługi Wykonawca ustali optymalny rozkład jazdy dla poszczególnych kursów mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania dziecka w podróży.Rozkład jazdy odnośnie wszystkich kursów Wykonawca przekaże do UMiGm ul. Poznańska 18 p.4. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo uczniów i mienia podczas wykonywania usług przewozu uczniów. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. Wykonawca musi realizować przedmiot zamówienia z przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 06.09.2001r. prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2003r. nr 58 poz.515 ze zm.).
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.12.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 2 (Pakiet nr 2).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie II: a)Dowóz dzieci do szkół: trasa nr 1- Głębocko, Głęboczek, Łopuchówko, Łopuchowo, Trojanowo (Szkoła Podstawowa w Łopuchowie, Szkoła Podstawowa nr 1, Gimnazjum nr1),-20km trasa nr 2 - Zielonka, Huta Pusta, Boduszewo (Gimnazjum nr 1, Szkoła Podstawowa nr 1),-10km b)powrót dzieci ze szkół: trasa nr 3- Łopuchowo, Łopuchówko, Głęboczek, Głębocko (ze Szkoły Podstawowej w Łopuchowie),-12km trasa nr 4 - Zielonka, Huta Pusta, Boduszewo (Gimnazjum nr 1, Szkoła Podstawowa nr 1),10km trasa nr 5 - Głębocko, Głęboczek, Łopuchówko, Łopuchowo, Trojanowo ( Szkoła Podstawowa nr 1, Gimnazjum nr 1),-20km trasa nr 6 - Zielonka, Huta Pusta, Boduszewo (Gimnazjum nr 1, Szkoła Podstawowa nr 1)10km. 2.Łączna długość tras, zadania II wynosi 82 km dziennie. 3. Ilość uczniów do przewozu 400 dziennie. 4. Minimalna ilość miejsc siedzących w autobusie - 52. 5. Minimalna ilość autobusów, którymi świadczona będzie usługa: na zadanie II - 2 autobusy. Informacja dodatkowa: Wykonawca jest zobowiązany dostosować godziny dowozu uczniów do szkół zgodnie z planem lekcji.Przed przystąpieniem do realizacji usługi Wykonawca ustali optymalny rozkład jazdy dla poszczególnych kursów mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania dziecka w podróży.Rozkład jazdy odnośnie wszystkich kursów Wykonawca przekaże do UMiGm ul. Poznańska 18 p.4. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo uczniów i mienia podczas wykonywania usług przewozu uczniów. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. Wykonawca musi realizować przedmiot zamówienia z przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 06.09.2001r. prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2003r. nr 58 poz.515 ze zm.).
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.12.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.