eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › Ochrona osób i dozór mienia w siedzibach GDDKiA Oddział w Rzeszowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-17

Rzeszów: Ochrona osób i dozór mienia w siedzibach GDDKiA Oddział w Rzeszowie
Numer ogłoszenia: 231504 - 2013; data zamieszczenia: 17.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie , ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 017 8534071, faks 017 8623915, 8537395.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ochrona osób i dozór mienia w siedzibach GDDKiA Oddział w Rzeszowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Ochrona osób i dozór mienia w siedzibach GDDKiA Oddział w Rzeszowie Część I - Monitorowanie sygnału włamania i napadu na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Jarosławiu z/s w Żurawicy, Obwód Drogowy w Przeworsku ul. Głęboka 32 Część II - Monitorowanie sygnału włamania i napadu na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Krośnie, ul. Tysiąclecia 38, 38-400 Krosno Część III - Ochrona fizyczna (dozorowanie ) ludzi i mienia na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Rzeszowie, ul. Sikorskiego 49C, 35-959 Rzeszów Część IV - Ochrona fizyczna (dozorowanie ) ludzi i mienia na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Nisku, ul Nowa 40 Część V - Monitorowanie sygnału włamania i napadu na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Nisku, Obwód Drogowy w Wólce Niedźwieckiej Gmina Sokołów Małopolski Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na całość zamówienia (wszystkie jego części) określonego w niniejszym ogłoszeniu lub na dowolnie wybraną część (części) tego zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.23.10-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: Część I :- 300,00 PLN- słownie- trzysta złotych Część II :- 400,00 PLN- słownie- czterysta złotych Część III :- 4.500,00 PLN- słownie- cztery tysiące pięćset złotych Część IV :- 4.500,00 PLN- słownie- cztery tysiące pięćset złotych Część V :- 350,00 PLN- słownie- trzysta pięćdziesiąt złotych

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia, to taki który : posiada uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie objętym zamówieniem wydanym przez właściwy organ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia, to taki który, wykaże się wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu (zakończeniu), lub wykonywaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: a) 3 zadania polegające na świadczeniu usług ochrony i dozoru mienia (dotyczy części III, IV) b) 3 zadania polegające na świadczeniu usług monitoringu (dotyczy części I, II, V)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt III.6)1 ogłoszenia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia to taki, który wskaże osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się doświadczeniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca, na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania: 1) osoba proponowana do pełnienia funkcji pracownika ochrony: - minimalne doświadczenie zawodowe: 1 rok na stanowisku związanym z ochroną osób i/lub dozorem mienia (dotyczy części III, IV) Wymagana minimalna liczba osób: Dla części III - cztery osoby Dla części IV - cztery osoby Uwaga: W przypadku wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia dla części III i części IV Zamawiający nie dopuszcza przedstawienia tych samych osób. Dla części I, II i V Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt III.6)1 ogłoszenia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Przez główne usługi, których dotyczy obowiązek wykazania w wykazie i załączenia dowodów Zamawiający rozumie usługi, o których mowa w pkt. III.3.2) ogłoszenia. Dowodem, o którym mowa powyżej jest poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będzie również oświadczenie Wykonawcy. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 2 W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 2a. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności: a. zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c. charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2b. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający wymaga przedłożenia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. 3. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III. 4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 4. W celu potwierdzenia spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) oświadczenie wymienione w pkt III.6.1) ogłoszenia powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców; b)dokument, wymieniony w pkt. III.4.1)kropka 2 i 3 ogłoszenia składa dowolny Wykonawca/dowolni Wykonawcy wykazujący spełnianie warunków, spośród Wykonawców składających wspólną ofertę; c) oświadczenie, wymienione w pkt III.4.2) ogłoszenia oraz dokument wymieniony w pkt. III.4.1) kropka 1 ogłoszenia i dokumenty wymienione w pkt III.4.2) ogłoszenia albo odpowiadające im określone w pkt III.4.3.1) i III.6)3 ogłoszenia powinny być złożone przez każdego Wykonawcę; d) lista lub informacja, o której mowa w pkt III.4.4) ogłoszenia powinna być złożona przez każdego Wykonawcę

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gddkia.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ można pobrać ze str. internet. Zamawiającego lub nabyć w jego siedzibie, pokój Nr 25. SIWZ na wniosek Wykonawcy może być przesłany pocztą.Cena brutto 3,70 zł+koszty przesyłki.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.06.2013 godzina 11:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego GDDKiA Oddział Rzeszów, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów, kancelaria.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1.Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o którym mowa w niniejszym ogłoszeniu. 2. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w pkt III.3) ogłoszenia Wykonawcy wykazują łącznie. 3. Miejsce i termin otwarcia ofert: GDDKiA Oddział Rzeszów, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów, pokój nr 7, dnia 25.06.2013 r. o godz. 11:10. 4. Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienie został zrealizowane w niżej określonym terminie: - część I: 48 m-cy od daty podpisania umowy - część II: od 01.08.2013 do 31.07.2017 - część III: od 01.01.2014 do 31.12.2017 - część IV: od 01.01.2014 do 31.12.2017 - część V: 48 m-cy od daty podpisania umowy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Monitorowanie sygnału włamania i napadu na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Jarosławiu z/s w Żurawicy, Obwód Drogowy w Przeworsku ul. Głęboka 32.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest w: Ochrona osób i dozór mienia w siedzibach GDDKiA Oddział w Rzeszowie Część I - Monitorowanie sygnału włamania i napadu na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Jarosławiu z/s w Żurawicy, Obwód Drogowy w Przeworsku ul. Głęboka 32.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.23.10-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 48.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Monitorowanie sygnału włamania i napadu na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Krośnie, ul. Tysiąclecia 38, 38-400 Krosno.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest w: Ochrona osób i dozór mienia w siedzibach GDDKiA Oddział w Rzeszowie Część II - Monitorowanie sygnału włamania i napadu na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Krośnie, ul. Tysiąclecia 38, 38-400 Krosno.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.23.10-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Ochrona fizyczna (dozorowanie ) ludzi i mienia na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Rzeszowie, ul. Sikorskiego 49C, 35-959 Rzeszów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest w: Ochrona osób i dozór mienia w siedzibach GDDKiA Oddział w Rzeszowie Część III - Ochrona fizyczna (dozorowanie ) ludzi i mienia na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Rzeszowie, ul. Sikorskiego 49C, 35-959 Rzeszów.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.23.10-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Ochrona fizyczna (dozorowanie ) ludzi i mienia na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Nisku, ul Nowa 40.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest w: Ochrona osób i dozór mienia w siedzibach GDDKiA Oddział w Rzeszowie Część IV - Ochrona fizyczna (dozorowanie ) ludzi i mienia na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Nisku, ul Nowa 40.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.23.10-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Monitorowanie sygnału włamania i napadu na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Nisku, Obwód Drogowy w Wólce Niedźwieckiej Gmina Sokołów Małopolski.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest w: Ochrona osób i dozór mienia w siedzibach GDDKiA Oddział w Rzeszowie Część V - Monitorowanie sygnału włamania i napadu na terenie obiektu GDDKiA Oddział w Rzeszowie, Rejon w Nisku, Obwód Drogowy w Wólce Niedźwieckiej Gmina Sokołów Małopolski.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.23.10-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 48.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.