eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Badanie sprawozdania finansowego spółki oraz audytu rekompensaty należnej Spółce z tytułu realizacji usługi przewozowej za rok obrotowy 2012. UWAGA Postępowanie prowadzone jest wspólnie przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z o.o. - (Zamawiający upoważniony do przeprowadzenia postępowania) oraz Zarząd Transportu Miejskiego na podstawie art.16 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz.U.10.113.759 ze zmianami).

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-31

Poznań: Badanie sprawozdania finansowego spółki oraz audytu rekompensaty należnej Spółce z tytułu realizacji usługi przewozowej za rok obrotowy 2012. UWAGA : Postępowanie prowadzone jest wspólnie przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z o.o. - (Zamawiający upoważniony do przeprowadzenia postępowania) oraz Zarząd Transportu Miejskiego na podstawie art.16 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz.U.10.113.759 ze zmianami).
Numer ogłoszenia: 231463 - 2012; data zamieszczenia: 31.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Sp. z o.o. , ul. Głogowska 131/133, 60-244 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8699361, 869 33 61, faks 061 8663708, 866 16 24.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpk.poznan.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Badanie sprawozdania finansowego spółki oraz audytu rekompensaty należnej Spółce z tytułu realizacji usługi przewozowej za rok obrotowy 2012. UWAGA : Postępowanie prowadzone jest wspólnie przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z o.o. - (Zamawiający upoważniony do przeprowadzenia postępowania) oraz Zarząd Transportu Miejskiego na podstawie art.16 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz.U.10.113.759 ze zmianami)..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi na potrzeby: I. MPK Poznań Sp. z o.o., w zakresie: 1) przeprowadzenia badania jednostkowego sprawozdania finansowego za okres od 1.01.2012r. do 31.12.2012 r. 2) przeprowadzenie badania skonsolidowanego sprawozdania finansowego za okres od 1.01.2012r. do 31.12.2012 r. 3) weryfikacji celem poświadczenia przez Wykonawcę, danych wymaganych w umowie kredytowej, (wskaźniki finansowe, przestrzeganie przez Zamawiającego określonych zapisów umowy) wg wzoru zawartego w Załączniku nr 1A do SIWZ. Usługa określona w pkt. I.1-3 zostanie przeprowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z postanowieniami ustawy o rachunkowości z 29 września 1994 r., ustawą o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym z dnia 7 maja 2009 r., a także z Krajowymi Standardami Rewizji Finansowej. I.2 Usługa dla MPK wymaga uczestnictwa co najmniej dwóch biegłych rewidentów w trakcie przeprowadzanych badań sprawozdań. I.3 W wyniku wykonania usługi Wykonawca przekaże MPK Poznań Sp. z o.o.: opinie i raporty z badania sprawozdań finansowych, o których mowa w pkt I.1 i 2, w ilości po 7 egzemplarzy w języku polskim oraz po 2 egzemplarze przetłumaczone na język angielski, a Poświadczenie w formie Załącznika 1A do SIWZ w ilości po 2 egzemplarze zarówno w języku polskim jak i w języku angielskim. W razie wydania opinii z zastrzeżeniem, albo wydania opinii negatywnej, Zamawiający otrzyma stosowne uzasadnienie. W przypadku odmowy wyrażenia opinii o sprawozdaniu finansowym Zamawiający otrzyma uzasadnienie wraz ze wskazaniem przyczyn takiego stanowiska. Opinie i raporty, o których mowa w 4 ust.1 projektu umowy (załącznik 5 do SIWZ), będą w szczególności zawierać stwierdzenia wymagane przepisami art. 65 ustawy z 29 września 1994 roku o rachunkowości (jednolity tekst Dz. U. Nr 76 z 2002 r. poz. 694 z późniejszymi zmianami). W przypadku stwierdzenia, w trakcie badań sprawozdań finansowych MPK Poznań Sp. z o.o., ewentualnych niedociągnięć w organizacji i prowadzeniu rachunkowości Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemną informację w tym zakresie. II. Zarządu Transportu Miejskiego, w zakresie: Oceny poniesionych kosztów i zysku (rekompensaty) z tytułu zrealizowanej pracy przewozowej w kontekście przepisów Prawa Zamówień Publicznych oraz zawartej w dniu 30 października 2009 r. umowy o świadczenie usług publicznych dotyczącej realizacji zadania własnego Miasta Poznania w zakresie lokalnego transportu zbiorowego - komunikacji miejskiej (tekst jednolity zasadniczej części Umowy nr NZ/17/2009 publikowany aneksem nr 23/11), a także Rozporządzenia (WE) nr 1370 2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191 69 i (EWG) nr 1107 70 oraz, w przypadku korzystania przez Operatora z dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego, Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie dofinansowania z programów operacyjnych podmiotów realizujących obowiązek świadczenia usług publicznych w transporcie zbiorowym. Wykonawca w ramach przeprowadzonego badania opracuje dla Zamawiającego dokument zwany raportem z audytu rekompensaty. II. 1. Celem przeprowadzenia badań jest: a) obliczenie rekompensaty dla Operatora tj. Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu Spółka z o.o., ul. Głogowska 131 /133, 60-244 Poznań, za okres od dnia 1 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012 r., w oparciu o rzeczywiste koszty i rozsądny zysk, którego wysokość powinna gwarantować utrzymanie określonych wskaźników finansowych i określonego poziomu środków na rachunku obsługi zadłużenia wynikających z zawieranych przez Operatora umów o finansowanie budowy zajezdni tramwajowej i wymiany taboru z uwzględnieniem amortyzacji. b) stwierdzenie, czy tak obliczona rekompensata jest równa, niższa lub wyższa od otrzymanego wynagrodzenia za pracę przewozową, powiększonego o inne przychody zwiększające rekompensatę (wg zasady memoriałowej). W związku z powyższym, analiza rekompensaty musi być nakierowana na przeprowadzenie badania w świetle dopuszczalności pomocy publicznej, czy koszty poniesione zostały i skalkulowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ze wskazaniem, czy MPK nie otrzymywał wynagrodzenia (rekompensaty) mogącego zostać uznaną za niedopuszczalną pomoc publiczną. II.2. Poza audytem - ustaleniem rekompensaty, zakres audytu powinien zawierać ocenę i ewentualny wykaz niedociągnięć w organizacji i prowadzenia rachunkowości przez MPK pod względem dostosowania do wymogów wynikających z realizacji zadania celu publicznego. II.3. Program realizacji zamówienia: - przekazanie materiałów źródłowych przez Zamawiającego, w odpowiedzi na zapotrzebowanie złożone przez Wykonawcę; -wstępna analiza dokumentów oraz przekazanie ewentualnej listy pytań dodatkowych; - badanie rekompensaty; - ocena systemu rachunkowości; - przedstawienie Zamawiającemu wstępnych wyników audytu rekompensaty; kontakt z Zamawiającym, w celu uwzględnienia ewentualnych uwag; - przedstawienie końcowych wyników z przeprowadzonego audytu; II.4. Wykaz dokumentów, jakie ZTM udostępni wykonawcy w celu przeprowadzania niniejszego badania: umowy z MPK, wstępne sprawozdania finansowe i noty uzupełniające sprawozdania, zestawienia obrotów i sald, raport z przeprowadzenia badania rekompensat za rok 2011, sprawozdania Zarządu z oraz inne dokumenty, których obowiązek dostarczenia wynika z zawartej umowy o świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego. W przypadku gdy dostarczony zestaw dokumentów będzie dla Wykonawcy niewystarczający do sporządzenia analizy, Wykonawca zwróci się do MPK o udostępnienie dodatkowych dokumentów. Dokumenty zostaną przesłane do Wykonawcy w formie elektronicznej bądź papierowej. II.5. ZTM informuje, iż usługa może być realizowana w siedzibie Wykonawcy. Badanie powinno być przeprowadzone i autoryzowane przez osoby posiadające doświadczenie w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw transportu publicznego oraz ustalania i oceny dopuszczalności pomocy publicznej. Audyt przeprowadzany powinien być przez osoby niezależne od Zamawiającego i od Operatora. Audyt nie może być przeprowadzony przez audytora wewnętrznego lub przez inną osobę zatrudnioną u Zamawiającego. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę Zamawiającego lub w jednostkach kontrolowanych; lub jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorujących, zarządzających bądź administrujących lub pracownikiem jednostki pełniącej rolę Zamawiającego lub w jednostkach kontrolowanych; lub w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu; lub osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 40% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych (nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt); lub jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby. II.6. Wyniki prac Wykonawcy powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w postaci przekazanych protokólarnie ZTM: a) pisemnego raportu z audytu rekompensaty - w 3 egzemplarzach, b) płyty CD z nagranymi dokumentami (raport i załączniki). C) listu informacyjnego. III. Usługi określone w pkt. I oraz II zostaną przeprowadzone zgodnie z harmonogramem zawartym w Załączniku nr 1 B do SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.20.00 - Usługi audytu 79.21.21.00 - Usługi audytu finansowego 79.21.23.00 - Usługi audytu ustawowego .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 17.05.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania usługi badania sprawozdań finansowych, tj. wpis na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych i prowadzących działalność w jednej z form wymienionej w Art. 47 pkt. 1-5 Ustawy z dnia 7 maja 2009r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (DZ. U. Nr 77 z 2009r., poz. 649).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed datą upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał: jedną usługę polegająca na badaniu sprawozdania finansowego o sumie bilansowej nie mniejszej niż 100 000 000,00 zł (słownie: sto milionów złotych) oraz jedną usługę polegającą na badaniu rekompensaty z tytułu świadczenia usług w interesie publicznym.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje 2 osobami przewidzianymi do realizacji przedmiotu zamówienia posiadającymi uprawnienia biegłego rewidenta zgodnie z ustawą z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (Dz. U. z 2009 r. Nr 77 poz. 649) oraz 2 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi kierunkowe wykształcenie: a) ekonomiczne , lub b) politechniczne z zakresu transportu lub c) prawnicze.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, na podstawie przedłożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 Ustawy Pzp, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający na podstawie art. 144 ustawy Pzp, dopuści zmianę umowy dotyczącą przedmiotu zamówienia w następujących przypadkach: a) braku możliwości dotrzymania przez Wykonawcę terminu wykonania przedmiotu umowy z przyczyn pozostających po stronie Zamawiającego, b) zmiany rachunku bankowego, adresu, osób reprezentujących Strony, lub oznaczenia Stron umowy, wynikających ze stanu faktycznego lub prawnego, c) zmiany wynagrodzenia w następstwie zmiany przepisów o podatku od towarów i usług (VAT), d) zmiany w zakresie i formie przedmiotu umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian jest skutkiem zmiany obowiązujących przepisów prawa.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mpk.poznan.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: MPK W Poznaniu Sp. z o.o., ul. Głogowska 131/133 budynek B pok.117.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.11.2012 godzina 10:15, miejsce: MPK W Poznaniu Sp. z o.o., ul. Głogowska 131/133 budynek B pok.117.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: NIE DOTYCZY.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.