eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łobez › Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w ulicy Kraszewskiego w m. Łobez

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-12-02

Łobez: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w ulicy Kraszewskiego w m. Łobez
Numer ogłoszenia: 229581 - 2009; data zamieszczenia: 02.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łobez , ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3974001, faks 091 3974373.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lobez.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w ulicy Kraszewskiego w m. Łobez.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z budową sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej wraz z przyłączami do posesji przy ul. Kraszewskiego w Łobzie oraz budowy sieci kanalizacji tłocznej i tłoczni ścieków. Roboty należy wykonać na podstawie opracowanego przez Zamawiającego projektu budowlanego oraz zgodnie ze sztuką budowlaną w oparciu o specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. 1) Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć plac budowy do wysokości robót. 2) Realizacja robót w oparciu o projekty wykonawcze po wytyczeniu robót przez uprawnionego geodetę Wykonawcy. 3) Właściwe zorganizowanie i oznakowanie tymczasowej organizacji ruchu. Obowiązkiem Wykonawcy będzie opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu a następnie, w trakcie realizacji robót, wykonanie niezbędnych robót i oznakowań. Projekt tymczasowej organizacji ruchu podlega zatwierdzeniu przez właściwe organa oraz zaopiniowaniu u Zamawiającego. 4) Właściwe zorganizowanie, zabezpieczenie i oznakowanie placu budowy - zgodnie z wymogami prawa budowlanego, 5) Prowadzenie pomiarów kontrolnych zgodnie z wymogami SST wraz z pobieraniem próbek i dostarczeniem ich organom kontrolnym Zamawiającego (nadzór inwestorski). 6) Prowadzenie dziennika budowy i wykonywanie obmiarów ilości zamawianych robót. 7) Dokonywanie własnym kosztem i staraniem wszelkich niezbędnych zgłoszeń, zajęć, wyłączeń, podłączeń i ich odbiorów. 8) Selektywne gromadzenie odpadów ( materiałów z rozbiórki) z budowy z uwzględnieniem zasad postępowania z odpadami nadającymi się do powtórnego wykorzystania. Wywózka elementów zdemontowanych, niemożliwych do wykorzystania na miejscu inwestycji oraz ich utylizacja zgodnie z właściwymi obowiązującymi przepisami. Zamawiający zastrzega sobie prawo Żądania udokumentowania tych czynności. Elementy nadające się do powtórnego zostaną złożone w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie miasta. 9) Przed ostatecznym odbiorem robot Wykonawca zobowiązany jest dokonać inspekcji kanałów przy użyciu kamer wizyjnych. 10) Przygotowanie rozliczenia końcowego robót. 11) Przekazanie zrealizowanych robót Zamawiającemu. 12) Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z wyszczególnieniem rodzajów sieci i ich długości oraz elementów uzbrojenia sieci i przyłączy. 13) Sporządzenie dokumentacji powykonawczej. 14) Przygotowanie przez Wykonawcę kompletu materiałów niezbędnych do zgłoszenia zakończenia robót ( w tym m.in. powykonawczego opisu technicznego). 15) Dostarczenie Zamawiającemu kompletu wszelkich niezbędnych: atestów, świadectw i certyfikatów wbudowanych materiałów budowlanych. 16) Realizacja powyższego zakresu winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, a w szczególności ustawy z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006r., Nr 156, poz.1118 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy określony w SIWZ oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. 17) Wykonanie i oddanie do użytku musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno - budowlanymi, obowiązującymi polskimi normami, wymogami ochrony środowiska, bhp, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej. 18) Uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych oraz niezwłoczne usuwanie w okresie gwarancyjnym stwierdzonych wad i usterek. 6. Wymagany okres gwarancji na roboty (materiały i robociznę) wynosi 36 miesięcy i 18 miesięcy rękojmi od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załączniki graficzne oraz przedmiary robót - wraz z niniejszą specyfikacją do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego. 8. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w kosztorysie budowlanym, odpowiadającym przedmiarowi robót - stanowiącym załącznik nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 9. Zaleca się sporządzenie kosztorysu ofertowego metodą szczegółową. Przy metodzie szczegółowej należy stosować dla wszystkich pozycji taką samą stawkę roboczogodziny ( R) oraz niezmienne wysokości narzutów kosztorysowych (Kp, Kz). Jeżeli kosztorys ofertowy sporządzony zostanie metodą uproszczoną (określona zostanie jedynie cena jednostkowa roboty) - rozliczanie robót odbywać się będzie według zasad określonych we wzorze umowy. 10. Jeżeli Wykonawca pominie w kosztorysie ofertowym, którąkolwiek z pozycji ujętych w przedmiarze robót - Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca wykona prace opisane tą pozycją w ilościach niezbędnych dla wykonania całego zamówienia, a koszty ich wykonania Wykonawca ujął w innych pozycjach kosztorysu ofertowego. Uwaga: jeżeli zapisy projektu budowlanego przedmiaru robót różnią się od siebie - przy sporządzaniu wyceny ofertowej należy kierować się zapisami przedmiaru robót - z zastrzeżeniem, że szczegółowe parametry wbudowywanych materiałów opisuje projekt budowlany. Kosztorys ofertowy należy sporządzać w układzie i kolejności otrzymanego przedmiaru robót. 11. Zamawiający wymaga załączenie do oferty cenowej kosztorys budowlany wraz z zestawieniem robocizny, materiałów i sprzętu..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.40 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy: 1) spełniają warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), tj.: a. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, c. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d. nie podlegają, wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, 2) Za spełnienie warunków określonych w podpunkcie 1) Zamawiający uzna jeżeli: a) dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi dla branży sanitarnej bez ograniczeń określonymi przepisami ustawy - Prawo budowlane, która będzie pełniła funkcje kierownika budowy. Kadra kierownicza winna legitymować się przynależnością do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa lub Izby Architektów, b) wykażą i udokumentują (referencje, opinie lub listy polecające ) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, wykonanie minimum dwóch robót budowlanych odpowiadającej swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Zamawiający również uzna za spełnienie tego warunku jeżeli oferent wykonał minimum dwie roboty budowlane polegające na budowie sieci kanalizacji sanitarnej lub sieci kanalizacji deszczowej o wartości minimum 400.000 zł. każda, oraz budowie jednej kanalizacji z tłocznią ścieków, c) wykaz Wykonawcy, że dysponuje następującym sprzętem wraz z obsługą lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia sprzętu, co najmniej: 1. koparko - ładowarką; 2. sprzętem zapewniającym transport mas ziemnych. d) legitymują się ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, e) złożenie wraz z ofertą dokumentów i oświadczeń wskazanych w pkt 6 SIWZ. 3) Ocena w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki Wykonawca spełnił. W przypadku wątpliwości co do treści oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający wzywa Wykonawcę w określonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień. Brak jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego spełnianie wymagań określonych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia. 4) Zamawiający, zgodnie z art. 89 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych odrzuci ofertę, jeżeli: a) jest niezgodna z ustawą, b) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zastrzeżeniem art.87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, d) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, e) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub nie zaproszonego do składania ofert, f) zawiera błędy w obliczeniu ceny, g) wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp., h) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie należy dołączyć aktualne akty rejestracji firmy dla każdego podmiotu 2) Zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu W przypadku Wykonawców występujących wspólnie należy dołączyć zaświadczenia dla każdego z podmiotów. 3) Zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, W przypadku Wykonawców występujących wspólnie należy dołączyć zaświadczenia dla każdego z podmiotów. 4) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie każdy z podmiotów. 5) Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (kadra kierownicza) - na druku stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji. W przypadku nie dysponowania takimi osobami, oprócz w/w dokumentów należy dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. 6) Dokumenty potwierdzające uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności dla branży sanitarnej określonymi przepisami ustawy - Prawo budowlane oraz przynależnością do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa lub Izby Architektów). 7) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania (według załącznika nr 4 do niniejszej specyfikacji). 8) Dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie (np. referencje, protokoły odbioru końcowego, rekomendacje). 9) Polisa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 10) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z § 2 ust. 1, 2 i 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich możne żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006r. Nr 87, poz. 605). 11) Formularz Oferta cenowa zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej specyfikacji. 12) Kosztorys budowlany wraz z zestawieniem materiałów, sprzętu i roboczogodzin sporządzony przez Wykonawcę. 13) Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego: a) Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Pełnomocnictwo musi być przedłożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie b) W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie (art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych) należy załączyć dokument o warunkach wspólnego zamiaru wykonania zamówienia, w szczególności zawierający informację o Pełnomocniku wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo o reprezentowaniu ich w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lobez.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski 73-150 Łobez ul. Niepodległości 13.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.12.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski 73-150 Łobez ul. Niepodległości 13.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.