eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Waganiec › Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w miejscowościach Ariany 26 i Niszczewy 25 realizowana w ramach projektu Przywrócenie równowagi ekologicznej na terenach gmin województwa kujawsko-pomorskiego w związku z budową autostrady A-1 w latach 2011-2015

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-01-05

Waganiec: Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w miejscowościach Ariany 26 i Niszczewy 25 realizowana w ramach projektu Przywrócenie równowagi ekologicznej na terenach gmin województwa kujawsko-pomorskiego w związku z budową autostrady A-1 w latach 2011-2015
Numer ogłoszenia: 2294 - 2016; data zamieszczenia: 05.01.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Waganiec , ul. Dworcowa 11, 87-731 Waganiec, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 2830044, faks 54 2830640.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.waganiec.biuletyn.net

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w miejscowościach Ariany 26 i Niszczewy 25 realizowana w ramach projektu Przywrócenie równowagi ekologicznej na terenach gmin województwa kujawsko-pomorskiego w związku z budową autostrady A-1 w latach 2011-2015.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Podprojekt Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w miejscowościach Ariany 26 i Niszczewy 25 realizowany jest w ramach projektu Przywrócenie równowagi ekologicznej na terenach gmin województwa kujawsko-pomorskiego w związku z budową autostrady A-1 w latach 2011-2015. Podprojekt składa się z dwóch części: -Termomodernizacja budynku wraz ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych na pomieszczenia mieszkalne - socjalne w miejscowości Ariany 26, - Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej w miejscowości Niszczewy 25- świetlica wiejska. Termomodernizacja budynku wraz ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych na pomieszczenia mieszkalne - socjalne w miejscowości Ariany 26. Termomodernizacja budynku wraz ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych na pomieszczenia mieszkalne - socjalne w miejscowości Ariany 26. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje prace z zakresu branży budowlanej, sanitarnej oraz elektrycznej. W wyniku zmiany sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych na pomieszczenia mieszkalne - socjalne powstanie 12 lokali mieszkalnych o powierzchni użytkowej: parter: nr 1- 27,99 m2 , nr 2 - 20,05 m2 , nr 3 - 25,45 m2, nr 4 - 22,89 m2 , nr 5 - 47,22 m2 , nr 6 - 62,18 m2 , nr 7 - 21,53 m2 , nr 8 - 22,47 m2 ; pierwsze piętro: nr 9 - 34,76 m2 , nr 10 - 31,32 m2 , nr 11 - 36,29 m2 , nr 12 - 25,38 m2 oraz świetlica o powierzchni 38,97 m 2 . Łącznie w budynku Ariany 26 będą 22 lokale mieszkalne oraz świetlica. Prace z zakresu branży budowlanej: Budynek w Arianach 26 jest budynkiem wielofunkcyjnym, jednobryłowym o zabudowie rozczłonkowanej w części czteropiętrowym, biurowo-mieszkalnym wybudowanym w latach 1980-1985. Na części parteru oraz na drugim i trzecim piętrze znajduje się 10 mieszkań komunalnych. Roboty budowlane związane z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania prowadzone będą na parterze oraz pierwszym piętrze. Dach budynku nad częścią parterową jednospadowy o nachyleniu połaci 20%. Bryła prosta oparta na prostokącie. Technologia wykonawstwa tradycyjna, stopy fundamentowe żelbetowe, konstrukcja ścian siporex, cegła 40 cm oraz na parterze okładzina z płyt piaskowych. Konstrukcja budynku tradycyjna, wieniec żelbetowy, dach - płyta, parter - blacha trapezowa ocieplona, piętro - stropodach, płyty korytkowe pokryte papą. Budynek wyposażony jest w: instalację elektryczno-oświetleniową, centralnego ogrzewania, instalację wodno-kanalizacyjną i wentylację grawitacyjną. Istniejący budynek był użytkowany jako budynek biurowo-mieszkalny. Po zmianie sposobu użytkowania części biurowej budynek jako całość będzie użytkowany jako budynek mieszkalny wielorodzinny. Dane konstrukcyjno-materiałowe istniejącego budynku: Fundamenty - żelbet, posadowienie 1,00 m poniżej terenu, Ściany fundamentowe - betonowe, Ściany zewnętrzne przyziemia - siporex + cegła, okładzina z piaskowca szydłowieckiego gr. 4 cm, Konstrukcja dachu - dach jednospadowy, pokrycie dachu, parter - płyta warstwowa PW 8/3 na dźwigarach drewnianych klejonych, główny budynek - stropodach wentylowany płyty korytkowe pokryte papą, docieplony wełną mineralną grubości 20 cm (granulat Gulull - Ursa), Stolarka: okienna - parter stalowa, w pozostałej części budynku PCV, drzwiowa - parter stalowa, w pozostałej część budynku drewniana, Izolacja - przeciwwilgociowa pozioma 2x papa, Posadzki - parter parkiet, piętro płytki PCV i panele podłogowe, Elewacje - parter okładzina z płytek z piaskowca, pozostała cześć budynku tynk strukturalny typu atlas, Odprowadzenie wody opadowej - rynny i rury spustowe - plastikowe, odprowadzenie wody do gruntu, Wentylacja - grawitacyjna. Zakres robót niezbędnych do wykonania w ramach zmiany sposobu użytkowania części budynku: Elewacja: Roboty rozbiórkowe (skucie okładziny z piaskowca, demontaż: obróbek blacharskich, instalacji sanitarnych, centralnego ogrzewania, elektrycznych, odgromowych, wykucie metalowej stolarki okiennej i drzwiowej, rozbiórka posadzek itp.), Uzupełnienie ścian lub zamurowanie otworów w ścianach z bloczków z betonu komórkowego, wykonanie nadproży, wymiana stolarki okiennej stalowej na PCV białą z nawiewnikami [o współczynniku przeszkleń U=1,1 W/(m2*K)], oraz stolarki drzwiowej stalowej na aluminiową brązową [o współczynniku U=1,5 W/(m2*K)], montaż parapetów wewnętrznych komorowych PCV, Wykonanie ocieplenia budynku - fundamenty styrodur gr. 12 cm od ław fundamentowych do poziomu parteru, ściany parteru styropian gr. 16 cm w technologii atlas, tynk strukturalny malowany farbami emulsyjnymi w kolorze pastelowym, Naprawa i malowanie tynków zewnętrznych farbą silikonową, Czyszczenie dachu wykonanego z blachy trapezowej, miniowanie i dwukrotne malowanie farbą ftalową, Instalacje odgromowe, Izolacje cieplne sufitów stropodachu z wełny mineralnej 2 warstwy o grubości 20 cm, przeciwwilgociowe i przeciwwodne oraz okładziny gipsowo-kartonowe, Obróbki blacharskie, blacha ocynkowana powlekana w kolorze brązowym, Wykonanie opaski wokół budynku z płyt betonowych, Wykonanie balustrad o konstrukcji stalowej malowanych proszkowo z wypełnieniem płytami z poliwęglanu (dł. około 12,4 m) oraz tarasu od strony lokali mieszkalnych na parterze nr 5 i 6 (naprawa podłoża i ułożenie płytek kamiennych zewnętrznych - około 53 m2) - wycenę uwzględnić w kosztorysie ofertowym w elemencie scalonym Roboty elewacyjne jako dodatkowa pozycja, Naprawa murków i obłożenie schodów wejściowych i podejścia z lastryka (wejście główne) płytkami schodowymi zewnętrznymi o wymiarach 30 x 30 cm (około 41 m2) oraz montaż 3 metalowych uchwytów potrójnych na flagi - wycenę uwzględnić w kosztorysie ofertowym w elemencie scalonym Roboty elewacyjne jako dodatkowa pozycja. Roboty wewnątrz budynku: Rozbiórka ścianek działowych niekonstrukcyjnych, Rozbiórka stolarki okiennej i drzwiowej, Rozbiórka instalacji wodno-kanalizacyjnej, c.o., elektrycznej, Rozbiórka posadzek, Wykonanie nowych ścianek działowych wg projektu z siporeksu gr. 24 cm i 12 cm na klej, Wykonanie tynków wewnętrznych cementowo-wapiennych, Osadzenie stolarki odrzwiowej - drzwi wejściowe pełne zewnętrzne do mieszkań, wewnętrzne płytowe pełne, ościeżnica stalowa, Wykonanie instalacji elektrycznej oświetleniowej, oddzielnie dla każdego mieszkania, Wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej oddzielnie dla każdego mieszkania z opomiarowaniem poboru wody (wodomierze klasy C) i włączeniem się do istniejącej sieci wodno-kanalizacyjnej w budynku, Instalacja ciepłej wody dla każdego mieszkania - ogrzewanie elektryczne, Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania - parter ogrzewanie elektryczne, piętro istniejące z przeróbkami dla potrzeb zmiany sposobu użytkowania, Wykonanie wentylacji grawitacyjnej, parter wywiewniki dachowe, w części budynku głównego włączenie się do istniejących kanałów wentylacyjnych, piętro włączenie się do istniejących kanałów wentylacyjnych, Wykonanie nowych posadzek cementowych oraz paneli podłogowych w pomieszczeniach pokoi, w łazienkach płytki ceramiczne, Malowanie wewnętrzne - farba emulsyjna, łazienki okładziny ścian - płytki ceramiczne. Prace z zakresu branży sanitarnej: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również wykonanie wewnętrznej instalacji wodno-kanalizacyjnej, ciepłej wody w budynku. Do budynku doprowadzone jest przyłącze wodociągowe. Wodę należy doprowadzić do następujących urządzeń sanitarnych: Spłuczka ustępowa - 12 szt. Umywalka - 12 szt. Wanna/natrysk - 12 szt. Zlewozmywak - 12 szt. Wewnętrzną instalację wodociągową zaprojektowano z rur stalowych, ocynkowanych o średnicach fi 15, 20 i 25 mm. Rozprowadzenie przewodów do umywalki, natryski, zlewozmywaka i spłuczki ustępowanej na ścianach budynku. Na wejściu wody do budynku za wodomierzem (wodomierze klasy C) należy zamontować zawór antyskażeniowy. Ciepłą wodę należy doprowadzić do umywalek, natrysku oraz zlewozmywaka. Ciepła woda zostanie przygotowana w podgrzewaczu elektrycznym o poj. 80 dm3. Na przewody do ciepłej wody należy użyć rury stalowe ocynkowane (jak dla wody zimnej). Ścieki z budynku zostaną odprowadzone do istniejącej kanalizacji w budynku. Prace z zakresu branży elektrycznej: Zakres przedmiotu zamówienie obejmuje także wykonanie instalacji elektrycznych wewnętrznych w projektowanym podziale mieszkań. Istniejący budynek zasilany jest przyłączem kablowym wykonanym kablem YAKY 4 x 70 mm2 ze złączem kablowym usytuowanym z tyłu budynku, tam też znajdują się już istniejące liczniki. Obok istniejących liczników należy zainstalować zestaw szafek licznikowych hermetycznych z zabezpieczeniem p. licznikowym. W czterech szafkach licznikowych należy zainstalować zabezpieczenie typu S-301 B-25 A i ośmiu szafkach zabezpieczenie S-303 B 20 A. Od liczników należy wyprowadzić przewody YDY 3 i 5 x 6 mm2, które należy wprowadzić do tablic mieszkaniowych (TW) w poszczególnych mieszkaniach. Projektowane rozdzielnice należy wyposażyć w 1-no fazowe i 3-fazowe ochronniki przepięcia klasy B+C. Zapotrzebowana moc w wysokości 4 x 4,5 kW i 8 x 10 kW jest wystarczająca dla zasilania każdego z projektowanych mieszkań wraz z ogrzewaniem elektrycznym. Projektowane rozdzielnice należy wyposażyć w 1-no i 3-fazowe ochronniki przepięcia klasy B+C w wyłączniki różnicowo-prądowe o CKN6 B-16 A dla zabezpieczenia obwodów gniazd wtyczkowych, FH204 B-16 A dla kuchni 3-fazowych oraz wyłączniki S-301 B-16 A dla zabezpieczenia obwodów oświetlenia. W rozdzielni należy zainstalować również dzwonek instalacji przyzewowej. Z projektowanych rozdzielnic należy wyprowadzić obwody 1-no fazowe dla oświetlenia, gniazd wtyczkowych 230 V i obwody ogrzewania elektrycznego. W projektowanych instalacjach stosować należy przewody YDYp o ilości żył i przekrojach wg potrzeb i izolacji 450/750 V układanych po tynkiem. Dla obwodów ogrzewania elektrycznego należy zastosować przewody YDY o 3 x 2,5 mm2. Gniazda wtyczkowe z bolcem uziemiającym w kuchni mocować na wysokości 1,2 m, wyłączniki na wysokości 1,3 m od poziomu podłogi. W łazienkach gniazda bryzgoszczelne z klapką zainstalować na wysokości 0,9 m poza obrysem umywalki, odległość od baterii umywalkowej powinna wynosić min. 60 cm, wyłączniki na wysokości 1,3 m od poziomu podłogi. Wyłączniki oświetlenia łazienek instalować na zewnątrz pomieszczenia. Wyłącznikiem tym załączany będzie wentylator wyciągowy. Dlatego do kanału wentylacyjnego należy doprowadzić przewód zasilający wentylator. W pokojach gniazda wtyczkowe instalować na wysokości 0,4 m, należy także wykonać instalację TV, przewodami PEK 1.13/4.8/6.8 ułożonymi pod tynkiem. Przewody gniazd TV wprowadzić do obudowy umiejscowionej na klatce schodowej. Do pokoju należy doprowadzić sygnał tel./internet. Przewód wyprowadzić na klatkę schodową budynku do puszki hermetycznej. W sieci ENERGA-OPERATOR SA szybki samoczynne wyłączenie zasilania odbywać się będzie w układzie TN-C. W instalacji zalicznikowej szybkie wyłączenie zasilania odbywać się będzie w układzie sieciowym TN-S z zastosowaniem wyłącznika różnicowo-prądowego o In do 30 mA. Z przewodem PEN należy łączyć wszystkie części mogące znaleźć się pod napięciem np. bolce uziemiające gniazd wtyczkowych, obudowy urządzeń elektrycznych itp. W przewodzie PEN nie wolno stosować wyłączników bezpieczników. Przepisy nakładają na Wykonawcę obowiązek wykonania instalacji połączeń wyrównawczych. Połączeniu w szyną wyrównawczą podlegają metalowe instalacje tzw. - obce np. metalowe rurociągi zimnej i ciepłej wody, c.o. oraz metalowe elementy konstrukcyjne budynku np. zbrojenie fundamentu, stropu itp. Do szyny wyrównawczej należy połączyć ww. instalacje i elementy konstrukcyjne budynku. Połączenie można wykonać taśmą stalową ocynkowaną FeZn 25 x 4 mm lub przewodem Cu o przekroju min. 10 mm2. Szynę wyrównawczą montować w miejscu gdzie ww. instalacje znajdują się blisko siebie np. w łazience. Ww. instalacji można nie wykonywać, jeżeli wymienione rurociągi są wykonywane rurami nie przewodzącymi prądu np. Nibco, PE, PCV. Projektowany podział mieszkań nie wymaga wykonania instalacji odgromowej. W projektowanym podziale mieszkań należy zastosować ochronniki klasy B+C instalowane w rozdzielnicy na listwie zatrzaskowej rozdzielni. Całość prac wykonać zgodnie z PN-93/E-05009 oraz obowiązującymi przepisami i normami. Po wykonaniu instalacji elektrycznych należy wykonać pomiary rezystancji izolacji przewodów, ochrony przeciwpożarowej i odporności instalacji odgromowej. Przyłączenie do sieci należy wykonać zgodnie z warunkami przyłączenia do sieci elektroenergetycznej ENERGA OPERATOR, które stanowią załącznik nr 1 do SIWZ. Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej w miejscowości Niszczewy 25 (świetlica wiejska i 2 lokale mieszkalne). Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje prace z zakresu branży budowlanej i branży elektrycznej. Prace z zakresu branży budowlanej: Istniejący budynek w Niszczewach 25 jest budynkiem parterowym bez podpiwniczenia, użytkowo-mieszkalnym wybudowanym w latach 1960-1970. Dach budynku jednospadowy. Bryła prosta oparta na prostokącie. Technologia wykonawstwa tradycyjna stopy fundamentowe żelbetowe, konstrukcja ścian siporex, cegła 40 cm, tynkowane. Budynek wyposażony jest w instalacje: elektroenergetyczną, wodociągową, kanalizacyjną, centralnego ogrzewania z własnej kotłowni, ciepłej wody użytkowej z własnej kotłowni, wentylacji grawitacyjnej. Dane konstrukcyjno-materiałowe istniejącego budynku: Fundamenty - żelbet, posadowienie 1,00 m poniżej terenu, Ściany fundamentowe - betonowe, Ściany zewnętrzne przyziemia - siporeks + cegła + tynk, Konstrukcja dachu - stropodach w części świetlicy konstrukcja drewniana kratownica deskowanie pełne 2x papa na lepiku, Dach - jednospadowy, pokrycie dachu: papa na lepisku, Stolarka: okienna - drewniana, drzwiowa - drewniana, Izolację - przeciwwilgociowa pozioma 2x papa, Posadzki - deski białe podłogowe, Elewacje - tynk cementowo-wapienny, Odprowadzenie wody opadowej - rynny i rury spustowe - plastikowe, odprowadzenie wody do gruntu, Wentylacja - grawitacyjna. Zakres robót niezbędnych do wykonania w ramach zmiany sposobu użytkowania części budynku: Elewacja: Wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV białą z nawiewnikami [o współczynniku przeszkleń U=1,1 W/(m2*K)] i montaż parapetów oraz nadproży w przypadku takiej konieczności, Wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na aluminiową brązową [o współczynniku U=1,5 W/(m2*K)] , Odkucie i uzupełnienie luźnych tynków, Wykonanie ocieplenia budynku - fundamenty styrodur gr. 12 cm od ław fundamentowych do poziomu parteru. Ściany parteru styropian gr. 16 cm w technologii atlas tynk strukturalny, malowany farbami emulsyjnymi w kolorze pastelowym, Demontaż (nienadających się do użytku) i montaż nowych obróbek blacharskich z blachy ocynkowanej, powlekanej w kolorze brązowym, Wykonanie opaski wokół budynku z płyt betonowych 50 x 50 cm, grubości 7 cm z obrzeżem betonowym 20 x 6 cm, obłożenie schodów wejściowych betonowych płytkami schodowymi 30 x 30 cm - wycenę uwzględnić w kosztorysie ofertowym w elemencie scalonym Docieplenie fundamentów jako dodatkową pozycję, Budowa kominów trójprzewodowych z cegły, Wykonanie 4 zadaszeń typowych nad drzwiami wejściowymi do budynku (konstrukcja stalowa malowana proszkowo, płyta poliwęglanowa) oraz montaż 3 metalowych uchwytów potrójnych na flagi - wycenę uwzględnić w kosztorysie ofertowym w elemencie scalonym Docieplenie ścian, dachu jako kolejną pozycję. Roboty wewnątrz budynku: Rozbiórka pieców i trzonów kuchennych, sufitów drewnianych powieszanych, kominów wolnostojących, ścianek niekonstrukcyjnych, stolarki okiennej i drzwiowej, Rozbiórka instalacji wodno-kanalizacyjnej, c.o. i elektrycznej, Wykonanie sufitu podwieszanego z płyt karton-gipsowych dekoracyjnych 60 x 60 cm w świetlicy wraz z wykonaniem izolacji i ocieplenia w wełny mineralnej gr. 20 cm, Wykonanie instalacji elektrycznej oświetleniowej i grzewczej. Prace z zakresu branży elektrycznej: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje prace związane z wykonaniem instalacji elektrycznych wewnętrznych w pomieszczeniach świetlicy wiejskiej w Niszczewach. Napięcie zasilania 230/400 V, 50 Hz. Moc wg warunków technicznych 12,5 kW. Zabezpieczenie p. licznikowe - wyłącznik nadprądowy S-303 B25A. Układ pomiarowy bezpośredni 3-fazowy 1-strefowy. Układ sieci zewnętrznej TN-C. Układ sieci wewnętrznej TN-S z zastosowaniem wyłącznika różnicowo-prądowego. Do istniejącego budynku mieszkalnego oraz świetlicy wiejskiej jest wykonane przyłącze napowietrzne przewodem AsXSn 4 x 25 mm2. Stojak przyłącza zamocowany jest do ściany wewnętrznej budynku przez otwór w dachu. Ze względu na trudność uszczelnienia rury stojaka zawilgocona jest ścina wraz z licznikami pomiarowymi i instalacjami. Projektuje się przeniesienie przyłącza na narożnik ściany zewnętrznej a do układów pomiarowych doprowadzić przewód YDY 5 x 10 mm2 i pozostała część instalacji pozostanie bez zmian. Po przełożeniu stojaka otwór po rurze zabezpieczyć przed przedostawaniem się opadów do korytarza. Z licznika w korytarzu zasilana jest istniejąca świetlica gminna. Istniejącą rozdzielnicę należy wymienić na większą i wyposażyć w wyłączniki nadprądowe typu B-301 B-10 A dla zasilania obwodów oświetlenia oraz wyłączniki różnicowo-prądowe CKN B-16 A dla zabezpieczenia gniazd wtyczkowych 230 V oraz CKN6 B-20 A dla zabezpieczenia obwodu gniazd ogrzewania elektrycznego 230 V. Z projektowanej rozdzielnicy należy wyprowadzić odwody 1-no fazowe dla oświetlenia i gniazd wtyczkowych. W projektowanych instalacjach stosować przewody Edyp 3/4 x 1,5 mm2 o ilości żył i przekrojach wg potrzeb i izolacji 450/750 V układanych w rurach RL lub listwach ściennych oraz przewód YDY 3 x 2,5 mm2 dla zasilania obwodu gniazd ogrzewania elektrycznego 230 V. Gniazda wtyczkowe 230 V w wykonaniu podtynkowym należy instalować na wysokości 90 cm od posadzki, natomiast wyłączniki na wysokości 130 cm. Gniazda na scenie drewnianej w wykonaniu wtynkowym instalować do podłogi. Oświetlenie jarzeniowe instalować w suficie podwieszanym. Typ opraw TBS 233 418 C-3-4-ry rury jarzeniowe 18 W, oprawy przy wyjściach z modułem awaryjnym 1,5 godzinnym. Na zewnątrz należy wyprowadzić przewód dla oprawy oświetleniowej z czujnikiem ruchu. Do ogrzania pomieszczeń proponuje się zastosować grzejniki hybrydowe firmy Infrapanel typu Klima 15 o mocy 1500 W, powierzchnia ogrzewania do 20 m2/5 szt,/ oraz Klima 7 o mocy 750 W, powierzchnia grzewcza do 9 m2 /2 sz./. Jest to połączenie grzejników panelowych i podczerwieni. Proponuje się zakup 2-ch szt. reflektorów typu PAR LED z możliwością regulacji koloru i jasności za pomocą pilota podczerwieni /IR/. Dobór osprzętu oraz opraw pozostaje w gestii Zamawiającego. W sieci ENERGIA-OPERATOR SA szybkie samoczynne wyłączenie zasilania odbywać się będzie w układzie TN-C. W instalacji zalicznikowej szybkie wyłączenie zasilania odbywać się będzie w układzie sieciowym TN-S z zastosowaniem wyłącznika różnicowo-prądowego o In do 30 mA. Z przewodem PEN należy łączyć wszystkie części mogące znaleźć się pod napięciem np. bolce uziemiające gniazd wtyczkowych, obudowy urządzeń elektrycznych itp. W przewodzie PEN nie wolno stosować wyłączników bezpieczników. Przepisy nakładają na Wykonawcę obowiązek wykonania instalacji połączeń wyrównawczych. Połączeniu z szyną wyrównawczą podlegają metalowe instalacje tzw. obce np. metalowe rurociągi zimnej wody oraz metalowe elementy konstrukcyjne budynku np. zbrojenie fundamentu, stropu itp. Do szyny wyrównawczej należy połączyć ww. instalacje i elementy konstrukcyjne budynku. Połączenie można wykonać taśmą stalową ocynkowaną FEZn 25 x 4 mm lub przewodem Cu o przekroju min. 10 mm2. Szynę wyrównawczą montować w miejscu gdzie ww. instalacje znajdują się blisko siebie. Ww. instalacji można nie wykonywać, jeżeli wymienione rurociągi są wykonywane rurami są wykonane rurami nie przewodzącymi prądu np. Nieco, PE, PCV..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.26.13.20 - Kładzenie rynien 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga złożenia, do dnia 26 stycznia 2016 roku do godz. 11:00, wadium w wysokości: 15.000,00 (słownie: piętnaście tysięcy złotych ). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, kwotę gwarancji, termin ważności gwarancji, zobowiązanie gwaranta do: bezzwłocznego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; stwierdzenie, że gwarancja jest bezwarunkowa i nieodwołalna. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Kujawskim Banku Spółdzielczym w Aleksandrowie Kujawskim Oddział w Wagańcu nr: 51 9537 0000 2005 0050 1624 0001 z dopiskiem wadium-przetarg -Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w miejscowościach Ariany 26 i Niszczewy 25 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 3 roboty budowlane dotyczące obiektów budownictwa kubaturowego o wartości min. 300.000,00 zł brutto każda (obiekt kubaturowy: budynek, któremu można przypisać parametr objętości wyrażony w metrach sześciennych), z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Na potwierdzenie Wykonawca składa wykaz robót budowlanych, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ wraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami dotyczącymi wykonanych robót, określającymi czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone są: poświadczenia, inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1). Dowody, o których mowa wyżej są wskazane w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w ppkt 5.1.2) zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w niniejszym punkcie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie 6 SIWZ. Ocena warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że osoby, którymi dysponuje i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie w następującej specjalności: konstrukcyjno - budowlanej - kierownik budowy (minimum 1 osoba), instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - kierownik robót (minimum 1 osoba), wydanych na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2014 r., poz. 1278) lub inne odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) - według załącznika nr 6 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia przez jedną osobę kilku wymienionych powyżej uprawnień. Zamawiający uzna warunek, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie 6 SIWZ. Ocena warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że osoby, którymi dysponuje i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie w następującej specjalności: konstrukcyjno - budowlanej - kierownik budowy (minimum 1 osoba), instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - kierownik robót (minimum 1 osoba), wydanych na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2014 r., poz. 1278) lub inne odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) - według załącznika nr 6 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia przez jedną osobę kilku wymienionych powyżej uprawnień. Zamawiający uzna warunek, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie 6 SIWZ. Ocena warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 500.000,00 zł. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek w wysokości minimum 500.000,00 zł. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie 6 SIWZ. Ocena warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

wypełniony - Formularz oferty - załącznik nr 2 do SIWZ; kosztorysy ofertowe sporządzone metodą kalkulacji szczegółowej. Kosztorysy dołączone przez Wykonawcę mają charakter informacyjny (pomocniczy na etapie rozliczeń z Wykonawcą) dla Zamawiającego, a pomocniczy w ustaleniu ceny ofertowej dla Wykonawcy. Zawartość niniejszych kosztorysów nie będzie podlegać ocenie w ramach procedury oceny ofert. W przypadku błędów lub rozbieżności pomiędzy kosztorysami ofertowymi dołączonymi przez Wykonawcę do oferty, a przedmiarem robót załączonym przez Zamawiającego do SIWZ, tj. pominięcie którejkolwiek z pozycji, zmiany którejkolwiek z nazw lub ilości pozycji - Zamawiający uzna, że Wykonawca w ramach zaoferowanej w formularzu ofertowym ceny ryczałtowej wykona zamówienie, zgodnie z jego szczegółowym opisem z uwzględnieniem modyfikacji SIWZ (jeżeli dotyczy). W przypadku, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana za najkorzystniejszą nie dołączy kosztorysów ofertowych sporządzonych metodą szczegółową do oferty zobowiązany jest dostarczyć je przed podpisaniem umowy. Kosztorysy ofertowe sporządzone metodą szczegółową stanowią załącznik nr 4 do umowy; lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informacja o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - załącznik nr 8 do SIWZ; w przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych; Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w ppkt 5.1 SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda dokumentów dotyczących w szczególności: zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ppkt 6.3. SIWZ. Zamawiający wymaga zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy o udzielenie zamówienia stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ do oferty. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy (w formie aneksu), w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: terminu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od stron, które w szczególności dotyczyć będą: uwarunkowań organizacyjno-technicznych, uwarunkowań formalno-prawnych, innych przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, zmiana podatku od towarów i usług VAT. Wszystkie powyższe postanowienia w podpunktach stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Płatność - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający wymaga zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy o udzielenie zamówienia stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ do oferty. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy (w formie aneksu), w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: terminu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od stron, które w szczególności dotyczyć będą: uwarunkowań organizacyjno-technicznych, uwarunkowań formalno-prawnych, innych przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, zmiana podatku od towarów i usług VAT. Wszystkie powyższe postanowienia w podpunktach stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.waganiec.biuletyn.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Wagańcu ul. Dworcowa 11 87-731 Waganiec.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.01.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Wagańcu ul. Dworcowa 11 87-731 Waganiec, pokój nr 13.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.