eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radom › Przetarg nieograniczony na świadczenie usług psychologicznych na rzecz uczestników w ramach projektu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-29

Radom: Przetarg nieograniczony na świadczenie usług psychologicznych na rzecz uczestników w ramach projektu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Numer ogłoszenia: 228188 - 2012; data zamieszczenia: 29.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomiu , ul. Limanowskiego 134, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, tel. 48 360 84 90 wew. 223, faks 48 360 84 90 w.223; 360 84 88.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mops.radom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na świadczenie usług psychologicznych na rzecz uczestników w ramach projektu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług psychologicznych na rzecz uczestników projektu systemowego pt.: Aktywność szansą na lepsze jutro, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Zamówienie podzielone jest na 6 części. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zakres zamówienia - poniżej 200.000 EUR.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, nie przekraczających 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.12.70-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium: a) na I część zamówienia w wysokości 1.500,- zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych); b) na II część zamówienia w wysokości 1.000,- zł (słownie: jeden tysiąc złotych). Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w odniesieniu do części III, IV, V i VI zamówienia

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełnienie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym wykazanie, że Wykonawca dysponuje: a) w zakresie części I zamówienia: minimum 5 lokalami dostosowanymi do potrzeb realizacji działań indywidualnych, zapewniającymi możliwość nieskrępowanej pracy psychologa z uczestnikiem bez ingerencji osób trzecich oraz zachowanie dyskrecji i poufności prowadzonych rozmów, wyposażonymi w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła lub fotele, stolik, itp.); b) w zakresie części II zamówienia: minimum 4 lokalami dostosowanymi do potrzeb realizacji działań indywidualnych, zapewniającymi możliwość nieskrępowanej pracy psychologa z uczestnikiem bez ingerencji osób trzecich oraz zachowanie dyskrecji i poufności prowadzonych rozmów, wyposażonymi w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła lub fotele, stolik, itp.); c) w zakresie części III zamówienia: minimum 1 lokalem dostosowanym do potrzeb realizacji działań grupowych, zapewniającym możliwość nieskrępowanej pracy psychologa z uczestnikami/otoczeniem (rodziną) bez ingerencji osób trzecich oraz zachowanie dyskrecji i poufności prowadzonych rozmów, wyposażonym w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła lub fotele, stolik, itp.); d) w zakresie części IV zamówienia: minimum 2 lokalami dostosowanymi do potrzeb realizacji działań grupowych (grupy od 10 do 16 osób), wyposażonymi w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła lub fotele, stoliki, itp.) oraz pomoce dydaktyczne potrzebne do należytego przeprowadzenia treningu (np. sprzęt multimedialny); e) w zakresie części V zamówienia: minimum 1 lokalem dostosowanym do potrzeb realizacji działań grupowych (grupy od 8 do 14 osób), wyposażonym w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła lub fotele, stoliki, itp.) oraz pomoce dydaktyczne potrzebne do należytego przeprowadzenia warsztatów (np. sprzęt multimedialny); f) w zakresie części VI zamówienia: minimum 1 lokalem dostosowanym do potrzeb realizacji działań grupowych (grupy od 10 do 13 osób), wyposażonym w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła lub fotele, stoliki, itp.) oraz pomoce dydaktyczne potrzebne do należytego przeprowadzenia warsztatów (np. sprzęt multimedialny). Wszystkie lokale, z których będą korzystać uczestnicy muszą spełniać wymogi wynikające z przepisów BHP, sanitarnych i p.poż. Ocena spełnienia warunków wymienionych dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o oświadczenie, o którym mowa w IX.1.1. i dokumenty wyszczególnione w rozdziale IX.1. SIWZ. Z treści załączonego oświadczenia i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w/w warunki. Do oceny zostaną dopuszczone oferty nie podlegające odrzuceniu i złożone przez Wykonawców nie podlegających wykluczeniu z postępowania.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełnienie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykazanie, że Wykonawca dysponuje: a) w zakresie części I zamówienia: minimum 5 osobami legitymującymi się tytułem magistra psychologii z prawem do wykonywania zawodu, posiadającymi co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku psychologa, a także doświadczenie w prowadzeniu indywidualnej terapii psychologicznej świadczonej na rzecz osób dorosłych i młodzieży. Przez pojęcie osoby dorosłej Zamawiający rozumie osobę, która ukończyła 18 rok życia. Natomiast przez pojęcie młodzieży Zamawiający rozumie osoby w wieku 16-26 lat, uczęszczające do szkoły (tj. które podjęły i kontynuują naukę w szkole publicznej bądź niepublicznej). b) w zakresie części II zamówienia: minimum 4 osobami legitymującymi się tytułem magistra psychologii z prawem do wykonywania zawodu, posiadającymi co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku psychologa, a także doświadczenie w prowadzeniu indywidualnego poradnictwa psychologicznego świadczonego na rzecz osób dorosłych. Przez pojęcie osoby dorosłej Zamawiający rozumie osobę, która ukończyła 18 rok życia. c) w zakresie części III zamówienia: minimum 1 osobą legitymującą się tytułem magistra psychologii z prawem do wykonywania zawodu, posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku psychologa, a także doświadczenie w prowadzeniu rodzinnej terapii psychologicznej; d) w zakresie części IV zamówienia: minimum 2 osobami legitymującymi się tytułem magistra psychologii z prawem do wykonywania zawodu, posiadającymi co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku psychologa, a także doświadczenie w prowadzeniu treningu kompetencji i umiejętności społecznych; e) w zakresie części V zamówienia: minimum 1 osobą legitymującą się tytułem magistra psychologii z prawem do wykonywania zawodu, posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku psychologa, a także doświadczenie w prowadzeniu warsztatów z zakresu radzenia sobie ze stresem; f) w zakresie części VI zamówienia: minimum 1 osobą legitymującą się tytułem magistra psychologii z prawem do wykonywania zawodu, posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku psychologa, a także doświadczenie w prowadzeniu warsztatów z zakresu radzenia sobie z agresją. Ocena spełnienia warunków wymienionych dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o oświadczenie, o którym mowa w IX.1.1. i dokumenty wyszczególnione w rozdziale IX.1. SIWZ. Z treści załączonego oświadczenia i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w/w warunki. Do oceny zostaną dopuszczone oferty nie podlegające odrzuceniu i złożone przez Wykonawców nie podlegających wykluczeniu z postępowania.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia w/w warunki. Wystarczającym powodem do wykluczenia wykonawcy może być brak w ofercie wymaganych oświadczeń lub dokumentów lub ich nie uzupełnienie we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy wykonawca składa ofertę przez ustanowionego pełnomocnika. 2. W przypadku podmiotów występujących wspólnie (powołanie konsorcjum) pełnomocnictwo, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Potwierdzenie wpłaty wadium. 4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Kopie dokumentów załączonych do oferty dotyczących tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez te podmioty.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje wprowadzenie zmiany do umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie dotyczącym: a) zmiany w terminach realizacji usługi, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, a także na wniosek Zamawiającego, b) zmian dotyczących osób wskazanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, wynikających m.in. z sytuacji losowych, osoby te nie będą mogły realizować usługi - pod warunkiem, że Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji osoby z takimi samymi lub wyższymi kwalifikacjami.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.mops.radom.pl / Przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomiu, Zespół ds. Zamówień Publicznych, ul. Limanowskiego 134, pok.311 B, 26-610 Radom, w godzinach pracy Ośrodka.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.07.2012 godzina 12:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomiu, Zespół ds. Zamówień Publicznych, ul. Limanowskiego 134, 26-600 Radom, sekretariat, pok. 003 (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dla projektu pt.: Aktywność szansą na lepsze jutro, realizowanego w ramach Poddziałania 7.1.1 - Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, Działania 7.1 Priorytetu VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część pierwsza zamówienia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu indywidualnej terapii psychologicznej na rzecz uczestników projektu systemowego pt.: Aktywność szansą na lepsze jutro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.12.70-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część druga zamówienia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu indywidualnego poradnictwa psychologicznego na rzecz uczestników projektu systemowego pt.: Aktywność szansą na lepsze jutro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.12.70-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część trzecia zamówienia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu rodzinnej terapii psychologicznej na rzecz uczestników projektu systemowego pt.: Aktywność szansą na lepsze jutro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.12.70-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Część czwarta zamówienia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu treningu kompetencji i umiejętności społecznych na rzecz uczestników projektu systemowego pt.: Aktywność szansą na lepsze jutro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.12.70-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Część piąta zamówienia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu warsztatów radzenia sobie ze stresem na rzecz uczestników projektu systemowego pt.: Aktywność szansą na lepsze jutro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.12.70-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Część szósta zamówienia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu warsztatów alternatywnych metod radzenia sobie z agresją na rzecz uczestników projektu systemowego pt.: Aktywność szansą na lepsze jutro.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.12.70-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.