Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-08-24
Rybnik: Roboty remontowe i modernizacyjne w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Rybniku
w dz. Ochojec, z podziałem na zadania:
zad. 1) Roboty remontowe dachu zaplecza sali gimnastycznej i tarasu części przedszkolnej z robotami towarzyszącymi.
zad. 2) Modernizacja instalacji c.o. - w obrębie kotłowni i sieci rozdzielczej przedszkola i sali gimnastycznej
Numer ogłoszenia: 226517 - 2011; data zamieszczenia: 24.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rybnik , ul. B. Chrobrego 2, 44-200 Rybnik, woj. śląskie, tel. 032 4223011, faks 032 4224124.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty remontowe i modernizacyjne w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Rybniku w dz. Ochojec, z podziałem na zadania: zad. 1) Roboty remontowe dachu zaplecza sali gimnastycznej i tarasu części przedszkolnej z robotami towarzyszącymi. zad. 2) Modernizacja instalacji c.o. - w obrębie kotłowni i sieci rozdzielczej przedszkola i sali gimnastycznej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty remontowe i modernizacyjne w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Rybniku w dz. Ochojec, z podziałem na zadania: zad. 1) Roboty remontowe dachu zaplecza sali gimnastycznej i tarasu części przedszkolnej z robotami towarzyszącymi. Zakres robót obejmuje: remont dachu zaplecza sali gimnastycznej - przylegającego od strony wschodniej do głównego budynku sali, a w szczególności: - demontaż istniejącej instalacji odgromowej ( z zachowaniem materiału do ponownego użytku ), - rozbiórkę istniejącego zużytego pokrycia z membrany PCV wraz z obróbkami blacharskimi , - czasową rozbiórkę istniejącego ocieplenia z płyt z wełny mineralnej, do warstwy konstrukcyjnej stropu, z zachowaniem wełny do ponownego użytku; - odtworzenie, na oczyszczonym stropie: paroizolacji z folii PE oraz ocieplenia z wełny min. gr. 15cm, z dodatkowym uzupełnieniem twardymi płytami poliuretanowymi PIR gr. 5cm jako wierzchnią warstwą wyrównawczo-usztywniającą; - ułożenie nowego pokrycia z membrany dachowej PCV gr. 1,5mm na przekładce z włókniny, z wywinięciem na wierzch ogniomurów (pod blacharkę); - wykonanie nowych obróbek blacharskich z blachy stalowej tytanowo-cynkowej; - oczyszczenie, regulacja spadków i odmalowanie istniejących rynien i rur spustowych; - odtworzenie zdemontowanej uprzednio instalacji odgromowej (materiał z odzysku) wraz z wymaganymi pomiarami elektrycznymi. remont tarasu- przylegającego do części przedszkolnej obiektu, a w szczególności: - wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej od strony zewnętrznej na murku okalającym taras; - wykonanie opierzenia murka jw. z blachy stal tytan.-cynk., z wyokrągleniem naroży i na rąbki leżące (opis w przedmiarze); - czasowy demontaż i ponowne zamontowanie poręczy stalowej na murku poprzez uprzednio wykonane opierzenie jw.; - czasową rozbiórkę i odtworzenie chodnika z kostki brukowej (po robotach izolacyjnych wzdłuż murka); - impregnację murku środkiem hydrofobowym po oczyszczeniu z wykwitów solnych i zanieczyszczeń; - wykonanie w murku przepustów deszczowych dla wody opadowej napływającej z tarasu; - skucie posadzki gres tarasu wraz ze spękanym podłożem cementowym; - izolację przeciwwilgociową powłokową podłoża betonowego (wierzch konstrukcji tarasu); - ułożenie warstwy spadkowej z elastycznej i mrozoodpornej zaprawy systemowej, z wykonaniem dylatacji obwodowej i połaciowych oraz z ukształtowaniem spadków w kierunku przepustów w murku zewnętrznym tarasu; - wprowadzenie uszczelnień pod dolne ramiaki okien i drzwi tarasowych (z profili aluminiowych) - w formie podgiętych okapników z blachy aluminiowej szczelnie połączonych z hydroizolacją na warstwie spadkowej; - wykonanie hydroizolacji bezspoinowej na warstwie spadkowej z taśmą uszczelniającą po obwodzie budynku przedszkola i murków tarasu (na wysokość cokolika); - ułożenie mrozoodpornej i niepoślizgowej posadzki gres na tarasie (w tym cokolik, licowanie schodów na taras, systemowe wypełnienie dylatacji ). towarzyszące roboty remontowo - budowlane, a w szczególności: - likwidację wykwitów (wysoleń z zaprawy) na elewacji klinkierowej z impregnacją środkiem hydrofobowym (usunięcie skutków długotrwałego zamakania budynku przez nieszczelności - głównie w obrębie wyremontowanej już attyki wokół dachu przedszkola); - naprawę spękań i nieszczelnych fragmentów elewacji klinkierowej, w tym wymianę spękanych płytek licowych nadproży i ościeży okiennych (w elewacji zachodniej kuchni i przedszkola); - uszczelnienie obróbką blacharską szczelin pomiędzy ościeżem a kasetami rolet okiennych i drzwiowych - rozebranie parapetów podokiennych z cegły klinkierowej (nieszczelne połączenie z oknem, nasiąkliwe spoiny , brak spadków- szczególnie w oknach okrągłych) i zastąpienie ich parapetami z blachy powlekanej szczelnie wpuszczonymi we wręby u spodu ramiaków stolarki aluminiowej. zad) 2) Modernizacja instalacji c.o. - w obrębie kotłowni i sieci rozdzielczej przedszkola i sali gimnastycznej mająca na celu rozdział obiegów zewnętrznej sieci c.o. (i ogrzewania wentylacji mechanicznej) na dwa oddzielne obiegi - dla Przedszkola i Sali gimnastycznej, poprzez: - rozdzielenie w kotłowni obiegów jw., z zamontowaniem w każdym obiegu trójdrogowych zaworów mieszających z siłownikami oraz pomp obiegowych; - wyprowadzenie z kotłowni nowego przyłącza cieplnego z rur preizolowanych (od studzienki w pomieszczeniu kotłowni do studzienki przyłączeniowej w budynku Przedszkola); - zabudowanie układu automatycznej regulacji procesów grzewczych opartego na regulatorach firmy Danfoss (oddzielnych dla każdego obiegu) i wspólnym czujniku temperatury zewnętrznej; - roboty elektryczne związane z zakresem zadania 2) jw. Prace w zakresie zadania 2) jw. należy wykonać w oparciu o projekt przebudowy kotłowni olejowej dla potrzeb grzewczych, wentylacji i przygotowania ciepłej wody użytkowej, którego integralną częścią jest część elektryczna oraz projekt przyłącza do Przedszkola (dokumentacja jw. stanowi załącznik do SIWZ). Szczegółowy zakres prac dla poszczególnych zadań został opisany w SIWZ, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarach robót.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7, 45.26.19.00-3, 45.44.30.00-4, 45.31.23.11-0, 45.31.10.00-0, 45.23.21.40-5, 45.33.11.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 28.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli: - Wykonawca wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej 3 (trzy) roboty budowlane (remontowe lub inwestycyjne) o wartości minimum 80.000 PLN (osiemdziesiąt tysięcy PLN) brutto każda (zadanie 1), - Wykonawca wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej 3 (trzy) roboty budowlane w zakresie kotłowni lub instalacji c.o., każda o wartości minimum 30.000 PLN (trzydzieści tysięcy PLN) brutto (zadanie 2). W przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia inwestycji (w przypadku inwestycji rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli: Dla zadania 1 Wykonawca dysponuje: - co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót budowlanych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, - co najmniej 1 osobą, która będzie wykonywać roboty dekarskie posiadającą świadectwo przeszkolenia (certyfikat lub inny dokument) potwierdzające ukończenie szkolenia w zakresie samodzielnego układania pokrycia dachowego z membran PCV. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia powyższych funkcji. Dla zadania 2 Wykonawca dysponuje co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót instalacyjnych posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji c.o. W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rybnik.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Rybnika, ul. Bolesława Chrobrego 2, Wydział Zamówień Publicznych.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.09.2011 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta Rybnika, ul. Bolesława Chrobrego 2, pok. 302.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Roboty remontowe dachu zaplecza sali gimnastycznej i tarasu części przedszkolnej z robotami towarzyszącymi.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont dachu zaplecza sali gimnastycznej - przylegającego od strony wschodniej do głównego budynku sali, a w szczególności: - demontaż istniejącej instalacji odgromowej ( z zachowaniem materiału do ponownego użytku ), - rozbiórkę istniejącego zużytego pokrycia z membrany PCV wraz z obróbkami blacharskimi , - czasową rozbiórkę istniejącego ocieplenia z płyt z wełny mineralnej, do warstwy konstrukcyjnej stropu, z zachowaniem wełny do ponownego użytku; - odtworzenie, na oczyszczonym stropie: paroizolacji z folii PE oraz ocieplenia z wełny min. gr. 15cm, z dodatkowym uzupełnieniem twardymi płytami poliuretanowymi PIR gr. 5cm jako wierzchnią warstwą wyrównawczo-usztywniającą; - ułożenie nowego pokrycia z membrany dachowej PCV gr. 1,5mm na przekładce z włókniny, z wywinięciem na wierzch ogniomurów (pod blacharkę); - wykonanie nowych obróbek blacharskich z blachy stalowej tytanowo-cynkowej; - oczyszczenie, regulacja spadków i odmalowanie istniejących rynien i rur spustowych; - odtworzenie zdemontowanej uprzednio instalacji odgromowej (materiał z odzysku) wraz z wymaganymi pomiarami elektrycznymi. remont tarasu- przylegającego do części przedszkolnej obiektu, a w szczególności: - wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej od strony zewnętrznej na murku okalającym taras; - wykonanie opierzenia murka jw. z blachy stal tytan.-cynk., z wyokrągleniem naroży i na rąbki leżące (opis w przedmiarze); - czasowy demontaż i ponowne zamontowanie poręczy stalowej na murku poprzez uprzednio wykonane opierzenie jw.; - czasową rozbiórkę i odtworzenie chodnika z kostki brukowej (po robotach izolacyjnych wzdłuż murka); - impregnację murku środkiem hydrofobowym po oczyszczeniu z wykwitów solnych i zanieczyszczeń; - wykonanie w murku przepustów deszczowych dla wody opadowej napływającej z tarasu; - skucie posadzki gres tarasu wraz ze spękanym podłożem cementowym; - izolację przeciwwilgociową powłokową podłoża betonowego (wierzch konstrukcji tarasu); - ułożenie warstwy spadkowej z elastycznej i mrozoodpornej zaprawy systemowej, z wykonaniem dylatacji obwodowej i połaciowych oraz z ukształtowaniem spadków w kierunku przepustów w murku zewnętrznym tarasu; - wprowadzenie uszczelnień pod dolne ramiaki okien i drzwi tarasowych (z profili aluminiowych) - w formie podgiętych okapników z blachy aluminiowej szczelnie połączonych z hydroizolacją na warstwie spadkowej; - wykonanie hydroizolacji bezspoinowej na warstwie spadkowej z taśmą uszczelniającą po obwodzie budynku przedszkola i murków tarasu (na wysokość cokolika); - ułożenie mrozoodpornej i niepoślizgowej posadzki gres na tarasie (w tym cokolik, licowanie schodów na taras, systemowe wypełnienie dylatacji ). towarzyszące roboty remontowo - budowlane, a w szczególności: - likwidację wykwitów (wysoleń z zaprawy) na elewacji klinkierowej z impregnacją środkiem hydrofobowym (usunięcie skutków długotrwałego zamakania budynku przez nieszczelności - głównie w obrębie wyremontowanej już attyki wokół dachu przedszkola); - naprawę spękań i nieszczelnych fragmentów elewacji klinkierowej, w tym wymianę spękanych płytek licowych nadproży i ościeży okiennych (w elewacji zachodniej kuchni i przedszkola); - uszczelnienie obróbką blacharską szczelin pomiędzy ościeżem a kasetami rolet okiennych i drzwiowych - rozebranie parapetów podokiennych z cegły klinkierowej (nieszczelne połączenie z oknem, nasiąkliwe spoiny , brak spadków- szczególnie w oknach okrągłych) i zastąpienie ich parapetami z blachy powlekanej szczelnie wpuszczonymi we wręby u spodu ramiaków stolarki aluminiowej Szczegółowy zakres prac został opisany w SIWZ, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7, 45.26.19.00-3, 45.44.30.00-4, 45.31.23.11-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 28.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Modernizacja instalacji c.o. - w obrębie kotłowni i sieci rozdzielczej przedszkola i sali gimnastycznej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest modernizacja instalacji c.o. - w obrębie kotłowni i sieci rozdzielczej przedszkola i sali gimnastycznej mająca na celu rozdział obiegów zewnętrznej sieci c.o. (i ogrzewania wentylacji mechanicznej) na dwa oddzielne obiegi - dla Przedszkola i Sali gimnastycznej, poprzez: - rozdzielenie w kotłowni obiegów jw., z zamontowaniem w każdym obiegu trójdrogowych zaworów mieszających z siłownikami oraz pomp obiegowych; - wyprowadzenie z kotłowni nowego przyłącza cieplnego z rur preizolowanych (od studzienki w pomieszczeniu kotłowni do studzienki przyłączeniowej w budynku Przedszkola); - zabudowanie układu automatycznej regulacji procesów grzewczych opartego na regulatorach firmy Danfoss (oddzielnych dla każdego obiegu) i wspólnym czujniku temperatury zewnętrznej; - roboty elektryczne związane z zakresem zadania 2) jw. Prace w zakresie zadania 2) jw. należy wykonać w oparciu o projekt przebudowy kotłowni olejowej dla potrzeb grzewczych, wentylacji i przygotowania ciepłej wody użytkowej, którego integralną częścią jest część elektryczna oraz projekt przyłącza do Przedszkola (dokumentacja jw. stanowi załącznik do SIWZ). Szczegółowy zakres prac został opisany w SIWZ, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.10.00-0, 45.23.21.40-5, 45.33.11.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 28.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z RYBNIKA
- Modernizacja budynku Domu Przedpogrzebowego Rybnik ul. Rudzka 70B z podziałem na zadania II
- Dostosowanie pomieszczeń kuchni Szpitalnej do obowiązujących przepisów.
- Modernizacja zasobu mieszkaniowego ZGM w zakresie przebudowy, remontu oraz zmiany sposobu ogrzewania z podziałem na zadania: Zad.1 - ul. Barbary 19C/3, Zad.2 - ul. Kosmonautów 4/27
- Dostawy preparatów do mycia w systemie dozującym oraz artykułów służących do utrzymania czystości
- Wycena majątku drogowego.
- Naprawa i zabezpieczenie konstrukcji nośnej wiaduktu, naprawa podpór wiaduktu w ciągu DP 5610S ul. Nowa w Jankowicach
więcej: przetargi w Rybniku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace modernizacyjne w budynku Sali gimnastycznej POSM II st. W Krakowie - III etap
- Modernizacja parterowego łącznika budynku ZSM im. S. Moniuszki w Łodzi
- "Termomodernizacja budynku Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bolkowie wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej" - Polski Ład edycja 8/2023
- Renowacja zabytkowego Dworku Berskich w Tylmanowej - etap II
- "BUDOWA INFRASTRUKTURY TURYSTYCZNEJ I REKREACYJNEJ NA TERENIE GMINY NIECHLÓW"
- Poprawa efektywności energetycznej w budynkach komunalnych w Gminie Zębowice
więcej: Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.