eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-24

Lublin: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
Numer ogłoszenia: 225693 - 2014; data zamieszczenia: 24.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin, woj. lubelskie, tel. (81) 445 41 59, faks (81) 445 41 63 , strona internetowa http://bip.kul.lublin.pl/zamowienia-publiczne,16027.html

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 71.22.10.00 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamówienie z wolnej ręki zostało zastosowane na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z Dz. U. 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Na podstawie wyżej wspomnianego artykułu ustawy PZP Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli a. z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b. wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych, związanych z realizacją zamówienia podstawowego. W 2013 r. Zamawiający przeprowadził postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych w celu dokończenia budowy budynku naukowo-badawczego Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych KUL w Lublinie w ramach realizacji projektu Budowa i wyposażenie Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych KUL. W dniu 6 listopada 2013 r. Zamawiający zawarł umowę o udzielenie zamówienia publicznego z firmą WARBUD S.A., gdzie termin realizacji robót budowlanych przypada na dzień 31 stycznia 2015 r. W trakcie realizacji robót Wykonawca zgłosiła Zamawiającemu konieczność wykonania robót dodatkowych, szczegółowy zakres został przedstawiony w protokole konieczności stanowiącym załącznik do dokumentacji. Zamówienie dodatkowe było niemożliwe do przewidzenia na etapie zlecenia zamówienia podstawowego. Zamówienie to pozostaje w ścisłym związku z wykonaniem zamówienia podstawowego, wyrażając się tym że wykonanie zamówienia dodatkowego jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i ma istotny wpływ na zakończenie zamówienia podstawowego w ustalonym w umowie z Wykonawcą zamówienia podstawowego zakresie. Konieczności realizacji zamówienia dodatkowego nie można było przewidzieć na etapie przygotowania SIWZ zamówienia podstawowego. Jednocześnie nieprzewidywalność sytuacji, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego ma charakter obiektywny i jednoznaczny. Bowiem zakres udzielanego zamówienia dodatkowego wyniknął z analizy projektu przeprowadzonej przez rzeczoznawcę pożarowego wynajętego przez Wykonawcę zamówienia podstawowego. Konieczność wykonania tychże robót nie była możliwa do przewidzenia wcześniej, gdyż Zamawiający sporządzając dokumentację projektową również konsultował ją z rzeczoznawcą pożarowym, a więc dochował należytej staranności w celu prawidłowego przygotowania przedmiotu zamówienia. Mając na uwadze w.w. fakt nie doszło w tej sytuacji do zaniedbania ze strony Zamawiającego, a sytuacja ta była niemożliwa wcześniej do przewidzenia i ma ona charakter obiektywny. Zgodnie z orzecznictwem KIO - Nieprzewidywalna sytuacja, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Powyższe ma miejsce w przypadku, gdy Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji zamówienia podstawowego nie mógł przewidzieć konieczności wykonania pewnych robót budowlanych czy usług. Nie chodzi zatem o roboty nieprzewidziane na etapie zamówienia podstawowego, ale roboty niemożliwe do przewidzenia, pomimo zachowania należytej staranności - uchwała KIO z dnia 14 kwietnia 2010 r., KIOKD 2810. W tym przypadku zachodzą wszystkie przesłanki pozwalające na zastosowanie przepisów dotyczących zlecania zamówień dodatkowych. Zamówieniem dodatkowym jest zatem tylko takie zamówienie, bez którego wykonania przed zakończeniem realizacji zamówienia podstawowego lub równolegle z nim zamówienie podstawowe nie może być wykonane - zob. uchwała KIO z dnia 6 lipca 2011 r., KIOKD 5111. Udzielenie zamówienia dodatkowego musi być bezpośrednio związane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego. Oznacza to, że wskutek niewykonania zamówienia dodatkowego niemożliwe będzie wykonanie zamówienia podstawowego zgodnie z warunkami zamówienia określonymi dla zamówienia podstawowego, zwłaszcza w zakresie opisu przedmiotu zamówienia podstawowego. Ponadto udzielenie zamówień dodatkowych będzie możliwe tylko wówczas, gdy z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienia dodatkowe mogą być wykonywane tylko wówczas, gdy jest wykonywane zamówienie podstawowe, a zamówienia dodatkowe muszą być wykonane przed wykonaniem zamówienia podstawowego. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż zakres udzielanego zamówienia dodatkowego wynika z obiektywnej decyzji Zamawiającego związanej z wykonaniem robót w pierwotnie ustalonym zakresie, gdyż zamówienie to wynika z kwestii technicznych i zmian przepisów prawa. W związku z faktem, iż zgodnie z przywołaną ustawą bezsprzecznie należy dokonać zlecenia zamówienia dodatkowego Wykonawcy zamówienia podstawowego tj. firmie WARBUD S.A., trybem właściwym i zgodnym z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych w ww. przypadku jest tryb zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b. Powyższe przemawia za tym, że zastosowanie wyżej wymienionego trybu zamówienia jest jak najbardziej trafne i właściwe. Przedstawiona powyżej argumentacja znajduje potwierdzenie w świetle faktycznych i prawnych przesłanek zastosowania powyższego trybu

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • WARBUD S.A., Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.