eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Materia³y medyczne dla Zak³adu Chirurgii Ogólnej w podziale na 4 zadania

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2015-08-31

Warszawa: Materia³y medyczne dla Zak³adu Chirurgii Ogólnej w podziale na 4 zadania
Numer og³oszenia: 224510 - 2015; data zamieszczenia: 31.08.2015
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Leczniczo-Rehabilitacyjne i Medycyny Pracy ATTIS Sp. z o.o. , ul. Górczewska 89, 01-401 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 3211470, faks 22 3211406.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.attis.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Materia³y medyczne dla Zak³adu Chirurgii Ogólnej w podziale na 4 zadania.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie sukcesywnej dostawy pn. materia³y medyczne dla Zak³adu Chirurgii Ogólnej w podziale na 4 zadania (nr ref. sprawy: FZP/ZP-26/D/15/15). Przedmiot zamówienia zosta³ podzielony na siedem oddzielnych czê¶ci. 1) Czê¶æ - zadanie nr I - poz. 1-6; 2) Czê¶æ -zadanie nr II - poz. 1-7, 3) Czê¶æ - zadanie nr III - poz. 1-15, 4) Czê¶æ - zadanie nr IV - poz. 1-2, 2. szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik nr 5 do niniejszej SIWZ.

II.1.5)

  przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych

  • Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.19.00.00-8, 33.14.11.00-1, 33.14.16.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: tak, liczba czê¶ci: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawcy przystêpuj±cy do postêpowania zobowi±zani s± wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: Czê¶æ - zadanie I - 200,00 z³ (dwie¶cie z³otych), Czê¶æ - zadanie II - 4 000,00 z³ (cztery tysi±ce z³otych), Czê¶æ - zadanie III - 1 000,00 z³ (jeden tysi±c z³otych) Czê¶æ - zadanie IV - 300,00 z³ (trzysta z³otych),

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spe³niania warunku dokonana zostanie na podstawie z³o¿onego przez Wykonawcê o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w za³±czniku nr 2 do SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spe³niania warunku dokonana zostanie na podstawie z³o¿onego przez Wykonawcê o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w za³±czniku nr 2 do SIWZ)

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spe³niania warunku dokonana zostanie na podstawie z³o¿onego przez Wykonawcê o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w za³±czniku nr 2 do SIWZ)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spe³niania warunku dokonana zostanie na podstawie z³o¿onego przez Wykonawcê o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w za³±czniku nr 2 do SIWZ)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spe³niania warunku dokonana zostanie na podstawie z³o¿onego przez Wykonawcê o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (zgodnie ze wzorem zamieszczonym w za³±czniku nr 2 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJ¡CYCH, ¯E OFEROWANE DOSTAWY, US£UGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJ¡ OKRE¦LONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, ¿e oferowane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi odpowiadaj± okre¶lonym wymaganiom nale¿y przed³o¿yæ:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które maj± zostaæ dostarczone, których autentyczno¶æ musi zostaæ po¶wiadczona przez wykonawcê na ¿±danie zamawiaj±cego;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wype³nione i podpisane o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, którego wzór stanowi za³±cznik nr 2 do SIWZ. Je¿eli Wykonawcy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia dokument ten mog± z³o¿yæ ³±cznie 2) Formularza Oferty, z³o¿onego na odpowiednim druku stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SIWZ. 3) Formularza asortymentowo-cenowego, z³o¿onego na odpowiednim druku stanowi±cym za³±cznik nr 5 do SIWZ 4) W odniesieniu do wyrobów medycznych tj.: O¶wiadczenie o dopuszczeniu do obrotu oferowanych wyrobów zgodnie z ustaw± z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2010 r. nr 107, poz. 679 z pó¼n. zm.) zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 7 do SIWZ. Wymagane o¶wiadczenie dotyczy wyrobów medycznych. W przypadku, kiedy dany produkt nie jest wyrobem medycznym i nie podlega przepisom ustawy z dnia 20 maj± 2010 r. o wyrobach medycznych ani dyrektywie Rady 93/42/EWG, Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, i¿ dokumenty te nie s± wymagane (wymieniaj±c w o¶wiadczeniu, i¿ dany produkt nie jest wyrobem medycznym) - za³±cznik nr 7 do SIWZ. 5) Folderu-katalogu w jêzyku polskim zawieraj±cego zdjêcia oraz szczegó³owy opis oferowanego przedmiotu zamówienia potwierdzaj±cy wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego, z nazw± producenta opisem których pozycji formularza asortymentowo-cenowego dotycz±

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin zap³aty - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

2. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce mo¿liwo¶ci dokonania ewentualnych istotnych zmian postanowieñ zawartej Umowy: 1) wynagrodzenia, w wypadku o którym mowa w ust 3 pkt 1); 2) czêstotliwo¶ci dostaw, miejsca dostaw; 3) zmiany nazwy produktu przy zachowaniu jego parametrów w sytuacji, gdy produkt zostanie wycofany z produkcji, lub wprowadzony do sprzeda¿y przez producenta produkt zmodyfikowany/ udoskonalony, lub wyga¶nie rejestracja oferowanego produktu (zgodnie z informacjami zawartymi w Formularzu Asortymentowo - Cenowym) przy czym zmiana ta nie mo¿e powodowaæ wzrostu ceny zawartej w ofercie 4) upad³o¶ci albo likwidacji producenta lub dystrybutora 5) wyd³u¿enia terminu obowi±zywania umowy, jednak nie wiêcej ni¿ o 6 miesiêcy, w sytuacji niezrealizowania ca³ego asortymentu bêd±cego przedmiotem umowy w pierwotnym terminie; 6)wyd³u¿enia terminu realizacji umowy z chwil± niewykorzystania przez Zamawiaj±cego warto¶ci brutto umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy; 7) zamiany poszczególnego asortymentu, bêd±cego przedmiotem umowy i wyszczególnionego w formularzu asortymentowo-cenowym, z chwil± zaprzestania lub wstrzymania jego produkcji, a o czym Wykonawca nie móg³ wiedzieæ z chwil± zawarcia niniejszej umowy, na tzw. zamiennik pod warunkiem, ¿e spe³ni on wszystkie wymogi Zamawiaj±cego, w cenie nie wy¿szej ni¿ ta, która zosta³a okre¶lona w Umowie. 3. Zmiany, o których mowa w ust. 2 mog± byæ dokonane w nastêpuj±cych przypadkach: 1) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i us³ug (VAT), przy czym podniesienie lub obni¿enie stawek VAT nie spowoduje zmian warto¶ci netto, a spowoduje odpowiednio obni¿enie lub podwy¿szenie warto¶ci brutto; 2) w przypadku zmiany danych podmiotowych Wykonawcy (np. w wyniku przekszta³cenia, przejêcia itp.); 3) w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia z przyczyn niemo¿liwych wcze¶niej do przewidzenia lub je¿eli zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego; 4) w zakresie przed³u¿enia terminu jej obowi±zywania w sytuacji czê¶ciowego niezrealizowania ilo¶ci okre¶lonych w tabelach asortymentowo - cenowych, stanowi±cych za³±cznik nr ... do umowy oraz w sytuacji niewykorzystania przez Zamawiaj±cego warto¶ci brutto umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy w terminie wskazanym w § 11 ust. 1 Umowy; 5) Zamawiaj±cy mo¿e zmieniæ umowê w zakresie zwiêkszenia lub zmniejszenia asortymentu towarów wskazanych w tabelach asortymentowo - cenowych, stanowi±cych za³±cznik do umowy, je¿eli nie spowoduje to przekroczenia warto¶ci brutto umowy; 6) W przypadku braku dostêpno¶ci na rynku któregokolwiek z asortymentu okre¶lonego w formularzu asortymentowo-cenowym, Strony zastrzegaj± sobie mo¿liwo¶æ zmiany zaoferowanego w ramach Umowy towaru na równowa¿ny pod wzglêdem jako¶ciowym i u¿ytkowym w cenie nie wy¿szej ni¿ ta, która zosta³a okre¶lona w Umowie; 4. W przypadku zmiany: 1) stawki podatku od towarów i us³ug, 2) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, 3) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne - je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê, Strony zobowi±zuj± siê do podjêcia negocjacji maj±cych na celu odpowiedni± waloryzacjê wynagrodzenia. 5. Negocjacje, o których mowa w ust. 4, wszczynane s± na wniosek Wykonawcy. Wraz z wnioskiem wykonawca sk³ada szczegó³owe wyliczenie wp³ywu zmian, o których mowa w ust. 4 pkt 1)-3) na wynagrodzenie z tytu³y realizacji niniejszej umowy. W przypadku zmian, o których mowa w ust. 4 pkt 2) i 3) uzasadnienie zawiera tak¿e wyliczenie etatowego zaanga¿owania wskazanych pracowników w realizacjê niniejszej umowy oraz wyliczenie wp³ywu zmian na wynagrodzenie wykonawcy dokonane z uwzglêdnieniem czasu pracy (wymiaru etatu) ka¿dego z pracowników, po¶wiêcanego na wykonanie zadañ zwi±zanych z realizacj± niniejszej umowy. 6. Zakazuje siê innych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba ¿e konieczno¶æ wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy lub zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.attis.com.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Centrum Leczniczo - Rehabilitacyjne i Medycyny Pracy ATTIS Sp. z o.o. ul. Górczewska 89, 01-401 Warszawa Dzia³ Zamówieñ Publicznych- p.144.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 11.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Centrum Leczniczo - Rehabilitacyjne i Medycyny Pracy ATTIS Sp. z o.o. ul. Górczewska 89, 01-401 Warszawa Sekretariat- p.196.

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH

CZÊ¦Æ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1) Czê¶æ - zadanie nr I - poz. 1-6.

  • 2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 24.

CZÊ¦Æ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 2) Czê¶æ -zadanie nr II - poz. 1-7.

  • 2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 24.

CZÊ¦Æ Nr: 3 NAZWA: Zadanie 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Czê¶æ - zadanie nr III - poz. 1-15.

  • 2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 24.

CZÊ¦Æ Nr: 4 NAZWA: Zadanie nr 4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Czê¶æ - zadanie nr IV - poz. 1-2.

  • 2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 24.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.