eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów oraz kursów certyfikowanych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych Miasta Dąbrowa Górnicza. Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu operatora koparko-ładowarki w zakresie III klasy uprawnień. Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu spawania metodą MAG 135. Dalsza część nazwy nadanej zamówieniu przez Zamawiającego znajduje się w sekcji IV.4.16 ogłoszenia

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-10-25

Dąbrowa Górnicza: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów oraz kursów certyfikowanych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych Miasta Dąbrowa Górnicza. Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu operatora koparko-ładowarki w zakresie III klasy uprawnień. Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu spawania metodą MAG 135. Dalsza część nazwy nadanej zamówieniu przez Zamawiającego znajduje się w sekcji IV.4.16 ogłoszenia
Numer ogłoszenia: 224093 - 2013; data zamieszczenia: 25.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.dabrowa-gornicza.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów oraz kursów certyfikowanych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych Miasta Dąbrowa Górnicza. Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu operatora koparko-ładowarki w zakresie III klasy uprawnień. Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu spawania metodą MAG 135. Dalsza część nazwy nadanej zamówieniu przez Zamawiającego znajduje się w sekcji IV.4.16 ogłoszenia.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia poniżej kwoty dla dostaw i usług określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów i kursów certyfikowanych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół Miasta Dąbrowa Górnicza w ramach projektu Mam zawód - mam pracę w regionie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 Części. I. Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu operatora koparko-ładowarki w zakresie III klasy uprawnień 1. Cel szkolenia/kursu - uzyskanie kwalifikacji zawodowych poprzez ukończenie kursu obsługi koparko-ładowarki w zakresie III klasy uprawnień oraz po uzyskaniu pozytywnego wyniku sprawdzianu nadzorowanego przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie (IMBiGS) świadectwa i książeczki operatora. 2. Zakres szkolenia - szkolenie powinno odbywać się zgodnie z obowiązującymi w przedmiocie zamówienia przepisami prawa w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 118, poz. 1263). Kurs powinien zakończyć się sprawdzianem zdobytej wiedzy i umiejętności. Wykonawca zorganizuje w miejscu szkolenia sprawdzian przed Komisją powołaną przez IMBiGS, a koszty sprawdzianu uwzględni w cenie ofertowej. 3.Wymiar godzin szkolenia/kursu - 202 godziny szkoleniowe podzielone na część: teoretyczną (116 godzin na osobę) i praktyczną (86 godzin na osobę). Czas przeznaczony na sprawdzian nie jest wliczony do godzin kursu. 4.Plan realizacji szkolenia/kursu - Program szkolenia określający szczegółową tematykę winien być zgodny w szczególności z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r. Nr. 118, poz. 1263) oraz opracowany przez IMBiGS zgodnie z § 26 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. (Dz. U. Nr 118, poz.1263). Po podpisaniu umowy i otrzymaniu imiennego wykazu uczestników, Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych dostarczyć Zamawiającemu harmonogram kursu. Kurs będzie realizowany zgodnie z przyjętym harmonogramem. 5.Materiały szkoleniowe - wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem szkolenia w postaci skryptów (w formie drukowanej), materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu szkolenia w/w materiały przejdą na własność uczestnika. 6.Środki ochrony osobistej - wykonawca na czas szkolenia praktycznego zapewni uczestnikom niezbędne środki ochrony osobistej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami BHP. 7.Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik kursu otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu operatora koparko-ładowarki na wzorze MEN (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm.) wraz z suplementem oraz po uzyskaniu pozytywnego wyniku sprawdzianu świadectwo i wpis do książeczki operatora III klasy uprawnień, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 118, poz. 1263). 8.Termin, czas i miejsce przeprowadzenia kursu: Zajęcia powinny być zrealizowane w bazie szkoleniowej zweryfikowanej i wskazanej przez IMBiGS (adres bazy szkoleniowej wpisany w dokumencie wydanym przez IMBiGS potwierdzającym spełnienie warunków do prowadzenia szkolenia operatorów koparko-ładowarki) - na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po zajęciach szkolnych w wymiarze nie przekraczającym 4 godzin zegarowych dziennie (nie dłużej niż do godz. 20:00) lub w godzinach od 8:00 do 18:00 w wymiarze nie przekraczającym 8 godzin zegarowych dziennie w dniach wolnych od nauki szkolnej, z wyłączeniem niedziel i świąt. Maksymalny czas realizacji szkolenia - 12 tygodni. Termin realizacji - w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 28 lutego 2014 roku. 9. Liczba uczestników kursu: maksymalnie 24 osoby. II. Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu spawania metodą MAG 135 1.Cel szkolenia/kursu - uzyskanie kwalifikacji zawodowych poprzez zdobycie umiejętności spawania spoin pachwinowych elektrodą metalową w osłonie gazowej metodą MAG (135), to jest wg procesów i numerów opisanych normą PN-EN ISO 4063, oraz po zdaniu egzaminu uzyskanie uprawnień spawalniczych zgodnie z normą PN-EN 278-1:2007. 2.Zakres szkolenia - kurs powinien odbywać się zgodnie z obowiązującymi w przedmiocie zamówienia przepisami prawa oraz pod merytorycznym nadzorem Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. 3.Wymiar godzin szkolenia - 145 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych, zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa W-07/IS-02. Zajęcia teoretyczne powinny być realizowane w grupach o liczebności nie większej niż 24 osoby. 4.Plan realizacji szkolenia/kursu - Program szkolenia określający szczegółową tematykę kursu winien być opracowany zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach Nr W-07/IS-41. Kurs powinien zakończyć się sprawdzeniem zdobytej wiedzy i umiejętności. Wykonawca zorganizuje uczestnikom kursu egzamin spawaczy spoin pachwinowych według Wytycznych Instytutu Spawalnictwa Nr W-07/IS-17. Koszty egzaminu wykonawca uwzględni w cenie ofertowej. Po podpisaniu umowy i otrzymaniu imiennego wykazu uczestników, wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych dostarczyć Zamawiającemu harmonogram kursu. Kurs będzie realizowany zgodnie z przyjętym harmonogramem. 5.Materiały szkoleniowe - wykonawca zapewni każdemu z uczestników materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem szkolenia w postaci podręcznika przeznaczonego dla słuchaczy kursu spawania w osłonie gazów metodą MAG, materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu szkolenia w/w materiały przejdą na własność uczestników. 6.Środki ochrony osobistej - wykonawca na czas szkolenia praktycznego zapewni uczestnikom odpowiednie dla spawaczy środki ochrony osobistej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami BHP. 7.Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik kursu otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu na wzorze MEN (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn.zm.) wraz z suplementem oraz po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu, przeprowadzonego pod nadzorem Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych - Książeczkę spawacza i odpowiednie Świadectwo Egzaminu Kwalifikacyjnego Spawacza wg normy PN-EN 287-1:2007. 8.Termin i miejsce przeprowadzenia kursu: Kurs powinny zostać zrealizowany na terenie miasta Dąbrowa Górnicza w zatwierdzonej przez Instytut Spawalnictwa bazie szkoleniowej (Atest lub jednorazowa zgoda IS w Gliwicach na przeprowadzenie kursu). Zajęcia teoretyczne i praktyczne powinny odbywać się po zajęciach szkolnych w wymiarze nieprzekraczającym 4 godzin zegarowych dziennie i trwać nie dłużej niż do godziny 20:00. W dni wolne od nauki szkolnej z pominięciem niedziel i świąt zajęcia mogą odbywać się w godzinach od 8:00 do 18:00 w wymiarze nieprzekraczającym 8 godzin zegarowych dziennie. Maksymalny czas realizacji szkolenia - 8 tygodni. Termin realizacji - w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 28 lutego 2014 roku. 9. Liczba uczestników kursu: maksymalnie 45 osoby. III. Część 3 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu magazyniera z obsługą wózków jezdniowych, bezpieczną wymianą butli gazowej oraz obsługą kas fiskalnych 1.Cel szkolenia - podniesienie kwalifikacji zawodowych poprzez ukończenie wielomodułowego kursu magazyniera, kierowcy/operatora wózka jezdniowego z bezpieczną wymianą butli gazowej oraz obsługi kas fiskalnych, a po zdaniu egzaminu zdobycie uprawnień kierowcy/operatora wózka jezdniowego i uprawnień do bezpiecznej wymiany butli gazowej, wydawanych przez Urząd Dozoru Technicznego (UDT). 2.Zakres szkolenia - szkolenie powinno odbywać się zgodnie z obowiązującymi w przedmiocie zamówienia przepisami prawa. Kurs kierowcy/operatora wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowych powinien zakończyć się sprawdzeniem zdobytej wiedzy i umiejętności. Wykonawca zorganizuje i opłaci uczestnikom szkolenia egzamin przed Komisją UDT, a koszty egzaminu uwzględni w ofercie. 3.Wymiar godzin szkolenia - 105 godzin zegarowych, w tym 8-godzinne szkolenie w zakresie obsługi kas fiskalnych oraz 67-godzinny kurs kierowcy/operatora wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowych. (UWAGA - jeżeli wykonawca posiada zatwierdzony przez UDT inny niż 67-godzinny program szkolenia kierowców/operatorów wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej - wówczas wymiar godzin przedmiotowego szkolenia winien być zgodny z posiadanym programem). Zajęcia teoretyczne powinny być realizowane w grupach o liczebności nie większej niż 18 osób. 4.Plan realizacji szkolenia - Program szkolenia w zakresie kursu kierowcy/operatora wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej - wydany i/lub zatwierdzony przez Urząd Dozoru Technicznego. Program szkolenia w zakresie kursu magazynier powinien być opracowany w oparciu o Krajowe Standardy Kwalifikacji Zawodowych MPiPS w obrębie zawodu: Magazynier [kod zawodu: 413103] i powinien zawierać zagadnienia z zakresu: - przepisów bhp i p .poż w magazynie - hurtowni - odbioru towarów - zasad poprawnego przechowywania towarów - wydawania towarów - obsługi programów komputerowych do prowadzenia gospodarki magazynowej, np. MAGAZYN MULTI, SUBIEKT dla WINDOWS lub inny - dokumentów magazynowych - sporządzania i obiegu. Program szkolenia w zakresie kursu obsługi kas fiskalnych powinien zawierać zagadnienia z zakresu: - podstaw prawnych gospodarki kasowej - budowy kas fiskalnych i zakresu ich działania - programowania kas fiskalnych - dokumentacji obrotu kasowego. Po podpisaniu umowy i otrzymaniu imiennego wykazu uczestników, wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych dostarczyć Zamawiającemu harmonogram kursu z uwzględnieniem poszczególnych modułów szkoleniowych. Kurs realizowany będzie zgodnie z przyjętym harmonogramem. 5.Materiały szkoleniowe - wykonawca zapewni każdemu z uczestników materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem szkolenia w postaci skryptów do obsługi kasy fiskalnej (w formie drukowanej), a w postaci książek: do kursu magazyniera oraz do obsługi wózków jezdniowych i bezpiecznej wymiany butli gazowej (w formie drukowanej), materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu szkolenia w/w materiały przejdą na własność uczestników. 6.Środki ochrony osobistej - wykonawca na czas szkolenia praktycznego zapewni uczestnikom środki ochrony osobistej kierowcy/operatora wózka jezdniowego, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami BHP. 7.Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu magazyniera z obsługą wózków jezdniowych, bezpieczną wymianą butli gazowej oraz obsługą kas fiskalnych na wzorze MEN (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z póżn. zm.) wraz z suplementem, a po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu zaświadczenie o uprawnieniach kierowcy/operatora wózka jezdniowego i zaświadczenie o uprawnieniach do bezpiecznej wymiany butli gazowej wydane przez UDT. 8.Termin i miejsce przeprowadzenia szkolenia: Kursy powinny zostać zrealizowane na terenie miasta Dąbrowa Górnicza Zajęcia teoretyczne i praktyczne w wymiarze nieprzekraczającym 4 godzin zegarowych dziennie winny odbywać się po zajęciach szkolnych, nie dłużej niż do godziny 20:00. W dniach wolnych od nauki szkolnej z pominięciem niedziel i świąt zajęcia w wymiarze nie przekraczającym 8 godzin zegarowych dziennie mogą odbywać się w godzinach od 8:00 do 18:00. Maksymalny czas realizacji szkolenia - 6 tygodni. Termin realizacji - w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 28 lutego 2014 roku. 9. Liczba uczestników kursu: maksymalnie 36 osoby. IV. Część 4 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu przygotowawczego oraz egzaminu kwalifikacyjnego SEP E G1 1.Cel szkolenia/kursu - podniesienie kwalifikacji zawodowych poprzez ukończenie kursu w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych do 1 kV, przygotowującego do egzaminu kwalifikacyjnego w celu uzyskania uprawnień SEP E G1 2.Zakres szkolenia - szkolenie powinno odbywać się zgodnie z obowiązującymi w przedmiocie zamówienia przepisami prawa. Kurs powinien zakończyć się sprawdzeniem zdobytej wiedzy i umiejętności. Wykonawca zorganizuje i opłaci egzamin kwalifikacyjny przed Komisją Kwalifikacyjną powołaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (art. 54 ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia1997 r. Prawo energetyczne - Dz. U. z 2003 r. Nr 89, poz. 828, z późn. zm.), a koszty egzaminu uwzględni w ofercie. 3.Wymiar godzin szkolenia/kursu - 30 godzin. 4.Plan realizacji szkolenia/kursu - Program szkolenia określający szczegółową tematykę musi obejmować: - przepisy ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo Energetyczne (Dz. U. Z 1997 r. Nr 54, poz. 348, z późn. zm.) i rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, w szczególności rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Pracy z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003 r. Nr 89, poz. 828) oraz: - zasady budowy, działania oraz warunki techniczne obsługi urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych, -zasady eksploatacji oraz instrukcje eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych, - ogólne zasady racjonalnej gospodarki energetycznej, wykonywanie prac kontrolno-pomiarowych i montażowych, - zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz umiejętności udzielania pierwszej pomocy, - instrukcje postępowania w razie awarii, pożaru lub innego zagrożenia bezpieczeństwa obsługi lub otoczenia. Po podpisaniu umowy i otrzymaniu imiennego wykazu uczestników wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych dostarczyć Zamawiającemu harmonogram kursu. Kurs będzie realizowany zgodnie z przyjętym harmonogramem. 5.Materiały szkoleniowe - wykonawca zapewni każdemu z uczestników materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem szkolenia w postaci książki i materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu szkolenia w/w materiały przejdą na własność uczestników. 6.Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik kursu otrzyma zaświadczenie ukończenia kursu w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych do 1 kV na wzorze MEN (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z póżn. zm.) wraz z suplementem oraz po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu przed Komisją Kwalifikacyjną powołaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych do 1 kV - E G1 - na obowiązującym wzorze (Zał. nr 2 do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci - Dz. U. z 2003 r. Nr 89, poz. 828). 7.Termin i miejsce przeprowadzenia kursu: Kurs powinien zostać zrealizowany na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. Zajęcia w wymiarze nieprzekraczającym 4 godzin zegarowych dziennie winny odbywać się po zajęciach szkolnych i trwać nie dłużej niż do godziny 20:00. W dniach wolnych od nauki szkolnej z pominięciem niedziel i świąt zajęcia w wymiarze nie przekraczającym 6 godzin zegarowych dziennie mogą odbywać się w godzinach od 8:00 do 18:00. Maksymalny czas realizacji szkolenia - 3 tygodnie. Termin realizacji - w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 28 lutego 2014 roku. 8. Liczba uczestników kursu: maksymalnie 7 osób. V. Pozostałe wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia (dotyczy części 1 i części 2 i części 3 i części 4): 1. Szkolenie powinno zostać przeprowadzone zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm.). 2. Godzina zegarowa kursu liczy się 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut - długość przerwy jest ustalona w sposób elastyczny przez Wykonawcę. 3.Wykonawca winien zapewnić i dostosować odpowiednią ilość i jakość pomieszczeń do przeprowadzenia oferowanego kursu oraz wyposażyć je w odpowiedni sprzęt i pomoce dydaktyczne, w szczególności liczba stolików i krzeseł na zajęciach teoretycznych powinna być odpowiednia do liczby uczestników kursu (grupy) a uczestnicy powinni mieć swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych z zapewnioną ciepłą wodą, zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP i Ppoż., rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69, z późn. zm). 4.Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia informacji adresowej o miejscu przeprowadzenia szkolenia teoretycznego i praktycznego w Formularzu ofertowym (zał. nr 1 do SIWZ) - szkolenie powinno zostać zrealizowane na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. 5.Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania badań lekarskich, w celu uzyskania przez uczestników oferowanego kursu zawodowego orzeczenia wystawionego przez uprawnionego lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do wykonywania określonego zawodu odpowiednio do rodzaju szkolenia (nie dotyczy Części 4). Koszty badań należy uwzględnić w ofercie przetargowej. Koszt przeprowadzenia badania lekarskiego pokryje Zamawiający nawet w przypadku nie uzyskania pozytywnego orzeczenia lekarskiego przez ucznia i skreślenia go z listy uczestników kursu, na zasadach określonych w § 5 ust. 3 projektu umowy (zał. nr nr 8/1, i (-lub) 8/2, i (-lub) 8/3, i (-lub) 8/4 do SIWZ). 6. Wykonawca po podpisaniu umowy, w ramach oferowanych usług winien ubezpieczyć każdego z uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków (suma ubezpieczenia 1 osoby - 5000,00 zł) na czas szkolenia. Polisę lub dokument potwierdzający ubezpieczenie uczestników kursu wykonawca powinien przedłożyć Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy, w innym przypadku zostaną naliczone kary umowne zgodnie z projektem umowy - zał. nr nr 8/1, i (-lub) 8/2, i (-lub) 8/3, i (-lub) 8/4 do SIWZ. 7.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia w postaci Dziennika zawierającego listy obecności (na drukach MEN); protokołów lub innych dokumentów potwierdzających wydanie i odbiór przez uczestników szkolenia wszelkich materiałów szkoleniowych i piśmienniczych; rejestru zaświadczeń MEN wydanych uczestnikom na potwierdzenie odbycia szkolenia zawodowego. Ponadto Zamawiający wymaga wykonania przez wykonawcę dokumentacji szkolenia w postaci materiału fotograficznego (koniecznie z datą) z przeprowadzonych zajęć na kursie (po 5 zdjęć z zajęć teoretycznych i praktycznych) i utrwalenia materiału fotograficznego na płycie CD/DVD. 8. W dniu podpisania umowy Zamawiający przekaże wykonawcy: a) imienną listę osób, które będą uczestnikami szkolenia; b) wzór dziennika i list obecności; c) wzór protokołu odbioru usługi szkolenia zawodowego; d) oraz inne informacje niezbędne do ubezpieczenia uczestników oraz do sporządzenia harmonogramu i terminu rozpoczęcia szkolenia zawodowego w oferowanym zakresie. 8. Zamawiający ma prawo do przeprowadzenia ewaluacji szkolenia. 9. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o: a) niezgłoszeniu się uczestników na kurs; b) przerwaniu kursu lub rezygnacji z uczestnictwa; c) innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu kursu i umowy. 10. Wszystkie prowadzone w trakcie realizacji szkolenia dokumenty wymienione w punkcie 7, wzory zaświadczeń MEN wydanych uczestnikom, dokument potwierdzający zorganizowanie i opłacenie badań lekarskich, kserokopie wydanych orzeczeń lekarskich, kserokopie protokołów z przeprowadzonych egzaminów oraz wyniki tych egzaminów, wzory dokumentów, jakie otrzyma uczestnik po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu oraz dokument potwierdzający wniesienie opłaty egzaminacyjnej w imieniu uczestników kursu (z wyjątkiem kursu operatora koparko-ładowarki) zawierający co najmniej imię i nazwisko ucznia, PESEL oraz kwotę wniesionej opłaty, materiał fotograficzny z realizacji szkolenia zarejestrowany na płycie CD/DVD - wykonawca przekaże Zamawiającemu w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia kursu. W dniu przekazania przez wykonawcę w/w dokumentacji zostanie sporządzony Protokół odbioru usługi szkolenia zawodowego. 11. Wszystkie pomieszczenia, materiały szkoleniowe i piśmiennicze wydane uczestnikom, wszystkie dokumenty prowadzone przez wykonawcę w trakcie realizacji szkolenia oraz zaświadczenia lub inne dokumenty wydane uczestnikom szkoleń zawodowych powinny posiadać informację o współfinansowaniu przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013 i uwagami Zamawiającego (logotypy Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - informacja możliwa jest do pobrania w wersji elektronicznej z pliku Logotypy zał. nr 9 do SIWZ). UWAGA - Jeżeli Wykonawca zgodnie z obowiązującymi go przepisami nie może dokonać w/w oznaczenia na wydawanych uczestnikom zaświadczeniach lub innych dokumentach - zobowiązany jest wydać uczestnikom kursu dodatkowe Certyfikaty ukończenia kursu zawierające wymagane oznaczenie EFS i POKL. 12. Rozwiązania równoważne Wskazane w SIWZ znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawą. W związku z tym : 1. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych - tj. o parametrach jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ - w odniesieniu do rozwiązań, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ nazwą producenta. 2. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów jakościowych ma w szczególności gwarantować realizację usługi zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w stosunku do zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy. Realizacja zamówień uzupełniających odbywać się będzie w zakresie przewidzianym przedmiotem zamówienia. Wartość szacunkowa zamówień uzupełniających wyniesie nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego z uwzględnieniem podziału na części.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.02.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dot. części 1 i część 2 i części 3 i części 4: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część 1: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie minimum 2 usługi polegające na wykonaniu grupowego szkolenia zawodowego w zakresie operatora koparko-ładowarki, przy czym grupa oznacza co najmniej 3 osoby. Część 2: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie minimum 2 usługi polegające na wykonaniu grupowego szkolenia zawodowego w zakresie spawania metodą MAG 135, przy czym grupa oznacza co najmniej 3 osoby. Część 3: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie: 1) minimum 2 usługi polegające na wykonaniu grupowego szkolenia zawodowego w zakresie kursu magazyniera, przy czym grupa oznacza co najmniej 3 osoby. 2) minimum 2 usługi polegające na wykonaniu grupowego szkolenia zawodowego w zakresie kursu kierowcy/operatora wózków jezdniowych, przy czym grupa oznacza co najmniej 3 osoby. 3) minimum 2 usługi polegające na wykonaniu grupowego szkolenia zawodowego w zakresie bezpiecznej wymiany butli gazowej, przy czym grupa oznacza co najmniej 3 osoby. WW. usługi mogą być wykazane jako zrealizowane oddzielnie lub w formie szkoleń wielomodułowych, Część 4: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie minimum 2 usługi polegające na wykonaniu grupowego szkolenia zawodowego w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci do 1 kV - E G1, przy czym grupa oznacza co najmniej 3 osoby.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część 1: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje na czas realizacji zamówienia: a) poligonem szkoleniowym - umożliwiającym realizację zajęć praktycznych zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie BHP podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001r., nr 118, poz. 1263). b) co najmniej jedną sprawną techniczną koparko-ładowarką. Część 2: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje na czas realizacji zamówienia sprawnymi urządzeniami niezbędnymi do realizacji zamówienia, tj. warsztatem szkoleniowym (spawalnią), w którym znajduje się co najmniej 6 szkoleniowych stanowisk spawalniczych przystosowanych do spawania metodą MAG 135, zgodnie z Wytycznymi Nr W-07/IS-41 Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. Część 3: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje na czas realizacji zamówienia sprawnymi urządzeniami niezbędnymi do realizacji zamówienia, tj. co najmniej 1 wózkiem jezdniowym o napędzie gazowym. Część 4: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część 1 : Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje czas realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zadania stanowiącego przedmiot zamówienia: co najmniej 4 osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie szkolenia, w tym: - min. 3 osoby wyznaczone do prowadzenia zajęć teoretycznych posiadające doświadczenie w prowadzeniu co najmniej dwóch szkoleń/kursów dla operatora koparko-ładowarki w zakresie teoretycznym - funkcja wykładowcy, - min. 1 osoba wyznaczona do prowadzenia zajęć praktycznych posiadająca doświadczenie w prowadzeniu co najmniej dwóch szkoleń/kursów dla operatora koparko-ładowarki w zakresie praktycznym - funkcja instruktora. Część 2: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje na czas realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zadania stanowiącego przedmiot zamówienia: a) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia Instruktora Spawalniczego z dyplomem EWP/IWP - funkcja wykładowcy, b) co najmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje instruktora szkolenia praktycznego spawaczy i aktualne Świadectwo Egzaminu Spawacza wg EN-287-1 w zakresie procesu spawania MAG 135 - funkcja instruktora. Część 3: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje na czas realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zadania stanowiącego przedmiot zamówienia: a) co najmniej 1 osobą, która posiada doświadczenie w prowadzeniu co najmniej dwóch szkoleń/kursów magazyniera - funkcja wykładowcy, b) co najmniej 3 osobami, z których każda posiada doświadczenie w prowadzeniu co najmniej jednego szkolenia/kursu z zakresu kierowca/operator wózków jezdniowych, w tym: - w zakresie teoretycznym min. 1 osoba - funkcja wykładowcy, - w zakresie praktycznym min. 1 osoba posiadająca uprawnienia UDT kierowcy/operatora wózka jezdniowego- funkcja instruktora, - w zakresie praktycznym min. 1 osoba posiadająca uprawnienia UDT w zakresie bezpiecznej wymiany butli gazowej - funkcja instruktora. c) co najmniej 1 osobą, która posiada doświadczenie w prowadzeniu co najmniej jednego szkolenia/kursu z zakresu obsługi kasy fiskalnej - funkcja wykładowcy. Część 4: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje na czas realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zadania stanowiącego przedmiot zamówienia: - co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie kierunkowe (technik elektryk lub inżynier elektryk) i uprawnienia SEP E G1 wymagane do prowadzenia szkolenia przygotowującego do egzaminu kwalifikacyjnego, zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 89 poz. 625, z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci (Dz. U. z 2003 r. Nr 89, poz. 828) i wytycznymi Stowarzyszenia Elektryków Polskich lub odpowiadające im ważne kwalifikacje i uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - funkcja wykładowcy

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dot. części 1 i część 2 i części 3 i części 4: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie oraz złożenia dowodów dotyczy usług pozwalających wykazać, iż Wykonawca spełnia warunek określony w pkt. 8.1.2.1 SIWZ - dot. Części 1 i (-lub) w pkt. 8.1.2.2 SIWZ - dot. Części 2 i (-lub) w pkt. 8.1.2.3 SIWZ - dot. Części 3 i (-lub) w pkt. 8.1.2.4 SIWZ - dot. Części 4. W wykazie nie należy podawać informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie - Zamawiający nie ocenia zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia na podstawie art. 22 ust. 5 Ustawy (zdanie 2) - dotyczy części 1 i 2 i 3 i 4.;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Część 1: Dokument wystawiony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie potwierdzający spełnienie warunków wynikających z rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 118, poz. 1263) i uprawnień do prowadzenia szkolenia operatorów koparko-ładowarki III klasy uprawnień we wskazanej bazie szkoleniowej, na podstawie wydanego programu szkolenia. Cześć 2: Atest Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach na prowadzenie szkoleń spawaczy w zakresie spawania metodą MAG 135 lub jednorazowa zgoda na przeprowadzenie przedmiotowego szkolenia spawania wydana przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. Część 3:Dokument potwierdzający wydanie przez Urząd Dozoru Technicznego programu szkolenia kierowcy/operatora wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania) - dotyczy część 1 i (-lub) część 2 i (-lub) część 3 i (-lub) część 4; 2. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); 3.w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwości dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: 1.1. W zakresie zmiany terminów realizacji zamówienia, na skutek wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu. 1.2. W pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności: 1.2.1. zmiany obowiązujących przepisów prawa, 1.2.2. zmiany wynikającej z warunków narzuconych Zamawiającemu przez instytucję pośredniczącą - Urząd Marszałkowski, 1.2.3. zmiany miejsca realizacji szkolenia z zastrzeżeniem, iż szkolenie należy zorganizować w pomieszczeniach i miejscach z zapewnionym zapleczem do przeprowadzenia szkolenia - zgodnie z SIWZ. 2. W przypadku wystąpienia wyżej wymienionych okoliczności strony poinformują się natychmiast o ich zaistnieniu. 3. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół podpisany przez obie strony. 4.Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. 5. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 8/1, i (-lub) 8/2, i (-lub) 8/3, i (-lub) 8/4 do SIWZ - projekt umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dabrowa-gornicza.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Dąbrowie Górnicze 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21 Wydział Oświaty, II piętro.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2013 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, parter stanowisko nr 13 - INFORMACJA.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej. Zadanie realizowane jest w ramach projektu Mam zawód - mam pracę w regionie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. 2. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 8 SIWZ oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 9 SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 9.2. i 9.3. SIWZ podpisane przez każdego z nich lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. Oświadczenie wymienione w pkt 9.1.1. SIWZ, dokumenty wymienione w pkt. 9.1.2. i 9.1.3. i 9.1.4. SIWZ, Formularz ofertowy wymieniony w pkt 9.5.1. SIWZ składają wszyscy Wykonawcy wspólnie na jednym druku lub pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców. Dokumenty wymienione w pkt. 9.4. SIWZ Wykonawcy składają wspólnie. Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 4. Uszczegółowienie sekcji II.1.1.: Część 3 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu magazyniera z obsługą wózków jezdniowych, bezpieczną wymianą butli gazowej oraz obsługą kas fiskalnych. Część 4 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu przygotowawczego oraz egzaminu kwalifikacyjnego SEP E G1. w ramach projektu Mam zawód - mam pracę w regionie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki. 5. Uszczegółowienie sekcji III.4.1): wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - dot. części 1, części 2, części 3..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.