eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tuchów › Odbiór odpadów komunalnych pochodzących z obiektów mienia komunalnego i z terenów objętych oczyszczaniem miasta Tuchowa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-01-26

Tuchów: Odbiór odpadów komunalnych pochodzących z obiektów mienia komunalnego i z terenów objętych oczyszczaniem miasta Tuchowa
Numer ogłoszenia: 22358 - 2010; data zamieszczenia: 26.01.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Tuchów , ul. Rynek 1, 33-170 Tuchów, woj. małopolskie, tel. 0146525218 w. 12.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuchow.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.tuchow.BIP Tuchow /Zamówienia publiczne+ogłoszenia/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych pochodzących z obiektów mienia komunalnego i z terenów objętych oczyszczaniem miasta Tuchowa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem wykonania są: Usługi odbioru odpadów komunalnych z obiektów mienia komunalnego i terenów objętych oczyszczaniem miasta. 1.Odpady powstałe w budynkach gromadzone będą w pojemnikach o pojemnościach 0,11m3, 1,0m3, oraz w workach o pojemnościach 100-120l. Wykaz budynków objętych wywozem wraz z podaniem częstotliwości odbioru stanowi załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji. 2.Odpady pochodzące z terenów objętych oczyszczaniem miasta gromadzone będą w koszach ulicznych, oraz workach o pojemności 100-120 l. 3.Wykonawca przejmie odpady i zdeponuje je na składowisku poza Gminą Tuchów. Do faktur obciążających Zamawiającego za odbiór odpadów będą wymagane potwierdzenia o ilości zdeponowanych na składowisku odpadów sporządzone na obowiązujących drukach kart przekazania odpadów. 4.Przewidywana łączna ilość odpadów zebranych w okresie trwania zamówienia wynosi ok. 4 152,00 m3. Usługą odbioru odpadów komulanych objęte są poniżej zestawione obiekty i miejsca: 1.Ratusz Tuchów ul. Rynek 1 - 1 x tydzień - worki 120l, 2.Budynek Administracyjny Tuchów ul. Jana Pawła II - 1x tydzień- worki 120l, 3.Tuchów os. Reymonta -2 x tydzień ,kontenery 1m3 (4 szt.) 4.Tuchów os. Wołowa blok 1A- 1 x tydzień, kontener 1m3 (1szt.) 5.Tuchów os .Wołowa blok 1D- 1 x tydzień, pojemniki 0,11m3 (4 szt.) 6.Lubaszowa budynek wielofunkcyjny 2x miesiąc, pojemniki 0,11m3 (1szt.) 7.Jodłówka Tuchowska budynek wielofunkcyjny 2x miesiąc, pojemnik 0,11m3 (1 szt.) 8.Karwodrza Remiza OSP- 2 x miesiąc ,pojemnik 0,11m3 (1 szt.) 9.Piotrkowice Remiza OSP- 2 x miesiąc, pojemnik 0,11m3 ( 1 szt.) 10. Kosze uliczne -1 x tydzień , 0,03m3 ( ok. 30 szt.) 11. Odpady z placu targowego -1 x tydzień (worki ,kartony ,luz) 12.Odpady z cmentarza w Tuchowie- 3x tydzień pojemnik 1m3(1szt.) 13.Jodłówka Tuchowska platforma widokowa - 1 x miesiąc ,worki 120 l 14.Łowczów Remiza OSP- 2 x miesiąc kontener 1 m3(1 szt) 15.Burzyn Dom Kultuty - 2 x miesiac,kontener 1 m3 (1 szt) 16.Siedliska budynek wielofunkcyjny-2 x miesiąc,kontener 1m3 (1 szt).

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu, oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: A. Posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Przedmiotowy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca udokumentuje uprawnienia do występowania w obrocie prawnym, oraz będzie posiadał uprawnienia do odbioru odpadów komunalnych, oraz ich transportu na koncesjonowane wysypisko śmieci. Ocena tego warunku będzie dokonana na podstawie: - aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy; - aktualnej umowy o gotowości przyjęcia odpadów przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie unieszkodliwiania odpadów wraz z dokładnym adresem miejsca unieszkodliwiania, - aktualnego zezwolenia Burmistrza Tuchowa na odbiór i transport odpadów komunalnych i podobnych do komunalnych. B. Posiadają wiedzę i doświadczenie oraz dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: a/ w zakresie wymaganego doświadczenia - Zamawiający wymaga aby aby Wykonawca wykazał się co najmniej jedną usługą o wartości nie mniejszej niż 150 000 PLN brutto polegającej na wywozie odpadów komunalnych i podobnych do komunalnych Ocena tego warunku zostanie dokonana na podstawie: - wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 3 SIWZ, - złożonych referencji potwierdzających należyte wykonanie usług o których mowa w powyższym wykazie. b/ w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.- Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował środkiem transportu odpowiednim do przewozu odpadów komunalnych tj. pojazdem zarejestrowanym do przewozu odpadów - typu śmieciarka w ilości co najmniej 1 szt. Ocena tego warunku będzie dokonana w oparciu o: - wykaz środków transportu jakimi dysponuje Wykonawca, odpowiedniego do realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami - załącznik nr 4 SIWZ W przypadku nie posiadania potencjału technicznego, należy przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego do wykonania zamówienia. c/ w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.- Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował odpowiednią kadra techniczną: Ocena tego warunku będzie dokonana w oparciu o: - oświadczenia, że wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia posiadającymi wymagane kwalifikacje techniczne i aktualne badania lekarskie, złożonego w dokumencie o nazwie oświadczenie załącznik nr 2 SIWZ W przypadku nie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, należy przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. C/ Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający wymaga, aby wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 150 000 PLN, oraz że znajduje się w dobrej sytuacji finansowej i ekonomicznej. Ocena tego warunku będzie dokonana na podstawie: - opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - oświadczenia, że wykonawca znajduje się w dobrej kondycji finansowej i ekonomicznej, złożonego w dokumencie o nazwie oświadczenie - załącznik nr 2 SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu: Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu winien złożyć oświadczenie, że: 1.posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2.posiada wiedzę i doświadczenie 3.dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 4.znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej Ponadto Zamawiający żąda złożenia oświadczenia, że wykonawca: - nie posiada podstaw do wykluczenia z powodu nie spełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust. 1, oraz art. 24 ust. 2 pkt. 1 uPzp, - w przypadku wyboru oferty podpisze umowę, której projekt załączono do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w terminie i czasie wskazanym przez Zamawiającego, - realizując zamówienie publiczne w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania nie wyrządził szkody, nie wykonując zamówienia lub wykonując je z nienależytą starannością, - wszyscy pracownicy skierowani do realizacji zamówienia będą posiadać wymagane kwalifikacje techniczne i aktualne badania lekarskie. - po zapoznaniu się z wszystkimi warunkami zamówienia, projektem umowy i załącznikami akceptują je bez zastrzeżeń Wykaz dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu: Od wykonawców ubiegających się o przyznanie zamówienia wymagane jest, w celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy, przedstawienie wymienionych niżej dokumentów. Dokumenty te, zgodnie z obowiązującym w tym zakresie Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2009 r. /Dz. U. z 30 grudnia 2009 r. Nr 226, poz. 1817./, winny być aktualne w terminie składania ofert i mogą być przedstawione w formie oryginałów lub poświadczonych kopii za zgodność z oryginałem. Potwierdzenie zgodności należy dokonać na każdej stronie dokumentu. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty : - aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy; - wykaz oświadczeń, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 i że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 uPzp - zgodnych z treścią załącznika nr 2 SIWZ. - aktualnej umowy o gotowości przyjęcia odpadów przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie unieszkodliwiania odpadów wraz z dokładnym adresem miejsca unieszkodliwiania, - aktualnego zezwolenia /Burmistrza, Wójta lub Starosty/ na zbieranie i transport odpadów komunalnych i podobnych do komunalnych. W przypadku występowania pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo dla osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów W zakresie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków w zakresie wymaganego doświadczenia i potencjału ludzkiego oraz zdolności finansowej, Zamawiający dopuszcza możliwość sumowania potencjałów wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Ponadto w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku podpisywania oferty lub poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę/y nie wymienione w dokumencie rejestracyjnym wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być przedłożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. Opłata skarbowa powinna być odprowadzona zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 5 grudnia 2000 r. w sprawie pobierania zapłaty i zwrotu opłaty skarbowej oraz sposobu prowadzenia rejestrów tej opłaty . Jeżeli oferta wykonawców o których mowa w art. 23 ust. 1 uPzp zostanie wybrana, Zamawiający przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego zażąda przedstawienia umowy regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie. - pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, jeżeli w sporządzonym wykazie na załączniku do SIWZ wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował - wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami; - pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów i urządzeń , jeżeli w sporządzonym wykazie na załączniku do SIWZ , wykonawca wskazał pojazdy i urządzenia techniczne, którymi będzie dysponował - oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej Załączniki do formularza ofertowego, będące częścią oferty, muszą być podpisane bądź przez ww. osoby, bądź przez upoważnionego Wykonawcę, w tym przypadku upoważnienie do podpisania dokumentów musi być bezwzględnie dołączone do oferty. Brak jakichkolwiek z wyżej wymienionych dokumentów, lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie np. nie poświadczenie którejkolwiek strony dokumentu przez wykonawcę za zgodność z oryginałem, odpisy lub kopie, stwierdzenia braku podpisów bądź upoważnienia do podpisywania dokumentów, Wykonawca zostanie wykluczony i spowoduje odrzucenie oferty. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia: 1) pkt 2-4 i pkt 6 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) pkt 5 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz pkt 2, Rozporządzenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. Dokumenty, o których mowa powyżej należy złożyć w formie oryginału, odpisu, wypisu lub kopii, przetłumaczone na język polski, poświadczonych przez polskie placówki konsularne, stosownie do obowiązujących przepisów. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawców. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawców bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 Rozporządzenia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawców lub te podmioty. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli Zamawiający wyraził zgodę o której mowa w art. 9 ust. 3 uPzp. Zamawiający zastrzega sobie, że zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg. formuły /spełnia - nie spełnia/ Nie spełnienie chociażby jednego warunku w pkt . 15 SIWZ będzie skutkować wykluczeniem wykonawcy i odrzuceniem oferty..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tuchow.BIP Tuchow /Zamówienia publiczne+ogłoszenia/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Tuchowie, 33 - 170 Tuchów ul. Rynek 1. Cena materiałow jest bezpłatna..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.02.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Tuchowie, 33 - 170 Tuchów ul. Rynek 1, pokój nr 1.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane jest ze środków własnych gminy..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.