eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Przeprowadzenie robót remontowych w Elektrowni Wodnej Jeziorsko

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-10-22

Poznań: Przeprowadzenie robót remontowych w Elektrowni Wodnej Jeziorsko
Numer ogłoszenia: 221249 - 2013; data zamieszczenia: 22.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej , ul. Szewska 1, 61-760 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8567706, faks 061 8525731.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.poznan.rzgw.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Administracja Rządowa Niezespolona - Gospodarka Wodna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie robót remontowych w Elektrowni Wodnej Jeziorsko.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Przeprowadzenie robót remontowych w Elektrowni Wodnej Jeziorsko. Przedmiot zamówienia został podzielony na sześć poniższych części: CZĘŚĆ nr 1 - Regeneracja zasuw na poziomie odwodnienia (3 szt.) Instalacje odwadniające służą do odwadniania rurociągów zasilających, spiral i rur ssących podczas przeglądu lub remontu turbin. Do odwodnienia rurociągów zasilających i spiral turbin służą rurociągi DN 250. Rurociągi te zamykane są stalowymi zasuwami klinowymi z napędem ręcznym i wyposażone są w wstawki montażowe kołnierzowe. Obsługa tych zasuw odbywa się ze specjalnego korytarza na poziomie 106,80, to jest na stropie komory ciśnieniowej, który jest szczelny i posiada szczelny właz. Przejście napędów tych zasuw przez strop komory ciśnieniowej jest również szczelne. Obok komory ciśnieniowej znajduje się otwarta komora zbiorcza przecieków, do której doprowadzana jest woda z całego budynku. Obie te komory połączone są rurociągiem DN 250, na końcu którego znajduje się zasuwa klinowa z napędem ręcznym. Obsługa tej zasuwy odbywa się z maszynowni na poziomie 106,80. W celu wykonania regeneracji tych trzech zasuw należy je wcześniej zdemontować. Ciężar jednej zasuwy klinowej stalowej DN 250 - 250 kg. Zakres prac do wykonania: - demontaż zasuw (3 szt.) - ocena stanu technicznego, - oczyszczenie mechaniczne zasuw, - sprawdzenie, ewentualna regeneracja powierzchni uszczelniających, - przegląd mechanizmów otwierania i zamykania zasuw, - wymiana uszczelnień, - montaż zasuw, - zabezpieczenie antykorozyjne. CZĘŚĆ nr 2 - Remont systemu kontroli położenia zasuw awaryjnych turbozespołu nr 1 i nr 2. W chwili obecnej istniejące układy sterowania zasuwami awaryjnymi są stosunkowo skomplikowane mechanicznie, zostały wykonane ze zbyt małą precyzją i w związku z tym są awaryjne. Zmiany polegać mają na ich uproszczeniu i zminimalizowaniu ilości elementów mogących nieprawidłowo zadziałać. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w elektrowni przed sporządzeniem oferty. Zakres prac do wykonania: - opracowanie techniczne dla usprawnionego systemu kontroli na podstawie istniejącego systemu, - przygotowanie do remontu, - demontaż istniejących systemów (części elektrycznej i mechanicznej) - (2 zasuwy), - montaż usprawnionych systemów kontroli zgodnie z założeniami opracowania, - przeprowadzenie prób usprawnionych systemów kontroli, CZĘŚĆ nr 3 - Remont zasuwy awaryjnej turbozespołu nr 1 na ujęciu wody do elektrowni. Zamknięcia awaryjne są przewidziane do szybkiego odcięcia dopływu wody do turbin. Każdy wlot jest wyposażony w oddzielne zamknięcie awaryjne. Składa się ono z zasuwy płaskiej, jeżdżącej na kołach w prowadnicach stalowych napędzającego ją podnośnika hydraulicznego. Zasuwa zamknięcia awaryjnego wykonana jest w postaci stalowej płyty spawanej, wyposażonej w cztery koła jezdne o średnicy 500 mm i w cztery koła prowadzące o średnicy 300 mm. Od strony parcia wody zasuwa posiada uszczelnienie gumowe. Prowadzenie zasuwy jest za pomocą kół jezdnych z obrzeżami, jeżdżącymi po szynach z płaskownika 90 x 40 mm i przyspawanych do ceownika 300. Stanowią one opancerzenie szybu zasuwy od strony rurociągu derywacyjnego. Opancerzenie szybu zasuwy od strony górnej wody stanowią ceowniki 200 w ilości 4 sztuk, z których dwie sztuki służą jako tory jezdne kół prowadzących zasuwy a pozostałe dwie sztuki wchodzą wspólnie z górnym progiem w skład płaszczyzny uszczelniającej bocznego i górnego uszczelnienia zasuwy. Dolne uszczelnienie zasuwy opiera się na dnie wlotu o stalowy kątownik 150 x 150 x 15 mm. Napęd zasuwy składa się z podnośnika oraz z zespołów pompowego i sterującego, wchodzących w skład urządzeń olejowo-pompowych. Podnośniki hydrauliczne zawieszone są wahliwie w szybach zasuw pod koroną ujęcia. Zamknięcia te należy zamykać wraz z zamknięciami remontowymi podczas przeglądów i remontów rurociągów i turbin. Zasuwa opada pod własnym ciężarem. Podnoszenie zasuwy odbywa się za pomocą podnośnika hydraulicznego, na którym jest zawieszona. W celu wykonania remontu zasuwę należy zdemontować. Masa zasuwy 4 500 kg, wymiary zamykanego otworu 2850 x 2850 mm. Zakres prac do wykonania: - demontaż zasuwy i podzespołów z nią współpracujących (części mechanicznej, elektrycznej i hydraulicznej), - oczyszczenie mechaniczne zasuwy, zabezpieczenie antykorozyjne, - wymiana gumowych uszczelnień zasuwy, - regeneracja kół jezdnych (sworzni i piasty), - przegląd torów jezdnych, ewentualna naprawa, - oczyszczenie siłownika, zabezpieczenie antykorozyjne, - wymiana uszczelnień tłoka przy siłowniku, - oczyszczenie, konserwacja podpór i torowiska, - usługa dźwigiem - transport w/w podzespołów do i po remoncie, - montaż zasuwy, siłownika (części mechanicznej, elektrycznej i hydraulicznej), - sprawdzenie funkcjonowania działania z układem turbozespołu nr 1. CZĘŚĆ nr 4 - Wykonanie nowych połączeń gwintowanych zamknięć remontowych rury ssącej turbozespołu nr 1 i turbozespołu nr 2 na poziomie odwodnienia w elektrowni wodnej Jeziorsko. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w elektrowni przed sporządzeniem oferty. Zakres prac do wykonania: - prace przygotowawcze, - rozwiercenie uszkodzonych gwintów połączeń śrubowych (24 szt. X 2 turbiny), - wykonanie nowych tulei z gwintem dla obu zamknięć, - wspawanie nowych tulei z gwintem w ramy włazów, - wymiana uszczelek w obu zamknięciach, - zabezpieczenie antykorozyjne obu zamknięć. CZĘŚĆ nr 5 - Wykonanie wraz z montażem nowych pierścieni fi 360 mm uszczelniających wał w turbinie nr 1 i nr 2 (2 szt.) Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w elektrowni przed sporządzeniem oferty. Zakres prac dla 1 turbiny: - demontaż pierścienia uszczelniającego wał - weryfikacja techniczna, - wykonanie nowego pierścienia uszczelnienia (toczenie, szlifowanie powierzchni ślizgowych), - montaż pierścienia - sprawdzenie powierzchni przylegania, szczelności. Powyższy zakres prac należy wykonać dla dwóch turbin. CZĘŚĆ nr 6 - Wymiana uszczelnień węglowych w turbinie nr 2 Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w elektrowni przed sporządzeniem oferty. Zakres prac do wykonania: - demontaż uszczelnienia grafitowego fi 360 mm z wału turbogeneratora, - legalizacja powierzchni wału współpracującego z uszczelnieniem, - legalizacja obudowy uszczelnienia (szlifowanie powierzchni), - dopasowanie uszczelnienia, - montaż uszczelnienia na wale turbogeneratora nr 2, - próby funkcjonalne.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamówienia uzupełniające zostaną udzielone na zasadach przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien udokumentować wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 robót, których przedmiotem było wykonanie robót remontowych lub modernizacji urządzeń mechanicznych na budowlach hydrotechnicznych, o wartości każdej z nich nie mniejszej niż odpowiednio dla poszczególnych Części: - Część nr 1 - kwota 20 000,00 PLN brutto, - Część nr 2 - kwota 50 000,00 PLN brutto, - Część nr 3 - kwota 90 000,00 PLN brutto, - Część nr 4 - kwota 25 000,00 PLN brutto, - Część nr 5 - kwota 70 000,00 PLN brutto, - Część nr 6 - kwota 50 000,00 PLN brutto W przypadku kontraktów zawieranych w walucie obcej wartość robót podlega przeliczeniu z zastosowaniem średniego kursu waluty obcej podawanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów, oświadczeń wymaganych postanowieniami SIWZ. Oferty będą oceniane wg zasady spełnia / nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy składający ofertę na wykonanie Części nr 2, wskażą do uczestniczenia w wykonaniu zamówienia następujące osoby, wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia tych osób, niezbędnymi do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami: - 1 osobę posiadającą uprawnienia elektryczne SEP w kat. E do 1 kV. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów, oświadczeń wymaganych postanowieniami SIWZ. Oferty będą oceniane wg zasady spełnia / nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    2 roboty, których przedmiotem było wykonanie robót remontowych lub modernizacji urządzeń mechanicznych na budowlach hydrotechnicznych, o wartości każdej z nich nie mniejszej niż odpowiednio dla poszczególnych Części: - Część nr 1 - kwota 20 000,00 PLN brutto, - Część nr 2 - kwota 50 000,00 PLN brutto, - Część nr 3 - kwota 90 000,00 PLN brutto, - Część nr 4 - kwota 25 000,00 PLN brutto, - Część nr 5 - kwota 70 000,00 PLN brutto, - Część nr 6 - kwota 50 000,00 PLN brutto;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 4. Oświadczenie dotyczące przynalezności do grupy kapitałowej, zgodnie z wzorem stanowiacym załacznik nr 6 do SIWZ. 5. Pozostałe dokumenty wymienione w pkt 10-11 SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy: - z powodu działania siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, - z powodu wystąpienia warunków hydrologiczno - meteorologicznych uniemożliwiających wykonywanie prac, - z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, - z powodu rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy np. w wyniku limitowania posiadanych środków finansowych i konieczności dostosowania wartości wykonywanych zadań do planu wydatków budżetowych; w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi pracami, - z powodu zmiany obowiązującej stawki VAT, jeżeli zmiana stawki VAT będzie powodowała zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę, - z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją działania bądź zaniechania którejkolwiek ze stron, - w przypadku wystąpienia innych okoliczności nieingerujących w treść przedmiotu zamówienia, których nie można przewidzieć w momencie jej zawarcia

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poznan.rzgw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu, ul. Szewska 1, pok. 310, codziennie od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 - 14:00 lub pocztą.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu; ul. Szewska 1, pokój nr 103.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.