eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Białystok › Wykonanie dodatkowych prac branży elektrycznej wg opracowanego aneksu do projektu zamiennego instalacji elektrycznych w budynku Euroregionalnego Centrum Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku



Ogłoszenie z dnia 2011-08-17

Białystok: Wykonanie dodatkowych prac branży elektrycznej wg opracowanego aneksu do projektu zamiennego instalacji elektrycznych w budynku Euroregionalnego Centrum Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku
Numer ogłoszenia: 221119 - 2011; data zamieszczenia: 17.08.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7485400, faks 085 7485627.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dodatkowych prac branży elektrycznej wg opracowanego aneksu do projektu zamiennego instalacji elektrycznych w budynku Euroregionalnego Centrum Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie dodatkowych prac branży elektrycznej wg opracowanego aneksu do projektu zamiennego instalacji elektrycznych w budynku Euroregionalnego Centrum Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 10.06.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • BUDIMEX S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 34542,47 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 40590,00

  • Oferta z najniższą ceną: 40590,00 / Oferta z najwyższą ceną: 40590,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uniwersytet Medyczny w Białymstoku podpisał w dniu 26.08.2009 r. umowę z firmą BUDIMEX S.A. Oddział Warszawa, na Utworzenie nowoczesnej bazy dydaktyczno-naukowej dla potrzeb Euroregionalnego Centrum Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku na wartość brutto: 20 372 170,00 PLN (słownie: dwadzieścia milionów trzysta siedemdziesiąt dwa tysiące sto siedemdziesiąt złotych), po przeprowadzeniu przetargu ograniczonego. Termin zakończenia robót przewidziany jest do dnia 17.06.2011 r., zgodnie z Aneksem nr 4 z dnia 26.04.2011 r. Obecnie Uniwersytet Medyczny w Białymstoku jest w posiadaniu aneksu do zamiennej dokumentacji projektowej instalacji elektrycznych, powstałej na podstawie wniosku użytkownika (pismo AIZP-073/POPW1.1-21-ECF/63/2011 z dnia 10.03.2011 r.), w którym użytkownik ostatecznie określił i doprecyzował typy i końcową lokalizację aparatury technicznej przewidywanej na wyposażenie obiektu. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku zleca wykonanie robót dodatkowych w trybie z wolnej ręki obecnemu Generalnemu Wykonawcy z uwagi na fakt, że nie jest to zadanie samodzielne technicznie i nie można go oddzielić od kontraktu podstawowego, jakim Zamawiający jest związany z BUDIMEX S.A. Wykonanie zlecanych robót dodatkowych ingeruje w zakres instalacyjny i budowlany całego budynku realizowanego przez Generalnego Wykonawcę. Ze względu na konieczność ingerencji w już wykonaną instalację elektryczną w budynku, zlecenie wykonania tych prac innej firmie jest z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze niemożliwe, a dodatkowo Generalny Wykonawca BUDIMEX nie udzieli gwarancji na całość instalacji elektrycznych i wentylacyjnych w obiekcie. Z tego powodu Zamawiający nie ma możliwości określenia zasad, na jakich w niezależny sposób jeden z wykonawców mógłby ingerować w prace drugiego i ponosić odpowiedzialność za działania drugiej strony. Ponadto wykonanie zlecanych prac po zamknięciu inwestycji i oddaniu do eksploatacji budynku naraziłoby Zamawiającego na niewspółmiernie wysokie koszty dodatkowe wynikające z konieczności wykonania prac branży budowlanej podczas układania okablowania (rozbieranie sufitów podwieszanych, wykonywanie dodatkowych przebić przez ściany i stropy, szpachlowanie, malowanie, zrywanie ułożonych powłok ceramicznych na ścianach i ponowne ich układanie). Roboty dodatkowe stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia nie zostały przewidziane przed podpisywaniem umowy podstawowej z Wykonawcą, ponieważ dopiero na przełomie roku 2010 i 2011 oraz na początku roku 2011 została doprecyzowana lista aparatury i wyposażenia obiektu, która ma bezpośredni wpływ na zakres instalacji elektrycznych. Wobec powyższego dopiero w tym momencie było możliwe ostateczne zamkniecie projektu instalacji elektrycznych, które zapewnią prawidłowe funkcjonowanie aparatury i wyposażenia. W związku z przedstawionymi okolicznościami istnieją przesłanki pozwalające na zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy wyszczególnionych robót dodatkowych zgodnie z art. 67 ust. 1, pkt 1, lit. a) oraz pkt 5 lit. a) i b) ustawy Prawo Zamówień Publicznych, ponieważ: - roboty dodatkowe są niezbędne do prawidłowego wykonania podstawowego przedmiotu zamówienia, - wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, - rozdzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego narazi Zamawiającego na dodatkowe koszty, - zlecenie zamówienia dodatkowego temu samemu wykonawcy jest uzasadnione technicznie, - robót dodatkowych Zamawiający nie mógł przewidzieć przed podpisaniem umowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.