eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrowite › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-10-17

Ostrowite: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
Numer ogłoszenia: 220691 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ostrowite , ul. Lipowa 2, 62-402 Ostrowite, woj. wielkopolskie, tel. 063 2765121, faks 063 2765160.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrowite .pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług komunalnych na terenie Gminy Ostrowite, polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, obejmujących następujące sołectwa: Doły, Giewartów, Giewartów Holendry, Gostuń, Izdebno, Jarotki, Kania, Kąpiel, Kosewo, Skrzynka, Mieczownica, Grabina, Naprusewo, Ostrowite, Przecław, Sienno, Siernicze Małe, Siernicze Wielkie, Stara Olszyna, Szyszłowo, Tomaszewo oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Zaleca się aby każdy z Wykonawców dokonał wizji lokalnej, celem sprawdzenia warunków terenowych związanych z wykonaniem usług będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny wykonania usług. Gmina Ostrowite liczy około 5200 mieszkańców, w tym szacuje się, że odbieraniem odpadów komunalnych objętych zostanie około 4800 osób, którzy zamieszkują w ok. 1300 nieruchomościach na terenie 21 sołectw. (Zamawiający przewiduje możliwość zmian ilości nieruchomości zamieszkałych (plus, minus 2 % ). Zamawiający w czasie trwania umowy będzie przekazywał Wykonawcy informacje o nieruchomościach nowo zgłoszonych, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomościach, dla których zmienił się status użytkowania (z nieruchomości zamieszkałej na nieruchomość niezamieszkałą, ponieważ przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów od nieruchomości niezamieszkałych). Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1. Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach z budynków mieszkalnych wystawianych przed nieruchomość w ilości około 913 Mg (na czas trwania umowy). 2. Segregowanych odpadów komunalnych, w ilości około 126 Mg (na czas trwania umowy), gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawianych bezpośrednio przed nieruchomością, podzielonych na następujące frakcje: a) papier i tektura, b) tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, c) szkło i opakowania szklane. 3. Innych odpadów, tj. : - odpady biodegradowalne, w tym zielone w ilości około: 31Mg. (na czas trwania umowy), - odpady wielkogabarytowe zbierane dwa razy w roku w ilościokoło: 25 Mg (na czas trwania umowy), - komunalne odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych: chemikalia, przeterminowane leki, zużyte baterie, zużyte akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w ilości około 8 Mg (na czas trwania umowy). Podana ilość odpadów stanowi wielkość orientacyjną i zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania mniejszej lub większej ilości odpadów. 4. Wszystkie rodzaje odpadów muszą być odbierane w sposób selektywny, tak aby nie mieszać ze sobą poszczególnych frakcji odpadów. Odpady odbierane z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: a)pojemnikach o pojemności: - od 120 litrów do 1100 l. b) workach o poj. od 60 do 120 litrów, c)pojemnikach oznaczonych odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego o pojemności od 1,5m3 do 3 m 3 d) pojemnikach/kontenerach KP7 o pojemności 5m3, 7m3, 14m3 e) konfiskatorach o poj. 100 dm3 na przeterminowane leki uniemożliwiające dostęp kolejnych użytkowników do zgromadzonych w nim odpadów, f)pojemnikach na zużyte baterie, g)pojemnik typu rurkowego. Tabela nr 1. Ilość urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych L.p. Nazwa urządzenia Ilość 1. Pojemniki na odpady zmieszane o poj. 120-240 l ok. 1500 2. Worki do selektywnej zbiórki odpadów ok. 3750* 3. Worki na bioodpady ok. 300* 4. Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów o poj. 1,5-3,0 m3 13 5. Pojemniki na zużyte baterie 5 6. Konfiskatory 2 7. Kontenery KP7 2 + 2 PSZOK 8. Pojemnik typu rurkowego 1 - PSZOK 9. Pojemnik 240 l 2 - PSZOK 10. Kontenery KP 14 3 - PSZOK 11. Kontenery KP 5 1 - PSZOK 12. Pojemnik na odpady zmieszane o poj. 1100 l 1 *ilość worków przy pierwszym wywozie Worki do gromadzenia odpadów komunalnych. - Muszą posiadać następujące kolory: a) żółty na tworzywa sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe, b)zielony na szkło i opakowania szklane, c)niebieski na papier i tekturę, d)brązowy na odpady biodegradowalne, w tym zielone. Worki muszą być wykonane z folii LDPE o grubości co najmniej 0,06 cm z wyłączeniem worków koloru żółtego na tworzywa sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe, wykonane z foli HDPE o grubości co najmniej 0,02 cm. Ponadto worki należy oznakować w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych frakcji odpadów poprzez podanie nazwy danego rodzaju odpadu oraz zasad segregacji odpadów, a także nazwy gminy. Worki powinny posiadać taśmę oraz specjalne otwory umożliwiające zawieszenie i zawiązanie worków. Dostarczanie do nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy worków do selektywnej zbiórki odpadów: - na papier i tekturę, - na szkło i opakowania szklane, - na tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, - odpady biodegradowalne, w tym zielone. - Worki na odpady segregowane Wykonawca zakupi i dostarczy do każdej nieruchomości, komplet worków, po jednym dla każdej frakcji odpadów w ilości podanej przez Zamawiającego w nieprzekraczalnym terminie do l stycznia 2015 r. w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. - W kolejnych miesiącach świadczenia usługi Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielom nieruchomości nowe worki do selektywnego zbierania przy wejściu na nieruchomość w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. Jeżeli właściciel nieruchomości zgłosi Wykonawcy zapotrzebowanie na większą ilość worków, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dodatkowy komplet worków lub worek przeznaczony do selektywnej zbiórki danej frakcji odpadów w odpowiednim kolorze, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. Szczegółowy wykaz zawierający dane nieruchomości (w tym mieszkań), którym należy przekazać worki, Zamawiający przekaże Wykonawcy po podpisaniu umowy. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: a) Zorganizowanie i prowadzenie przez Wykonawcę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK Na terenie Gminy Ostrowite Wykonawca będzie prowadził Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w miejscowości Ostrowite. b) Wykonawca ma obowiązek zorganizować w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy PSZOK a Zamawiający wyposaży go w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów według następujących frakcji: - odpady wielkogabarytowe ( np.: meble) oraz zużyty sprzęt elektryczny elektroniczny ( np. AGD, RTV) - Kontenery KP 14 m 3 w ilości 2 sztuki z otwieranym tyłem -odpady niebezpieczne ( np. zużyte lampy, żarówki i świetlówki) - do świetlówek pojemnik typu rurkowego mieszczący 25 sztuk świetlówek , pojemnik powinien zabezpieczyć odpady przed zbiciem wielkości co najmniej 120 l , w ilości l sztuka oraz pojemnik 240 l - zużyte opony, guma i inne odpady gumowe - magazynowane na utwardzonej powierzchni w sposób bezpieczny dla zdrowia i życia ludzi oraz dla środowiska -elementy plastikowe przemysłowo-gospodarcze (np.: meble ogrodowe, zabawki, kanalizacyjne, wodociągowe) - co najmniej w kontenerach KP - 7 m 3 w ilości l sztuka -szkło - co najmniej w kontenerach KP- 7 m 3 z możliwością zamknięcia w ilości l sztuka - opakowania po chemikaliach (np. opakowania po zużytych farbach, olejach, itp.) co najmniej w kontenerach KP- 5 m 3 z możliwością zamknięcia w ilości l sztuka -zużyte baterie w pojemniku do tego przeznaczonym - w przypadku braku możliwości kompostowania na terenie nieruchomości odpady biodegradowalne w tym zielone odbierane będą dwa razy w miesiącu lub PSZOK w kontenerze KP - 14m3 z otwieranym tyłem w ilości l sztuka c) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych powinien być prowadzony w każdą: - sobotę w godzinach od 10.00 do 18.00 d)Oprócz prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów zamawiający wymaga zorganizowania dwa razy w roku po wcześniejszym uzgodnieniu harmonogramu dotyczy terminu i miejsca, Mobilnego Punktu Odbioru Odpadów Komunalnych. e) Utrzymywanie czystości i porządku wokół pojemników - Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia odpadów komunalnych, jeżeli nastąpiło ich wysypanie w trakcie odbierania z nieruchomości lub transportu - Jeżeli podczas wykonywania usługi opróżniania pojemników nastąpi ich uszkodzenie, koszt wymiany pojemnika ponosi Wykonawca. f) Urządzenia do gromadzenia odpadów (pojemniki, kontenery) zostaną zapewnione przez właścicieli nieruchomości. Dla zainteresowanych właścicieli nieruchomości Wykonawca umożliwi wyposażenie w pojemniki na odpady zmieszane (niesegregowane) na czas trwania umowy na zasadach uregulowanych pomiędzy Wykonawcą, a właścicielem nieruchomości w drodze odrębnej umowy cywilno- prawnej. g) Wykonawca po podpisaniu porozumienia z właścicielami punktów aptecznych zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia wyposażyć niżej wymienione punkty w konfiskatory o poj. co najmniej 100 dm 3 na przeterminowane leki, worki do pojemników oraz tabliczki informacyjne następujące punkty: - Punkt Apteczny w Giewartowie, ul. Parkowa 4, 62-402 Ostrowite. - Apteka HIBISCUS Ostrowite, ul. Zachodnia 7/3, 62-402 Ostrowite. - Wykonawca ma obowiązek w ramach wynagrodzenia opróżniania każdego konfiskatora z częstotliwością 2 razy w roku. W sytuacji przepełnienia pojemników Wykonawca po telefonicznym zgłoszeniu odbierze przeterminowane leki poza harmonogramem, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. h) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy w pojemniki na zużyte baterie następujące punkty: - Szkoła Podstawowa w Giewartowie, ul. Armii Krajowej 9, 62-402 Ostrowite. - Szkoła Podstawowa w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite. - Gimnazjum w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite. - Urząd Gminy Ostrowite, ul. Lipowa 2, 62-402 Ostrowite - Wykonawca ma obowiązek w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy opróżniania każdego pojemnika na zużyte baterie z częstotliwością 2 razy w roku. W sytuacji przepełnienia pojemników Wykonawca po telefonicznym zgłoszeniu odbierze zużyte baterie poza harmonogramem odbioru, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych. a) Wymaga się aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów z częstotliwością określoną w przepisach Uchwały Rady Gminy Ostrowite w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Tabela nr 3. L.p. Rodzaj odpadów komunalnych Częstotliwość odbioru 1.Zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne 2 razy w m-cu (w odstępach nie mniejszych niż 14 dni) 2.Segregowane odpady komunalne (papier, szkło, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal*) 1 raz w m-cu, i w PSZOK (z wyłączeniem metali) 3.Meble i inne odpady wielkogabarytowe 2 razy w roku** i w PSZOK 4.Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 2 razy w roku** i w PSZOK 5.Odpady niebezpieczne *** 2 razy w roku i w PSZOK 6.Przeterminowane leki 2 razy w roku**** 7.Zużyte baterie 2 razy w roku**** i w PSZOK 8.Tworzywa sztuczne typu plastik przemysłowo-gospodarczy 2 razy w roku i w PSZOK 9.Odpady biodegradowalne, w tym zielone 2 razy w m-cu (w odstępach nie mniejszych niż 14 dni) i w PSZOK *tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe oraz odpady metalowe mogą być gromadzone łącznie w jednym worku do selektywnej zbiórki odpadów. **odbiór mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego od właściciela nieruchomości odbędzie się 2 razy w roku po wcześniejszym zgłoszeniu do Urzędu Gminy Ostrowite. ***przez odpady niebezpieczne rozumie się: chemikalia, akumulatory, inne niż przemysłowe i samochodowe. * * * *poza harmonogramem, w przypadku przepełnienia konfiskatorów/pojemników na zużyte baterie, również po telefonicznym zgłoszeniu. Harmonogram. a) Wykonawca jest zobowiązany do opracowania harmonogramów odbierania odpadów komunalnych, uwzględniając poszczególne rodzaje odpadów. Pierwszy harmonogram obejmujący okres od l stycznia 2015 r. do 30 czerwca 2015 roku Wykonawca opracowuje i przedkłada w wersji elektronicznej Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy w celu zatwierdzenia. Zamawiający zatwierdzi harmonogram lub przedstawi uwagi w ciągu 7 dni od daty otrzymania. W harmonogramie należy wziąć pod uwagę: - odbiór odpadów komunalnych nie może odbywać się w dni ustawowo wolne od pracy, - odbiór odpadów komunalnych powinien przypadać na ten sam dzień tygodnia, aby mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania. Zatwierdzony harmonogram Wykonawca oraz Zamawiający umieszczą na swoich stronach internetowych. b) Kolejny harmonogram obejmujący okres od 01 lipca 2015r. do 31 grudnia 2015r., Wykonawca przedłoży do zatwierdzenia Zamawiającemu w terminie co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem w/w okresu . Do kolejnego harmonogramu stosuje sie zasady określone w pkt. 1b. c) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania zatwierdzonego harmonogramu właścicielom nieruchomości w formie papierowej: - dla zabudowy wielorodzinnej: l egzemplarz dla każdego zarządzającego nieruchomością, - dla zabudowy jednorodzinnej: 1 egzemplarz dla właściciela nieruchomości. d) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z uwzględnieniem terminów podanych w harmonogramie, z tym że odbiór musi odbywać się w dni robocze od poniedziałku do soboty w godz. od 7.00 do 18.00. e) Zamawiający zastrzega sobie, że odbiór odpadów komunalnych od nieruchomości zamieszkałych nie może być łączony z odbiorem odpadów od nieruchomości niezamieszkałych (np. domki letniskowe, działki rekreacyjne, firmy, instytucje). Inne obowiązki Wykonawcy. a) W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo transportową oraz dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ostrowite zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku (Dz.U. z 2013 r., poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od nieruchomości. b) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia pojazdów przystosowanych do odbierania poszczególnych frakcji odpadów w systemy GPS. c) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wyposaży na czas obowiązywania umowy 1 stanowisko komputerowe Zamawiającego w legalne oprogramowanie do odczytu raportów z GPS oraz przeszkoli co najmniej jedną osobę wybraną przez Zamawiającego w zakresie obsługi oprogramowania, z zastrzeżeniem iż szkolenie musi się odbyć w siedzibie Zamawiającego. d) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu raz na miesiąc dane z systemu GPS, lub częściej na pisemny wniosek (w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy). - dane z systemu GPS muszą uwzględniać przede wszystkim trasę przejazdu, miejsce postoju oraz dojazd do instalacji. e) Wykonawca musi dysponować pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. f) Wymagane jest, aby Wykonawca wykonując usługę odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości przekazał ulotki informacyjne dotyczące gospodarki odpadami opracowane przez Zamawiającego, jeżeli wyniknie taka potrzeba. g)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody na zdrowiu i mieniu, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. Zagospodarowanie odpadów komunalnych. - Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania zebranych z terenu Gminy Ostrowite w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, właściwej dla Regionu VIII, zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2012-2017. - Wykonawca przekaże selektywnie zebrane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2013 r., poz. 21). - Odbiór odpadów komunalnych przez regionalną instalację do zagospodarowania odpadów uwzględnioną w WPGO zapewnia sobie Wykonawca. - Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. - Wykonawca ma dążyć do zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych w taki sposób aby osiągnąć poziomy recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów zbieranych w sposób selektywny (papier, szkło, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe), obliczonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 20 12r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r., poz. 645), poprzez terminowe dostarczanie worków do selektywnej zbiórki odpadów, terminowe odbieranie i nie mieszanie odpadów selektywnie zebranych. - Wykonawca ma dążyć do zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych w taki sposób, aby osiągnąć poziomy ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, obliczonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. (Dz.U. z 2012 r., poz. 676), poprzez terminowe dostarczanie worków na odpady biodegradowalne, w tym zielone oraz terminowe odbieranie odpadów. Wymagania formalne. a) Wykonawca zobowiązany jest posiadać: - Wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa wart. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. (Dz.U. z 2013 r., poz. 1399 z późń. zm.) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez właściwy organ, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. - Zezwolenia na odbieranie i przetwarzanie odpadów, o którym mowa wart. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, (Dz.U. z 2013 r.,poz. 21), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. - Umowa z RIPOK dla regionu VIII na przyjmowanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania. b) Wykonawca ma obowiązek przestrzegać w trakcie trwania umowy przepisy prawa a w szczególności: - ustawę z dnia 14. grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21) - ustawę z dnia 13. września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 poz. 1399 z późń. zm.) - uchwałę Rady Gminy Ostrowite w sprawie regulaminu utrzymania czystości porządku na terenie Gminy Ostrowite. - uchwałę Rady Gminy Ostrowite w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. c) Wykonawca przedstawi dokumenty poświadczające spełnienie wymagań opisanych powyżej przed podpisaniem umowy. Brak przedłożenia dokumentów będzie stanowić podstawę do uznania, iż Wykonawca uchyla się od podpisania umowy oraz do zatrzymania wadium. Sprawozdawczość. a) Wykonawca przekaże Zamawiającemu sprawozdania kwartalne zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013r., poz. 1399 z późń. zm.) w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Sprawozdanie musi spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r., w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012r., poz.630) b) Wykonawca dostarczy Zamawiającemu raz na miesiąc karty przekazania odpadów do recyklingu i na składowisko odpadów, lub częściej na pisemny wniosek Zamawiającego (karty należy przekazać w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy). c) Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu raporty miesięczne, zawierające informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów, z terenu nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w szczególności: odpady zmieszane, odpady biodegradowalne, w tym zielone, selektywnie zebrane odpady z podziałem na papier, szkło, tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, odpady wielkogabarytowe, chemikalia, baterie, akumulatory, inne niż przemysłowe i samochodowe, przeterminowane lekarstwa, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, tworzywa sztuczne typu plastik przemysłowo-gospodarczy oraz zestawienia ilościowe dostarczonych worków, z wyszczególnieniem poszczególnych rodzajów odpadów (raporty należy przekazać w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy, w formie papierowej i elektronicznej, uzgodnionej z Zamawiającym). d) Wykonawca ma obowiązek informować Zamawiającego o każdym stwierdzonym przypadku niezgodnego z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrowite zbierania odpadów, jak również w przypadku stwierdzenia nieselektywnego gromadzenia odpadów. Stwierdzone nieprawidłowości należy udokumentować wykonując dokumentację fotograficzną, z której jednoznacznie będą wynikać nieprawidłowości oraz będzie jednoznacznie identyfikować nieruchomość, na której odpady są zbierane niezgodnie z regulaminem. e) Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ, tj.: - potwierdzoną kartę przekazania odpadów komunalnych, - kwity wagowe z pojazdów wyposażonych w wagę, w razie ich braku kwity wagowe z bazy magazynowo - transportowej, jeżeli odpady komunalne nie będą bezpośrednio przekazane do zagospodarowania do instalacji, - informacje wynikające z obowiązujących przepisów prawa. Wymagania dotyczące sposobu odbierania odpadów komunalnych. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu innych terminów ich odbioru. Wykonawca jest zobowiązany wykonać usługę w innym dniu, powiadamiając mieszkańców o innym terminie odbioru odpadów, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. W przypadku nie wykonania usługi w terminie 7 dni od terminu ustalonego w harmonogramie, Zamawiający zleci wykonanie tej usługi innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy. Podwykonawstwo. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia podwykonawcom części zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie te części zamówienia, które powierzy podwykonawcom. Informacja o drogach w Gminie Ostrowite. Na terenie Gminy Ostrowite sieć dróg tworzą drogi: - wojewódzkie, o łącznej długości 17,6 km - powiatowe, o łącznej długości 38, O km - gminne, o długości 115,90 km co łącznie daje długość: 171,5 km. Nawierzchnią asfaltową i brukową pokryte jest 106,80 km a pozostałe 64,70 km to drogi gruntowe, w większości utwardzone. Mapa poglądowa stanowi załącznik nr 2 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w kwocie 15.000,00 PLN (piętnaście tysięcy złotych 00/1 00). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej (musi być poręczeniem pieniężnym), - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (art. 45 ust. 6 p.z.p.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego, Bank Spółdzielczy w Słupcy o/Ostrowite nr konta 52 8542 0001 1100 2365 0001 4463 z dopiskiem: Wadium w przetargu na: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu. 6. Zamawiający zwróci bądź zatrzyma wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. W treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowo, że każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego, zobowiązuje gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadkach wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku ich oferta musi spełniać wymagania art. 23 ustawy Pzp.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku ich oferta musi spełniać wymagania art. 23 ustawy Pzp.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, którymi Wykonawca będzie dysponował na czas realizacji zadania, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 stycznia 2013 roku (Dz.U. z 2013 r., poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (załącznik nr3 do SIWZ).Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust.l ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w SIWZ, rozdziale VI, ust.2. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku ich oferta musi spełniać wymagania art. 23 ustawy Pzp.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku ich oferta musi spełniać wymagania art. 23 ustawy Pzp.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale VI SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku ich oferta musi spełniać wymagania art. 23 ustawy Pzp.Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. l pkt.4 ustawy Pzp polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy Pzp Zamawiający wymaga przedłożenia informacji, o której mowa w pkt.4), dotyczącej tych podmiotów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. l pkt.4 ustawy Pzp polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy Pzp Zamawiający wymaga przedłożenia informacji, o której mowa w pkt.4), dotyczącej tych podmiotów.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty: - formularz ofertowy- załącznik Nr l do SIWZ, - mapa poglądowa dróg gminnych załącznik nr 2 do SIWZ, - projekt umowy - Załącznik Nr 4 do SIWZ, - informacja o przynależności do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 8 do SIWZ, - kopia dowodu wpłaty wadium wpłaconego w pieniądzu (przelew lub wpłata w kasie Zamawiającego). W pozostałych przypadkach należy załączyć do oferty oryginalny dokument wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany nie mogą powodować zwiększenia zakresu świadczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ. 2. Dopuszcza się możliwość dokonania zmian terminów umownych, które mogą ulec zmianie w wyniku wystąpienia następujących okoliczności: - działanie siły wyższej; - zmiany obowiązującego prawa powodujące, że realizacja przedmiotu umowy w niezmienionej postaci stanie się niecelowa; 3. Zmiana prawa powszechnie obowiązującego, istotnie wpływająca na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów oraz prowadzenia PSZOK. 4. Wprowadzenia zmian w stosunku do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczności zwiększenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia. Powyższe okoliczności stanowią warunki zmiany umowy, o których mowa w art. 144 ust. 1 Pzp w przypadku wystąpienia takiej okoliczności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ostrowite.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Ostrowite ul. Lipowa 2 , 62-402 Ostrowite sekretariat pokój nr 12 I piętro u P. Ireny Kołata.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.11.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Ostrowite ul. Lipowa 2, 62-402 Ostrowite pokój nr 19 - sekretariat I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.