Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-08-26
Kielce: Wykonanie robót dodatkowych na zadaniu pn. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 752 wchodzącej w skład Małej Pętli Świętokrzyskiej na odcinku od km 7+029,53 do km 8+616,65 w miejscowości Św. Katarzyna
Numer ogłoszenia: 220480 - 2015; data zamieszczenia: 26.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich, ul. Jagiellońska 72, 25-602 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 347-04-71,80,81,90,91, faks 041 347-04-70 , strona internetowa www.szdw.kielce.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych na zadaniu pn. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 752 wchodzącej w skład Małej Pętli Świętokrzyskiej na odcinku od km 7+029,53 do km 8+616,65 w miejscowości Św. Katarzyna.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót: 1. Wykonanie drenażu zbierającego wodę gruntową spod konstrukcji jezdni km 7+110 - 7+525 SP ul. Kielecka oraz chodnika km 0+000 - 0+130 SL ul. Żeromskiego; 2. Wykonanie opraw oświetleniowych energooszczędnych typu LED w km 6+885 - 8+359; 3. Przebudowa kolizyjnego odcinka linii n/n w km 6+860 do km 7+100; 4. Wykonanie robót niezbędnych dla realizacji zadania pn. Oświetlenie uliczne wraz z przebudową kolizji elektroenergetycznych. Zamówienie należy wykonać zgodnie z przedmiarami robót, kosztorysami ofertowymi i Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Przedmiotowe roboty wynikają z Protokołów konieczności. Tryb zamówienia z wolnej ręki zastosowano zgodnie z art. 66 i 67 ust. 1 pkt. 5 b ustawy Pzp, z uwagi na powstanie robót dodatkowych, których nie można było wcześniej przewidzieć. Na realizację zadania podstawowego została zawarta umowa w dniu 04.09.2014 r. z Wykonawcą wyłonionym w drodze przetargu nieograniczonego. W trakcie realizacji robót nastąpiła konieczność wykonania robót dodatkowych określonych w protokołach konieczności: 1. Podczas prowadzonych robót stwierdzono występujące wysięki wody spod jezdni na odcinku od 7+110 do km 7+525 SP, co powoduje degradację istniejącej konstrukcji nawierzchni, a w następstwie powstawanie przełomów i ubytki w nawierzchni. W tej sytuacji zachodzi konieczność wykonania drenażu pod konstrukcją nawierzchni, który przejmie wysiąkającą wodę i odprowadzi w uregulowany sposób do kanalizacji deszczowej tym samym obniży poziom wody gruntowej, powodując że nowa konstrukcja nawierzchni będzie trwała z uwagi na brak niszczącego działania wody. Ponadto występuje konieczność wykonania drenażu w ul. Żeromskiego w km 0+000 do km 0+130. Z uwagi na fakt, że dotychczasowy rów przydrożny który przejmował wody opadowe, został zlikwidowany należy wykonać drenaż, który przejmie wodę i wyprowadzi w sposób uregulowany do istniejącego na dalszym odcinku rowu przydrożnego. 2. W trakcie realizowanych robót Wykonawca wystąpił z propozycją zamiany opraw sodowych na oprawy LED, z uwagi na fakt, że oświetlenie typu LED jest ekonomiczniejsze i ekologiczne oraz zapewnia lepsze parametry techniczne takie jak: - oddanie barw powyżej 90, sodowe 30; - zbliżona temperatura do światła dziennego; - lepsze wykorzystanie ukierunkowanego strumienia świetlnego; - żywotność powyżej 5 lat (sodowe - konieczność wymiany po 2-3 latach). Z uwagi na fakt iż Św. Katarzyna jest miejscowością turystyczną na obrzeżach Świętokrzyskiego Parku Narodowego zasadnym jest zastosowanie opraw ekologicznych i energooszczędnych typu LED. 3. Podczas prowadzonych robót stwierdzono wystąpienie kolizji istniejącej linii n/n z projektowanym oświetleniem ulicznym na odcinku od km 6+887 do km 7+100. Nienormatywne zbliżenie słupów oświetlenia ulicznego do nieizolowanych przewodów linii n/n stwarza zagrożenie dla pieszych i użytkowników drogi oraz uniemożliwia budowę odcinka oświetlenia ulicznego na odcinku od słupa nr 2/28 do 2/22. 0,2 km. 4. W trakcie realizacji robót stwierdzono w oparciu o Projekt Wykonawczy - Oświetlenie uliczne wraz z przebudową kolizji energetycznych, że nie ujęto wszystkich robót niezbędnych do prawidłowego wykonania zadania, nie ujęto wszystkich badań i pomiarów określonych przez producentów urządzeń oraz badań i pomiarów określonych przepisami zawartymi w normach i przepisach PBUE w zakresie BHP i eksploatacji sieci i urządzeń elektrycznych. W związku z powyższym zachodzi konieczność wykonania dodatkowych robót i niezbędnych badań i pomiarów w zakresach określonych przez normy oraz przepisy budowy i eksploatacji sieci i urządzeń elektrycznych. Wartość robót dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego, a ich wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania kontraktu
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o., ul. Przęsłowa 2A, 25-670 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.
INNE PRZETARGI Z KIELC
- Zakup wraz z dostawą wyrobów medycznych jednorazowego użytku dla Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach
- Remont budynku Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Kielcach
- Dostawa serwerów z oprogramowaniem i konfiguracją
- Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w drodze wewnętrznej przy ul. Prostej w Kielcach
- Zakup platformy do monitorowania parametrów hemodynamicznych na potrzeby Działu Anestezjologii i Intensywnej Terapii Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach. IZP.2411.128.2024.AJ
- Zakup i sukcesywna dostawa materiałów i sprzętu jednorazowego na potrzeby oddziału ortopedii - klatki lędźwiowe rozprężalne dla SP ZOZ MSWiA w Kielcach im. św. Jana Pawła II
więcej: przetargi w Kielcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja ulicy Górniczej wzdłuż bloku nr 18 w Woli.
- Rozbudowa Nasielskiego Ośrodka Kultury - Poprawa infrastruktury kulturalnej - ETAP I
- Remont drogi gminnej nr 115205E w miejscowości Siciska
- Budowa energooszczędnego oświetlenia zewnętrznego w gminie Jastrzębia
- Inwestycje w infrastrukturę drogową w Gminie Krasnobród
- "Poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę i/lub modernizację infrastruktury drogowej".
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.